Kirjoittaja Aihe: Team Academy GV2  (Luettu 107996 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #210 : 31.10.09 - klo: 00.30 »
Miksi ei voi tilata suoraan EC powerilta...

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #211 : 31.10.09 - klo: 00.59 »
Runko kasattu. Jos servon vielä...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #212 : 31.10.09 - klo: 01.02 »
Joko sunnuntaina otetaan academyjen välinen vääntö?

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #213 : 31.10.09 - klo: 01.11 »
No ehkä liioittelin, eihän juhakaan ole ihan noviisi näissä hommissa, joten joku 8.5T olisi sopiva. Itsellä olisi nyt 7.5T koneen osto edessä, pitäisi löytää halvalla, ja ei, CS:än magnetic 7.5t koneeseen ei riitä raha  :cry:. -Sami

Jos sisäradalla meinaa ajaa, niin 8.5t on todella tehokas aloittelijan käsiin. Reilusti yli 10 lankainen aluksi, niin voi jopa oppia ajamaan.

Ja eikös se ole koneellekin "helpompaa" kun sitä ei käytä kokoajan maksimitehoillaan vaan osan siitä mahdollisesta.

Huonontaa melkeinpä aina koneen ominaisuuksia, etenkin jos joutuu rajoittamaan paljon.

Joko sunnuntaina otetaan academyjen välinen vääntö?

Mä oon ainakin mukana  :mrgreen:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #214 : 31.10.09 - klo: 01.40 »
Joko sunnuntaina otetaan academyjen välinen vääntö?

Ehkä... Tässä on vielä "pientä" hierontaa... Korikin pitäisi leikata ja maalata.
Muistatko mikä pinjoni ja spurri sulla on kiinni? Tähänkin on tulossa ECPower 8.5

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #215 : 31.10.09 - klo: 01.51 »
83 spurri ja 23 pinioni.
Hyvä välitys tolle moottorille tolla radalla. Ehkä vois huvikseen kokeilla pykälän pienempää spurria jossain välissä.

Poissa mairue

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #216 : 31.10.09 - klo: 03.41 »
Vielä tiedoksi; itse ajoin pihalle lrp x11 6,5t(x12 koneissa n. 7,5t) koneella ja 5 kennolla, ja vauhti riitti finaaliin joka kisassa, ja sisällä pärjää vielä laiskemmilla koneilla.. eli älkää nyt hei oikeesti ostako sitä kireintä mahdollista, sillä ei oo kuin negatiivinen vaikutus kisojen lopputulokseen !
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #217 : 31.10.09 - klo: 06.37 »
Miksi ei voi tilata suoraan EC powerilta...
Kun ne näyttäisi olevan out of stock.
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #218 : 31.10.09 - klo: 10.09 »
83 spurri ja 23 pinioni.
Hyvä välitys tolle moottorille tolla radalla. Ehkä vois huvikseen kokeilla pykälän pienempää spurria jossain välissä.

Kiitos. Katotaan mitä löytyy mutta nyt pihalle muksujen kanssa  :smiley:

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #219 : 31.10.09 - klo: 13.27 »
Juhaj : Sun kannattaa ostaa vaikka joku 9,5T - 10,5T harjaton GV2:een, koska haluat varmaan ensin harjoitella, ja kun taitoa alkaa löytymään, alat siirtymään 7,5T - 8,5T moottoreihin. Osta vaikka se CS:än 10.5T motti, siis tämä :

    
   CS Super Sport Brushless Motor 10,5t    59.90 €    

-Sami


joo tollase varmaa ostan nii vois auto pysyy radalla ja osat edes jonki aikaa ehjänä  :grin:
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #220 : 31.10.09 - klo: 14.00 »
Vielä tiedoksi; itse ajoin pihalle lrp x11 6,5t(x12 koneissa n. 7,5t) koneella ja 5 kennolla, ja vauhti riitti finaaliin joka kisassa, ja sisällä pärjää vielä laiskemmilla koneilla.. eli älkää nyt hei oikeesti ostako sitä kireintä mahdollista, sillä ei oo kuin negatiivinen vaikutus kisojen lopputulokseen !

