61
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kouvola KyPak ry:n sisätouring-rata.
« : 18.11.20 - klo: 19.15 »
KoriaRing auki su 22.11. klo 10 alkaen
TERVETULOA !!!
😎 KyPak/Barbie😎
TERVETULOA !!!
😎 KyPak/Barbie😎
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Jämähdin tässä hieman odottelemaan jotain vastakaikua edes jostain päin Suomea, mutta varsin hiljaista on...
Kompromissiehdotukseni olisi:
Etuveto: Vapaa 17.5T kone (kaikki käy myös ne outlaw koneet)
paino 1250g (+50 tasoittamaan nelivedon tehonlaskua)
"korilista/sääntö" sama kuin nelkuilla
Valitettavasti meillä ei ole nähty yhtään etuvetoa RaumRC:n radalla joten en ole päässyt vauhteja mitenkään vertailemaan. Miltä edellä mainitut muutokset tuntuvat etuvetokuskien mielestä?
Raisiossa etuveto oli ilmeiseti painanut noin 1200g ja koneena ollut Surpass:in tehokas 17.5T V4 kone.
Raisiossa on varsinkin treeneissä usein varsin liukasta joten neliveto on varmasti hyötynyt tästä.
No aloitetaas nimenhuuto....Eikä tulekkaan montaa nimeä jos niitä pommitetaan jo säännöillä pois?
En kyllä oikeen tiedä mitä sanoa kun säännöt luki...
Jos etuvetoja EI haluta mukaan niin helpompaa se sanoa kuin torpata säännöillä.
Etuvetoon tehoa alas motilla,kevyempi runko mutta raskaammat ja painopisteeltään korkeammat korit?Oonko mä ainoa joka tämän epäkohdan näkee??
Jos se Vaasan kisan tulos "pelästytti" niin kerrotaan uudelleen,mitenkään kehumatta ketään sen enempää mutta siellä oli paikalla vanhan FWD luokan kärkinimiä ajamassa.Ne eniten testanneet.
Nekään ei vallannut helpolla GT-luokan A-finaalipaikkoja.Eikä vallannut nytkään itseasiassa.Eka ja vipa ruutu...ja kaikki tietää kuinka kova luu se 1 ruudun ajanut siinä sakissa oli?
Miksi ei voitu vaan mennä sillä formalla eteenpäin?
Tällä "samakone" jutulla en usko että ne FWD autot tule juurikaan mukaan.
Vapaammalla painolla mutta 17.5 moottorilla ne oli täysin samaa kisavauhtia kierroksen AVG-listalla.
Älkääkä edelleen katsoko jotain pääsuoran vauhtieroa,siellä mutkaosuudella ne sai pataan ja lujaa.Vaikka oli sen 100-200g kevyempiä ja 17.5 kone...HOXHOX
Ja jos niille tulee koreihin "omalista fwd:lle" niin samaan suuntaan sitten gt-korilistakin.
Pannukakut ja tossun pohjat pois ja auton näköiset,samanlaisella painopisteellä sinnekkin.tai sitten jotain realismia jos sitä haluaa hakea...
Mulle käy tuo FWD-lista jos 4wd osasto saa samanlaisen tyyliset?
Ottakaa alkuun nuon vaikka säännöt ja mennään Talvi,katsoo tilanteen sen jälkeen.
Ja pisteille oikeus noilla Vaasassa ajetuilla säännöillä.
Eli:
FWD vapaa paino
17.5 vapaa
0-ennakko säädin
Renkaat samat kuin 4wd
Korilista edellä mainittu
Ja jos vieläkin pelottaa 4wd kuskeja niin jos alkuerissä FWD-rules ja vie nallekarkit niin ajakoot omat finbaalit,omana luokkana.
Tähän sarjaan tarvitaan voluumia,enemmän kuskeja ja sinne stanujen suuntaan huhuilu ja petaaminen ei toimi.Se on nähty ennemminkin.Sieltä voi pari hassua tulla silloin tällöin mutta thats it ja sille marginaalisakille ei kannata sääntöjä pedata.
Harmittaa jos tällä torjutaan ne mahdolliset GT-luokaan tulijat fwd-autoilla vaan sillä että moottori tuodaan alas.
Vaasan kisassa tais jopa 2 innostua ja meinasivat että tälläisellä Vaasassa ajetulla formaatilla saattais tulla muutama muukin..
Ei sen puoleen,jos ja kun pääsee vaan matolle taas ajamaan niin jos joku lähettää mulle tommosen 21.5t koneen niin voin testata.Ja sanoa ihan rehellisen mielipiteen 21.5 vs 17.5
Kyllä,jos oon ollut väärässä tehoeron suhteen niin uskallan sanoa sen julki.
Mahdollisuuksien mukaan voin lähteä vaikka teidän radalle ajamaan testiä?Katsotaan se tilanne.
Myöhäistähän on aloittaa sääntöjen rukaaminen talvikaudelle tässä vaiheessa,kaikilla meillä on omat tosielämän esteet,ymmärrän täysin ja tässäkin kohdassa nostan ekana käden ylös.
