Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 641981 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3180 : 26.06.06 - klo: 15.56 »
:lol: Mika älä ote herneitä :wink:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3181 : 26.06.06 - klo: 15.58 »
Osta Hobao

ps. lue edellinen sivu

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #3182 : 26.06.06 - klo: 16.46 »
edit: ei mitään sittenkään.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3183 : 26.06.06 - klo: 16.55 »
Miks pitäs ostaa hobao? Kyosho triplaseiska on ihan hyvä mulle.
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3184 : 26.06.06 - klo: 17.28 »
:lol:  :lol:

Jahas... Vääntöä  :lol:

Hountin pointti oli erittäin hyvä...
Ainoastaan siihen lisäisin varaosien hinnan vielä...
Eli hieman kannattaa katsella omaa varantoaan, ettei käy niin että kun osia alkaa paukkumaan että tuleekin konkurssi ja hyvin alkanut harrastus saattaakin tyssätä.
Tämä harrastus kun ei missään nimessä ole niinkuin moni luulee, että ostetaan viimesenpäälle setti sillä rahasummalla mihin on varaa ja ajetaan pitkään.
Ekat osat kun saattaa mennä rikki jo ekan ajon aikana jos huono tuuri käy.

Eli jos nyt panostaa koko settiin vaikkapa sen 1500e niin siihen ei missään nimessä se rahanmeno tyssää, vaan lähes toisen mokomankin saa menemään yllättävän lyhyessä ajassa pelkkiin varaosiin ja renkaisiin.

Eli aloittelevan kannattaa puntaroida hyvinkin tarkkaan minkä lopulta valitsee...

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3185 : 26.06.06 - klo: 17.48 »
Ymmärsit hieman väärin hoke, ei ollut mitää vääntöä.. Divi ostaa hobaon ja sillä selvä

Muut tekevät valinnan sen mukaan mitä Hount osuvasti kirjoitti

Itseä on alkanut hieman kyllästyttää tuo mullassa ja pölyssä rypeminen ja ainainen öljyjen kanssa leikkiminen... Jos siirtyis asfaltille kokonaan haha  :P

Autotkin on vähän nopeampia eikä tarvii vaihta öljyjä.. riittää että renkaita sorvaa

No tuskin kuitenkaan.. ajellaan molempia

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3186 : 26.06.06 - klo: 18.27 »
En ymmärtänyt väärin... Siksi oli myöskin  :lol:  hymiöitä.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3187 : 26.06.06 - klo: 18.49 »
Asiasta kolmanteen, mistä öljynvaihdoista sä Mika puhut?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3188 : 26.06.06 - klo: 18.52 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Ymmärsit hieman väärin hoke, ei ollut mitää vääntöä.. Divi ostaa hobaon ja sillä selvä

HUI...

Oonko jossain sanonut että ostan edes mitään nitrovingutinta? Tapsahan sitä keusoa tässä kyseli että mitä maksaa ja siitä tämä koko homma lähti...  :D <-- Hymiö

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3189 : 26.06.06 - klo: 19.09 »
Kyselin vaan kyöstiä koska muuten vaan kiinnostaa että mitä kustantaa ja silleen eikä sitä koskaan voi tietää jos seuraavaksi autoksi tuleekin kyösti :wink:
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3190 : 26.06.06 - klo: 20.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Asiasta kolmanteen, mistä öljynvaihdoista sä Mika puhut?


Hehe.. no kun ratapolttiksessa ei ole diffejä eikä iskareita saa vuotamaan millään.. krossissa hyndien alastulot you know

Eikä tarvii WD:tä

No joo, kyllä tässä vielä krossia ajetaan ei siinä mitään, hauskaahan sekin, välillä ketuttaa vaan se jatkuva rassaus  :| Varmaan enemmänkin perheellisen ongelma... kun ajaminen ei lopu siihen että pakkaa kamat....