Juuri näin...
Siksi olen toitottatun että itsekin ajan 8.5T halpis kiina koneella joka ei missään nimessä vastaa esim LRP tai CS vastaavia...
Ja tosissaan vauhtia lipon kanssa on sisäradalla vähintäänkin tarpeeksi.
Paikaltaan lähtiessä nostaa keulan pystyyn jne. eli enempää tehoa ei missään nimessä kaipaa.

Ja miksi suositellaan hankittavaksi ekaksi koneeksi CS 10.5 kone???
Joo tehoiltaan varmaan ihan ok tasoa, mutta jos kerta eka kone on kyseessä niin aivan yhtä hyvin silloin käy edullsimemmat sporttikoneetkin.
Jotka nekin vievät autoa aivan yhtäkovaa suoralla.
Esim speedpassionin sporttikoneet sopii tuohon hommaan oikein hyvin.
4000kv kone on jopa tehokas mosa takatuuppiin ensikoneeksi.
Toki ajotuntuma ei ole yhtä hyvä kuin kyseisen CS koneen kanssa sensorillisella säätimellä, mutta jos nyt jo on katseltu sensoritonta edullista säädintä ekaksi säätimeksi niin turhaan siihen sitten arvokasta CS konetta perään laittaa, kun edullisemminkin saa saman asian hoidettua.

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #221 : 01.11.09 - klo: 13.32 »
http://www.hobbylinna.com/dragon-brushless-p-17357.html

entäs toi ei mun mielestä paha hintakaa tai ainaki 30€ halpee ku cs
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #222 : 01.11.09 - klo: 17.33 »
EIJJEI !!! Älä osta nosramia, kysy nimim. : miikkah, kokemuksia noista nosram laitteista, muistaakseni 2 noparia ja 1 moottori palanut vuoden sisään. -Sami
Jeps

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #223 : 01.11.09 - klo: 17.37 »
Nosramithan on ihan samoja vehekeitä, kun LRP:t. Eli laajasti käytettyjä ja hyväksi havaittuja.
Flying Calacucco

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #224 : 01.11.09 - klo: 17.56 »
mitäs mieltä muut on mul on ollu nosrami polttis ja hyvi toiminu
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #225 : 01.11.09 - klo: 19.24 »
En kyllä yhtään Nosramia enää osta.
Axial SCX 10 TR

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #226 : 03.11.09 - klo: 22.11 »
Noniin, kuusi akullista takana  :grin:
On tämä vaan kiva ja nopea auto!

Avasin diffin tarkistaakseni ja hyvä niin. Oli luistanut. Käänsin levyt ja kiristin Hoken ohjeen mukaan, katotaan osasinko. Tuntuu hyvältä mutta katsotaan kun pääsee taas radalle...

Jostain, ehkä tästä ketjusta, luin että Asson levyt sopivat diffiin ja olisivat paremmat (kovemmat). Onko näin?

Jonne

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #227 : 03.11.09 - klo: 22.49 »
B4 diffi levyt vaatinevat hieman työstöä eivätkä taida suoraan käydä. Pakissa odottavat inspiraatiota jos sitä tulee. Nyt minulla 1/2 kierrosta auki ja pitävällä alustalla (schumacher mini pin matolla)  ei luista. 3/4 kierrosta auki tällä alustalla vielä luisti. Luistamisen tietää jos kiihdytyksessä kuuluu korahtava ääni.

| Hobao Hyper 10SC |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #228 : 03.11.09 - klo: 23.19 »
En kyllä yhtään Nosramia enää osta.

