RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Petri T - 25.09.09 - klo: 19.48
-
Loin nyt uuden topicin F1 2007:lle ja tänne keskustelut auton omistajilta.
Edit: otsikko oikeaan muotoon
-
Jees Jess!
Itellä ei ole minkään sortin kokemuksia polttiksista ja ajattelin että tämä projekti olisi sellainen mistä ehkä saa kipinän siihenkin puoleen. En nyt ole vielä varma että mikä auton lopullinen virka tulee olemaan, ajanko ollenkaan vai pidänkö näytillä, aika näyttää. Alku tässä on varmaan se "turhauttavin" kun auto ei vähään aikaan näytä oikein miltään, mutta sitten kun alkaa olemaan useampi komponentti kasassa niin mukavahan tuohon on lisäillä viikon välein muutama nippeli.
-
en ymmärrä miksi jotkut boikotoivat tätä ferrari autoa..? syy...? :afro:onko se kussut jonkun aamumuroihin :shocked: vai mistä johtuu negatiivinen palaute??
-
No joo...jospa nyt saataisiin keskustelua positiivisempaan suuntaan. Pakko heittää tähän väliin kysymys eli miten autoon olisi suhtauduttu jos Tamiya olisi tehnyt sopimuksen DeAgostini kanssa?
-
Tässä linkki italialaiselle sivustolle. Tarinaa auton kasaamisesta kuvien kera.
http://forum.deagostiniedicola.it/topic.asp?TOPIC_ID=16880&whichpage=1
Hyvä syy alkaa opiskella italiaa :wink:
-
en ymmärrä miksi jotkut boikotoivat tätä ferrari autoa..? syy...? :afro:onko se kussut jonkun aamumuroihin :shocked: vai mistä johtuu negatiivinen palaute??
Se on kai ihan perus kateutta, kun eivät voi sietää että joku muu laittaa
rahaa sellaiseen mikä heitä ei kiinnosta. :roll:
-
No joo...jospa nyt saataisiin keskustelua positiivisempaan suuntaan. Pakko heittää tähän väliin kysymys eli miten autoon olisi suhtauduttu jos Tamiya olisi tehnyt sopimuksen DeAgostini kanssa?
No ei tuommoinen provosointi ainakaan helpota asiaa... Mutta tuskin muutaman satasen autoa olisi sen helpompi ollut harrastajille myydä Tamiyanakaan tuohon hintaan.
Ihan oikeastihan harrastajat tietävät suunnilleen jo missä mennään välineiden hintojen etc suhteen, harrastelijat, ja varsinkin uudet sellaiset lienevät lähinnä kohderyhmää tälle.
Eikä siinä mitään pahaa, harrastajien asenne on vain välillä hieman ylisuojeleva uusia kohtaan.
Tätä(kin) saa jokainen vapaasti kerätä, ja jopa käyttääkin sitten kun joskus saa kasattua, en tosin suosittele edelleenkään.
Ja ellei mielipiteen ilmaisemista sallita, olette todellakin valinneet väärän keräilykohteen.
-
Tässä linkki italialaiselle sivustolle. Tarinaa auton kasaamisesta kuvien kera.
http://forum.deagostiniedicola.it/topic.asp?TOPIC_ID=16880&whichpage=1
Hyvä syy alkaa opiskella italiaa :wink:
Varauksella sitte kattelette noita kuvia, koska ainakin yks oli tullu hulluksi
hiilikuituluukkitarran kanssa ja renkaissakaan ei oo niitä valkosia raitoja urissa. :grin:
-
OT: Nyt ei enää kannata jatkaa sitä jauhamista täällä, jatketaan sitten siellä toisessa topikissa kun tunteet ovat hieman viilenneet ja vääntö-topikki taas avataan :evil:
Mutta laitetaampa nyt asiaa, tappaen turhaa OT:ta
En suosittele syanoakrylaatti-pohjaista pikaliimaa sellaisten osien liimaamiseen jotka tulevat esille. Liimasta nousevat höyryt varjäävät liimauskohdan ympäröivää muovia valkeaksi. Kannattaa käyttää tarkoitukseen myytävää muoviliimaa, niinkuin ohjeissakin suositellaan. Arvatkaa vaan kumpaa itse käytin kiiruspäissäni :grin:
Ei muuten ollut ihan läpihuutojuttu saada osia asettumaan tavoiteltuun muotoon. ..edes pikaliimalla. Sovitukset olivat kyllä ihan hyvät mutta työmenetelmistä löytyi pahimmat puutteet. :roll: Esim. maalarinteippi olisi varmasti auttanut osien asettelemisessa oikeisiin kulmiin ennen liiman kuivumista.
Vartavasten OT:n tappoon otettu huonolaatuinen kännykamerakuva jonka värit ovat totaalisen pielessä...
(http://wzcxwg.bay.livefilestore.com/y1ps-F4rpXjuZFE1x2OKhQNAxVRUrfnoA7R4wSBgSxSXiWb4zXislX8YzXmbU25kFtbwKSOHYkFJPBJ-buGqSjNQw/25092009605.jpg)
Edit. Kyllä minullakin tekisi NIIN mieli kommentoida tuota vääntöä itsekkin, mutta ihan oikeasti, omistetaan tämä aihe vain auton rakentamiselle, koska muuten tämäkin topicki sisältää enemmän vääntöä kuin asiaa.
-
Ei kait sitä kukaan täysin tyrmääkkään, etteikö saisi puoleen jos toiseen omia mielipiteitä antaa.
Siinä on vaan suuri ero miten niitä mielipiteitänsä ilmaisee, ja kukin ymmärtää.
Rakentavaa krtiikkiä saa ja pitääkin antaa.
En voi väittää ettenkö itsekkin pidä kyseistä kokonais hintaa kalliina, jos ajattelee ihan puhtaana rahana.
Kahden vuoden ajalle kun sen jakaa, ni ei se enää tunnu "missään".
Siltikin vanhana harrastajana aion auton osat keräillä "parempaan" talteen, ja kasailla sitten joskus.
Ja kun ajattelee/puolustelee näitä nuorempia aloittelevia harrastajia, niin huonomminkin voisivat rahansa "sioittaa" ja parissavuodessa saavat rutkasti tietoa/kokemusta näistä (toivottavasti ainakin).
Hieno ja monimuotoinen harrastus kaikenkaikkiaan ja pidetään myös sellaisena.
-
No joo...jospa nyt saataisiin keskustelua positiivisempaan suuntaan. Pakko heittää tähän väliin kysymys eli miten autoon olisi suhtauduttu jos Tamiya olisi tehnyt sopimuksen DeAgostini kanssa?
No ei tuommoinen provosointi ainakaan helpota asiaa... Mutta tuskin muutaman satasen autoa olisi sen helpompi ollut harrastajille myydä Tamiyanakaan tuohon hintaan.
Ihan oikeastihan harrastajat tietävät suunnilleen jo missä mennään välineiden hintojen etc suhteen, harrastelijat, ja varsinkin uudet sellaiset lienevät lähinnä kohderyhmää tälle.
Eikä siinä mitään pahaa, harrastajien asenne on vain välillä hieman ylisuojeleva uusia kohtaan.
Tätä(kin) saa jokainen vapaasti kerätä, ja jopa käyttääkin sitten kun joskus saa kasattua, en tosin suosittele edelleenkään.
Ja ellei mielipiteen ilmaisemista sallita, olette todellakin valinneet väärän keräilykohteen.
Sorry väännön jatko, mutta täsä vastausta:
Ei ollut tarkoitukseni provosoida ollenkaan vaan leikitellä ajatuksella.