Onkos päivä varmistunut jo? Kauempaa tullessa pitäisi yöpymiset ja työt järjestää sopimaan
Isot kiitokset Hyvinkään urheiluautoilijoille, Saarisen Teemulle ja kaikille muille aktiiveille. Rataprofiili on ihan huippua jonka täydentää upea nurmikko. Nyt oli suuren moottoriurheilutapahtuman meininki Suomessa. Kuskeja hirmumäärä ja täyttä pärinää aamusta iltaan. Ei ole ollut RC-autoilu näin hienoa koskaan.
Puhetta vasten parempaa tietoa , herrat Nitropaimen & Ender !!!!!!
ei siinä mitään vastuuta tai parempaa tietoa tarvita. tämmöinen oli tilanne 2014 kun olin mekkaamassa, eikä se jamppojen mukaan miksikään ole muuttunut, pomput, letkut ja homeet on siellä edelleen.
Ainoa muutos on että nyt on mistä valita, onneksi ei sentään nitro ratakasia kuusaan syherölle olla tupattu.
Oho,hyvin ollaan tietoisia Tykkimäen nyky kunnosta,jos siellä ollaan käyty viimeksi vuonna miekka ja kivi.
http://rc10.fi/index.php?topic=48169.msg837447#msg837447
Ikävää kuulla, että radan käyttömaksut ovat nousseet ja radan hallinnointi on siirtynyt yksityiselle firmalle. Tässähän sinänsä ei välttämättä ole mitään vikaa, jos radasta saatuja tuloja käytettäisiin radan kehittämiseen, mutta nyt ei ollut edes sähköongelmia saatu korjattua. Viime vuonna KyPakin toimesta alkanut radan kunnostaminen on tyssännyt totaalisesti. Tämä on erittäin harmittavaa.
Rata on mielestäni erinomainen, mutta ainakin nämä seikat pitäisi saada kuntoon:
- Sähköt
- Kanttarit
- Letkut
- Ajajakorokkeen, mekkaustilojen ja ajanottokopin kunnostaminen ja maalaaminen.
Toivon kuitenkin, että KyPakilla riittää vielä intoa järjestää Tykkimäen radalla kisoja myös kaudella 2015.
Pitäisiköhän radasta laittaa porukalla palautetta tänne: office@kouvolacircuit.com
Nämä esille tuomani asiat on ilmeisesti jo korjattu. Hirveästi ei ole asiasta kuitenkaan tiedotettu.
Kisojen järjestelyt ovat täydessä vauhdissa ja Kuopiossa tehdään pitkää päivää, että saadaan lennokkikerhon eka RC-autokisat onnistumaan hyvin Olemme varanneet Rauhalahden matkailukeskuksesta rantasaunan lauantai-illaksi koko porukalle. Saunan yhteydessä on pieni keittiö, oleskeluhuone ja iso ulkoterassi grillillä. Pidämme samalla ScrapHillin harjakaiset, kun ei olla vielä ennätetty, ja järkkäämme sinne salaattia, patonkia ja makkaraa koko porukalle. Pistetään nämä harjakaiset "firman piikkiin" eli Kihu tarjoaa ne. Täältä löytyy lisäinfoa Kartanosaunasta: https://rauhalahti.sportum.info/stable/Tuote?teema_id=2204&id=34273-29661
Järjestelen samalla majoituksia porukalle. Samalta alueelta löytyy aika tasokasta majoitusta kaikilla mukavuuksilla ja valkoisilla lakanoilla n. 50€/nuppi/yö, jos saadaan 4-6 henkeä samaan huvilaan. Niissä on kaksi 2 hengen makuuhuonetta ja pari lisävuodesohvaa. Sieltä löytyy sitten n. 35 ekellä punkka mökeistä, joissa ei ole liinavaatteita eikä omaa WC/suihkua, vaan sitten käydään yhteisissä tiloissa. Ilmoitelkaa jos tällaiset vaihtoehdot kiinnostaa, niin järjestelen hommaa.
Juha, 0405664637 juha.reinikka@live.fi
Nonnii!!!
Nyt on Vaasan kisassa mahdollisuus päästä FWD-kuskien vaikuttamaan sääntöihin tuleville kausille.
Kisaan sallitaan FWD autot minimipainolla 1250g(sama kuin ulkomailla),ja tällä halutaan nähdä kilpailuvauhti 4wd autojen kanssa ja mahdollisesti hieroa niiden eroa lähemmäs!
Ainakin 2-3 kuskia ajaa nyt tällä minimipainolla ja jos väh 5 tulee niin nämä ajavat omassa alkuerissä ja Finaalissa mahdollisesti.
Saadaan selkeetä ja puolueetonta testitulosta!
Rengas ja moottorisääntö edelleen voimassa nykyisin rajoituksin,helpotus kokeilu VAIN painoon!
Ja kaikki jotka ajavat FWD autolla,1250g minipainolla,eivät osallistu KerhoCup pisteisiin tällä kaudella.