Kirjoittaja Aihe: Kyosho Landmaxit  (Luettu 95063 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wangel436

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #420 : 14.08.06 - klo: 22.06 »
Kysytäänpä vielä kun nuo jotkut päiväykset ovat niin vanhoja että mitkähän iskarit ja jouset kävis suoraan tuohon landmax 1:seen ja samalla ajattelin päivittää kone puolta kun alkuperäinen alkaa oleen jo aika lussun tuntuinen(suosituksia?)

Poissa kkarjala

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #421 : 15.08.06 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "paavi"
voiko täällä puhua inferno gt:stä. sarja on tehty landmax sarjan tilalle landmaxien poistuessa myynnistä????

siis myös inferno gt:stä ei pelkästään


pistä mielummin tuonne

http://rc10.fi/viewtopic.php?t=16670

Poissa ely

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #422 : 15.08.06 - klo: 19.19 »
samalla ajattelin päivittää kone puolta kun alkuperäinen alkaa oleen jo aika lussun tuntuinen(suosituksia?)[/quote]

os 21 zr 2,4 hp ja 32000 rpm teoreettinen 40000!!!!
lähtee niinkö mummo metrin hangesta!

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #423 : 20.08.06 - klo: 02.28 »
äh muutama kysymys kun innostus taas autoihinkin heräsi.

onkos noi nelarit mistä puhutte  tavallisia 4t koneita elikä alakerrassa öljyt ja vain pelkkää bensaa tankkiin vai jotain muuta.

toinen kyssäri jos polttaa pelkkää 95e/98e paljonkos tuollainen konverssio tulee maksamaan.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #424 : 20.08.06 - klo: 09.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
äh muutama kysymys kun innostus taas autoihinkin heräsi.

onkos noi nelarit mistä puhutte  tavallisia 4t koneita elikä alakerrassa öljyt ja vain pelkkää bensaa tankkiin vai jotain muuta.

toinen kyssäri jos polttaa pelkkää 95e/98e paljonkos tuollainen konverssio tulee maksamaan.


noi nelarit mitä RC käytössäon vastaa lennokkien vastaavia eli hyvin samanlaisia kuin 2t padat mutta lisänä venttiilit. käyttävät samaa nitrometanolia polttoaineena

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #425 : 20.08.06 - klo: 12.39 »
äh no saakos tuohon landmax2 sitten minkään näköstä normaali bensaa tai bensaöljyy polttavaa moottoria ja mites sitten nykyään jos tollasella nitrokoneella ajaa niin pitääkös moottori joka ajon jälkeen putsata vai vasta jos auto seisoo pitempään
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #426 : 20.08.06 - klo: 15.13 »
ei saa eikä täydy

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #427 : 21.08.06 - klo: 01.38 »
ääh no mie oonki sit ajast jäljessä joskus lapsena ois tehny mieli ostaa tollanen mut kaikki varotteli että se risiiniöljy sotku kovettuu ajan kanssa sinne moottoriin ja pitäs pestä joka ajon jälkeen tai jotain. nooh varmaan isoo lapsettaa sen verta kun on pyöreet synttärit tulossa niin käyn ostaa tuon landmax 2.

mites muuten toi toimisi driftingissä? ja ajaako kukaan espoo /hki lähistöllä noilla jonkun sortin kisaa?.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #428 : 21.08.06 - klo: 09.57 »
ei mitään..retroahan tämä on monelle muullekin

jos haluut kisata/ajaa muiden kanssa osta mielummin krossari ja tuu Lavangon radalle Seutulan lentokentän taakse ajamaan, siellä on porukkaa, muualla oikein ei ole

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #429 : 21.08.06 - klo: 10.24 »
Höh eikös tolla landmax 2 voi ajaa sitten siel crossiradalla vai eikö sillä edes saa ajaa siel vai eikö se vaan kulje siellä?.

