Huh huh, tänään on tullut kyllä tehtyä niin monta porausta ja kierrettä että näkee varmaan jo unissaankin siitä. :lol:
Oli niin sanotusti aika tehokas rakentelu päivä tänään, nyt on kaikki turbiinin käyttöön tarvittaville komponenteille kiinnikkeet ja vieläpä kiinni jo lavalla. Nyt vaan täytyy toivoa että tuo tila riittää minkä jätin elektroniikka boxin ja tankin väliin kun tulee aika ruveta mitoittamaan polttoaine yms johtoja paikoilleen.
Piti myös loppumetreillä ennen kiinnitystä muuttaa polttoaine putken T-haara liittimen paikkaa joka tulee noiden kahden messingin väriseen putken varaan, tämän tein siksi kun "isot pojat" jettilennokkien puolelta suosittelevat että turbiinin polttoainepumpum imu puolen putki pitää olla mahdollisimman lyhyt tankilta. Syytä tähän en tiedä miksi se pitää niin olla mutta tehdään nyt kun kerran suosittelevat.
Kokeilin tänään myös minkä näköinen tulee tuolla hiilikuitu kalvolla päällystättessä, koe kappaleeksi otin polttoaine suodattimen pidikkeen. Ainakin omasta mielestä tuli aika makee "FAKE" hiilikuitu osa.
Kuvasta en saanut ihan niin tarkkaa että erottuisi hiilikuitu kuvio hyvin.
Tässä hieman yleis ilmetta:
Tähän valkoiseen puoliympyrän muotoiseen pidikkeeseen tulee buutaanin/propaanin suodatin josta se menee magneetti venttiilille ja siitä sitten itse turbiinille, alunperin oli tarkoitus tehdä lavalle "ON BOARD" kaasu säiliö mutta saman asian ajaa kun ottaa suoraan pullosta.
Tämmöistä tänään ja huomenna sitten ohjauspyörän jatkamista, työ listalle pitäisi pikkuhiljaa ottaa myös vetoaisakin. Jonkinnäköinen idea minulla on jo siitä mutta vaatii varmaan pientä hienosäätöä ennekuin voi ruveta sitä työstämään.
Aiemmin kirjoittelin myös siitä hydraulikka yksiköstä jonka mahdollisesti hankin, mutta en paljastanut silloin vielä mihin sitä soveltaisin projektissa. Nyt voin paljastaa sen kun tilaus on lyöty lukkoon, tosin jonkun aikaa sitä joutuu odottelemaan ennenkuin saan sen valmistajalta.
Eli eli tarkoitus olisi hankkia se hydrauliikka yksikkö ja hydraulisylinteri jolla ohjattaisiin puhallin suuttimen rakoa, tästäkin on tällä hetkellä oikeastaan vain fisio miten sen toteutan mutta eiköhän sekin muotoidu kun saa osat käteen. Ensin pitää kyllä varmaan tehdä se suutin, tästäkään en oikeen tiedä mikä materiaali olisi paras, alumiinia se ei ainakaan voi olla koska turbiinin NGV:stä tulevan ilman lämpötila on viileimmilläänkin noin 590 astetta. Rosteri olisi yksi vaihtoehto mutta en tiedä tuleeko kuivaus suuttimesta sitten liian painava
.
Tämännäköinen hydrauliikka pumppu/säliö, valmistaja on graupner.
Ensi kertaan!!!.