Jos nappikaupasta on kyse niin eikö silloin itse kerkeä asiat hoitamaan. Ei kai siihen sihteeriä kaivata. Jos ei ole aikaa eikä rahaakaan tule miksi pitää koko kauppaa pystyssä.
Jos varasto tilanne, saldo ja muu on turhaa asiakkaan palvelua niin heikolla kantimilla ollaan.
Asenteessa on paljon korjattavaa.
"Kukin taplaa tyylillään"
Seuraavasta voi joku imasta herneitä nekkuun, mutta mulla on pakastimessa niitä kyllä lisää!
Viestihistoriastasi osaan lukea, että sullo jotai issueita kotimaisien kauppojen suhteen.
Elä suotta pura niitä minuun, koska meillä ei käsittääkseni ole asiakassuhdetta.
Ja jos nyt ruoditaan tätä tarinaa pisemmälle, niin lähdetään alkujuurista:
- Pyöritän tätä "kauppaa" seuraavista syistä:
1. Omaksi ilokseni, tuen siis omaa harrastustani.
2. Tarjoan asiakkailleni uusia tuotteita.
3. Kilpailun ja närästyksen luominen.
Nappikauppa:
1. Myymäni päätuote on marginaalinen koko skaalan huomioiden, kaikki kauppiaat/merkit ja harrastajat huomioiden.
2. En ala soheltamaan kymmenien tuotemerkkien kanssa.
3. En edes halua tuotteistani ns massamyyntiä, mitä Pikku Penat ostelee, vaan kohdistan kaupankäyntini asiakkaisiin millä on kaikki muumit laaksossa, ts tietää mitä ostaa.
4. En edes halua että nappikauppani kasvaa kovin isoksi, olen tyytyväinen tähän tilanteeseen.
Ajan ja rahankäyttö:
1. Koska tämä on tämmöistä nappikauppaa, teen ns oikeita töitä siviilissä, suurimman osan vuodesta
80-120 tuntia VIIKOSSA.2. En ole laskenut tämän nappikaupan varaan katteiden ja marginaalisen tuoteryhmän vuoksi edes tämän foorumin mainosalueen vuotuista maksua.
3. Omaan myös muita harrastuksia, perheen koirineen lapsineen vaimoineen.
Ja asiakaspalvelu, ymmärsitkö lukemasi:
Normaalissa tilanteessa otan yhteyttä asiakkaaseen 0-30min sisään tilauksesta, jos on tilauksessa jotain semmosta jota ei ole tai vaatii muuten selvittelyjä.
Jos tavaraa on hyllyssä, postitetaan 0-1pvä viiveellä arkisin.
Ja jos katsot saamiani palautteita, niin sielä ei kovin monia pyyhkeitä ole:
http://rc10.fi/index.php?topic=42348.0Varastotilanne:
Voin kirkkain silmin sanoa, että edustamaani autoon löytyy jokainen varaosa hyllystä.
Jos ei löydy, niin kyseessä on luultavasti inhimillinen virhe by me.
Mutta kerta sinulla on yritysjohdon hallinta näpeissä ja kaikki muut tekee mielestäsi väärin, rupea ihmeessä kauppiaaksi.
Sitten voit näyttää kyntesi tällä alalla!
Ja sekin kannattaa muistaa, että kuten aina joka alalla, ei ole pakko ostaa, eikä ole pakko myydä.
Siinä missä asiakas voi äänestää jaloillaan, voi myös kauppias.
Jos vielä kaivelee hammastasi, niin ole hyvä ja soita minulle 045-1387723,
olen tavoitettavissa 24/7.
(Ja jos saldosi sattuu oleen vähissä, niin tee häläri niin soittelen takasin päin)
Lämpimin syksyisin terveisin: Nappikauppias Jere Siirilä.