Sikäli mikäli oikeen ymmärsin niin tuo landmax 2 kai on tehty crossin pohjalle pienillä muutoksilla joten kai tuolla jotenkuten siellä pääsis jos vaan saa tulla ajamaan.
Ps. krossaria en osta kun nimenoman tahtoo ralli pirssin :(
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #430 : 21.08.06 - klo: 10.32 »
ei onnistu ajaminen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #431 : 21.08.06 - klo: 11.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
Höh eikös tolla landmax 2 voi ajaa sitten siel crossiradalla vai eikö sillä edes saa ajaa siel vai eikö se vaan kulje siellä?.

Sikäli mikäli oikeen ymmärsin niin tuo landmax 2 kai on tehty crossin pohjalle pienillä muutoksilla joten kai tuolla jotenkuten siellä pääsis jos vaan saa tulla ajamaan.
Ps. krossaria en osta kun nimenoman tahtoo ralli pirssin :(



Kuten Mika tuossa jo sanoi niin ei onnistu tuolla autolla ajaminen lavabgon krossiradalla.

Yksinkertasesti krossiradalla ralliautolla ajaminen on lähinnä surkuhupaisaa puuhaa.

Rinnastettavissa lähinnä siihen että Grönholm ottaa ja menee voorttillaan ajamaan motokrossiradalle.
Kyllähän kai sillä eteenpäin pääsis kun tarpeeks asennetta on... mutta missä on homman tolkku?

Kannattaa käydä vilkaisemassa lavangossa hyvänä päivänä ajoa... Tai edes muutenvaan käydä vilkasemassa minkälaisella radalla krossia ajetaan... Huomaat kyllä että ralliautolla ajamisesta ei tule yhtään mitään.
Kierrosaikaero vastaisi samaa kuin F1 kisat jossa turva-auto osallistuisi itse kisaan.

Kyosho Landmaxit
« Vastaus #432 : 21.08.06 - klo: 20.11 »
Paljon landmax 2 kulkee vakiona

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #433 : 21.08.06 - klo: 20.15 »
Tarpeeks.
| Academy | Axial |

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #434 : 21.08.06 - klo: 20.32 »
justiinsa juuu no mutta saako sinne lavankoon tulla koittamaan mitens se siellä kulkis

Ps.huomisesta alkaa hauskuus ku n2 kpl 30 v äijää alkaa ajaa noilla verissäpäin kisaa :D kaveri lähtee kans huomenna autoa hakemaan.

tänne espoosseen päin pitäs keksii joku hyvä ajoalue missä ei häiritsis ketään.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Mika R

  • Vieras
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #435 : 21.08.06 - klo: 20.35 »
Saa tulla mutta pettymys voi olla suuri

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #436 : 21.08.06 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"

tänne espoosseen päin pitäs keksii joku hyvä ajoalue missä ei häiritsis ketään.
Samaa mieltä, vaikka nykyään keskitynkin enemmän lentäviin härveleihin :mrgreen:

Inferno on jo käytännössä myyty ja landmax on myynnissä. Asso jää vielä jos autot alkaa taas kiinnostaa =D
| Academy | Axial |

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #437 : 21.08.06 - klo: 20.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
Höh eikös tolla landmax 2 voi ajaa sitten siel crossiradalla vai eikö sillä edes saa ajaa siel vai eikö se vaan kulje siellä?.

Sikäli mikäli oikeen ymmärsin niin tuo landmax 2 kai on tehty crossin pohjalle pienillä muutoksilla joten kai tuolla jotenkuten siellä pääsis jos vaan saa tulla ajamaan.
Ps. krossaria en osta kun nimenoman tahtoo ralli pirssin :(
Semmonenki vaihtoehto on, että ostat krossarin ja sovitat siihen rallygame-korin. Se ei kyllä ole yhtä sopusuhtainen kuin Landmaxin kori (vähän leveämpi). Sillä pääsee jo jotenkin radallakin. Kyllä se kori siinä häiritsee hypyissä, mutta radalla ajaessahan voi käyttää vakiokoria :mrgreen:

