Tulipahan avattua eilen illalla kausi 2012
Ensimmäisillä akuilla varovaista kokeilua (veneessä uusi 15kg vääntävä peräsinservo alu vääntövarrella, tuhdimpi yhdystanko pallolinkein) ja peräsimen/servo liikeratojen trimmausta ja tietysti tekniikan lämpöjen seurailua.
Toisilla akuilla GPS kyyytiin, startti ja hidas ohiajo jäähdytysvesien virtaamisen toteamiseksi. Ensimmäinen "täyskaasuveto" OK, toinen "täyskaasuveto" loppui kuin seinään huippunopeudesta. Kelluvan veneen suunnasta kului vaimea "poks" mustan savupilven saattelemana ilman näkyviä liekkejä.
Hifei Swortfish 240HV päästi "toimintasavut" ulos. Onneksi noparin lisäksi ei mennyt muuta kuin ulkoinen BEC.
Kysymys arvon kanssaveneilijöille, millä olette pesseet "sähköpalon" jäljet ja hajut pois veneen rungosta, kokemuksia??? Kiitollisuudella otetaan vastaan ehdotuksia hyvistä ja tehokkaista pesuaineista/ toimintatavoista. Mustuneen GPS:in putsasin Wurthin Tehopesulla ja lämpimällä vedellä kohtuu hyvin tuloksin, jäljelle jäi ainoastaan "sähköpalon" haju vaimeampana.
Niin ja joo... vene on Höpö Kunkun Genesis Leopardin koneella, jota käsketään 8-kennolla. Onko keneelläkään kokemusta Turningyn HV-nopareista (8S), tekeekö niillä mitään??? (T180 oli varsin soiva peli 4-kennolla). Tuon palaneen Hifein hankin aikoinaan sumujen saarelta Astecmodelsista, mutta heidän nettisivut on syystä tai toisesta kyykyssä/ei löydy???!!!?
P.S GPSin näyttämä max nopeus oli 109,7 km/h, potkurina Octura M445. Ajatuksena oli kolmansilla akuilla kokeilla Octuran M545 ja tavoitteena +120 km/h.
No nyt pestään venettä ja etsitään uutta noparia edesmenneen tilalle ...
Edit: Palanut nopari oli 240HV (ei 200HV, joka on speksattu max 6-kennolle)