Tulipas kesäkautta availtua ulkoradalla. Hyvin pelitti X4, maavaraa piti vähän lisätä, mutta muuten meno tuntu tasapainoiselta. Eteen ei ollut vain holareita, kun viime kesän tamiyan vanteissa onkin se pienempi heksi, eli vähän semmone epälooginen oli alussa hyvällä pidolla. (edessä minipinnit takana holarit) Ehkä voisi myös kokeilla pehmeämpiä jousia ja öljyjä, kunhan saapi heksit tai vanteet oikeen kokosena. Nyt on vakiojouset ja ur 45-40. Tuupissa oli samat muuten paitsi ohuempi öljy, ehkä ne vaatis kaveriksi myös ne pehmeemmät jouset. Hypyissä ei ollut mitään ongelmaa, mutta aina sais möykyt vielä pehmeemmin mennä. Ainakin mitä vertailee viime kesän 3racing durgailuun, niin on tää jousitus ihan eri maailmasta. :cool:Pitää shimmata todella tiukkaan se vanha diffiboksi. Samoin pitää shimmata moottorilta tuleva akseli, sit kestää ihan hyvin. TeamC:llä on tuohon myös uusi diffiboksi, joka toimii paremmin eikä ole niin kriittinen shimmauksen kanssa.
Viimestä akullista ajellessa alko raksahtelua kuulumaan voimansiirrosta. Ilmeisesti diffiboksin rattaat rupes lipsumaan. Ilmeisesti täytys shimmata ne tiukemmin, ettei vastaavaa tapahdu. Taakse shimmasin sillon melko just kohilleen, mutta eessä tais jäädä pientä välystä ja aattelin, ettei kait siinä eessä nii väliä. Ilmeisesti on siis väliä :afro: Kuitenkin toistakymmentä akullista oon tainnu ajellua sisällä+ulkona. Ihme kyllä muita osia ei saanu kärrynpyörilläkään poksahtelemaan. Kyllähän siinä monta kertaa piti jo maiskutella, että nyt nyt nyt, van meno vaan jatku...
Edit. Vaurioita: takaiskarituen kiinnike meni kärrynpyöriä harjoitellessa + takaboksin pinjoni. Pitää shimmata tiukemmaksi samalla tavalla kuin etupääkin näköjään.Tiukemmaks vaan jos on vanhat boksit. Diffi bokseista tuli päivitettyv ersio joskus talvella. En ole vielä tosin ehtinyt katsoa löytyykö niistä eroa.
http://rc10.fi/index.php?topic=59465.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=59465.0) käykös toi combo?
1 x xBase 2.0 SE (laturi)
Onko tuo laturi niinkun verkko virtaan kytkettävä eli ei tarvii erillistä virta lähdettä, mulle nämä sähkö jutut vielä ihan tuntemanton alue niin vinkkejä saa antaa mitä kannattaa huomioida.
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu! :afro:Löytyykös diffiboxin sisuksista kuvia mistäänpäin internettiä? Diffi kokonaan muovia vai löytyykös diffiin sisältä peräti metallia..
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu! :afro:Löytyykös diffiboxin sisuksista kuvia mistäänpäin internettiä? Diffi kokonaan muovia vai löytyykös diffiin sisältä peräti metallia..
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu! :afro:Jotain uutta tietoa/kuvia vuotanut jostain tuutista?
No niin, nyt NE (http://teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&product_id=660&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=71[url=) on julkastu! :afro:Jotain uutta tietoa/kuvia vuotanut jostain tuutista?
Yhen ristitapin rtr-kyosho diffit :tongue: Kaksi pikkuratasta todennäköisesti kestää näissä pikkuautoissa, mutta onko tuolla rattaitten puuttumisella jotain muuta käytännön vaikutusta verrattuna vaikka durangon 4-rattaiseen diffiin?
Ratasdiffit saapuivat vihdoin.Tulipa noilla kurvattua akullinen jo Tikkurilassa.. Öljyt saa olla sitten joitain kymmeniätuhansia. 10k/5k tuntui tosi löysältä. Auto tuntui kääntyvän paljon paremmin, kuin rapsakoilla kuuladiffeillä.