Halpa nosram matrix on tässä autossa paikalla, ja toimii hienosti...
Toivotaan että vielä pitkään.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #229 : 04.11.09 - klo: 21.41 »
Ensimmäinen sensorijohto vaihdettu  :sad:
Liittimestä irtosi yksi johto moottorin päästä nelkkujen kanssa vääntäessä...
Onko kukaan kehittänyt jotain patenttia koneen päädyn suojaamiseksi? Meinasin teipata mutta jos jollain olisi jotain parempia ideoita?

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #230 : 04.11.09 - klo: 22.43 »
Onkohan saatavilla sensori johtoja, joissa on 90 asteen mutka heti liittimeltä. Ei niin helposti takaa tuleva vetäis liitintä hajalle.

Pitääpä jostain muovista yrittää väsäillä pitempi siitä koneen suojasta niin ei konttiin ajajat lopeta ajoja kesken.
Tai opetella ajamaan karkuun  :lol:

Tuli muuten vihdoin oma autokin.
Puhdasta kasaus hommaa lähipäivinä tiedossa :grin:
Axial SCX 10 TR

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #231 : 04.11.09 - klo: 22.49 »
Onkohan saatavilla sensori johtoja, joissa on 90 asteen mutka heti liittimeltä. Ei niin helposti takaa tuleva vetäis liitintä hajalle.

Toi olisi hyvä. Nelkun etupyörällä ei tarvi kun hipasta niin johto hajoo.

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #232 : 05.11.09 - klo: 08.21 »
mullekki auto tuli ja vähä kerkesi kasaamaanki mut nyt pitäis mennä hankkii uus kuusiokolo sarja ku avain nylppääntyy ja osa avaimista kateis. :grin:
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #233 : 05.11.09 - klo: 10.21 »
Näköjään aika kovaa kamaa noi pultit kun syö avaimet. Iteltä meni 2mm kuusiokolo viimesiä kiristellessä.

Onkos kenelläkään muulla ollut ongelmia servon mahtumisen kanssa? Savöx SC-0254MG ei ottanut sopiakseen vakio kiinnikkeillä. Etuasennossa ottaa servo varsi kiinni bellcrankin laakeripesään. Taka-asennossa taas tulee se akkukotelon seinä vastaan, joten pultit menee vinoon. Onneksi oli miljoonalaatikostossa Tamiyan kiinnikkeet.

Ensimmäiseksi nopeaksi RC autoksi erittäin helppo ajaa. Tai no tehot noparista minimillään, vanhat NiMH akut ja 18/83 välitykset. Ei se nyt niin hirmu nopea taida tolla yhdistelmällä olla, mutta hiton hauska ajaa!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #234 : 05.11.09 - klo: 12.48 »
Itsellä on futaba 9451 servo paikalla ja servossa on ne kumitassut paikallaan.
Pikkusen jää servotolppa vinoon, kun tassujen kanssa servon reijät on vähän leveemmällä kuin servotolppien kohdat.
Servo on myös tiukasti ammeen välissä, eikä oikeastaan milliäkään pelivaraa.
Silti on paikallaan voisiko sanoa täydellisesti...

Kieltämättä auto on ollut positiivinen yllätys ajamisen helppoutena.
Auto on yllättävänkin helppo ajaa kovaa, eikä pienet säätömuutokset vaikuta auton käytökseen dramaattisesti...

Itsellä on tällähetkellä etulinkki niin pitkänä kuin mahdollista, eli ulkopäästä uloimmassa ja sisäpäästä sisimmässä kiinnikkeessä. (tämä ei onnistu vakio linkeillä ja linkinpäillä, vaan pitää vaihtaa pidemmät pallokupit... RPM tai Losi)
Takan ylälinkki on keskimmäisissä reijissä sekä sisä että ulkopäästä.
Takahubin saranatappi sisemmässä reijässä, eli tukivarsi lyhyenä.
Edessä 25 astetta kickuppia/casteria.
Kamppeeri edessä nollissa ja takana hieman alle 2
Ohjauspala ala asennossa, eli holkki ohjauspalan yläpuolella.

