Tervehdys. Tässä kun talvi on ollut päällä niin on ollut hyvää aikaa ottaa autoa kaapista ja alkaa fiksaamaan kesäkuntoon. Kyseessä siis Kyosho Inferno GT. Ekaksi kun otin auton esille purin sen ihan atomeiksi ja vaihdoin diffeihin uudet öljyt ja samalla huolsin iskarit öljyineen. Sitten tuli eteen häiritseväksi tekijäksi tuo epäluotettava vakiomoottori. Se saa siis luvan väistyä syrjään. Vaihdosta tilalle tulee uusi GO .28 siihen asiaankuuluvalla pillillä. Mukavan näköinen paketti noin kaikin puolin. Vielä kun saisi sen sisäänajettua jossain näin talvella. Onko mitään suosituksia paikkavalinnan suhteen? Ulkona pakkasella ei taida viitsiä alkaa kokeileen. Parkkihalli vois kenties mennä.
Iskarituki ei ole ollut mikään huippukestävä tässä autossa. Kerran kunnolla katon kautta pyörähtäessä se sanoi takaa itsensä irti. Siispä työntömitta ja tietokone esille ja piirtämään uusiksi. Sen jälkeen töissä leikkasin laserilla 3mm polykarbonaatista tuen ja on toiminut hyvin. Istui ilman mitään viilaamisia paikoilleen ku nakutettu. Ja ei kyllä mene rikki kovinkaan helpolla. Polykarbonaattihan on siitä mukava että se ei murru tai halkea kuten akryylillä on tapana, joten tämän kanssa voi pyöriä ihan rauhassa jos siltä tuntuu.
Sitten kun aloin uutta koppaa sovittelemaan paikoilleen niin törmäsin koritolppa+ruuvi- yhdistelmän hankaluuteen. Siispä vain pieni poranterä kiinni poraan ja ei muuta kuin reiät tolppiin ja kiinnikkeen toiselle puolelle. Pysyy hyvin kiinni koriklipseillä ja on kätevä nostaa korkeutta kun reikiä on tarpeeksi. Käy korien vaihto joutuisasti ilman työkaluja.
Uutta palaa tuli autoon seuraavasti: Moottori+pilli, ohjausservo, hump-pack vastaanottimelle, pari vetoakselia ja kardaanikuppia, ilmanputsarin puhdistus+öljyäminen+ulkosuoja, moottoripukki uudelle koneelle, e-klipsejä ja tietty öljyt. Nyt alkaa olemaan auto puhtaampi ja vailla ajoa.
Koriksi ajattelin laittaa nyt alkuun tuon Protoformin PF-8:n. On mukavan näköinen kori jolla tulee varmaankin vaan ihan asfaltilla ajeltua. Alkuperäinen Subarun kori nappirenkaineen saa sitten jäädä vähän soraisempaan maastoon. Tämmöistä pikku puuhasteltavaa o mukava tehdä. Vielä kun saisi enemmän tilattua kerralla jenkeistä (42€ tulliraja) niin monenlaista varaosaa sais halvalla. Seuraava tuunaus olis sit varmaankin vaihteiston päivitys Evolva- malliseksi. Riittänee sitten ihan kivasti perus piha/parkkis suditteluun. Täältä pohjoisesta kun ei oikein ratoja löydy tälle harrastukselle.