Minun puolestani voi tuoda mielipiteensä julki. Ja asioista pitää voida keskustella kunhan tapa pysy asiallisena :)
Nyt täytyy muistaa, että tapa jolla F2007 toimitetaan on ensimmäistä kertaa käytössä meidän rc-autojen historiassa. Myönnän, että itsekin olen aika epäilevällä kannalla toimituksiin ja niiden jatkuvuuteen, mutta kuten olen jo useamman kerran todennut niin toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Olen saattanut saada kylähullun maineen täällä foorumilla aloittaessani tämän F2007 aiheen, mutta onko tuolla niin väliä. Tarvitseeko keräilyä/harrastusta perustella jos siitä itse nauttii :grin:
Terveisin
tuhansia euroja kössin autoihin tuhlannut
-
Ihminen on luonteeltaan keräilijä, joten sitä ei kannata väheksyä, toisissa se asuu vahvemmin kuin toisissa. Kuten joku toisaalla sanoin miksei RC-autoilua ja keräilyä voisi yhdistää?
Omalta kohdaltani näen tämän asian siten, että ajamisen kannalta tuossa ei ole mitään järkeä, mutta keräilemisen ja harrastamisen kannalta varmaan paljonkin. On ihan turhaa verrata tällaista settiä valmiiseen RTR-autoon tai muihin statusta saavuttaneisiin keräilyesineisiin, ne kamppailee eri lajeissa.
Toivotaan hartaasti, että kaikki 100 numeroa julkaistaan ja vielä luvatulla hinnalla.
-
Ihminen on luonteeltaan keräilijä, joten sitä ei kannata väheksyä, toisissa se asuu vahvemmin kuin toisissa. Kuten joku toisaalla sanoin miksei RC-autoilua ja keräilyä voisi yhdistää?
Tarviiko niitä asiakseen yhdistää, kun harrastaa tarpeeksi kauan eikä raaski mistään luopua niin voila!: myös keräilet RC-vekottimia :lol:
Ps. Onko entistä "vääntö" topickia tarkoitus avatakkaan?
-
Ps. Onko entistä "vääntö" topickia tarkoitus avatakkaan?
Kysymyshän ei ole vääntämisestä, vaan elämän tosiasioiden tunnustamisesta.. :lol:
Joo, autoja on "tallissa" kymmenkunta ja lisää tulossa, eli: keräilen.
P.S. Olen myös keräillyt postimerkkejä, rahoja (siis ei käyttökelpoista valuuttaa), tulitikkuaskeja, muovisotilaita, golfpalloja jne. joten ei tämä sinällään yllättänyt.
Eiköhän tästä voida sitten siirtyä helposti takaisin Ferrariaiheesen, joka mielestäni on edelleen kiinnostava, vaikka en sitä aiokkaan "keräillä".
-
Ajettavuudesta voisi spekuloida sen verran, että alustan säädöillä ei voi kehua. Kuvien perusteella edessä ja takana on kiinteät tukivarret. Edessä vain aurausta voi säätää. Hieman sama kuin K:n rtr-autoissa (2000-luvun alun PureTenit)Takana voimansiirrossa takadiffissä näyttäisi olevan rasva.
Olisi kyllä aika haasteellista tehdä autosta oikeasti ajettava ja säädettävä. Omani kuitenkin menee hyllyn päälle joten enpä vaivaa ajatuksella itseäni enempää jos en sitten ala kerätä toista rinnalla... :wink:
-
joo osat 1-3 tuli mullekki postissa.tosin ylltyksenä mutta sitten muistin tehneeni tilauksen..tosin hieman jurrissa :grin: en aio jatkaa tilausta,siitä 20egulla varaosia jollekkin,kummiskin kahden vuoden päästä joku teistä tarvii :laugh: :laugh:
-
Heh..aika hyvin. Onneksi kyseessä oli vain rc-auto. :grin:
Ja sitten asiaa. Muoviosien liimauksesta olikin jo juttua ja tässä hieman lisää infoa. Hyviä liimoja mitä voin suositella:
Humbrolin Liquid Poly joka on siveltävä muoviliima ja kuivuu nopeasti. Toinen nestemäinen liima mitä olen käyttänyt on Revellin Contacta Professional. Annostelussa malttia. Liimat sulattavat hetkessä osien valmiiksi maalatut pinnat.
Liimauksesta: jos osat olisivat maalaamattomat niin silloin voisi esim. etusiiven kasata valmiiksi teippiä apuna käyttäen ja sivellä esim. Liquid Polya liimattavien pintojen saumoihin. Liimauksista tulisi kerralla siistit ja pitävät. Nyt on aika taiteilua saada osat ojennukseen ja saumoista siistit. Revellin liimalla on hieman pidempi kuivumisaika joten pelivaraa on pieneen korjaukseen.
Ainakin itse pyrin saamaan autosta näyttävän. Irvistävät liimasaunmat tai tahrat osissa kyllä pistävät silmään ja varsinkin jos katsojana on vannoutunut pienoismallien tekijä.
Noista sarjan siirtokuvista jotka tulevat kuskin kypärään niin esim. Micro Sol on suositeltava siirtokuvien pehmennin. Kuvat asettuvat paikoilleen ilman ei toivottuja ryppyjä.
-
Ihmettelinkin jo missä aloitteleville kasailijoille suunnatut vinkit viipyvät :p
Turhaa kulutin aikaa tuohon edellisen "keskustelun" pläräämiseen.
-
Jeps, tänne olisi tarkoitus kerätä infoa autosta; vinkkejä kasaukseen, ensikertalaisten neuvomista ja toivottavasti sitten myös kokemuksia autosta valmiina. Allekirjoittanut itse kasaa autoa hyllyn päälle.
-
Järkeä tai ei, mutta täysin noviisina laitoin tilauksen menemään ja ostin ensimmäisen irtonumeron ikäänkuin harjoituskappaleeksi, saa edes vähän tuntumaa liimaukseen ym. Ja tuntumaa tosiaan tulikin, kahteen ekaan paikkaan tuli vähäsen liikaa liimaa ja nyt tiedän, että tuo Revellin Contacta kuivuu aika pirun kauan ennenkuin alkaa pitämään yhtään.. Loctite 406 (http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/industriacenter/Products/LOCT40620):sta löytyisi myös kaapinperältä, tämä on ainakin nopeaa mutta nämä viralliset pienoismalliliimat on vissiin suositeltavampia?
Lisäksi nuo siirtokuvat on aivan uusi asia, onko niissä yhtään ns. asetteluaikaa vai jääkö siihen mihin sen laittaa? Tietäis kannattaako niitä harjotella tuohon turattuun siipeen vai säästääkö mahdollisien virheiden varalle..
Ite kasailen tätä näytille, varaosien hankkiminen on varmasti jännittävää puuhaa joten ajan korkeintaan koneen sisään ja sitten jäänee hyllylle. Kuume näihin vehkeisiin on kyllä tässä noussut, saattaa olla että tulee joku off-road polttis hommattua että pääsee ajelemaan ennen tuota kahden vuoden aikarajaa :laugh:
-
Revellin Contactan kanssa tulee ongelmia jos liimaa tulee liikaa. Liima ei toimi kuten pikaliimat. Itse tein jigin jossa osat sain kohdistettua oikein liimauksen ajaksi. Osien kiinnityksen varmistin teipillä liiman kuivumisen ajaksi.
-
Lisäksi nuo siirtokuvat on aivan uusi asia, onko niissä yhtään ns. asetteluaikaa vai jääkö siihen mihin sen laittaa? Tietäis kannattaako niitä harjotella tuohon turattuun siipeen vai säästääkö mahdollisien virheiden varalle..
Jos et ole aikaisemmin harjoitellut niin nyt kannattaa. Riippuen veden määrästä siirokuvassa niin on asetteluaikaa. Täsä pikaohje:
Leikkaa liimattava siirtokuva ja kostuta se haaleaan veteen niin, että paperi kastuu läpi. Ja jätä siirtokuva kuivaan hetkeksi 'tekeytymään'.
Kostuta siveltimellä kohdetta johon siirtokuva tulee.
Sopivasti kostunut siirtokuva irtoaa paperista helposti siveltimellä liikuttamalla.
Aseta siirtokuva haluamaasi kohteeseen ja kuivaa ylimääräinen kosteus kuvan päältä joko paperilla tai kuivalla siveltimellä. Vaikeissa kohteissa käytetään siirtokuvinen pehmennintä.
