Samaan odottelen innolla vastausta. Nyt olen käytännön pakosta, eli huvikseni, joutunut ajamaan krossarilla GT:tä ja havainnot osoittavat ajamisen vaativan rankkaa säätöä.
Millaiset diffiöljyt sinulla on? Minulla on 7.5 Infernossa 7-10-3. Diffit ovat vielä toistaiseksi kaksipyöräistä RTR-mallia ja siksi öljyt ovat aika jäykät. Siinä missä karkeahkolla soralla ja kiinteällä pellolla setuppi on toiminut hienosti (tosin eipä ole vielä muuta kokeiltukaan), niin asfaltilla autosta tulee aliohjaava. Eturenkaat kuluvat lähes silmissä ja mutkasta ei käytännössä voi "lähteä" vaan on kiltisti rullattava lähes vapaalla kohti seuraavaa suoraa ennen kuin antaa hanaa.
Jouset pitää varmaan vaihtaa alkuperäisiä reilusti jäykemmiksi, samoin iskarit tietenkin. Pehmeät RTR-jouset nostavat maavaraa jos niitä alkaa kiristämään ja ovat silloinkin ihan liian pehmeät. Auto niiailee herkästi, eli on ärsyttävän levoton. Samasta syystä, ehkä, tuo puskeminen ja eturenkaiden kuluminenkin johtuu tai kertaantuu, eli kun auto niiailee niin eturenkaiden veto kevenee ja sitten jarrutuksissa takapää kevenee ja irtoaa helposti. Soralla sillä ei kai niin suurta väliä ole, kun pito pettää nopeammin ja tasoittaa menoa. Oma havainto on ollut antaa painopisteen olla niin alhaalla kuin mahdollista ja koittaa mielummin elää niiden pehmeiden jousten kanssa.
Takana on aurausta sen mitä Infernossa vakiona on ja tuntuu, että takapää toimiikin paremmin kuin etupää. Edessä on hyvin niukasti haritusta ja seuraavaksi pitää kokeilla siihenkin aurausta.
Ongelmat tuossa varmaan kertaantuvat, eli ylipehmeä alusta ja jäykät diffit tekevät ajotaktikaaksi "syöksähtelyä" ja siksi mitään tarkkoja säätöjä on varmaan turha tehdä. Eli camberia en ole sen kummemmin miettinyt.
Tuossa vähän mietteitä. Haen kahvia ja mietin lisää.