Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Yippo

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21
571
Voi ladata tuulettimen päällä. Ja kannattaa sitä laturiakin jäähdyttää jos se kuumenee liikaa... Lisää tuulettimia hakeen vaan kaupasta...

572
Kyllä se kai on niinpäin että se lämmönnousu on seuraus akun täyttymisestä ja siksi yksi tapa akun latauksen katkaisuun. Tuulettimen päällä ladatessa akut vaan piikkaa pienemmässä lämmössä... Riippuu tietenkin tuulettimista ja akuista. Kyllä mulla lähelle 42C yleensä lämmöt noissa akuissa nousee, mutta toisaalta jotkut akut piikkaa jo selvästi alle 40C...

573
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
täällä kun noista akkujen lämmöistä keskustellaan niin kuinka lämpimänä akut voi laittaa lataukseen? vai voiko heti ajon jälkeen


Ei voi. Tai voi mutta ne kärsii. Akut pitää jäähdyttää huoneenlämpöön ennen uutta latausta ja sittenkään ei mieluummin enempää kuin 2 latausta/päivä...

574
Eka erässä oli akut varmaan ihan huoneenlämpösiä ellei vähän viileämpiäkin koska minähän lataan aina tuulettimen päällä ja erien väli oli tosiaankin vain sen verran että käytiin kattoon tuloksen, nollattiin ja uus laskenta päälle ja heti menoksi. Ne nopeat kierrokset siihen alkuun ei sinänsä ole mikään ihmetyksen aihe, mutta että riitti akut vielä niin pitkälle että pystyi ajamaan toisen erän perään kokonaan niin lujaa...

Menipäs muuten oululaisten keskinäiseksi jutusteluksi :-)

575
Joo, olihan siinä välissä kyllä aikaa että ei ollu ihan tuore akku...

576
Mietittiin sitä ja päädyttiin että akut antaa paremmin potkua hetken kun ne on kuitenkin lämpimat mutta levänny hetken...

577
Ajattelinpa vaan kirjottaa kun on ollut paljon juttua tuosta ProStockista. Eli ajeltiin tuossa viikonloppuna kerholla treeniä 17t-koneilla turistilla kun on taas ens viikonloppuna jännä kerhoskaba noilla. Tärkein mitä ajattelin nyt sanoa on se että ittellä ei tällä hetkellä ole muita akkuja kuin Pana SMH:ta ja niillä siis ajelin. Ajoimme toisen kaverin kanssa "alkueriä". Eräällä akulla ajettuamme yhden erän, kävimme katsomassa tulokset ja laitoimme uuden laskennan käyntiin ja ajoimme autoon koskematta samoilla akuilla toisen erän heti perään. Mikä minua eniten tässä ihmetytti oli se että itse tykitin päivän nopeimmiksi jääneet kierrokset heti tuon toisen erän alkuun ja koko erätuloskin oli päivän toiseksi paras, eli akku riitti kahteen peräkkäiseen erään ja vielä kovalla vauhdilla. Rata oli kyllä semmoinen mitä monet kutsuvat mikkihiireksi, mutta meidän saliin ei paljon muuta saa... Paitsi ovaalin... Päivän lopuksi ajoin yhden akullisen 12-lankaisella eikä kierrosaika ollu kuitenkaan kuin noin 0,3s nopeampi kuin 17-lankaisella eli niilläkin pääsee lujaa...

578
Tulokset / Ranskan kisa
« : 20.11.02 - klo: 23.18 »
Noita kuvia kun selaili vähän alaspäin niin oli kyllä mahtavannäkönen asfalttibaana... Sopis suomalaisiin touringrally säähtöihin kyllä paremmin...

579
Tulokset / Korin korkeus
« : 18.11.02 - klo: 16.42 »
Ei oo kyllä hirveetä järkeä lähteä koria paljon laskemaan koska alkaa eturenkaat olla kiinni konepellissä mikä on huonompi homma kun pitäs vauhtia saada... Nykyäänikin tahtoo jo olla korit mustana eturenkaiden kohdalta...

580
Sähköautot / Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« : 10.11.02 - klo: 10.33 »
Varmaan halvin vaihtoehto Suomen markkinoiden parhaista latureista on Medasecilta Space Charger Pro. Siinä on kaikki tarpeellinen, lämpö- ja peakkatkasut yms säädöt. Mulla on semmonen olisit eilen kysyny treeneissä niin olisin kertonut hieman.  Hinta taitaa olla 145euroa.

581
Tulokset / 1:12 kisoja ympäri vuoden
« : 27.10.02 - klo: 17.18 »
Harva haluaa treenata sisällä kesäisin ja harva ulkorata on riittävän tasainen C12 autoille... Sinänsä hyvä idea...

