Kyllä 75g painonsäästö on aivan realistinen BM5FT:ssä. Todella paljon teräsosia on vaihdettu alumiinisiin, jyrsitty jne. Kannattaa muistaa alumiinin tiheys on noin kolmasosa teräksestä.
Ainakin seuraavat osat on tuunattu.
- slipperin akseli on alumiini teräksen sijaan
- kuten myös etunavat
- ilmeisesti FT laakerit ovat keraamilaakereita. Keraamikuulat ovat teräksisiä kevyempiä.
- titaaniset vanttiruuvit. Titaanin ominaispaino on noin puolet teräksestä
- jyrsitty moottorilevy
- jyrsitty runkolevy.
- 3-rattainen voimansiirto
Seuraavan kerran kun teette remonttia, ottakaa käteen esim. slipperin akselin tai etunapa, muistuu mieleen kyllä mistä painoa lähtee helposti pois.
Asson "Hard" osilla ei kannata lähteä autoa keventämään, koska ovat painavempia kuin vakio-osat.
Täytyy koettaa punnita noita osia, kun saan niitä käsiini.