Kirjoittaja Aihe: Avualiasta aatua Joensuussa? (TR8E ongelma korjattu)  (Luettu 4927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Eli ostin tuommoisen Team C TR8E auton, joka pitäisi olla paketista ajovalmis. Kyllähän sillä ajaakin voi, mutta muutaman sekunnin päästä auto "pysähtyy" täysin, eli moottori ei enää tottele kaasua. Pyörät kyllä kääntyvät, mutta siinäpä se sitten onkin. Samalla kun moottori sanoo yhteistyösopimuksen irti, sammuu nopeuden säätimestä kaksi lediä. Kun kääntelen ohjaimesta pyöriä, eivät ne aina käänny ihan kunnolla, vaan renkaat "nykivät" kääntyessä, joten tuntuisi siltä kuin signaalin lähetyksessä/vastaanotossa olisi jotain häikkää.

Olen täysin alottelija näissä hommissa, joten en osaa a) yhtään b) mitään tehdä itse, joten olisi kiva jos joku osaava ja juuri tuosta autosta kokenut henkilö voisi käydä hieman kyläilemässä ja katsomassa autoa. Toinen vaihtoehto on yrittää selittää kädestä pitäen mitä minun tulisi tehdä (ja miten), jos sitten itse osaisin hoitaa homman. Mitään ylimääräisiä osia minulla ei ole, käytännössä vain tuo auto, ansmannin lähetin (w5) ja ruuvareita/meisseleitä/kuusiokoloavaimia ja rengaspulttien avaaja, eli sähköpuolelle ei ole edes ylimääräisiä johtoja tms joita voisi käyttää.

EDIT: Auto korjattu ja toimii, vastaanottimelle lisätty VCC-porttiin 2200µF kondensaattori.
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo: 18.09 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #1 : 15.08.12 - klo: 23.30 »
Minkälaiset akut miten kytketty ja onko akut ladattu varmasti täyteen?
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #2 : 15.08.12 - klo: 23.38 »
Akkuina ovat nämä: http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-lipo

En tiedä onko kytkentä oikein, mutta auton mukanahan tulee semmoinen "rinki" kaapeli, missä on paikka kahdelle urokselle ja sitten yksi naaras, eli akkujen omilla piuhoilla ei ole mahdollista kuin yhdenlainen kytkentä.

Testasin autoa niin, että otin toisen akun käytöstä pois ja pistin suoraan yhdeltä akulta (omalla piuhallaan) auton virtapiuhaan, ja nythän auto sitten toimiikin "ihan" ok, ehkä hieman laiskalta tuntuu.

Latasin kummatkin akut sinne 8,4V tuolla balansoidulla laturilla, ja laite ilmoitti "full" kummallekin akulle jossain vaiheessa.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #3 : 16.08.12 - klo: 00.15 »
Mikäli aiot käyttää ainoastaan tuommoisia akkuja niin ota nopeudensäätimeltä tulevista johdoista liittimet irti ja kolvaa tilalle 4mm bulletit jotka kytket toisen akun + ja toisen akun - ja sit lisäksi tarvitset vain välijohdon jossa on kanssa ne 4mm bulletit jotka kytket - ja +. Nuo ylimääräiset liittimet on ihan turhia tuossa kytkennässä ja lisäävät uuden ongelmakohteen.
Mutta tuo sun ongelma kyllä kuulostaa oudolle, sen rinkikaapelinhan pitäisi kytkeä ne akut sarjaan eli tuplata jännite. yhdellä akulla on tietenkin laiska
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #4 : 16.08.12 - klo: 01.31 »
Ongelma kuulostaa oudolle juu, varsinkin kun kytkentöjen pitäisi (kai) olla kunnossa. Tarkistan nuo akut vielä laturilla, ja tsekkaan kytkennät kertaalleen uudelleen. Minulle ehdotettiin myös nopeudensäätimen kalibrointia, mutten kyllä nopeasti vilastuna mistään ohjekirjasta siihen ohjetta löytänyt.

Ohjekirjojen tiedon määrän vähyys on kyllä aika mystinen ilmiö itselle, miten tällaisilla ohjeilla voi alottelija päästä alkuun mitenkään, vaikka auto onkin RTR...
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #5 : 16.08.12 - klo: 07.28 »
Mistä päin Joensuuta olet? Soita vaikka tänään niin voin koittaa tulla tänään katsomaan.