Lavankoon olis kyllä voinu jättää sen helvetin kasan sinne takahyndään tekemättä, sorry guys

Nitrovinguttimesta itkee vain ne jotka ei osaa säätää me like it  8)

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3191 : 26.06.06 - klo: 20.24 »
Pyh niitä öljyjä tartte jatkuvasti olla vaihtamassa. Mielummin kuluttaa senkin ajan treenaamiseen (the bad, the worst, the ungifted)

Esimerkkinä vielä oman auton toimiminen Salossa, vaikka klappia rupeaa olemaan jo parin asteen verran jokaisessa säädössä, öljyihin (tai setuppeihin) ei pahemmin ole kauden alun jälkeen koskettu, laakerit olivat jo mukana rullanneet useamman gallonan (incl. 5-6 puutarhaletkupesua, mutakisat ja yhteensä n. 3gal ajoa radalla)
Diffit oli avatessa ihan jees, iskareissa rupes esiintymään lievää progressiivisuutta, ilma on melko laihaa öljyä. Yksi ulompi pyörän laakeri oli entinen, diffien laakerit olivat ihan kunnossa. (Silti tosin vaihdoin ne pois säälistä, yksi päätyi pyörän laakerin tilalle.)

Itse olen vasta nyt ruvennu asennoitumaan hieman toisin, eli ei tartte jatkuvasti räpätä ja ronklata jokaista mestaa, pesee jos lika häiritsee. Ei se siistinä pysy ekaa 5min pidempään, eikä, ainakaan omalla tavoitetasolla, pieni iskareiden epäjouhevuus maastossa ole haitannut.

Älä Mika ressaa liikaa, jätä auto laukkuun ja siitä sitten taas ajamaan. Hanki pienoismallit hyllyyn.  :D
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa inferno mp777

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.twinpartner.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3192 : 26.06.06 - klo: 20.41 »
Älkää ostako mitään :)  ajakaa kavereiden autoilla :D
Olin radalla tänään ja siel oli kaveri uudenkarheen sp2 kanssa tutustumassa rataan ja harrastukseen....
MP 777 sp1 sp2 Axe Rossi Cmb rs 21pro Novarossi p5x m11-spectrum

PoisonHeart

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3193 : 26.06.06 - klo: 20.49 »
Jees, tänään tuli Kärkkäiseltä Sidewinder 25%:sta. Pääsispä vaan ajamaan, meinaan toissapäivänä meni etutukivarren kiinnike ja etu iskari pask***. Ajoin hyppyriä kohti kovaa vauhtia ja auto tärähti hyppyrin reunaan rengas edellä ja varsi irtosi... Hyppyri oli liian kapea ja ohjaimeni on rikki, ohjauspyörän kiinnike on murtunut ----> pyörii tyhjää.  :cry:  :cry: Onneks tukivarsi ei menny rikki vaan irtos. jo toinen iskari 2 viikon sisällä... :mrgreen:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3194 : 26.06.06 - klo: 21.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Pyh niitä öljyjä tartte jatkuvasti olla vaihtamassa. Mielummin kuluttaa senkin ajan treenaamiseen (the bad, the worst, the ungifted)

Esimerkkinä vielä oman auton toimiminen Salossa, vaikka klappia rupeaa olemaan jo parin asteen verran jokaisessa säädössä, öljyihin (tai setuppeihin) ei pahemmin ole kauden alun jälkeen koskettu, laakerit olivat jo mukana rullanneet useamman gallonan (incl. 5-6 puutarhaletkupesua, mutakisat ja yhteensä n. 3gal ajoa radalla)
Diffit oli avatessa ihan jees, iskareissa rupes esiintymään lievää progressiivisuutta, ilma on melko laihaa öljyä. Yksi ulompi pyörän laakeri oli entinen, diffien laakerit olivat ihan kunnossa. (Silti tosin vaihdoin ne pois säälistä, yksi päätyi pyörän laakerin tilalle.)

Itse olen vasta nyt ruvennu asennoitumaan hieman toisin, eli ei tartte jatkuvasti räpätä ja ronklata jokaista mestaa, pesee jos lika häiritsee. Ei se siistinä pysy ekaa 5min pidempään, eikä, ainakaan omalla tavoitetasolla, pieni iskareiden epäjouhevuus maastossa ole haitannut.