582
Tulokset / Re: 3 luokkaa
« : 26.10.02 - klo: 12.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Aake"
En ainakaan minä ole sanonut, että 3 luokkaa täytyy ajaa samana pvnä kaikki, vaan esim pro stock ja TS-10 ajaisi tulevaisuudessa yhdessä (A-lisenssit kaikilla) ja TJ-10 (B-lisenssin omaavat) sunnuntaina esim. lisäluokkien mukana (tai vaikka alue kisojen yhteydessä), lyhyemmän kaavan (?) mukaan.  NM-kisat voisi ajaa esim alle 16-v Tj-säännöillä ja alle 27-v Pro Stock-säännöillä. Ja jos voitat alle 16v NM:n niin ajat seuraavana vuonna pro stockkia.  
Ajatuksen takana on se, että hyppäys TJ:stä on niin iso TS:ään. Ja TJ olisi enemmän aloittelijoiden juttu kuin "panostajien" juttu.


Mun mielestä olis parempi kaava esim semmonen että: lauantaina TS-10 ja TJ-10 ja sunnuntaina TSF, ProStock ja C-12. Koska varmasti on sekä TS-10:ssä että TJ-10:ssä halukkaita ajamaan ProStockia ja tällä tavalla saataisiin sunnuntaillekkin kisat aikaseksi ja mattoluokka järjestetyksi niille jotka sitä haluavat ajaa. Tuossa olis mun mielestä ehdoton kaava kevaan sisäkisoille...

583
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 25.10.02 - klo: 12.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Yippo. Mites, ajaako Mika Mänty enää nykyisin kisoja??


Kyllähän Mika ajaa, mutta keskittyi tuona päivänä C-12:sta. Kunhan saadaan tuonne sivuille tulokset ensimmäisestä TS-kisasta niin siellä näkyy että Mika meni kovaa kokeillessaan lukkodiffiä edessä...

584
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 24.10.02 - klo: 23.41 »
Kuten olen ennenkin sanonut: kunhan sitä ei ajeta samana päivänä kuin TS-10 ja TJ-10 niin voin itekkin ajaa. Tämän syksyn ensimmäisen "ProStock" kilpailun tulokset Oulusta... Seuraava on noin kuukauden päästä... Tervetuloa.

http://www.geocities.com/oulurcracing/ORCRBCCResults02PointsTS17.html

585
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 24.10.02 - klo: 20.44 »
Olen sitä mieltä että Suomessa ei ole harrastajia kolmeen luokkaan, tai sanotaanko ettei ainakaan per päivä ei riitä kuskeja. Ehkä olis järkevämpi löytää stanuun uusi kone ja muuttaa nimeä niiden joidenkin mieliksi jotka ei kehtaa ajaa "junnu-luokassa"...

586
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 23.10.02 - klo: 23.37 »
17-lankasella saattaa pystyä ajamaan 5 minuuttia kunnolla, säästelemättä siis. Kyllä varmaan nykystanussakin tarttis vähän uudemmat kamat kun 5 vuotta vanhat.  Eikä se viriin siirtyminen välttämättä niin kallista ole, kun ei osta kaikkea ihan huippua heti vaan lähtee päivittään sieltä mistä eniten kiristää ja sitten sitä mukaa kun on budjettia, päivitetään muuta... Niin minä olen tehnyt... ProStock voi olla ihan mielenkiintoinen luokka, saattaapa syntyä muuttoliikettä viristä ProStockiin jos se noilla säännöillä tulee, ellei sitten osallistumista rajoiteta kuten ennen mattoluokissa...
-----
Bugi, oli siis tarkoitus sanoa että 2400 akuilla pitäis pystyä ajamaan 17-lankasella 5 minuuttia...

587
Tulokset / Kapina tulokset
« : 22.10.02 - klo: 18.41 »
Ehkä hienoinen potkun puute tarkensi ajolinjat kohdalleen ja ajosta tuli tasaisen varmaa ja se näköjään riitti a-finaaliin...

588
Tulokset / Kapina tulokset
« : 21.10.02 - klo: 22.57 »
Sen perusteella mitä kerholla on nähty, olisin odottanut vesan taistelevan A-finaalin paremman puoliskon sijoituksista.

Mitä vielä on unohtunu kommentoida on majoitus ja sen opastus lähinnä. Odotin edes jonkinlaista pientä karttaa mutta tietoja sai kaivaa kauan ja sittenkin onnistuttiin harhailemaan. Majoitus ja aamupala muuten ihan OK, ehkä yhteishinta 10euroa majoituksesta ja aamupalasta olisi ollut kohdallaan.