Harjoittelu tekee mestarin.
Joissakin halppiskoottavissa oli siirtokuvat sitä luokkaa, että kun kostutit paperin niin kuva jäi veteen. Tai liimaaine oli niin huonoa, että kiinnitys ei onnistut.
-
Kuinka moni teistä on ostamassa tätä autoa siinä mielessä että se olis sijoitus kohteena :huh:
Jos niin on niin kuinka paljon voittoa luulette tulevan autosta.
Jerzi
-
Aattelin ainakin saada omastani sitten joskus kymmenen miljaaaaardia ainaskii.... huoh
-
Aattelin ainakin saada omastani sitten joskus kymmenen miljaaaaardia ainaskii.... huoh
[/quote
No toivossa on hyvä elää :lol:
Jerzi
-
Kuinka moni teistä on ostamassa tätä autoa siinä mielessä että se olis sijoitus kohteena :huh:
Jos niin on niin kuinka paljon voittoa luulette tulevan autosta.
Jerzi
Itseäni kiehtoo auton kokoluokka, mutta en usko, että autosta tulisi arvokas keräilykappale.
Vaikea kuitenkin tulevaisuutta ennustaa.
-
Tuleekos tuossa nyt sitten mukana 2 koria? Tuli vaan mieleen, että jos hommaisi vielä tupla etusiiven ja takasiiven, niin saisi sitten vielä pistettyä Laarenin väreihinkin, jos Kimi sinne taas matkustaa :)
-
Kuinka moni teistä on ostamassa tätä autoa siinä mielessä että se olis sijoitus kohteena :huh:
Jos niin on niin kuinka paljon voittoa luulette tulevan autosta.
Jerzi
Omaksi ilokseni tätä kokoan, niin kuin varmasti suurin osa meistä "tyhmistä".
Antaisit jo olla...
Edit. Siirtokuvista senverran, että asetteluaikaa on reilusti.
-
Tuleekos tuossa nyt sitten mukana 2 koria? Tuli vaan mieleen, että jos hommaisi vielä tupla etusiiven ja takasiiven, niin saisi sitten vielä pistettyä Laarenin väreihinkin, jos Kimi sinne taas matkustaa :)
Jep, 2 koria tulee sarjan mukana. Näyttely sekä ajokori. Korista puheen ollen. Onko kukaan tietoinen mikä mahtaa olla korin värisävy? Tietääkseni kori tulee maalaamattomana.
Jerzi: ei muuta kuin tilausta kehiin...kuitenkin mielesi tekee :grin:
-
Tuo sivellin oli oiva työkalu tuohon asetteluun, ite ajattelin pinsettejä mutta niillä saisi aika helposti rikottua tuon kalvon.. No mutta ainakin ns. varaosasiivessä on nyt tekstit kiinni.
Niin olen ymmärtänyt, että autoon tulee valmiiksi maalattu näyttelykori ja sitten maalaamaton lexan-kori, mutta tuskin muita siipiä kuin nämä näyttelykorin siivet? Käsittäisikö tuo kisakori siivet ja kaikki yhtenä osana, että joutuisi ottamaan nämä näyttelykorin siivet pois että saa tuon kisakorin kiinni? Mun mielestä ainoa järkeenkäyvä vaihtoehto, koska siivet myydään näyttelykorin siipinä, ja koska kisakorin saa itse maalata haluamallaan värillä niin olisipa se sitten hienoa kun siivet olisi pakko jättää punaisiksi ja maalata kori "vähän eri sävyisellä" punaisella. Ja ajellessaan sitten pilkkoa ne näyttelykorin siivet.. Itse en kisakoria varmaan edes tarvitse, mutta tietoa kaivataan tääläkin.
-
Ajoa varten on omat siivet eteen ja taakse, ruuveilla kasattavat näyttäisi olevan. Sitä en tiedä ovatko ne valmiiksi maalatut.
http://www.deamodellab.it/_upload/contributi/esploso_F2007.pdf (http://www.deamodellab.it/_upload/contributi/esploso_F2007.pdf)
Edit. PS 3. nrossa tulee räjäytyskuva.
-
Täälläkin kasataan kyseistä värkkiä: http://ferrari.pienoismallit.net/
-
Joopa, kohta kuukausi mennyt kun tein tilauksen alkamaan numerosta 1. Eipä ole mitään näkynyt tai kuulunut...työkaverilta sain osat 1-6 joten pääsin hieman rakentamisen makuun, mutta nyt näyttää sille, että minun projekti on täsä. Ei muuta kuin onnea ja menestystä muille projektissa.
Edit: jos ketä kiinnostaa avaamattomat osapaketit niin yv:llä voi tiedustella
-
Jaha nyt alkaa päitä tippumaan kun räikkis savustettiin ferrarilta ulos :grin:
Itse ostan niin kauan irtonumeroina kun kaupasta löytyy. Jos hyllyt tyhjenee täytynee tilata jotta varmasti saa kaikki puketit.
-
Ite tilasin 21.9, alkaa se pari viikkoa olemaan täynnä eikä mitään oo näkynyt.. Noh jospa se ens viikolla alkais osia tulemaan, sinänsä ei haittaa kun ei näistä tarvi etukäteen maksaa mutta jos osat ei jatkossakaan tuu ajallaan niin kyllä tilaus loppuu hyvin nopeesti ja auto jää kasaamatta. Tilaajana odotan että homma toimii..
-
Paikallisessa marketissa oli ensimmäistä osaa ainakin parikymmentä laatikkoa hienossa pahvitelineessä esillä kassojen tuntumassa. Pikku hiljaa ne siitä katosivat ja viimeiksi näin niitä enää pari kappaletta. Tänään huomasin, että sinne oli tullut toinen osa, jota oli kaikki kolme kappaletta lehtihyllyn nurkassa ilman mitään sen suurempaa esillepanoa. Kaupoissahan ei saa mitään tuotetta nykyisin näkyvästi esille, jos maksa siitä rahaa. Ilmeisesti toisen osan kohdalla ei ole enää maksettu, joten teline on joutanut pois ja hyllytilaa ei sitten enää useammalle kappaleelle löytynyt.
Veikkaan, että tässä käy siten, että marketit ja lehtipisteet eivät anna noille pakkauksille hyllytilaa ja sitä kautta irtonumeromyynti kuihtuu pois. Jos ajattelee sen pakkauksen vaatimaa tilaa ja paljonko siihen samaa mahtuu aikakauslehtiä, niin varmasti saa kauppa suuremman tulon niistä lehdistä.
Toivottavasti saatte edes ne tilaukset, ettei sekin lopahda samalla.
-
Meidän paikallisessa citymarketissa on 1-ja 2 numerot samassa telineessä heti sisäänkäynnin edesssä hyvin esillä. -Sami
-
Kuten aiemmin jo mainitsin, Rautakirja ketju on tehnyt kahden vuoden sopimuksen joten niistä ainakin pitäisi löytyä koko tämä aika.
Muut lehtipisteet voivat tehdä mitä huvittavat. Joko ottaa hyllyyn tai ei.
-
Eikös joku maininnut aikaisemmassa topicissa että oli saanut sähköpostia tuolta firmalta joka pyysi uusiksi lähettämään tilauksen?
Mietin vain jos teillä muutamilla olisi käynyt samalla tavalla että tilaustiedot hävinnyt taikka ei ole mennyt perille.
-
Yli kaksi viikkoa tilauksesta meni minullakin ennen kuin ekat numerot saapui, jos on kysyttävää toimittajalta kannattaa laittaa sähkäpostia, vastaus tulee nopeasti ja jopa sunnantainakin vastailevat.
-
Veikkaan, että tässä käy siten, että marketit ja lehtipisteet eivät anna noille pakkauksille hyllytilaa ja sitä kautta irtonumeromyynti kuihtuu pois. Jos ajattelee sen pakkauksen vaatimaa tilaa ja paljonko siihen samaa mahtuu aikakauslehtiä, niin varmasti saa kauppa suuremman tulon niistä lehdistä.