Täytyy sanoa, että mukavan kompaktit ovat noista tehneet. Todella paljon pienemmät mitat kuin vaikkapa Durangon vastaavissa. Näyttäisi olevan myös kuorissa valmiiksi paikat kahdelle pikkuakselille, eli neljä pikkuratastakin saa helposti käyttöön jos tarvetta ilmenee. Täytyypä huomenna kasailla ja tutkia lisää. :)
Jos sulla on ansmann x4 niin osta siihen teamc iskarinvarret. Se on melkeinpä ainut asia koko autossa joka on oikeasti heikompi ansmannissa kuin teamc:ssä.Ok onko ne sit nitratut vai mitä niis on eroo TeamC:ssä?
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit (http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit) autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.
No täytynee kai myöntää, että ilmassa saattaa olla pientä itselle uskottelua ettei eurorc:n kassa kilahda.Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit (http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit) autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.
Tuo on hyvin samanlainen kuin TC04, suurin ero lienee tuo pötköakku vs saddle pack.
Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.
Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.Juuri näin, TS2:ssa ongelma oli suurin viime vuonna koska auto oli niin pitkä ja keulassa oli suunnitteluvirhe.
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitäAsiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff (http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff) ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitäAsiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff (http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff) ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
t. Axel
Löysin shimmaus ohjeet www.TeamCRacing.net (http://www.TeamCRacing.net)
Löysin shimmaus ohjeet www.TeamCRacing.net (http://www.TeamCRacing.net)
Joo noi on kuuladiffille, sitäkin hierottiin silloin aikoinaan hetken ennenkuin pyysimme tehdasta tekemään tuon ohjeen kokemusten perusteella, sen jälkeen ovatkin kestäneet tosi hyvin. Yleensä tiukempi shimmaus on ollut hyvä lähtökohta TeamC autoissa.
Pitäisköhän tilata? :roll: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044) kukaan tuolta tilaillu?
edit:eihän toi linkki toiminu mut ny toimii
Pitäisköhän tilata? :roll: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044) kukaan tuolta tilaillu?
edit:eihän toi linkki toiminu mut ny toimii
Pitäisköhän tilata? :roll: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95044) kukaan tuolta tilaillu?
edit:eihän toi linkki toiminu mut ny toimii
Tosta linkin autosta kannattaa hommata pro versio eli TR04Pro ja siihen sähköt erikseen. Se on jo paljon lähempänä kilpa-autoa. Vaati sekin vielä parannuksia, mutta varmasti on kannattavampi hankinta kuin
tuo minion.
http://fi.eurorc.com/ (http://fi.eurorc.com/)
http://www.rceet.net/ (http://www.rceet.net/)
Noista kaupoista kannattaa kysellä autoa, kummassakaan ei näyttänyt olevan tällä hetkellä.
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitäAsiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff (http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff) ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
t. Axel
Kenelläköhän valmistajalla olisi kestävempiä tappeja tukivarsiin?
Tamiyan taka hingepinni on myös tuon 48,5x3mm, jos se oikea pituus on.Kenelläköhän valmistajalla olisi kestävempiä tappeja tukivarsiin?
Hot bodiesilta ja kyosholta löytyy ainakin noita 48,5x3mm tappeja, jotka sopivat suoraan ja ainakin hb on testattu kestäviksi.
-Niko
Mistä löytyis edullisimmin diffiratassetti Ansmann Racing BLIZZARD BUGGY 1/10 4WD:hen? Jonkun tiedon mukaan se on sama kikatin kuin tuo Team C:n Minion. Tilasin just modelsportista diffiruuvisetin x2, mutta on backorder. Jos hinta ei ole kova, niin voishan sitä vaihtaa rattaat eteen ja taakse.http://www.eurorc.com/product/3288/teamc-gear-diff-for-tc04tr04 (http://www.eurorc.com/product/3288/teamc-gear-diff-for-tc04tr04)
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.Ensimmäinen proto saadaan Suomeen syyskuussa, meidän uudelle tiimikuskille. Itse auton tuotanto on varmaan sitten "syssymällä" eli ei tiedetä mitään vielä. Tällähetkellähän T4 v3 on tosi kova luu autona, joten isot odotukset TM4 osalta.
http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.
http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.
http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)
Lähes samalainen kuin asso b44.2, ainaki totetus on samalainen kun tuossa assos. Teamc lienee kopioinnin alalla?