589
Tulokset / Kapina tulokset
« : 21.10.02 - klo: 19.07 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Ja vieläkin mehukkaammin: Christer nousi A-finaalin 3. erässä kymppiruudusta kolmanneksi, vai oliko peräti toiseksi, ennenkuin eka kierros oli ajettu. Johtui ekan mutkan joukkokolarista, jossa kaikki paitsi Christer jäivät nojailemaan toisiinsa.

Myöhemmin Christer antoi hienosti tietä kärkimiehille, jotka olivat aloittaneet hurjan takaa-ajon. Vaikka ei olisi tarvinnutkaan. Hänkin olisi hyvin ansainnut Fair Player-palkinnon.
Sen sijaan Christeriä itseään tuupittiin toisessa erässä aivan tarpeettomasti.

Nimim. Varjo-videotuomarineuvoston pj.


Jeps. Onhan noita nousuja nähty, mutta tuo kolmannen finaalin kolari oli kyllä jotain ennen näkemätöntä. Ja siitä Christerin tönimisestä sen verran että en sitä itse nähnyt mutta kuulin ja näin CAi:n reaktion siihen ja se ei mun mielestä ollu ihan asiallinen, vaikka olis ollukkin varmaan aiheellinen... :-) Ite en kerinny noita A-finaaleja kattoa kovin tarkkaan kun oli oma finaali heti sen jälkeen, mikä oli aika outoa kun on tottunut olemaan siellä hieman huonommissa finaaleissa. Vissiin ensimmäiseen finaaliin mennessäni meinasin kääntyä takasin kun kattoin että tulee niin kovan näköstä porukkaa vastaan ajajakorokkeelta etteihän mulla voi olla finaali vielä... :-)

590
Tulokset / Kapina tulokset
« : 21.10.02 - klo: 16.57 »
Lainaus käyttäjältä: "-Tony-"
Yippo: Mielestäni lähettäjä oli ihan hyvin tehtäviensä tasalla. Olimme merkinneet lähtövälit (2m) yhdessä ja lähettäjä voi asetella mutkassa autot parhaimmaksi katsomalleen paikalle (järkeä käyttäen tietysti).


No tuntu vaan vähän oudolta kun ne pari viimestä autoa (mukaanlukien siis minunkin autoni joka oli ekassa finaali startissa pääsuoran ulkolaidalla) laitettiin vinoon, kuin olisivat mutkasta tulossa. Sinänsä ihan loogista mutta mielstäni autot olisivat voineet olla suorassa koska mattoa kuitenkin vielä riitti siihenkin suuntaan. Enpä tuosta kuitenkaan suuresti kärsinyt.
Nimimerkillä: Ekan finaalin ekan mutkan jälkeen 4. ysiruudusta

591
Tulokset / Kapina tulokset
« : 20.10.02 - klo: 19.43 »
Ajajakoroke oli hyvä. Ainoa että pitäisi selvästi merkitä että yleisö ei sitten tule liian lähelle kuskeja metelöimään, mitä ei nyt minun tietääkseni tapahtunut.

Ja lähettäjästä sen verran ettei tuntunut olevan ihan täysin hommansa sopiva (se autojen asettelu sinne mutkaan :-)

592
Tulokset / Kapina tulokset
« : 20.10.02 - klo: 18.33 »
Jees, kisat ajettu ja kotiin päästy... Kisat meni henk koht hieman kaksijakoisesti mutta kuitenkin tuloksellisesti ihan OK. Mulla ainakin oli ihan mukavaa loppujenlopuksi..

Plussia:
+kuskeja oli taas vaihteeksi ihan mukavasti
+touring-pitsa (vaikkei yhtä hyvä kun Kiimingissä :-)

Miinuksia:
-ahdas rata
-väärän väriset teipit
-ei kunnon oikaisuesteitä
-outo pito-kuulutus ei tosiaan kuulunu varikolle (mistä johtuen en meinannut saada tietoa kiteen vaihdosta finaaleihin)


Yleisesti ottaen mun mielestä oli huono tekniikka laittaa molla metrin välein joka paikkaan. Kun vahingossa osui yhteen, osui sitten väkisin seuraavaan ja sitä seuraavaan ja sitten auto saattoikin olla jo missä sattuu.  Oudolla pidolla tarkoitan lähinnä ennen ajolavan eteen tuloa olleen ison puolipallon mutkan pitoa jossa ainakin minulla auto vatkasi oudosti. Olisikohan voinut johtua siitä että maton reuna antaa periksi auton alla ja luistaa lattialla, jolloin tavallaan kiihtyvyys hidastuu ja sitten kun renkaat löytää seuraavan maton reunan, joka on teipillä kiinni lattiassa on taas pitoa josta johtuisi nykiminen... Mitä muut on mieltä?