Myöhemmät numerot eivät tule enää isoissa pahvilaatikoissa. Muovikääreessä olevat osat ja joku lehdykkä pitämässä niitä lehden näköisenä.
Mutta minäkin veikkaan, että numeroita ei tule löytymään kaupoista vähän ajan päästä.
-
Eikös joku maininnut aikaisemmassa topicissa että oli saanut sähköpostia tuolta firmalta joka pyysi uusiksi lähettämään tilauksen?
Mietin vain jos teillä muutamilla olisi käynyt samalla tavalla että tilaustiedot hävinnyt taikka ei ole mennyt perille.
Kyllä, minä siittä mainitsin ja tiedot sinne lähetin uudestaan. Mitään kuittausta heiltä päin ei tullut joten kun kerran meni vaikeaksi niin peruutin koko tilauksen. No säästypähän tuokin raha MP:n bling bling osiin :grin:
Edit: Osia vielä jäljellä: Avaamattomat osapaketit 1 Etusiipi ja 4 Iskunvaimennin ja öljyt sekä työkalu. Yv:llä tavoittaa.
-
Mulle kyllä tuli tilausvahvistus kun tilasin että kaippa ne sieltä alkaa tulemaan, katellaan nyt. Tilasinpa Revo 3.3:sen pahimpaan ajokuumeeseen niin malttaa paremmin näpertää tän kans..
-
Minä tein tilauksen 21.9. ja tänään tuli sitten paketit 2 ja 3. Viime viikolla laitoin viestiä heille päin, kun ihmettelin missä viipyy.
-
Mulla on jo 1. 2. 3. ja 4. numero, kun jostain syystä lähikauppaan ilmestyy nämä niin nopsasti. Huvitti kun 4. numeron iskarin kasausohje "jatkuu seuraavassa numerossa", mutta mehän osaamme ne koota ilman ohjeitakin :wink:. Viitonen tulee meillepäin jo ensiviikolla ! -Sami
Edit : En tiedä onko se joku ihme, vai tuleeko ne sittenkin viikon välein.
-
Voi olla,että osa tulee viikon ja osa sitten parin viikon välein.
-
Ei niitä ilmestymis aikoja tarvii arvailla kun deagostinin svuilta voi katsoa että 4. numerosta alkaen lehdet ilmestyy viikon välein :wink:
Ja tilaajia muistuttaen että saatte 2 numeroa 2 viikon välein...
-
itse juuri olen aloittanut kyseisen sarjan kokoamisen. sitten tuli mieleen että miten mahtaa olla että saako koskaan kyseistä autoa valmiiksi. pitkän tivaamisen jälkeen sain selville että kyseistä autoa ei ole edes vielä tehty valmiiksi. euroopassa on ilmestynyt 85 ensimmäistä numeroa eli kukaan ei vielä voi varmasti sanoa että saadaanko koko ferraria koskaan valmiiksi, toivon että saisi kun meinaan ruveta kerämään kyseistä sarjaa.
-
No, aikaisemmin oli juttua että jos osien saanti keskeytyy, rahat palautetaan, joskin nyt joku varmasti pääsee sanomaan että "ootteko oikeesti noin **tun hyväuskosia kele!"
Mutta koitetaan nyt uskoa että sarjaa myydään loppuun asti, onhan Deagostini nähtävästi tuottanut ja markkinoinut paljon erilaisia malleja samalla konseptilla.
-
Viime viikollahan jo tulikin yksi iskari, mutta nyt vasta kasasin. Ohjeet oli muuten ihan jees mutta öljyt kannattaa laittaa iskariin ennen jousen asentamista. Iskarin hattua ei saa kireälle jos jousi on paikallaan.
Iskarit vaikuttavat asiansa ajavilta, ja niissä käytetään hyväksi havaittua kumihattua eli "pladderia".
Tänään ilmestyneet osat, eli eturunkolevy, etutukivarsien kiinnikkeet ja pari ruuvia, odottavat seuraavia numeroita. Nähtävästi seuraavassa numerossa ei ole mitään kasattavaa, kun siinä tulee pelkästään runkolevy.
Edit... yksi iskari...
-
Viime viikollahan jo tulikin iskarit, mutta nyt vasta kasasin. Ohjeet oli muuten ihan jees mutta öljyt kannattaa laittaa iskariin ennen jousen asentamista. Iskarin hattua ei saa kireälle jos jousi on paikallaan.
Iskarit vaikuttavat asiansa ajavilta, ja niissä käytetään hyväksi havaittua kumihattua eli "pladderia".
Tänään ilmestyneet osat, eli eturunkolevy, etutukivarsien kiinnikkeet ja pari ruuvia, odottavat seuraavia numeroita. Nähtävästi seuraavassa numerossa ei ole mitään kasattavaa, kun siinä tulee pelkästään runkolevy.
Näinpä, itse kokosin tuon iskarin jo silloin kun se tuli, ja nyt ihmettelin, että miksi se jousi pitää siihen sorvata. Ja paketissakin luki "Iskunvamentimet, ristikkoavain yms., niin minä luulin että siinä on kaikki iskarit :cheesy:. -Sami
-
Ei ollut oikeen toi kauko-ohjain semmonen kun deagostinin sivuilla on esillä. Musta väriltään, ihan perus ohjain. Jotenkin halvan tuntunen....
-
Onko se tämmöinen :
(http://www.zerotohundred.com/newforums/attachments/radio-control-machines/225633d1244692107-wts-kyosho-perfex-receiver-and-transmitter-model-kt-3hs-r1.jpg) ?
Itsellä on tuo ohjain, ja se on halvan tuntuinen, sekä muovi hajonnut monesta kohtaa, pa*ka homma kun ei annettu luvattua ohjainta :angry:. -Sami
-
Ei ollut oikeen toi kauko-ohjain semmonen kun deagostinin sivuilla on esillä. Musta väriltään, ihan perus ohjain. Jotenkin halvan tuntunen....
Tostahan voi vaatia rahat takaisin kun ei ollut samanmallinen kuin piti olla?
-Antti
-
Tostahan voi vaatia rahat takaisin kun ei ollut samanmallinen kuin piti olla?
-Antti
Höpöhöpö, luetaan niitä viestejä :)
http://rc10.fi/index.php?topic=39616.msg364097#msg364097
-
Tostahan voi vaatia rahat takaisin kun ei ollut samanmallinen kuin piti olla?
-Antti
Höpöhöpö, luetaan niitä viestejä :)
http://rc10.fi/index.php?topic=39616.msg364097#msg364097
Mä en ainakaa ite löytäny tuolt deagostinin sivuilta mitää missä lukis että ei olis musta, sielä vaa näytetään ferrarin väreissä olevaa ohjainta.
-Antti
-
Onko se tämmöinen :
(http://www.zerotohundred.com/newforums/attachments/radio-control-machines/225633d1244692107-wts-kyosho-perfex-receiver-and-transmitter-model-kt-3hs-r1.jpg) ?
Itsellä on tuo ohjain, ja se on halvan tuntuinen, sekä muovi hajonnut monesta kohtaa, pa*ka homma kun ei annettu luvattua ohjainta :angry:. -Sami
joo, just tää tuli. lievä pettymys koska luulin et tulee se mikä siellä deagostinin sivuilla näkyvissä.
-
On kyllä harmi, mutta kyllähän tuommoisellakin ohjailee, tietääkseni autoon pitää ostaa 2ch vastari erikseen ? Itse en saanut selväksi, että tuleeko siinä yksi vai kaksi servoa ? -Sami
-
Just katoin pakettia ja kyllä siellä on sekin osa mikä autoon tulee. Ainakin sama numero kiteessäkin kun ohjaimessa. ja antennipiuhakin on kiinni.
