Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Element

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 03.09.10 - klo: 23.13 »
Vika oli kytkennöissä - yllättäen.

Vanhassa KoPro vastarissa plus ja miinus on toisin päin, ku nyky standardi. Muistin, että edellisen noparin kanssa oli joku ongelma, mutta en muistanu mikä.

Mittaamalla ja vaihtelemalla vanhaan säätimeen, servoon ja moottoriin vuorotellen kaikkia alkoi "vika" pikkuhiljaa löytymään/palautumaan mieliin. Eli servosta ja noparista plus ja miinus piti vaihtaa toisin päin, niin jo alkoi homma toimimaan. Huomenna pääsee testaamaan uutta(käytetty) Cattiä.

Kiitos aktiivisesta neuvonnasta!

Mikko

2
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 03.09.10 - klo: 18.15 »
kyllä pitäs kaiken järjen mukaan toimin kaliprointi niin tuossa oli muutama kuvaus. kun laitat akun kiinni ja virrat päälle, mitä tapahtuu? voiko autolla ajaa? toimiiko mikään? onko nopari uus vai käytetty? onko toiminut koskaan?

Virrat kun laittaa päälle(eikä paina "key" nappia), niin hetken aikaa säätimessä palaa punainenvalo ja säätimen tuuletin alkaa pyörimään. Mitään muuta ei tapahdu. Ohjaimen liikkeisiin säädin, eikä servo reagoi mitenkään. Autolla ei voi ajaa. Nopari on uusi, just Hobbikingistä ostettu. En ole saanut sitä lainkaan toimimaan.

3
Sähköautot / Vs: Turnigy Brushless ESC 60A säädin
« : 03.09.10 - klo: 16.44 »
Nopari päälle nappi pohjassa.
Nappi vapautetaan heti kun valo alkaa vilkkua.
Painallus keskikohdan asettamiseksi -> piippau ja vilkahdus
Kaasu pohjassa painallus -> kaksi piippausta ja vilkahdusta
Jarru pohjaan -> kolme piippausta ja vilkahdusta.

Näillä pitäisi toimia.

Just näin teen. Kaikki menee punaisenvalon vilkkumiseen saakka ok. Mutta painaessa nappia keskikohdan asettamista varten, yleensä ei tapahdu mitään. Joskus moottori alkaa huutamaan yhtäsoittoa, jonka saa loppumaan katkaisemalla virrat säätimestä.

Ennenkö tuomitsen säätimen, niin voisiko vika kuitenkin olla radioissa?

Edit: tuohon otsikkoon voisi vielä lisätä "Turnigy", jos mahdollista.

4
Sähköautot / Vs: Turnigy Brushless ESC 60A säädin
« : 03.09.10 - klo: 15.06 »
Ohjelmointi aloitetaan pitämällä "key" -nappia pohjassa kun nopari laitetaan päälle. Radion pitää olla päällä.

Näin nimenomaan olen tehnyt. Punainenvalo alkaa vilkkumaan ja moottori piipittämään. Sen jälkeen ymmärtääkseni pitää painaa "key" nappia uudestaan, jolloin säädin asettaa kaasun "neutral" kohdan jne kaasun ja jarrun osalta.

Mutta vihreä valo ei syty. Reverseä olen kääntänyt, mutta ei auta.

5
Sähköautot / Turnigy Brushless ESC 60A säädin
« : 03.09.10 - klo: 09.31 »
Ostin Turnigy Brushless ESC 60A -säätimen. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188&Product_Name=Turnigy__Brushless_ESC_60A_w/_Reverse_prog._(v2.2)

Mutta en saa säädintä toimimaan. Kun aloitan ohjeiden mukaan tekemään kaasun "range" säätöä, niin toiminta jää ensimmäiseen kohtaan. Eli ohjaimeen virrat päälle, sen jälkeen säätimen "key" nappi pohjaan ja sitten säätimeen virrat päälle. Hetken kulutta punainenvalo alkaa vilkkumaan ja moottori alkaa piippaamaan, niin ku pitääkin.

Sen jälkeen pitäää painaa "key" -nappia kerran ja vihreänvalon syttyä merkiksi, että kaasun "neutral" kohta on asetettu. Ja jatkaa näin kaasun eteen ja jarru/taakse kohdan asettaminen. Mutta painamalla nappia mitään ei tapahdu.

Moottorina tämä: http://www.hobbyhot.com/hobbywing-ezrun-55t-sensorless-brushless-motor-1-10-c-269-p-1-pr-817.html

Radioina vanha KoPro EX5, sen mukana tullut AM vastari. Toimii vanhassa autossa moitteetta Turnigy 18A -säätimen kanssa.

Kokeilin myös toista moottoria, ei vaikutusta.

Ohjainservo ei myöskään toimi.

Onko muilla kokemuksia ko. säätimestä?

Mikko

6
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 04.05.10 - klo: 16.15 »
Omistan Asson RC18 FT truckin.

Muuten mukava auto, mutta tasauspyörästön hammasrattaita on saanut vaihtaa aika tiuhaan. Ongelmana on, että sinne pääsee hiekkaa, joka pilaa hammasrattaat.

Onkohan olemassa mitään konstia, millä tasauspyörästön koteloa voisi tiivistää? Vai täytyykö hiekkaradat jättää ajamatta?


Sivuja: [1]