Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: 1 ... 27 28 29 [30] 31 32 33 ... 37
871
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 05.11.12 - klo: 08.48 »
No,kun ei mälläile pahemmin niin kestävät kyllä.....
Jos tarviit diffin kiristyssettiä pistä yv:llä osoite yms. tiedot.
Bleidit oon itse virittänyt,kun M03:seen ei oo valmiita ulostuloja bleideille,paitsi jos vaihtaa M05:sen tyyppiset ulostulot,joita on minulla(pitää vaihtaa diffin lautasrattaat hahlollisiin(M03:ssa on poorituksella olevat),sitten pitää katsoa josko vetarit ei ole liian pitkiä,ettei bleidi pohjaa.....siihenkin löytyy lääke,mutta taas vaatii ohuemman (3mm) laakerin,ja niitä on vain 10mm:senä eli ohjauspala oltava sitten 10mm laakerilla,joka taas tarkoittaa tiettyä Tamiyan aluohjauspalaa.... eikös ollut sopivan epäselvää....??? :angel:
No konsultoin,jos tarvetta.
 :kiss: BarbieTheBeast   :kiss:

872
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 04.11.12 - klo: 10.46 »
Älä osta sitten 3R M03 tarkoitettuja ohjauspaloja,vaan 3R:n M05 ohjauspalat ,jolloin joudut vaihtamaan C-palat myös matalampiin eli M05:n paloihin.3R:n M03 tarkoitetut palat ei kestä!!!! M05:n on jo hyvät,ja Tamiyan vastaavat ovat sitten jo ikuisia(maksavat 2 kertaa enemmän...)
Diffin kiristys-settejä on viel muutama minulla jäljellä,jos tarvitset....Alu servopukit on Bueno,ja laita kunnon servoseiveri esim. GM Large.....
Vetarit ovat myös must ja mielellään pitäis bleidit niihin virittää....
Lisätietoa annetaan mielellään....
  :cool: BarbieMaailmanWastaisku  :cool:

873
Kyllä ajetaan,MUTTA kyseessä testikisa 2013 sääntöihin eli käytännössä viivalla voi olla 2013 sääntöjen kokeilijoita;tarkoittaa Mini Classicissa siis pientä Tamiyan slicksi rengasta ja 6mm maavaraa,jos ajaa radiaalilla niin sitten mennään 2012 sääntöjen mukaan....
TÄMÄ ON TESTIKISA,JOSSA HALUTAAN VARMISTAA MUUTAMA SEIKKA KOSKIEN ENSI VUODEN SÄÄNTÖJÄ.

Selitinkö tarpeeksi epäselvästi?!!....

 :kiss:  Barbie Maailman Wastaisku   :kiss:

874
On käsittääkseni huomioitu,eli näkyy varmaan sitten erälistoissa.
Dont Worry, Be happy !!

 :kiss: Barbie  :kiss:

875
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 30.10.12 - klo: 08.06 »
Toistaiseksi on löytynyt hyvin M03 osia,periaatteessa auton osat samoja,ylätukivarret erilaiset,vetorattaisto sama....käytännössä ei ole eroa kuin rungossa.
Jonkinasteisen kokemuksen mukaan M03 on helpompi saada toimimaan kuin M05,ja vetopito on M03:ssa parempi....... ja esim. ohjauslinkistö huomattavasti yksinkertaisempi(vähemmän välyksiä) kuin M05:ssa.
Jos haluaa helpommalla päästä on valinta ehdottomasti M03(vaatimaton mielipiteeni).

 :kiss: BarbieTheBeast   :kiss:

876
Kisakutsua päivitetty; lisäinfoa löytyy sieltä.
Eli Formuloita ei ajeta kisana.
 :kiss: BarbieTheBeast  :kiss:

877
Asiaa selvitetään....
Yx mahdollisuus olis ajaa näytösluonteisesti,tarkoittaa muutama alkuerä ja yx finaali esimerkiksi....ja onko halukkuutta?
Aikataulu kysymys lähinnä,selvinnee muutaman päivän sisällä.
Tiedotamme mahd. pian.

 :kiss: BarbieTheBeast  :kiss:

878
Eipä ole mitään sen kummempaa mietitty että miten.....
Oma FWD-autoni on "palkkakuskin käsissä" ja ajattelin ajattaa Sorexeilla ja MuchMorella,muita ei valikoimista löydy.Mites teillä siellä pohojanmaalla , löytyykös muita vaihtoehtoja?Vatolla käsittääkseni on viel jotain muita....??
Häh?