-
Mielenkiinnosta etsin paikallisesta S-Marketista uusinta numeroa Ferrarista ja huomasinpa, että lehti osineen oli poistettu sille alunperin varatusta Ferrari logoilla varustetusta hyllystä. Hyllyn tilalla oli aivan jotain muuta krääsää. Maksaessani ostoksia kassalla silmiini pisti yksittäinen irtonumero makeishyllyn alaosasta. Taitaa myynti tökkiä..miten lie muualla?
-
Noniin, moniko nyt kerää vielä tätä verraaria ? Itse ostin tänään 7., 8. ja 9. numeron läheisestä s-marketista. Tähän asti ilmestyneille numeroille (1-9) on kertynyt laskujeni mukaan 107,55€ summa irtonumeroiden ostajille. Joku saa laskea sitten tilaajalle tulevan hinnan numeroista 1-9. Kyllähän noita osia on jo aika paljon kertynyt kun tuota laatikkoa katselee. Seuraavaa numeroa odotellessa :wink:. -Sami
-
Paljooko tuo vehe kulkee?
-
No en minä sitä tiedä, ei ole aikaisempaa kokemusta polttiksista, mutta luulisinpa että 50kmh pintaan, jos sitäkään, vai meneekö vielä kovempaa ? Valaistaa tietävämmät. -Sami
-
Sitä minäkin koska tuossahan on gx21 motti eli sama mikä mad forcessa:(
Veli kehuu tuota niin paljon että menee 100kmh
-
Tuntuu porukalla olevan vaikeuksia näiden osien saatavuudessa nyt jo, mullekkaan ei oo tällä viikolla osia tullut vaikka olis pitänyt tulla, joten tämän setin keräily taitaa mun osalta jäädä pakettiin numero viisi. Jos jo tässä vaiheessa on ongelmia lähetysten kanssa, niin jaksaako noita jännittää kahta vuotta? Mitä sitten, kun lähetykset lopahtaa kuin seinään odotellessasi pakettia numero esim. 78?? Rahaa on palanu tuossa vaiheessa jo posketon määrä, ja käsiin jää muovinen raato jolla ei tee mitään. Pitäköön tunkkinsa kun ei kerran homma toimi.
-
Noniin, moniko nyt kerää vielä tätä verraaria ? Itse ostin tänään 7., 8. ja 9. numeron läheisestä s-marketista. Tähän asti ilmestyneille numeroille (1-9) on kertynyt laskujeni mukaan 107,55€ summa irtonumeroiden ostajille. Joku saa laskea sitten tilaajalle tulevan hinnan numeroista 1-9. Kyllähän noita osia on jo aika paljon kertynyt kun tuota laatikkoa katselee. Seuraavaa numeroa odotellessa :wink:. -Sami
itse juuri olen aloittanut kyseisen sarjan kokoamisen. sitten tuli mieleen että miten mahtaa olla että saako koskaan kyseistä autoa valmiiksi. pitkän tivaamisen jälkeen sain selville että kyseistä autoa ei ole edes vielä tehty valmiiksi. euroopassa on ilmestynyt 85 ensimmäistä numeroa eli kukaan ei vielä voi varmasti sanoa että saadaanko koko ferraria koskaan valmiiksi, toivon että saisi kun meinaan ruveta kerämään kyseistä sarjaa.
1-9 numeroa 107 euroa. Ja 85 numeron kohdalla ei ole vielä valmista. Eli auton hinnaksi tulee vähintään tuhat (1000) euroa!!!
Hei nyt oikeesti. Katsokaa tuon auton räjäytyskuvaa... Siinä ei ole mitään mikä oikeuttaisi auton hinnaksi edes puolta tuosta. Kuin pisteenä i:n päälle on Kyoshon Perfex-radiot. Näiden surullisen kuuluisien radioiden takia on halpojen RTR-autojen kanssa mennyt säkkikaupalla varaosia kun kantomatka ja radioiden toimivuus on mitä on. En uskaltaisi edes laskea tuommoista autoa radalle jos siitä olisi tonnin pulittanut ja varaosia.. noh, onko niitä?
- Hount
-
Mukana tulevasta radiolaitteesta tiedä sen verran, että ensimmäisessä myyntikokeilussa tilaajat saivat ihan tavallisen Kyosho Perfex radiolaitteiston eli täysin mainoskuvista poikkeavan laitteen. Muistaakseni jossakin mainoslapun alareunassa oli toimittaja pessyt kätensä asiasta mainitsemalla, että radiolaitteisto saattaa olla erilainen kuin mainoskuvissa.
Oli sitten Ferrari koristukset tai ei niin kyseinen radiolaitteisto on lelu.
-
Hinta-laatu suhde ei kohtaisi vaikka tuon mukana tulisi Sanwan M11X (tai muu vastaava), silti autossa olisi n. 500euroa liikaa hintaa.
- Hount
-
Kohta taas pojat suuttuu kun sie niiden keräilyharrastusta moitit....
Viimeks pistivät tämän topicin (?) pystyyn kun jengi mollas edellisessä.
Anna hullujen kerätä, onko se itseltäsi pois?
-
Vaikken itse autoa ole hankkimassa (keräämässä) hieman nyt kommentoisin tuota hullu-sanan käyttöä...onko nyt asiallista leimata kyseisen auton hankkijoita hulluiksi? Jos he ovat päättäneet, että auton hankinta on yksi tapa harrastaa rc-autoilua niin onko se teiltä pois arvon selväjärkiset harrastajat?
-
Eikö tuollaiseen hong nor dm-oneen tjsp voisi saada formulakoppaa? Asia selviäisi sillä nopeasti, ilman 2v odottelua
-
Joo mulla on ainaki terveen paperit lääkärin tarkastuksesta :police:. Itse ajan tuolla ehkä yhden gallonan fuilia, koska täällä ei ole pahemmin ajopaikkoja. Loput ajat se seisoo huutonetissä tai kirjahyllyllä koristeena, viimeinen vaihtoehto kahden vuoden odotuksen jälkeen ehkä kannattavin. -Sami
-
Samajuttu nykypäivänä joka paikassa/asiassa, jos et sulaudu valtaväestöön, olet joko hullu tai tyhmä tai molempia.
Ja vois lähteä *jerzin* linjalle yhtähyvin, tupakoit"siat" a" 3€ pvä tai juopot a" 100-200€ vkl.
Vaikeita valintoja..
Mielestäni on hyvinkin väärä harrastuuus kyseessä, jos ensimmäisenä tulee raha aina päälimmäiseksi esille. Ja etenkin toisten rahankäyttö.
-
Eikö tuollaiseen hong nor dm-oneen tjsp voisi saada formulakoppaa? Asia selviäisi sillä nopeasti, ilman 2v odottelua
Eri valmistajilta löytyy valmistakin rc-ferraria, mutta ei tietääkseni 1:7 koossa.
sjos:
Voisi olettaa, että Kössin Ferrari ei tule koskaan saamaan täällä 'hyväksyntää'
Auton hinta, hankintatapa sekä se, että valmistuttuaan auto on vain koriste jolla voi myös ajaa tekee autosta kummajaisen muiden harrastajien joukossa.
Asialla voisi spekuloida vaikka kuinka paljon, mutta entäpä jos Kössi olisi tehnyt autosta oikean rakennussarjan ja kohtuullisella hinnalla?
-
Tämähän on ihan päivänselvä asia ja myös kirkossa kuullutettu, ettei "kössi" saa hyväksyntää.
Ja mulle on ihan sama mitä toiset täällä vaahtoaa hinnasta/kannatavuudesta ostaa ja omistaa.
Ainut mikä ei mene mun kaaliin, on et tapellaan saman harrastuksen sisällä jostain, kuitenkin hyvin mitättömästä auton hinnasta kokonaisuudessaan. Ja yritetään kaikki ihmiset tunkea johonkin samaan muottiin.
Hyvähän se on tienkin näitä nuorempia valistaa, etenkin tämmöisen auton hankinnassa mikä ei ole täyspainotteisesti tarkoitettu ajoon, vaan on lähinnä keräily kappale.