T:Heikki
044-5414991
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #6 : 16.08.12 - klo: 18.58 »
Löytykö vika?
Kele kun itellä on kiirettä ja lentsu nyt päällä niin ei ole omaa peliä dr Heikille kerenny näyttään...
Lauantaina pikkuveljen häät ja maanantaina mamma tyrkkää jälkipolvee maailmaan....
Kiirettä riittää, mut haluis itekki tuon oman pelin ajokuntoon ennen lumia :laugh:

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #7 : 16.08.12 - klo: 19.28 »
Eipä löytynyt, pitänee takuuseen pistää tuo auto. Ohjauskin nykii ihmeellisesti, joten eiköhän siellä jossain sähköissä se vika ole.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #8 : 16.08.12 - klo: 19.30 »
Niin kävikö Hegetuskin sitä katsomassa? ei tuo nyt kovinkaan vikaiselle kuulosta jos se yhdellä akulla toimi..
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #9 : 16.08.12 - klo: 19.32 »
Kävi katsomassa ja hänen mukaansa tuo auto sinne takuuseen pitäisi pistää. Ihmeteltiin siinä, että missäs tässä nopeudensäätimessä on se kalibrointipainike kun ei missään näkynyt. Hegetus kyseli puhelimella muualtakin apua, mutta eipä niitä tarkkoja ohjeita kyllä saatu.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #10 : 16.08.12 - klo: 19.33 »
lähetä sähköpostia sille myyjälle.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #11 : 16.08.12 - klo: 19.36 »
Olen jo muutaman sähköpostin pistänytkin myyjäliikkeeseen ja onhan sieltä yritelty auttaa myös, kehottivat myös ottamaan yhteyttä juuri hegetukseen. Pistin nyt illalla vielä uuden sähköpostin jossa selitin tilannetta kun ei vikaa saatu korjattua hegetuksen kanssa.

Harmillistahan tässä nyt on se, ettei tuota autoa varmaan saa korjuutettua ensiviikon (viikon päästä) lopulle, jolloin oli tarkoitus ottaa ajot serkkujen kanssa viinijärven suunnalla.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #12 : 16.08.12 - klo: 20.47 »
Olen jo muutaman sähköpostin pistänytkin myyjäliikkeeseen ja onhan sieltä yritelty auttaa myös, kehottivat myös ottamaan yhteyttä juuri hegetukseen. Pistin nyt illalla vielä uuden sähköpostin jossa selitin tilannetta kun ei vikaa saatu korjattua hegetuksen kanssa.

Harmillistahan tässä nyt on se, ettei tuota autoa varmaan saa korjuutettua ensiviikon (viikon päästä) lopulle, jolloin oli tarkoitus ottaa ajot serkkujen kanssa viinijärven suunnalla.

Eiköhän me saada auto siihen mennessä kuntoon :)
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #13 : 16.08.12 - klo: 23.37 »
Tässä hyvä esimerkki siitä että aloittelevan harrastajan (ja miksi ei kokeneemmankin) kannattaa ostaa auto suomesta. Ei välttämättä kannata tilata ulkomailta vaikka saisi pari kymppiä halvemmalla. Suomesta saa ongelmatilanteissa helpommin ja nopeammin ohjeita ja apua ja omalla kielellä.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #14 : 17.08.12 - klo: 11.34 »
+1 tohon, takuu hoito kotimaassa paljon kivuttomampaa kuin ulkomaille..
Vaikka onnistuuhan se sinnekkin, mutta postit käy kalliiksi ja takuu venyy paljon kauenmmin kuin mitä olisi Suomessa..
Ite pitää Heikkiin ottaa yhteyttä kunhan kotona härdelli rauhottuu, dr-rc voisi kattoa munkin autoa ja laitteistoa :azn:

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #15 : 17.08.12 - klo: 12.25 »
Auto on lähetelty Nikolle syynättäväksi, eli sinällään homma on nyt ihan ok tässä vaiheessa. Katsotaan missä vika on, ehkä nopeudensäätimessä(?), ja mietitään sitten mitä asialle voidaan tehdä. Ilmeisesti vakio-osia ei löydy suoraan kaupan hyllyltä, joten jos tuo nopari on sökönä niin sitten pitänee vaihdattaa siihen toinen tilalle.

Varsinainen RTR kokemus tämä on kyllä ollut, ei se ihan aina näköjään toimi niinkuin mainostetaan.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

juhamatti

  • Vieras
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (ongelmia tr8e kanssa)
« Vastaus #16 : 17.08.12 - klo: 16.34 »
Noita sattuu, mut ketuttaa kun se omalle kohdalle tulee..