Iskarisetuppi onkin senverran eroava itse viriteltyjen iskareiden takia, että ihan suoraan niitä ei kannata kopioida, mutta...
Edessä 2x1.3 reikä 45 ultimate öljy, vakio jousi (valkoinen)
Takana 2x1.2 reikä 35 ultimate öljy, vakio jousi (valkoinen)

Ohjausta on hieman dremelöyty että sai renkaat kääntymään "älyttömästi".
Paransi hieman hitaan vauhdin kääntyvyyttä.

Moottorina on kiinaihme EC Power 8.5T ja välitykset 23/83

Tällä reseptillä olen ajanut ulappatorin radalla 13.995 ajan joka aikavertailuiden mukaan pitäisi olla aivan kärki aikoja...

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #235 : 05.11.09 - klo: 13.29 »
Pitääpä nuo Hoken säädöt laitella kasatessa, mutta missä kohtaa C-palojen saranatappi/tukivarressa?
Ja onko nuo molemmat etulinkit uloimmissaan?
RPM kupit kun tulee jokatapauksessa.

Öljyt laitoin Asson 40/30.
Axial SCX 10 TR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #236 : 05.11.09 - klo: 13.47 »
Joops...
C paloissa tukivarren tapit ulommissa reijissä, eli tukivarsi pitkänä.

Ja siis edessä ylälinkki piiiiitkänä.
Eli C palassa ulompi ja sisäpäästään ihan sisällä.

Asson öljyistä pitää muistaa että ne on noin kympin jäykemmät kuin UR öljyt.
Eli jos männät porailee kuten ne minulla on, ja haluaa kopioida säätöjä mahdollisimman lähelle samaa kuin minulla niin asso öljyt pitää olla kympin löysemmät.
Tosin kuten mainitsin niin omat iskarit on tuunatut, eli männät ja varret ei ole vakiot, joten toiminta on karvanverran eri vaikka reijät oliskin samat...
Toki ero on todella marginaalinen, mutta kuitenkin.

Niinjoo ja iskareiden kiinnityspisteet....
Etuiskari keskellä ylhäältä ja alhaalta.
Takaiskari ylhäältä toisiksi uloin ja alhaalta keskellä.

Edessä hiiivenen verran aurausta...

Ohjauspalan pallon alla milli/puolitoista prikka... nyt en tarkkaan muista kumpiko siellä oli...
Ja taas kun tämän tekee niin vakio pallolla ei oikein onnistu, koska kierre ei riitä kunnolla. Tämä siksi että hyppyohjauksen saa hieman paremmaksi ja keulan toiminnan rauhallisemmaksi.
« Viimeksi muokattu: 05.11.09 - klo: 13.52 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #237 : 05.11.09 - klo: 14.09 »
Kannattaako laittaa 7.5t cs magneticille 22/83 välit ? On mulla myös 23 pinjoni sekä kasa spurreja, kun en oikeen hyvä ole näitä välityksiä katsomaan. -Sami
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #238 : 05.11.09 - klo: 15.20 »
Hetkinen... korjausta edellä mainitsemaani välitykseen...
Eli siis minulla on EC koneessa välityksenä 25/83... välitys suhteen ollen siis 8.03


Enpä osaa näin äkkiseltään sanoa kun en tarkemmin noita CS koneita tunne...

Esim GM 7.5 koneella välitys olisi aikalailla 25-23 / 83 välissä...
Voisin kuvitella että CS koneella kannattaa kokeilla 23 pinionia ekana.
Sillon välitys on 8.73
Eli ei ainakaan luulis kovin kaukana optimaalisesta olevan.
Ja jos tuntuu vähän turhan raskaalta niin vaihtaa 86 spurrin.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #239 : 05.11.09 - klo: 15.42 »
Nyt mulla on 22/86 välit, motti ei kuumene lainkaan, eikä säädin, tosin 5 kennosilla ajelen. -Sami
Jeps