Ja kuhan vaan jatkan muiden tavoin yleistä mekastusta.
-
Ny pääsis vähän kaveria karkuun kasaamis kilpailussa :mrgreen:
http://www.huuto.net/kohteet/rakenna-oma-ferrari-taysi-sarja-/120764349
-
Ny pääsis vähän kaveria karkuun kasaamis kilpailussa :mrgreen:
http://www.huuto.net/kohteet/rakenna-oma-ferrari-taysi-sarja-/120764349
Pahuskun on vaan eri autosta kysymys.
Merkki on kyllä sama, muttei taida monikaan osa sopia tähän vehkeeseen.
-
Jeps, paketin nurkasta näkeekin vuosiluvun 2004.
-
Mahtaisikohan DeAgostinin foorumilta löytyä tietoa osien sopivuudesta:
http://forum.deagostiniedicola.it/
Olishan tuo 2004 mallikin hieno kirjahyllyn päällä...ja kun oma tilaukseni 2007 mallista meni puihin niin oisko ostaa pois :wink:
-
Tuo on sentään saanu punasen radion tuo huutonet myyjä :cheesy:. -Sami
-
Montakos lähetystä tilaajat on jo saaneet? Itelle on tullut vasta 2 satsia ja katselin kaupoissa olevan jo 9. numeron?
-
Mulle tuli tänään numerot 8 ja 9 postissa. Ja itelleni toi auto tulee varmasti koristeeksi, jos sillä nyt sisäänajot suorittais. Onko reilu 1000€ koristeesta liikaa? No siitä voi olla montaa mieltä.
-
http://huuto.net/kohteet/deagostini-ferrari-f2004-kyosho-/120136078
Mahtaako olla sama auto? Lähtöhinta näyttää olevan 185€..
-
On tuo eri auto kuitenkin, 2004 mallia, ja motti tuossa on eri, tai sitten vain jäähdytyskansi on erilainen, näytti muutenkin vähän eroavalta. -Sami
-
Niinpäs olikin. No mitäpä pienistä :cheesy:
-
Olen uusi forumilla ja epäuskosena kyllä lukenu juuri läpi nämä molemmat otsikon autoa koskevat topicit. :D Itse työssäkäyvänä voin tunkea vaikka hanuriin 25 euroa kahden viikon välein jos siltä tuntuisi ja silti saisin vielä ruokaa perheelle.
Olen jo pitkään haaveillut radio-ohjattavasta (lentokone tai auto) ja tärkein asia minulle on ollut juurikin realistisuus ulkonäössä ja tietysti mahdollisimman autenttinen myös käyttäytymisessä.
Tämä Ferrarin F2007-rakennussarja on minulle hyvä jo kahdesta syystä:
-Nikon 15 vuotta sitten omistamaani sähkö radio-ohjattavaa ja vuosi sitten lelukaupasta hommattua höpöhöpö helikopteria lukuunottamatta ei ole mitään tietoa eikä taitoa radio-ohjattavista, joten tässä on aikaa rakennella "osa kerrallaan" ja etsiä rauhassa tietoa näiltä forumeilta.
-Minulla ei tällä hetkellä kuitenkaan ole edes 500 euroa kerralla pistää mihinkään, enkä osaa säästää noin isoja summia. Ratkeaisin ennemmin tai myöhemmin ja tuhlaisin ne johonkin.
Toki toivon, että tähän autoon tulee saamaan varaosia tulevaisuudessa ja että saisin edes samaa autoa kokoavan kaverin kanssa jonkin näköiset kisat pystyyn.
Lopuksi vielä kysymys mihin en ole saanut vastausta toiselta forumilta joten kokeillaan täältä:
Onko tätä 1/7 luokkaa "olemassa" muita kuin tätä Ferraria? Ja jos tuosta nyt sattuu jotain osia esim iskarit menemään p*skaksi niin saako siihen sitten mistään korvaavaa osaa askarreltua? Itse olen siinä toivossa, että tuolla autolla voisi käydä ajelemassakin jossain eikä pelkästään hyllyn koristeeksi.
-
Olen uusi forumilla ja epäuskosena kyllä lukenu juuri läpi nämä molemmat otsikon autoa koskevat topicit. :D Itse työssäkäyvänä voin tunkea vaikka hanuriin 25 euroa kahden viikon välein jos siltä tuntuisi ja silti saisin vielä ruokaa perheelle.
Olen jo pitkään haaveillut radio-ohjattavasta (lentokone tai auto) ja tärkein asia minulle on ollut juurikin realistisuus ulkonäössä ja tietysti mahdollisimman autenttinen myös käyttäytymisessä.
Tämä Ferrarin F2007-rakennussarja on minulle hyvä jo kahdesta syystä:
-Nikon 15 vuotta sitten omistamaani sähkö radio-ohjattavaa ja vuosi sitten lelukaupasta hommattua höpöhöpö helikopteria lukuunottamatta ei ole mitään tietoa eikä taitoa radio-ohjattavista, joten tässä on aikaa rakennella "osa kerrallaan" ja etsiä rauhassa tietoa näiltä forumeilta.
-Minulla ei tällä hetkellä kuitenkaan ole edes 500 euroa kerralla pistää mihinkään, enkä osaa säästää noin isoja summia. Ratkeaisin ennemmin tai myöhemmin ja tuhlaisin ne johonkin.
Toki toivon, että tähän autoon tulee saamaan varaosia tulevaisuudessa ja että saisin edes samaa autoa kokoavan kaverin kanssa jonkin näköiset kisat pystyyn.
Lopuksi vielä kysymys mihin en ole saanut vastausta toiselta forumilta joten kokeillaan täältä:
Onko tätä 1/7 luokkaa "olemassa" muita kuin tätä Ferraria? Ja jos tuosta nyt sattuu jotain osia esim iskarit menemään p*skaksi niin saako siihen sitten mistään korvaavaa osaa askarreltua? Itse olen siinä toivossa, että tuolla autolla voisi käydä ajelemassakin jossain eikä pelkästään hyllyn koristeeksi.
Onhan niitä jotain autoja, hong norin IGT on 1/7 ja samoin tais olla hobaon.
-
Itselle tuli viime viikolla kaksi vai peräti kolme lähetystä ja tänään tuli kirjekuori missä kaksi numeroa ja erikseen tuli ohjaimeen "koristelu-kitti", että saa tuollaisen ratin mikä on mainoksissakin ollut tuohon ohjaimeen. :)
-
Kuvia? Miltä näyttää auto tällä hetkellä?
-
Eipähän autosta voi vielä paljon puhua, kun tulee osia sieltä sun täältä.
Ei ole mitään suurempia osakokonaisuuksia.
Itsellä on vieläpä kaikki osat kauniisti paketeissa, eikä niitä avata kun vasta siinä vaiheessa kun on kaikki osat tullut. :evil:
-
Kuvia? Miltä näyttää auto tällä hetkellä?
Voin pistää kun jaksaa ottaa, mutta eipä siinä katteltavaa ole. Etupäätä vasta vähän alusta saatu kasaan ja etuvanteet kumeineen tullut noiden ekojen numeroiden "näyttely" siipien lisäksi.
-
Eilen kai tuli taas uus numero, pitäs jaksaa ostaa. -Sami
-
Mä jätin leikin kesken kun tuntu niin hitaalta tuo touhu ja ohjain oli niin suuri pettymys, tiedä missä vielä kusettavat tulevaisuudessa.. Ja hintatason huomioiden odottaisin alumiinia ja hiilikuita ennemmin kuin rautaa ja muovia. Kaveri tuota vielä kasaa ja hieno siitä tulee jos valmiiksi saa, saahan siihen paremmat radiot laittaa jos haluaa.
-
Laitappa kuvia ohjaimesta...
