En huomannut missään ajateltua volttimäärääsi akuissa! Se kun aika pitkälti vaikuttaa koneen kierrosmäärään/tarvittaviin välityksiin.
Samalla se vaikuttaa tarttemasi konepukin sovituksiin..
Aina XL kokoluokan harjaton kone. Siitä päätti auton paino.
Taskulaskin kädessä laskien (verraten polttikoneen kiekkoihin myös), että mitä KV lukua olevaa konetta tarttisit.
Jos kv on vaikka 2145 (napattu BK kone 20XL07 paffilootasta)
ja akut on 14.8 volttiset , saat huippu-RPM 31746 ja välitykset laskien aika nopeea tulee.
Puolet hitaampi samalla koneella 7,4 voltin akuilla!
22.2 voltilla tarttet taatusti jo toisenlaisen konepukin jotta 62T spurri mahtuu!
silloin katseet polttis TRUKKIEN osiin / modi-osin-harjattomiksi
Tai vaihtoehtoisesti jo ihan erilaisen KV:n kone.
Mmulla on ollut 3 akkutelinettä a' 7,4 voltin_8A (=22,2 volttia yht),ja omatekele konepukki. Palasin laaakerien nopean kulumisen takia normaalisti 14,8 volttiin samalla koneella ja nyt saan skaalata 36T-62T välillä spurreissa ja pinioneissa oikeestaa mitä vaan..riippumatta paanko lapakumit vai vaikka uretaanit.