Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - OL

Sivuja: [1]
1
Oma korteni kekoon:

Mielestäni tähän moottoriasiaan on ihan turha takertua.

-joku 80€ narukone ei sovi tähän luokkaan ja aiheuttaa varmasti niin paljon ongelmia, että luokka vaihtuu nopeasti
-n.200€ tai alle moottorit esim. aiemmin mainittu Novarossi 5T on laadukas ja toimintavarma ja kulkuakin on.
-Pieni kurkku -->epäilen, että jotain ongelmia tulee jos lähtee ihan älyttömiä kurkulla rajoittamaan, taas mielipahaa ja luokka vaihtuu nopeasti.

Mielestäni tehoero 180€ moottorissa ja 450€ moottorissa on sama kuin puhuttaisiin C-12 luokassa siitä, että ajetaanko 3.0 vai 4.5 moottorilla eli stanuksi C-8 ei järkevästi muutu moottorisäännöllä.

Ihan aloittelijaluokaksi C-8 ei ehkä sovi, mutta autossa on niin paljon mekaanista sekä aerodynaamista pitoa, että väittäisin sen olevan varsin helppo ajaa. Tarkoitan sellaista Suomen tämänhetkisen kärjen vauhti +2s/kierros se auto menee itsestään.

Ehdotan:
-Vapaa moottori, kaikki ajaa samaa kisaa
-Jos halutaan "stanu" luokka, niin järkevä konesääntö (Lue ei narulaitteita) + jotain muuta mikä erottaisi luokat toisistaan. (itse ajoin koko viime ja toissa kesän "stanukoneella".)

2
Faktaa autojen nopeuseroista C8sähkö vs. C8nitro

Kuusankoski, kisan bestlapit:

Kalle sähkö 14.981
Olli nitro 15.216
Antti nitro 15.236

Huomiot:
Pito hyvä, tuttu rata kaikille. (Tosin Kallen kotirata)

Uusikaupunki, kisan bestlapit:

Kalle sähkö 16.213
Olli nitro 16.663
Antti nitro 17.027

Huomiot:
Pito kohtalainen, asfaltti erittäin karhea, profiili ok, mutta pahat kanttarit. Kalle ajoi edellisen päivän tourinkia, muille uusi rata. Kisa jäi tyngäksi sateen vuoksi.


Kouvola, kisan bestlapit

Olli nitro 16.360
Antti nitro 16.418
Kalle sähkö 16.517

Huomiot:
Pito heikohko sateen jäljiltä. Tynkä kisa aamupaivän sateiden takia.

Ainoa kisa jossa nitrolla pääsi kovempaa oli siis Kouvola, mutta ero on niin pieni ettei tankkauksen kanssa kerkee.
Jokatapauksessa vaikka kertynyt kokemus nopeuseroista on pieni, nähdään että jo sähköauton ensi kokeilut tuottavat kovaa vauhtia. Kun sähköauton voimapuoli on kohdallaan (lämmöt ym.) ja alkaa alustan optimointi, erot tulevat vain kasvamaan.
Kulkuahan sähköllä on riittävästi (Kouvola 101km/h nitro, 110km/h sähkö)

3
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 08.03.12 - klo: 21.22 »
Lisää josjos

Lähdöstä myöhästynyt auto on lähdössä varikolta viimeisen auton perään, mutta lähtökolarissa onkin keskeyttänyt yksi auto. Onko tämä automaattinen keskeytys varikolta lähtiälle?

4
Tuo Mikan laittama auto hintaan 299€ vaikuttaa edulliselta, mutta eikö lähinnä 1 divisioonaan, aikalailla C8e:ltä näyttää.

Tattiksen kiertonopeus C8 autolla on noin 17s, sankarit menee kovempaa ja harrastajat hitaammin...

5
Lähtökahdiltaan on kyse siitä, että TP-10 kisan aikatauluun sopii joku lisäluokka jota ajetaan solukumirenkailla.
C-8 nitro/C-8 sähkö sopii tähän mainiosti. Lisäksi mahdollisuus ulkoilutta GT-8 autoa tai esim. hihna RG:tä, kuten MCJones on yllä hyvin oivaltanut.

Ensimmäiseen kisaan on vielä kolmisen kuukautta jäljellä, joten odotellaan rauhassa niitä osallistujia.
Tuskin tästä mitään superhittiä tulee, mutta C-8 autoja on kuitenkin muutamia siellä täälla, pari myynnissäkin, lisäksi liikkeellä on huhuja jopa kahdesta sähkö C-8:sta.....

6
Tulokset / 1/12 EM Ranska 2011
« : 06.03.11 - klo: 15.34 »
Simo Ahoniemi varmisti juuri Euroopan mestaruuden!

Onnea!

7
Cale kirjoitti:

- kahden edellisen kauden aikana muissa ROA SM-sarjoissa (TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5) parhaaseen kolmannekseen sijoittunut kipailija

Olit sarjassa 13., osallistujhia 26. Eli ei parhaassa kolmanneksessa.

Stanua vaan ajamaan!

8
Oltiin odotettukin että tuo ikäraja poistetaan (muutaman vuoden) ja nythän se poistettiin mutta siihen sitten lisättiin sellaista mikä taas kieltää osallistumista tähän sarjaan jos on joskus pärjännyt jossain muissa sarjoissa :sad:
No onhan alue8 kisat ja nuo kerhokisat johon me mennään sitten.
Ei näin vanhana enää noita nopeempia autoja enää (onko joskus pystynyt :lol:)  pysty hallitsemaan.
Jerzi

Mikäs kohta noissa säännöissä kieltää Jerryn osallistumisen?

Eikös kaudet 2008 ja 2009 ole sulla ollu lähinnä VTR ja Sharkki kausia....

9
paljon kulkee tamiya mini cooper racing kun sain sen vasta äskettäin niin mun ois varmaa hyvä tietää :D :afro:


Eilen tuli tutkalla mitattua Minien nopeuksia. Vakio RS540 -koneiset kulki n.30km/h ja Speedpassion harjattomat 32-34km/h.

Kiihdytydmatka oli noin 20-25m, pidemmällä matkalla voi mennä aavistuksen kovempaa.

10
Tulokset / Riihimäen tulokset ja jälkilöylyt
« : 03.04.06 - klo: 17.30 »
***ollutta ja mennyttä***

Sivuja: [1]