Älä Mika ressaa liikaa, jätä auto laukkuun ja siitä sitten taas ajamaan. Hanki pienoismallit hyllyyn.  :D


Niihän se on..ja useimmiten näin. Tuntuu vaan typerältä ajaa jos renkaissa ei ole nappuloita ja iskarit pohjaa tyhjinä.
Pitäs varmaan käydä ajamassa vain kisoissa aina just laitetulla autolla :D

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3195 : 26.06.06 - klo: 21.34 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Nitrovinguttimesta itkee vain ne jotka ei osaa säätää me like it  8)
Kyllä mun savage on ihan säädöissä :?

 8)

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3196 : 26.06.06 - klo: 21.59 »
Lainaus käyttäjältä: "inferno mp777"
Älkää ostako mitään :)  ajakaa kavereiden autoilla :D
Olin radalla tänään ja siel oli kaveri uudenkarheen sp2 kanssa tutustumassa rataan ja harrastukseen....
  :lol:  :lol:  :lol:  Yhdyn tähän jos oma vessa ei toimi ni varasta kaverin ja hajota se viel kiitokseksi ;)
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3197 : 26.06.06 - klo: 22.53 »
Ei mitään uutta, hobaocupissahan takakonttiin ajo on osa heikomman taktiikkaa  :evil: saa edellä ajavan kaverin pois tieltä ja itse saa sopivasti hidastettua vaikeeseen paikkaan haha

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3198 : 26.06.06 - klo: 23.09 »
Jos tämän verran vielä suollan offtopiccia tähän treadiin, niin itsekkin olen tässä täyteen buukatun kesän kuluessa alkanut asennoitumaan hieman eritavalla tähän M8-harrastukseen... kunhan auto pysyy kasassa ja iskareissa on kisoihin laitetut öljyt, niin reeneissä voi vedellä vähän pienemnmällä panostuksella, kun esim. viime kaudella autoa putsattiin ja puunattiin minkä kerkesin. Tosin silloin asuin pääsääntöisesti vielä kotona, missä on kompuraa & hilpettä ja tilaa purkaa pirssi osiksi vaikka jokapäivä. Alkaa vaan työt & vastakkainen sukupuoli viemään aikaa harrastuksilta.

 - Nimimerkillä: 2 gallonaa vasta ajettu.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3199 : 27.06.06 - klo: 08.48 »
Ei se ajo autoa puunaamalla parane, vaan ajamalla tietty, ja turha sääli pois

Vaihdoin Jartsa ja Janne diffit takas 5-7-2 ja on se parempi kuin 5-5-1

Iskareista en oikein ole päässyt selvyteen kummat on paremmat 1.4mm vai 1.5 takana ja edessä 60/valk jousi vai 40/sin jousi

Ajoin 1.5 männillä/50wt öljy takana ja 40wt/sin jousi edessä viimeksi, ei se kyllä pompottanut just yhtään Lavangossa joten taisi olla aika hyvä. Kyllähän se Ulvilakin röykkyiseksi taitaa mennä joten pysyiskö tuossa sitten ja siellä kun ei isoja hyppyreitä ole

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
a
« Vastaus #3200 : 27.06.06 - klo: 13.24 »
parempi kun ettii hyvät perus säädöt ja sit vaan ajaa, putsaa, ajaa, putsaa jne.. ja kasaa sen auton ekalla kerralla silleet ettei tartte kokoajan ruuvata=ruuvit pysyy kiinni.

edit: sitten kun oppii ajamaan niin sit voi alkaa hifistelemää.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3201 : 27.06.06 - klo: 16.14 »
Ei ei, kyllä teillä on nyt pojat prioriteetit vähän vinossa. Pitää kai auton olla viimeisen päällä bling ja kiiltävä, ennenku ajaa metriäkään. Muuten voi käydä niin että oppii ajamaan hitaalla autolla.. Kai nyt kaikki haluaa nopealla autolla oppia ajamaan?  :lol:
allekiroitus