-
Musta perfexin leluradio tuli ainakin minulle. Ei punaista kuten kuvissa. Itse olen autoa alkanut kerätä ja etupää rupee olemaan hyvässä vaiheessa. numeroon 17 asti koonnut nyt. Vaikka autolle tulee hintaa valmiina niin kyllä tuo hieno tulee olemaan vaikka hyllyssä. Veikkaan itse gallonan verran ajavani autolla ja sitten se siirtyy eläkkeelle hyllyyn. Se laittaako rahat tähän vai mihin on varmaan jokaisen oma asia. Toiset tupakkaan 56e kahessa viikossa ja minä 26e tähän. :) Hieno peli tulee.
-
Jep, tänään v*tutti ostaa yksi työntötanko ja pallokuppi tms. härpäke 12€, mutta kun haluan että on kaikki lehtiset yms, ja vakio-osat, niin samapa tuo. Täälläkin jatkuu keräily. -Sami
-
Kyllähän tuolta jokainen paketti löytyy, mitä on ilmestynyt.
Avaamattomana vielä on kaikki pussukat, onneksi joulusta jäi mahdottoman iso pahvikassi mihin on hyvä kerätä kaikki pussukat talteen.
Kasaillaan sit kun kaikki osat on tuleet, jos tulee/jaksaa kasailla..
-
Meillä oli lähikaupassa jotain näitä -50%.
Ei, en vieläkän ostanut.
-
Täytysköhän tulla sunnuntai ajelulle/ostoksille..
Sais varaosia halvallaa.. ku ei toi bensa maksa mitään. :evil:
-
Osista puhuen niin minulla olisi vielä osia Ferrariin. Osa avaamattomissa paketeissa ja osa avatuissa. Kaverilta jolta sain osat niin tuli myös Ferrarin kassi. Jos ketä kiinnostaa osat niin yv:llä tavoittaa.
-
Moniko tunnustaa jättäneensä "leikin" kesken?
ps. ei tarvi vetää herneitä nenään tms., en dissaa tms. Kiinnostaisi vaan onko täällä foorumilla olevista moni lopettanut kesken tämän, sen alku huuman jälkeen...
-
Jeps, minun osalta homma loppui alkuunsa. Muistaakseni siitä täällä kirjoittelinkin. Tilauksen tehtyä odotin yli kuukauden ja ensimmäistä osapakettia/numeroa ei tullut. Peruin koko tilauksen. Kaverilta sain osat 1-6.
-
Joo itselläni on myös venynyt yli 6 viikkoon lähetysten väli. Sitten tulikin pari iha muutaman päivän sisällä. Ei noissa lähetyksissä kyl mitää säännöllisyyttä tunnu olevan, mutta kunhan kaikki tulee niin mikäs tässä. Kaupasta saisi pari numeroa etuajassa tilaukseen verraten. Ootellaan. :)
-
Jännä vaan että joka numero on ollut marketissa varmuudella tiistaisin. Harmi että tilaajat joutuvat kärsimään tuolla tavalla, kun tilaajalle piti olla niin homman niin "helppoa". :tongue:
-
Heh, niimpä. Itse juuri kasaan eturunkoa tässä 5 numeroa jätin kasaamatta niin nyt tylsyyteen on vihollinen :grin:. -Sami
-
Laitetaas kuva vähän antamassa suuntaa auton koosta, siitä tulee iso, sanon mä :grin:. Tuo etutukivarsi on kiinnitetty tuohon ruuveilla eikä se ole siinä vaan mallin vuoksi, siivenkin kiinnitin tuohon. Laskeskelin tässä, että tähän mennessä irtonumeroiden ostajalla on mennyt 227,05 euroa osiin. Eihän tuo silleen tunnu missään kun vähän taukoa aina osien tulossa. Kuvassa AA akku antamassa mittasuhdetta. -Sami
Edit : Otin vahingossa automaatilla kuvan, siksi niin tumma :undecided:.
-
Laskeskelin tässä, että tähän mennessä irtonumeroiden ostajalla on mennyt 227,05 euroa osiin.
On se hieno!
-
Laskeskelin tässä, että tähän mennessä irtonumeroiden ostajalla on mennyt 227,05 euroa osiin.
On se hieno!
:lol:
Sori en malttanut olla kommentoimatta.
Ei hitto melkein vedet tuli silmistä.
Ei siis mitään pahaa kellekkään, mutta bluebeetlen kommentti sattu vaan just sopivasti :wink:
-
Ei tuossa kuvassa vielä kaikkee oo, on siihe jo tullu ajattele eturenkaatki :shocked:. :cheesy:. -Sami
-
Toivottavsti tämä topikki pysyy nillä raiteilla mitä varten se tehtiin. Alkaa kasvaa tämä muu jauhantaosuus kuin auton rakennus. Heuli avaappa tämä --> http://rc10.fi/index.php?topic=39616.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=39616.0). Kestän kyllä ***tuilua, siinä se luonne kasvaa, mutta ei tässä topikissa kiitos. :wink:
Edit:
Ainiin, kun luin noita edellisiä sivuja, muistin että lupasin itselleni että enää en sanallakaan tällä foorumilla käsittele tätä autoa, kun jotkut ei voi tajuta että on oma valinta ostaako vai ei. Tämä topikki tehtiin vain ja ainoastaan rakentamiseen liittyvään keskusteluun, vaan mitä sitä tyhjällä. Pitäkää tunkkinne.
-
Toivottavsti tämä topikki pysyy nillä raiteilla mitä varten se tehtiin. Alkaa kasvaa tämä muu jauhantaosuus kuin auton rakennus. Heuli avaappa tämä --> http://rc10.fi/index.php?topic=39616.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=39616.0). Kestän kyllä ***tuilua, siinä se luonne kasvaa, mutta ei tässä topikissa kiitos. :wink:
Edit:
Ainiin, kun luin noita edellisiä sivuja, muistin että lupasin itselleni että enää en sanallakaan tällä foorumilla käsittele tätä autoa, kun jotkut ei voi tajuta että on oma valinta ostaako vai ei. Tämä topikki tehtiin vain ja ainoastaan rakentamiseen liittyvään keskusteluun, vaan mitä sitä tyhjällä. Pitäkää tunkkinne.
Vuoden herkkänahkapalkinto kuuluisi ehdottomasti sulle...
-
Kuuleppa, ei tuo sinun letkautus tuntunu missään vaan se, kun muistin miten paljon tästä autosta on jauhettu. Ei siinä mitään, saa pottuilla vaan se toinen topikki ois ollu sitä varten kun se oli se alkuperäinen "kannattaako" topikki. Mutta tämäkin "rakentelu" topikki oli toiveajattelua vaan. Se minua jurppii, ei sinun näppärät nokkeluudet. Että kuka se ottikaan helposti itseensä :wink:
-
edit: poistin viestin. Ei asiaan kuuluva ollenkaan.
-
OT: ja ei sitten kohdistu kehenkään tiettyyn.
Myöskin tämä ferrari homma on ottanut pannuun sen takia että Auton kerääjiä mennään haukkumaan henkilökohtaisella tasollakin(ihan vaan esimerkkeinä "hölmöt" tai jopa "hullut"), kun ei riitä se että auto sitä tai tätä. Jostakin syystä foorumin kaikki säännöt eivät ole koskeneet tätä ferrari-hommaa, esim tässä tapauksessa ...kiellettyä on... solvaava keskustelutyyli. On se varmaan kivaa autoa keräävän junnun lukea olevansa hölmö ja hullu.
Onko jonkun mielestä hauskaa?
Normaalisti olen foorumilla aika viilipyttynä, mutta välillä tämä aihe on saanut kiehumaan kunnolla.
-
Toivottavsti tämä topikki pysyy nillä raiteilla mitä varten se tehtiin. Alkaa kasvaa tämä muu jauhantaosuus kuin auton rakennus. Heuli avaappa tämä --> http://rc10.fi/index.php?topic=39616.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=39616.0). Kestän kyllä ***tuilua, siinä se luonne kasvaa, mutta ei tässä topikissa kiitos. :wink:
Edit:
Ainiin, kun luin noita edellisiä sivuja, muistin että lupasin itselleni että enää en sanallakaan tällä foorumilla käsittele tätä autoa, kun jotkut ei voi tajuta että on oma valinta ostaako vai ei. Tämä topikki tehtiin vain ja ainoastaan rakentamiseen liittyvään keskusteluun, vaan mitä sitä tyhjällä. Pitäkää tunkkinne.