 :kiss: :kiss: BarbieTheBeast  :kiss: :kiss:

879
Huomio !
Kisassa voimassa vanhat säännöt eli kerhokisat-foorumilla on "SÄÄNTÖMUUTOKSET 2013" ,jotka ovat voimassa ensi vuoden alusta.
Sääntömuutokset osiossa on "sääntömuutokset 2.9. alkaen voimassa"-maininta,joka tarkoittaa tässä tapauksessa päivämäärää,jolloin niistä on päätetty.Täytyy myöntää.että asia on hieman ristiriitaisesti mainittu !!
Tarkoitus on kokeilla uusia teknisiä sääntöjä kisassa,vapaaehtoisten toimesta,eli kisa on kokeilukisa siis.
Kokeilussa on FWD:n yxtyyppi renkaat sekä Classicin insertti, eli nämä asiat voivat muuttua vielä.
Välittömästi SyysMatto-kisan jälkeen tehdään lopulliset päätökset.
Tämä selvennyksenä.

-BarbieThePink- 

880
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 02.10.12 - klo: 17.48 »
Jep.
Nyt tuli edettyä asiassa hieman hätäisesti.SORRY!
Päätös varmaankin tehdään aikanaan,kun saadaan lisää kokemusta mattoradalta.
Tarkoitus on kokeilla SyysMatto-kisassa 3.11. asiaa,jotta voidaan vetää oikeanlaiset johtopäätökset asiassa.
Nuo yllä olevat ovat tähänastisen nähdyn ja kuullun mukaan olevia mielipiteitä.
Olen pahoillani,puhuin suulla suuremmalla!!
-Barbie-

881
Tamiya / Vs: Tamiya M05 MINI COOPER
« : 02.10.12 - klo: 12.14 »
Pistin just viestii kerhokisat-foorumille,jotta päivittävät slicksi insertin sinne mahd.pian.
Se siis on Tamiya 50686 M-Chassis 60D inner sponge.

-Barbie-

882
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 26.09.12 - klo: 11.47 »
Minien saldo tällä hetkellä :
5 kpl KyPakissa + 1 Helsingin seudulla

6 kpl autoja listautuneena FG Mini pörssiin.

-BarbieThePinkBeast-

883
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 14.09.12 - klo: 09.03 »
Kypakissa oli viime sunnuntaina radalla jo 4 Miniä yhtä aikaa.....
Mukaan siis mahtuu !!!!

 :cool:-The Barbie- :cool:

884
Jep.
Korjatussa aikataulussa on edelleen FWD:n B-finaaleja 2 kpl; voiskos se toinen finaali olla A:sta tippuneiden finaali niin kaikki saisivat suunnilleen samanverran ajoaikaa kisassa......eli B1:stä nousseet A-finaaliin ja tippuneet ajaa vielä A-finaalin jälkeisistä sijoituksista B2-finaalissa....kuten on jo aiemmin suunniteltu tulevassa formaatissa.
En mää vaan tiiä , kunhan ehrotin.....

-BarbieTheBeast-

885
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 28.08.12 - klo: 20.18 »
KyPakin Mini saldo tällä hetkellä 4 kpl; 2 käytettyä ja 2 pakasta vedettyä......Listautuneita yhteensä 5.
Talvi aikaa kehitellä asiaa,joukkoon mahtuu.....

 :cool: :cool: BarbieThePinkBeast  :cool: :cool:

886
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 22.08.12 - klo: 11.03 »
No nythän ei tiedä mihin tämä alkaa kehittyä,mutta vakaa aikomus järjestää kisoja Mineille.On ne sitten minkä kisan yhteydessä, on vielä usvan peitossa.....mutta näin mitä todennäköisemmin tulee tapahtumaan.
Siksi olisi ensi sijaisen tärkeää koota joukkoa kasaan.
Minimi vaatimus oikealle kisalle on n. 8-10 autoa, ja jos ajetaan näytösluonteisesti niin väh. 6 autoa.
KyPakilla on ainakin infrastruktuuri sekä "Crew" valmiina kisan järjestämiseen.....vaikkakin meille on myös tulossa crossiradan rakentaminen ilmeisesti ensi kesän aikana Tykkimäkeen.
Jos luotaillaan Minien nykytilaa,listalla on tällä hetkellä 4 nimeä,jotka ovat valmiit sitoutumaan enemmän ja vähemmän kukin mahdollisuuksiensa mukaan luokan kilpailutoiminnan kehittämiseen.Eli hyvä lähtökohta.
Täysissä sielun ja ruumiin voimissa(toistaiseksi),
-BarbieTheBeast-

887
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 21.08.12 - klo: 08.29 »
Kaikille FG Minin omistajille !!! myös tulevat mahdolliset omistajat....
Voisin keräillä yhteystietoja ja halukkuutta eräänlaiseen FG Mini-omistaja rekisteriin.....jaa , että miksi?
No jos/kun eli toivottavasti tästä saadaan yhteistä synergiaa aikaiseksi,jonka tavoitteena on saada ensi kesälle jonkinasteista kisatoimintaa aikaiseksi(esim. Minien näytös/kisa LS-5 kisojen yhteyteen).
Ja silloin voisi pitää yhteyttä Mini-omistajien tai myös autosta kiinnostuneiden kesken.
Mikään "eipäs-juupas" foorumi ei ole tavoitteena.Sitä kautta tiedotettaisiin kaikista autoa koskevista asioista henkilökohtaisesti suoraan asianosaisille,kun minusta tämä nimimerkki/yv veivaus on hankalaa....