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Avualiasta aatua Joensuussa? (TR8E ongelma korjattu)
« Vastaus #17 : 23.08.12 - klo: 18.08 »
Noniin, nyt on auto takaisin huollosta ja korjattu ja vihdoinkin toimii, niinkuin pitääkin. Niko kertoi mailitse, että vastaanottimelle tuleva jännite heittelee, jonka takia tuo ongelma ilmeni minulla, ja oli pultannut kondensaattorin tarvittavaan paikkaan. Nopeasti kun katsoin mihin se oli tullut, niin siellä on vastaanottimelle lisätty VCC-porttiin 2200µF 10V kondensaattori.

Kävin jo tottakai iloisena vähän testailemassa autoa, ja aika ärhäkkähän tuo on vakiovehkeeksi, tosin huippunopeus suoralla ei ihan hirveän ihmeellinen ole, mutta kivasti hiekalla/offroadilla sudittelee.
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo: 18.24 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (TR8E ongelma korjattu)
« Vastaus #18 : 23.08.12 - klo: 18.32 »
se kestää reilusti isompaa pinionia, niin nousee nopeus ja taitaa säädinkin käydä viileämpänä kuhan ei liian isoa laita. ainakin 18 hampainen on ihan hyvä ja isommallakin voi vielä ajaa. perävälitys on 4.3:1, renkaiden koko 4.5tuumaa.
http://scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html tuolla laskurilla saa helposti laskettua teoreettiset huippunopeudet eri välityksillä.
39.79 mph (63.92 km/h) 20t pinionilla.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (TR8E ongelma korjattu)
« Vastaus #19 : 23.08.12 - klo: 19.33 »
Pitää katsella tuo linkki tarkemmin ajan kanssa, ei tähän ehkä minun käytössä ainakaan vielä nopeutta tarvitse.

Onko kenelläkään kokemusta juuri tästä vakio TR8E autosta ja siitä, onko tässä vehkeessä LiPo cutoff minkälainen. Äsken kävin vetämässä ihan kunnon ajelut tuolla, ja huomasin että auto hidastuu hieman niin lähdin kotia päin. Asfaltilla vielä kiihdyttelin hetken, ja sitten auton veto "pätkäisi" kerran. Kun tarkistin tilannetta, noparin punainen ledi vilkutti ja vihreä paloi kiinteästi. Olisikohan tämä varoitus alhaisesta akkujen jännitteestä? Auto kyllä kulkee vielä, mutta on selkeästi hidastunut, ei ehkä vielä juoksemalla kiinni saa mutta minimikaasulla kävellen menee jo ohi, kun juuri akkujen latauksen jälkeen ei toivoakaan.

Ohjekirja ei edelleenkään kerro yhtään mitään mistään (se on siis kasaamisohje), eikä tuosta noparista edes tiedä mikä se on, jokin itsestäänsäätyvä laitehan se kuitenkin on.

EDIT:

Kaippa tuo se varoitus on, toisen akun jännite oli päässyt 6,5V tuntumaan ja toinen noin 7V tuntumaan.
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo: 19.39 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (TR8E ongelma korjattu)
« Vastaus #20 : 23.08.12 - klo: 22.19 »
Kyllä se on nimenomaan se lipo cut-off.
EuroRC / TEK

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Avualiasta aatua Joensuussa? (TR8E ongelma korjattu)
« Vastaus #21 : 27.08.12 - klo: 12.58 »
ainakin 18 hampainen on ihan hyvä ja isommallakin voi vielä ajaa. perävälitys on 4.3:1, renkaiden koko 4.5tuumaa.
15/44 näyttäisi olevan pinion/maingear välitys tuossa TR8E näköjään, renkaiden halkaisijaksi sain mitalla 10,8cm joka olisi 4,25", mutta miten paljon renkaat sitten "pullistuvat" kun ne pistää pyörimään nopeammin. Taulukon mukaan tällöin huiput menisi karvan yli 51km/h jos tuo perävälitys on 4,3:1. Tuolla 18-hampaisella menisi sitten jo vajaan 62km/h noilla tiedoilla.

Ongelmahan tässä on vähän se, että ei vielä oikein osaa hallita autoa varsinkaan kovemmissa vauhdeissa, joten ehkä ratastaminen tässä vaiheessa nopeuden saamiseksi olisi kyseenalaista. Tosin voisi sitten ajella samoja nopeuksia hieman pienemmällä kaasulla, jolloin akutkin kestäisivät pidempään, ja taitojen karttuessa voisi sitten jo vähän kaasutella enemmänkin :laugh:
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s