lavangon radalle ei ole kurjista keleistä johtuen päästy mutta tollasella oma tekemällä hiakkamonttu radalla kyllä..siinä on muutama kunnon hyndä mistä saa siinä metrisiä hyppyjä
Sanoitko metrisiä hyppyjä? Lavangon takahypystä mennään parhaimmillaan sellaiset 12-15 metriä ilmassa.
parhammillaan joo, mutta maatapitkinkin voi ajaa, jota suosittelen vasta-alkajalle auton merkkiin tai laatuun katsomatta.
itse aloitin ei-Kyosho merkkisellä buggyllä 2004 Lavangossa, radan profiili oli silloin tietysti erilainen mutta takavasemmalla oli iso hyndä jonka alastulopaikkaan oli ainakin sellainen 5m lentomatka. kärry levisi aina siihen hyndään kun yritin saada airia riittävästi alastulokohtaan. taisi se muutaman kerran onnistuakin mutta usein kannoin auton kainalossa siipirikkona himaan ja yritin keksiä miten se pysyisi läjässä.
no ei kauhean kauaa mennyt kun hommasin Kyoshon originaalin 7.5:en. sillä olikin sitten aivan eri meininki opetella noita lavangon hyppyreitä ja josaain vaiheessa hyndät taittuivat varsin komeasti, en taida enää niin hyvin osatakaan jostain syystä. kyllä siitä seiskapuolkistakin meni jotain, mm. iskarin hattu korkkasi iskarin rungosta irti pari kertaa
en ole varmaan ihan kartalla mitä eroa nykyisessä 7.5 rtr:ssä on tuolloiseen kisaversioon mutta luulen että iskarit ja moottori ovat olennaisimmat ja teräksen karkaisun laadussa on pientä eroa (moottorihan ostetaan kisaversiossa itse), auton geometriahan on todistetusti hyvä vaikka ei edustaisikaan buggy kehityksen viimeisintä kärkeä. siten suosittelen ajamaan aika lailla maata pitkin niin ja pysymään putkien välissä. aivan pakkohan ei ole muutenkaan hypätä, ainakaan kauhean isosti, tosin se on onnistuessaan erittäin nastaa hommaa! täysipainoiseen treeniin Lavangossa joudut sitten päivittämään autoa näiden osalta tai katsomaan varsinaista kisamallista autoa, jos homma kiinnostaa tosissaan.
Kyoshon RTR buggy ei ole ehkä paras valinta ns. entry buggyksi mutta ei välttämättä huonokaan (jos vertaan omaan entry bugiini aikoinaan), eikä sitä ex-MM mr. Deganikaan aikoinaan tuominnut kuin iskarien osalta - Ja mikä sitten olisi ei välttämättä ole tämän topikin aihe.. olisi kai aina helpointa ostaa se kisa-auto heti kättelyssä vaikka se pikkasen enemmän kirpaiseekin, enkä pidä myös vääränä tapana aloittaa sitä tällä 7.5 Sportsillakaan kunhan huomioi nämä muutamat asiat.
Ison eron tekevät auton sähköt, kunnon servot ja vastariakku tekevät ison eron ajamiseen, samoin renkaat.