Poissa inferno mp777

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.twinpartner.fi
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3202 : 27.06.06 - klo: 17.42 »
Mika paljos sulla on aurausta takana? Vaihdoin 3 2,5 asteesee parani...
Mul on ne samat öljyt edelleen ympäriisä, niil menee sen minkä menee :)
Meinasin vähän ohkasempaa kokeilla taakse. Ajattelin kyl kokeilla urheilu mielessä paksummilla öljyilläkin, mut nyt se vaan tuntuu hyvälle.
MP 777 sp1 sp2 Axe Rossi Cmb rs 21pro Novarossi p5x m11-spectrum

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3203 : 27.06.06 - klo: 19.51 »
OK, aikasemmin oli toi vakio 2,5 mut nyt oon ajellu 3lla

PoisonHeart

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3204 : 28.06.06 - klo: 17.14 »
Kylläpä muuten inferno liikahtaa vähän eri tavalla 25%:lla kuin ex 16%:lla. Infeno kulkee kovempaa kuin ennen ja toimii paljon paremmin. Esim: Sammuilua ei enää esiinny!  :P  :P  paljon mukavempi ajaa kun kone käy kunnolla! :D

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3205 : 28.06.06 - klo: 21.21 »
Ja sama kone? Eiks ollukaan ihan pa*ka ? ;-)



Tässä voisi olla seuraava kokeilu:







Olis itse asiassa makee ottaa vähän mittaa 2-tahdeista radalla. En tiedä saiko brutales kokeilun päätökseen mutta vois olla veikeä homma.

Onneks on yks käytetty pohjalevy johon voi modata vähän isommat aukot moottorin kiinnitykselle, sillä nelarin pukin mitat vähän eri kuin vakiossa ja lisäks toiset pukin aluslevyt johon uudet reiät. Muuta ei sit tarviikaan paitsi tietty korin jos haluaa hommasta siistin :D

PoisonHeart

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3206 : 28.06.06 - klo: 21.25 »
Eipä ollukkaan pas** kone! :lol:  
Johtuu siis ihan polttoaineesta jos jollakin on samoja oireita... eli ei saa millään hyviin säätöihin ja ei pysy yläkierroksilla käynnissä. Ongelman ratkaisu olikin helppoa  :P  :wink:

Poissa anttip1

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3207 : 28.06.06 - klo: 21.37 »
Olis itse asiassa makee ottaa vähän mittaa 2-tahdeista radalla. En tiedä saiko brutales kokeilun päätökseen mutta vois olla veikeä homma.

4 Chassis:kyllä kävi viime viikolla Imatran radalla vauhtia mittaamassa...
hyvät äänet nelarissa,vauhtikin varmaan sieltä vielä löytyy    :wink:
-Antti-
Sponsori :)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3208 : 28.06.06 - klo: 21.47 »
Lainaus käyttäjältä: "anttip1"

4 Chassis:kyllä kävi viime viikolla Imatran radalla vauhtia mittaamassa...
hyvät äänet nelarissa,vauhtikin varmaan sieltä vielä löytyy    :wink:
-Antti-


Eiks ookin 8)
Ai ei ihan riittänyt..no katotaan. Itse kun otin viivaa Landmaxilla Hobaota vastaan jossa oli Kanai Evo niin en jäänyt. Tällä pääsis tositoimiin... Outlaw tietty kisoihin mutta muuten...

Brutales vois heittää muutaman kuvan omastaan.

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #3209 : 28.06.06 - klo: 23.03 »
Minkä vauhtipyörä/kytkin tuossa nelarissa on kiinni? Tuollainen voisi olla hyvä tulevaan TT EB-4 S2 goes rallygame(lähinnä asfalttiauto)-projektiin. Sais komeemmat äänet ja ei olisi kovin hirvee homma rakentaa pilliä, jossa on kaksi uloslähtöä taaksepäin.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka