Nyt on hämmentäviä käyntiongelmia Hyper7:n ja Hyper.21 koneen kanssa. Motti toimii kuin unelma sen ajan kun se pysyy käynnissä mutta aina n.30sek sisällä ajon alkamisen jälkeen mottori sammahtaa ihan varoittamatta. Jos autoa pitää pukilla ja antaa sen käydä rauhassa aina välillä kaasuliipasinta hipaisten se pysyy käynnissä vaikka koko tankillisen. Pitkään opiskelin ongelman syytä, mutta lopulta tulin siihen tulokseen että auto tuppaa sammumaan kun kaasuliipasinta painaa yli puolivälin ja päästää irti. Eli silloin kun kierrokset on laskemassa.
Moottorin lämpötila oli siinä 80-100 celsiusta, eli aika "talviset". Tulppa on Novarossin 5, eli ei ihan kuumin mahdollinen. Olisko tulppa sitten liian kylmä talvikeleille?
Moottori savuttaa mielestäni "sopivasti", eli mitään savupilveä ei auto perässään vedä mutta savuttaa kumminkin.
Mullahan kävi aiemmin tuon keskineulan kanssa silleen että sen O-rengas oli kulunut ja neula tipahti kesken ajon, ja sen jälkeen on tälläistä ongelmaa esiintynyt. Sen olen kumminkin ruuvannut siihen perusasentoon eli niin että neulan kanta on tasan kaasuttimen rungon kanssa. Olisko tuo keskineula sitten säädön tarpeessa?
Niin että olisko kellään esittää valistuneita arvauksia mistä tälläinen sammahtelu johtuu?