Edit: niinpä niin :)
| Academy | Axial |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #438 : 21.08.06 - klo: 20.50 »
(rallygame-korin)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #439 : 21.08.06 - klo: 21.38 »
ei se käy ainut miks ton just ostan et se on oikeen auton näkönen. Jostain syystä nuo krossit ei kiinnosta enää niillä tulikin jo 8v leikittyä tosin sähköllä eteneviä.

no pitää ihan vaikka piruuttaan tulla kokeilee kun oon saanu auton kasaan ja sisään ajettua.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #440 : 21.08.06 - klo: 21.48 »
Siis rallygame korit ovat ihan oikeiden autojen mukaan tehtyjä. On Volvoa, Anfa Romeota, Opelia jne... Mutta jos siis pitää olla sopusuhtainen, niin tuon Landmaxin voit muuttaa krossariksi (jos siis haluat radallakin joskus ajaa), mutta pitää vaihtaa ainakin pidemmät tukivarret, vetoakselit ja renkaat. Siis ainakin, joitakin pienempiä osia joutuu vielä vaihtelemaan. Onhan nuo landmaxit hienoja ihan vaikka vaan hiekkatiellä ajaessa :mrgreen:
| Academy | Axial |

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #441 : 21.08.06 - klo: 22.32 »
niin näin minäkin ymmärsin että runko on yhteneväinen krossin kanssa ainut suurempi ero on tukivarsissa / vetareitten pituuksissa ja iskareitten pituuksissa ja renkaan koossa.

no joo jos se krossi hommakin alkaa kiinnostaa niin sittenpä tuon voi myös myöh muuttaa krossiks :)
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #442 : 22.08.06 - klo: 00.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"

tänne espoosseen päin pitäs keksii joku hyvä ajoalue missä ei häiritsis ketään.
Samaa mieltä, vaikka nykyään keskitynkin enemmän lentäviin härveleihin :mrgreen:

Inferno on jo käytännössä myyty ja landmax on myynnissä. Asso jää vielä jos autot alkaa taas kiinnostaa =D



äh kunnon quote hässäkkä mut joo mie taas keskityin aikasemmin lentelyyn koneita löytyy gws puistohimmeleitä 8kpl ja pari kopteria.
perskules missäs päin espoota majailet ?
Ps.vastaa vaik pm nih ei me ihan offtopic :D
eläs myy sitä landmaxii tuut ottaa mukaan kisaa. nih.
sit ois jo espoos kolme autoo.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #443 : 22.08.06 - klo: 07.47 »
EI oo paljon ollut ostajia ja olen jo vähän miettinyt josko sen itse pitäisin vielä, mutta moottorin menin jo myymään :)
| Academy | Axial |

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #444 : 23.08.06 - klo: 16.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
EI oo paljon ollut ostajia ja olen jo vähän miettinyt josko sen itse pitäisin vielä, mutta moottorin menin jo myymään :)


nyt auto kuntoon ja kisaa ajamaan nyt täällä on jo 2 autoa.

siis jos olit tässä espoon lähellä
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #445 : 24.08.06 - klo: 00.27 »
dudiin sisään ajoa tahkottu ja naama on  :D.
kaikinpuolin tehdas säädöt toimi ok. 2,5 tankillista ajettu nyt mitenkäs tuota uskaltaa muutaman tankin jälkeen alkaa säätää.

siinähän on kaksi paikkaa mistä säätää ja tyhjäkäynti joten mitä seuraavaksi itselle jäi vielä pikkasen epäselväksi mitä säätää ruuvi johon tavallaan tankin letku tulee kiinni?.

neula varmaan toimii samalla tavalla kuin 2t krossimopoissa.

sitten vielä yksi kyssäri kun en viitsisi koppan kylkeen puhkasta reikää niin voinko pidentää letkua koneesta änkkärille sen verran että saan änkkärin auton taakse poikittain ja voiko sitä änkkäriltä tankille menevää  letkua sen verrran pidentää.