Miltäs kuullostaisi?
"On mä huonompiakin ehdotuksia tehnyt....vaan en muista milloin..."

-Big Barbie has landed....-

888
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 20.08.12 - klo: 21.17 »
Nyt on ajettu Minillä. Todella mukava ja helppo ajaa jopa sateen kastelemalla radalla.  :cool: :cool:

Joo,oli se mukavaa,vaikka ohjauksen servo antautui hieman yllättäen muutaman minuutin jälkeen ilman sen kummempaa syytä eli kolaria tai ulosajoa.
Ei oikein saanut omaan vielä tuntumaa em.syystä,mutta taistelu jatkuu......
Koko revohka(2kpl) joutui sitten ajamaan(lue rääkkäämään) M.Kolehmaisen autolla;hauskuus huipussa jopa "vanhan liiton miähillä" että vieläkin hymyilyttää.....ja tätä ei normielämässä ole tapahtunut vuosiin tai vuosikymmeniin....
No näillä mennään,ja kehitellään asiaa eteenpäin ..niin ja kalustoa myös.
 :cool: :cool: -Big Barbie has landed.... -  :cool: :cool:

889
Kymen piirin "osakunta" kiittää kisajärjestäjiä eli Epuan väsymätönta ydinporukkaa.............
Lystii riitti ; lauteilla ,varikolla,kahvikupin ääressä eli siis kaikkialla.....ja kaikkien kanssa.
Hyvällä mallilla "kerhokisat-järjestelmä" tuntuisi olevan ; homma on yhteisissä käsissä ja yhteisymmärryksessä.....kilpailutoimintahan on suurelta osin sosiaalista toimintaa....
Sää oli mikä oli ja päätös oikea luulisin,vaikka paljon mieluummin olis jatkanut hyvää vääntöä eri luokissa....
Silmiin pistävää oli taso ja tasaisuus; veturissa ja etuvedossa.
Mineissä taas "kesä-kato" , joka ei ole mikään ihme.....tai kumma.
Ilmeisesti Ylistarossa on muutaman kerran käyty ,kun majatalon isäntä tuli oikein henk.kohtaisesti tervehtimään ja kättelemään,kun menin ensi kertaa yösijaa katsastamaan perjantaina.....
-BarbieThePink-

890
Ei valittamista.
Voiskos FWD:n  B:n pudonneet ajaa vielä yxkertasen finaalin vaikka ennen toista A-finaalia,niin tulis kaikille tasapuolisemmin ajoa...... enmävaanniinkutiiämutarvelenvaan !
Häh?
 :cool: :cool: -DamnMeBarbie-  :cool: :cool:

891
Joo,ei nyt sitten maksua peritä.
Jos ajaminen nyt on todella kiinni 10 egestä.


-DamnBarbie-

892
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 14.06.12 - klo: 14.00 »
Johtunee hyvästä pidosta, iskarien säätöjä vaan kokeilemaan edelleen;jousii ja litkui vaan eri versioita...
Koita viel pehmentää; 25 litkut eteen/3 reikäset männät ja 20 taakse/2 tai 3 reikäset männät ja sopivan pehmeää jousta....
Muuta en nyt äkkiä keksi....mutta samoja "ongelmii" on esiintynyt täälkin.

-DamnBarbie-

893
Nostovapautukset katsotaan sitten kisapaikalla eli riippuu ajajan kunnosta.....Jos on oikein "huonossa" hapessa niin EI MITÄÄN NOSTOVAPAUTUSTA;siinähän sitä elpyy ,kun saa raikasta luomu-ilmaa eestaas ravatessa......

