Kävin eilen pojan kanssa ajelemassa.
Onhan se rata aika röykkyinen talven ja ajan hampaan jäljiltä. Ja pölyinen.
Etenkin tuo 2wd buggy tahtoi lähteä välillä ihan omille teilleen. Corrin maavara riitti höykytykseen vähän paremmin.
Saman huomasin, että etä etualan iso hyppyri heitti välillä auton nenälleen. Siinä on selkeästi keskellä yksi, tai kaksi, laattaa vähän painunut (just siitä kohtaa missä mattokin on kulunut puhki), mikä johtaa siihen, että kun on tarpeeksi vauhtia, niin etupää ja takapää lähtee hypyssä täysin eri käyrille.
Muuten tosiaan on pattia ja kuoppaa ja möykkyä. Vähän vähempikin piisaisi minulle. Kun ajotaidotkin ovat (vielä) mitä ovat, niin on hirmuisesti joka kierroksella muuttuvia tekijöitä ja oman tekemisen arviointi on melko hankalaa. Mutta ei tuosta mitään täysin sileää tarvitse jyrätä.
Se radan keskialue, ison hypyn jälkeen ja ennen takasuoralle johtavaa hyppyä on aika tyhjä. Kai se on se semmoinen vauhtiosuus, jossa katsotaan kuinka auto pysyy tiessä ja kuinka on ajolinjat hallussa. Että sinänsä puolustaa paikkaansa sellaisenaankin, mutta on siinä kolme suoraa, joissa mennään poikittain, joille voisi ehkä tehdä jotain tapahtumia. Vaikka sille takasuoran vieressä kulkevalle pätkälle joku juttu. Siinä olisi sitten ennen ja jälkeen kuitenkin useampi "sileä" suora ja mutka. No, ratamestarit päättäkööt. (Oppisi nyt ensin hyppäämään edes nämä olemassaolevat hypyt kunnolla. :D)
Hyppyjen ja möykkyjen nokat tosiaan ovat pyöristyneet aika paljon. Varmaan noihin Masterin mainitsemiinkin kohtiin tulisi selkeyttä lisää kun vähän terävöitetään muotoja ja erotetaan tasamaa hyppyreistä. Valitettavasti en itse tosiaan pääse lauantaina talkoisiin, mutta myöhemmin jos on jotain kunnostusbisneksiä, niin koitetaan päästä paikalle.
Sitä mietin myös, että sitten kun on muodot kohdillaan, niin voisi maalata ne hyppyrien reunat. Onkohan sitä tulossa vanhaksi vai oliko vaan vaalea tomu + kirkas aurinko, kun oli välillä vähän vaikea arvioida missä kohtaa auton olisi tarkoitus irrota maasta.