Team C:ltä on näköjään tulossa uusi 4WD auto.
http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html (http://www.area52.cc/news/4079-team-c-tm4-wd-buggy-teaser.html)
Lähes samalainen kuin asso b44.2, ainaki totetus on samalainen kun tuossa assos. Teamc lienee kopioinnin alalla?
Eihän tuo ole lähellekään samanlainen kuin Asso. Tuossa on shorty-akku toisella puolella takana, moottori takana (toisella puolella kuin akku, samaan tapaan kuin TM2:ssa).
Assossa on saddle packit takana ja moottori edessä, mikä on ihan yleinen käytäntö suurimmassa osassa nykyisistä nelivetoautoista.
juu, akku ja motti positointi on erilailla mutta ne onki ainoo ero minkä nään assosta tohon verrattuna.Ja TeamC:ssä on alumiini pohja, 14mm hexit ja muutenkin nykyaikaisempi esim slipperin osalta.
juu, akku ja motti positointi on erilailla mutta ne onki ainoo ero minkä nään assosta tohon verrattuna.
moikkaAnsmannit ovat tosiaan kivikautisia ja auton pituus on muuttunut 2x sen jälkeen.
Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.
Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.
Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
moikkaAnsmannit ovat tosiaan kivikautisia ja auton pituus on muuttunut 2x sen jälkeen.
Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.
Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.
Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
Etukardaanin väli muuttu ekalla kerralla ja toisella kerralla en tiedä, en ole asiaan perehtynyt mutta T4 V3 on eri pituinen taas.
Käytä pohjaan sopivaa ylädekkiä tai tilaa varaosana oikea hiilari/muovi osa, kannattaa myös kardaani katsoa että sinulla on oikea pituus.
moikkaAnsmannit ovat tosiaan kivikautisia ja auton pituus on muuttunut 2x sen jälkeen.
Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.
Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.
Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
Etukardaanin väli muuttu ekalla kerralla ja toisella kerralla en tiedä, en ole asiaan perehtynyt mutta T4 V3 on eri pituinen taas.
Käytä pohjaan sopivaa ylädekkiä tai tilaa varaosana oikea hiilari/muovi osa, kannattaa myös kardaani katsoa että sinulla on oikea pituus.
Etukardaani on myös liian lyhyt siinä lukee team c 83mm
Takakardaani on liian pitkä ja taka diffikotelo on erillainen ostin tuon varaosa auton aivan turhaan hitto että ottaa pannuun.Joo Ansmannit on auttamatta vanhentuneita. TeamC autosta tullut 3 versioo tuon jälkeen + liuta running changeseja kuten diffi kotelo.
paljol myyt ?moikkaAnsmannit ovat tosiaan kivikautisia ja auton pituus on muuttunut 2x sen jälkeen.
Hankin pojalle käytetyn team c T4 minionin ja huomasin että auto kaipaa aika paljon päivitystä.
No ostin varaosiksi käytetyn ansmann X4 te:n, eilen aloin tekemään pohjalevyn vaihtoa minionista X4.
Perskule sepä ei sopinutkaan minionissa on pidempi pohjalevy, muuten olis sopinu mutta etudekki ei riitä
slipperille, mikäs nyt neuvoksi.
Saako tuohon pötkölipoille sopivaa pohjalevyä vai tilasinko mä nyt perskule vielä väärät akutkin.
Etukardaanin väli muuttu ekalla kerralla ja toisella kerralla en tiedä, en ole asiaan perehtynyt mutta T4 V3 on eri pituinen taas.
Käytä pohjaan sopivaa ylädekkiä tai tilaa varaosana oikea hiilari/muovi osa, kannattaa myös kardaani katsoa että sinulla on oikea pituus.
Etukardaani on myös liian lyhyt siinä lukee team c 83mm
Takakardaani on liian pitkä ja taka diffikotelo on erillainen ostin tuon varaosa auton aivan turhaan hitto että ottaa pannuun.
paljol myyt ?