Ps. eka kaatokin jo osui kohdalle kun toisen takaiskarin tiiviste petti ja nesteet tuli pihalle jonka jälkeen montuun ajaessa meni takakautta ympäri ja eturipustuksen muovi meni katki , nyt korjattu metallilevyllä ettei katkeile enää.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #446 : 24.08.06 - klo: 00.55 »
Jahas... kuulostaa hyvältä kun tietämys neulojen toiminnasta on täysin pihalla.

Se mihin tulee polttoaineletku, on pääneula.
Siitä säädetään moottorin seos. Ei tyhjäkäyntiä.
Kaasarin luistissa, eli siinä mikä liikkuu, on päässä alaneula.
Ja yleensä kaasarin kyljessä on vinosti tuleva tyhjäkäyntiruuvi, josta säädetään tyhjäkäynti. Eli kuinka paljon kaasarin luisti jää auki.

Lueppas nettiä edes yksi päivä ja opiskele nuo perus asiat kuntoon ennenkuin alat konetta säätämään.
Muuten tulee itku lyhyestä ilosta erittäin nopeasti.
Muista myös että tulppa tulee vaihtaa AINA sisäänajon jälkeen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #447 : 24.08.06 - klo: 00.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
Ps. eka kaatokin jo osui kohdalle kun toisen takaiskarin tiiviste petti ja nesteet tuli pihalle jonka jälkeen montuun ajaessa meni takakautta ympäri ja eturipustuksen muovi meni katki , nyt korjattu metallilevyllä ettei katkeile enää.


Öh... Vaikuttaa kaikinpuolin laatupeliltä  :roll:
No joo... ei siitä enempää, mutta miten ihmeessä olet voinut ajaa auton hajalle sisäänajossa???

Voin jo sanoa ajaneeni erittäin monta konetta sisään monenmoisilla metodeilla, mutta kertaakaan en ole sentään onnistunut autolla monttuun ajamaan niin kovaa että se voisi kaatua.
Sisäänajossa kun ei tuo vauhti pääse mitenkään nousemaan niin korkeaksi että auto kaatuisi.
Saati että kaatuisi niinkin kovaa että hajoaa.

Nyt kuulostaa kyllä oikeasti pahalta.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #448 : 24.08.06 - klo: 01.28 »
jop jop tuopa kaato oli jo viimosilla litkuilla ja osu sopivasti kiveen joka oli asfaltin päällä ja vauhtia tosin ei ollut hirveesti tuli vaan persus jotenkin vinosti maahan ja siittä ympäri.

Tiedä sitten onkos mun ilmaisu taidossa jotain vikaa vai sinun luku taidossa. TIEDÄN ETTÄ SE LUISTIA LIIKUTTAVA ruuvi säätää tyhjä käyntiä. enpäs vaan tiedä miten saa sen parhaiten säätöihin juurikin ala ja pääneulan osalta.

Ps. Vaikkapa sisään ajo ei onnistuisi ihan nappiin niin uusia moottoreita saa kaupasta eikä ne edes onneks maksa jäseniä vaan ihan rahalla saa joten oleppa huoleti ei se ole sulta pois jos sen moottorin huonolla sisään ajolla rikon.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #449 : 24.08.06 - klo: 01.55 »
Öhh...

En todellakaan ressaa moottorisi hyvinvoinnista.
Mainitsin vaan että pahalta kuulostaa.

No aivan sama...
En jaksa alkaa neuvomaan jälleen kerran kun näitä vastaavia juttuja käsitteleviä topikkeja tulee kerran viikossa.

No kunhan muistat että neulaa kiinni säätäessä säädät konetta laihemmalle.

Ei siis kuten moni luulee, että ruuvit toimisi kuten mopoissa... Näissä säädetään polttoaineen saantia, ei ilmaa.