NiMh:it voi ajella niin tyhjäksi kuin menee,mutta ei varmaankaan ole pakko ajaa aina loppuun asti.
(Yksi myyjä oli tosin isälleni kertonut,että pitäisi NiMhit "ajaa" loppuun asti)
LiPot eivät hyydy,joten tehon loppumista tuskin kovin huomaa. LiPojen raja on 3,2v eli tätä kennokohtaista jännitettä ei saa alittaa. Itse ajelen kennokohtaisen jännitteen 3,4volttiin. Tätä varten joissakin LiPo yhteensopivissa nopareissa on LiPo cut off,joka säädetään (riippuen noparista) haluamalleen kohdalle. Siis,että stoppaako auto menon esim. 3,2 vai 3,4volttiin.
LiPojen latauspussi kannattaa ehdottomasti olla. Tämä siksi,että jos akkusi jostain syystä päättää irtisanoa itsensä,niin voit toiminta savujen tullessa heittää nopeammin akun pihalle. Jos latauspussia ei ole ja akut syttyvät palamaan tms. niin ongelmana onkin se miten saat akut siirrettyä semmoiseen paikkaa,missä ne eivät ole vaaraksi tulipalon tai muiden ihmisten/eläinten takia.