593
Tulokset / ILMOITTAUTUMISET MÄNTSÄLÄÄN
« : 13.10.02 - klo: 12.07 »
Paljonko on ilmoittautuneita?

594
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 08.10.02 - klo: 11.42 »
Lainaus käyttäjältä: "JesseT"
TS+TSF+TJ+TJH+PS
huh huh...


Niinpä. Kaks luokkaa (samoilla autoilla) per päivä on ainakin mun mielestä ehdoton maksimi. Sitten toisena päivänä vois ajaa esim C12, foamin ja ProStockin... Tosin on niitäkin jotka haluavat ajaa seka C12 ja foamia ja alkavat tällaisesta järjestelystä pitään meteliä mutta... Ei voi miellyttää kaikkia... Ja nythän noi prostock säännöt näyttää just siltä millä säännöillä me on Oulussa ajettu kerhokisaa jo toista talvea... Hyvin toimii ja kisat on tasasia...

595
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 07.10.02 - klo: 22.44 »
Mää jo hetken ajattelin että pitäiskö ajaa molemmat jos sinne tulee...

596
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 06.10.02 - klo: 19.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Esim. tällaiset säännöt:

Moottori:
Käämikierroksia minimissään 17 (valmistajalla ei väliä)

Renkaat:
Sääntökirjan mukaan (eli TakeOff CS-22/27)

Ajo-aika
Kuusi minuuttia

Osallistumisrajoitukset
Vakioluokan säännöt sääntökirjan mukaan (eli ei ikärajoitusta (kyse kun ei ole Nuorten Mestaruus kisasta) eikä kilpailija saa olla ns. kisakuski (eli on sijoittunut kahden viime vuoden SM-kisoissa parhaaseen kolmannekseen)).

Vai prkl olikos Yippo viime SM:ssä parhaassa kolmanneksessa?  :mrgreen:


Gaad dämit, kyllähän minä olin. Ajattelin ehdottaa aivan samanlaisia sääntöjä koska nuo toimii, samoilla säännöillä ajetaan kerhokisaa Oulussa. Ajoaika on ainoa mistä joku voi valittaa ettei pääse 6 minuuttia 2400 akuilla, jonka takia meillä ajetaan 5 minuutin eriä. Jos tuollainen kisa Kuusankoskella esim ajetaan Fintrackin yhteydessä sunnuntaina niin olen ilman muuta mukana (siis jos saan ajaa kun olen niin kova kuski :-) ). Nuo kisat on huomattavan paljon tasaisempia kuin TS-kisat...

597
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 06.10.02 - klo: 12.42 »
Tahallista tai tahatonta niin kai tolle voi jotain tehdä?

598
Tulokset / Kilpailukutsu: Mäntsälän KAPINAT
« : 05.10.02 - klo: 01.42 »
Kattoo ny oonko tulossa kun on tentti perjantaina ja en oikeen tiedä jaksaako kukaan joka sinne on tulossa oottaa mua sieltä tentistä. Jos jaksaa niin tulen minäkin, muuten ei pääse...

599
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Mulla ois kuumaliimapyssy ja sen liima joustaa kuin mikä, mutta se on vähän vaikee liimata kymmenessä sekunnissa. No en tiiä, kannattaisko kokeilla sillä vai ostaa sitä koreille tarkoitettua korjaus ainetta ?


Olen kokeillu myös tuota. Ei ole riittävän joustavaa eikä tartu riittävän lujasti. Futurella on nettisivut, josta saa imuroitua hinnaston jossa muistaakseni on tuo aine, mutta varastotilanteen saa selville parhaiten soittamalla tai ehkä meilillä...

600
Lainaus käyttäjältä: "aloittelija"
Porasin vaan 1,5mm poranterällä halkeemien päähän reiän estämään niitten leviämistä, pistin aivan tavallista pikaliimaa halkeemiin ja lopuksi ilmastointiteippiä korin alapinnalle silloin kun liima oli vielä märkää sitomaan koria paremmin. Voisiko kestää?


Saattaa se vähän aikaa kestää. Pikaliimaa ei kannata käyttää koska se kuivuessaan kovettuu, eikä siten jousta yhtään, käytä mieluummin esim erikeepperi jos et oikeita aineita hanki...
Nimimerkillä: Kokeiltu on, joskus muinoin...

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21