  :cool: DamnBarbie :cool:

894
Kyl "alkuasukkaat" eli paikkakuntalaiset tietää paremmin....
-DamnBarbie-

895
Perille löytää: Kuusankoski;Urheilupuiston pienoisautorata,Helsingintien varrella.
Jos tarkan gps-sijainnin haluat katso FTT Kouvola kisakutsu....
Tarkemmat erä ja aikataulu tiedot ilmoajan päätyttyä.
 :cool:-DamnBarbie- :cool:

896
No periaatteessa,jos kisa on siitä pitäisi maksaa....ja kun aikoja otetaan kuitenkin......
Mutta periaatteethan alkaa siitä mihin järki loppuu....
En pysty varmaa sanomaan.....vielä.
Jos kuskeja kourallinen eli 3-4 ja varsinaista normi kisaformaattia ei ole,niin maksua ei peritä...
-DamnBarbie-

897
Jep.
Kyllä ihan aikaa ottaen eli ponderit kiinni.
Tarkkaan en osaa sanoa formaatista; 5 min. eriä varmaankin...
-Barbie-

898
No niiin,siis asiaan.
Kysymyshän kuului: miksi pienellä radalla ei ajeta ku Minit.
Vastaus:
Kun vetureita näyttää olevan selkeästi enemmän kuin aiemmin ja myös "ensikertalaisia" niin päätettiin ajaa Touring-radalla,koska pieni rata on sangen vaativa ja ahdas varsinkin ensikertalaisille ja finaaleissa.
Toinen pointti on "vaihtelu virkistää" eli kokeilu,miltä se maistuu ajaa vähän laakeammalla baanalla.Vinkki tähän tuli muilta kilpailijoilta.
Lisäksi teknisesti,kun rataa muutetaan alvariinsa Mineille ja muille luokille eräkierrosten aikana,se myös vaatii järjestelyhenkilöstöä enemmän.
Kolmas pointti oli , että Kesä Cup-radat ovat nyt samankaltaisia(kun joskus on kuulunut myös sellaista,että Kypakin porukalla olisi tietty etulyöntiasema,kun rata on varsin erilainen kuin muilla osakisa järjestäjillä.)
Aikataulullisesti "Vormulat" ei tule aiheuttamaan suurtakaan muutosta kisan kestoon,se on näytösluonteinen "kisa",joka sovitetaan sopiviin tyhjiin kohtiin aikataulussa.
Minusta kisajärjestäjän ei tarvitsisi näitä perustella,koska kyllä katson järjestäjällä olevan riittävästi tietämystä ja kokemusta asiasta(eikä tarvi olla Suomen suurin seura,vaikka kylläkin parhain toiminnallisesti.)

-DamnBarbie-


899
KyPak järjestää KESÄ CUP #2 -kisan La 16.6.2012 (varapäivä Su 17.6.2012)
Paikka: KyPak Circuit , Kuusankoski
Luokat: Mini Classic , Mini Competition , VTR sekä FWD

+Formula-luokan näytösluonteinen kisa riippuen osallistujamäärästä.

Kilpailun johto:Kilpailun johtaja ? + KyPak toimihenkilöt
Kierroslaskenta: Valtteri Eklund

Ilmoittautuminen: Su 10.6.2012 mennessä : kypak.ilmot@gmail.com
Ilmoita: nimi , seura(jos on) , luokka/luokat , taajuus/taajuudet , henk.koht. kilpailunumerosi(jos on) , ponderin numerosi. Laina pondereita kisajärjestäjältä.
Ilmoita myös yhteystietosi(kännykkänr/sähköposti), jos sään takia joudumme mahdollisesti siirtämään kisan varapäivälle, päätös poikkeavista järjestelyistä tehdään edeltävänä päivänä klo 18 mennessä.

KISA AJETAAN HUOMENNA 16.6. ALKUPERÄISEN SUUNNITELMAN MUKAAN(Forecan  mukaan näyttää sen verran hyvältä,että tähän on nyt sitten päädytty.)

Kilpailumaksu 10,- maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä paikan päällä.

Minit ajetaan perinteisesti pienellä radalla,eri profiileilla/alkueräkierros, ja Classic järjestäjien moottorilla ja vakio johdotuksin.
VTR ja FWD ajetaan lyhennetyllä touring-radalla,samalla profiililla koko kisa ja Formuloille järjestetään näytöslähtöjä aikataulun sallimissa puitteissa.
Kisaluokkien säännöt löytyy: www.kerhokisat.nettisivu.org , niiden mukaan ajetaan.

Kilpailupaikalla sähköä , ja hyvin rajoitettu määrä pöytätilaa,varaa siis pöytä ja tuoli ja jatkoroikka.
Pitkämatkalaisille(epua/laukaa) pyritään järjestämään pöydät ja tuolit.

Aikataulu ja erälistat julkaistaan ilmoittautumisajan päätyttyä.

Tarkempaa tietoa seuraa.....

-KyPak ry-

900
Kilpailukutsut / Vs: KESÄ CUP 2012 - #1 5.5.2012
« : 26.04.12 - klo: 13.34 »
Jep.
Koitan aktivoida KyPakin porukkaa.....
-DamnBarbie-

Sivuja: 1 ... 27 28 29 [30] 31 32 33 ... 37