Vuoden herkkänahkapalkinto kuuluisi ehdottomasti sulle...
En kommentoi, keittää mvarin puolesta..
-
Missäs numerossa tulee tuo osa mihin etusiiven saa kiinni? Itselle tuli tänään 18 & 19 ja niissä oli vasta toisen puolen loput tukivarresta ja ohjausservo. :(
-
..muistin että lupasin itselleni että enää en sanallakaan tällä foorumilla käsittele tätä autoa..
http://www.youtube.com/watch?v=VE56qQHyuWE (http://www.youtube.com/watch?v=VE56qQHyuWE)...
Numerossa 18 pitäisi olla :huh: Oletko nyt ihan varma numeroista?
http://www.deagostini-f2007.com/ausgaben.php (http://www.deagostini-f2007.com/ausgaben.php)
E. itse ostin kaupasta ja nrossa 18 oli keulaosa
-
..muistin että lupasin itselleni että enää en sanallakaan tällä foorumilla käsittele tätä autoa..
http://www.youtube.com/watch?v=VE56qQHyuWE (http://www.youtube.com/watch?v=VE56qQHyuWE)...
Numerossa 18 pitäisi olla :huh: Oletko nyt ihan varma numeroista?
http://www.deagostini-f2007.com/ausgaben.php (http://www.deagostini-f2007.com/ausgaben.php)
E. itse ostin kaupasta ja nrossa 18 oli keulaosa
Heh pitäs varmaa kasata lasit päässä.. numero 17 tuo viimenen olikin... anteeksi. :D
Itsellä "kiima" kasvaa sitä mukaan mitä enemmän tätä saa kasattua ja nyt erehdyin kattelemaan jo tuonne 40 osaan asti mitä on tulossa ja ei millään malttais odottaa.
-
Tänään ilmestyneissä osissa (Nro.22) Pieni huomio. Kannattaa tarkistaa liikkuuko kulmavipu herkästi sen jälkeen kun pallotappi on ruuvattu paikalleen. Itse ruuvasin pallotapin ensin vipuun, ja kokeilin herkkyyden laippaholkissa. Ruuvasin pallon pitäen vipua pöytää vasten pihdeillä. (Pihtien sileällä osalla pitäen) Kulmavivun reikää piti aavistus viilata pallotaipin kohdalta että tuli herkkä. Herkkyyttä en säätäisi kulmavivun kiinnitysruuvilla. Sama varmaan kannattaa tarkistaa toisen puolen osissa nrossa 25.
Pikkujuttu mutta kuitenkin.
Pitää olla muuten juuri sopiva ristipää noiden pallotappien ruuvaamisessa, että saa pallon lähtemään suoraan. Sovitus vastakkaisiin osiin on aika tiukka. Säästää myös kämmeniä kun ruuvari pysyy siellä missä pitää. Yleensäkkin huonolla meisselillä saa vain ruuvin piloille.
-
Kyoshon rtr pakin mukana tullu meisseli passaa just tohon ristipäähän :laugh:. Jotain hyötyä niistäkin :p. Huvitti viimenumerossa tullut iskarinpidike joak maksoi 12egee, ois se ja tämän numeron osa tullu samassa, ja ois lisääkin saanu. -Sami
-
Olen jättänyt ostamatta joitakin numeroita, eli niitä osia mitä saa halvemmallakin. Aikaisemmin taisin mainita servoseiverin ja servon työntötangon.
Tässä nyt joitakin tulevia mitä on tulossa, numeroiden 24 ja 28 5x12x4 laakerit saa ostettua esimerkkinä vaikka tuolta --> http://www.hobbylinna.com/laakeri-6x12x4-4kpl-p-7200.html (http://www.hobbylinna.com/laakeri-6x12x4-4kpl-p-7200.html) Eli eurolla kipale.
En tietenkään tilaa niitä paria kerrallaan vaan kunhan olen selvittänyt mitä kaikkia laakereita tarvitaan, ostan sitten koko satsin.
Samaten mitä tässä lähiaikoina voi hommata huokeammalla, ovat raidetangot. (nro 29) Tilalle käy ihan tavalliset 5,8mm pallolinkit ja tavallinen 3x30mm kierretanko, jonka voi pätkäistä vaikka ruuvista siihen tarkoitetuilla pihdeillä oikeaan mittaan. Jos haluaa lookin olevan musta, ostaa ruuvit mustana hyvin varustellusta rautakaupasta. Tai jos haluaa hifistellä, voi etsiä sopivat vanttiruuvit RC-alan liikkeestä.
Joku tässä voisi vinkata mistä saisi 5,8mm pallolinkkejä yksittäin tai useamman satsissa jos tieto löytyy valmiiksi?
Itsellä löytyy kyllä Academyn linkkejä, mutta kysyn kuitenkin...
Jos huolettaa puuttuvat kokoamisohjeet, niin ne ovat imuroitavissa Deagostinin sivuilta. http://deagostini-f2007.com (http://deagostini-f2007.com)
(jos joku ihmettelee miksi jorisen yksinäni, arvelin vain antaa vinkit sellaiselle kokoajalle jolla ei ehkä tule tällaiset asiat/vaihtoehdot mieleen, eli niille joille tämä on ensimmäinen RC-kapistus)
-
Mvar laittaa hyvee tietoo :police:. Itse olen ostanut joka numeron, on se jännä tuo iskarin kiinnitys systeemi, push rod vai mikä se nyt oli. -Sami
-
Juu onhan se hassun näköinen, vaan noin se toimii oikeissakin vormuloissa. Rc-autoissa push-rodia käytetään Trxxasin Revossa ja Predatorin nelkussa joskus ainakin, mitä tuli äkkiä mieleen. Ei vaan oo oikeen lyöny läpi kunnon RC-kisarasseissa vaikka on toimiva systeemi. Ehkä siksi koska varjopuolena monimutkaisempi rakenne --> lisää jousittamatonta massaa + hieman lisää vikaherkkyyttä.
Mutta tässä liikkuvassa mallissa ei olisi voinut muuten olettaa jousituksen olevan toteutettu.
-
Lainattu verrarin sivulta :
"KYSYMYS: Entä jos polttoaineen nitrometaanipitoisuus on yli 25 %?
VASTAUS: Nitrometaani lisää kiihdytysominaisuutensa lisäksi myös moottorin tehoa. Mitä suurempi nitrometaanipitoisuus on, sitä suurempi on tehon lisäys. Tämä sääntö pätee tosin vain aitoihin kilpamoottoreihin.
Mitä enemmän nitrometaania käytetään, sitä enemmän jäähdytys vähenee. Älä missään nimessä käytä autossasi polttoainetta, jonka nitropitoisuus on yli 25 %!"
:shock:
-
Ja mikäs sun kysymys sit oli? vai halusit vain lainata tuon sieltä sivulta?
-
Mitä itselläni ollut nitro koneita.
Niin jos en väärin muista, on monet valmistajat ilmoittanut tuon 25% max nitromääräksi.
-
Aikunniin mie sekotin nyt, muistin, että mitä pienempi nitropitoisuus, sen kuumemmalla kone käy. Sorry mun moka :kiss:
-
Pakko oli laittaa kuva.
-
Ootko ite maalannu ?
-
Carbonfilmii ja lakka päälle. On vähän maalii. On menny aika monta iltaa. On kertomuksia ferrari.pienoismalli.netissä. Oli vain pakko laitaa kuva tänne.
-
Onkos mulla ollut hämmennystä numeroiden kanssa tai osien? Autoni on nyt koottu numeroon 29. Toinen etuiskari joka tuli, piti rakentaa enemmän kuin ensimmäistä(ei ongelma), mutta jousi on harvakierteisempi ja paljon jäykempi kuin ekassa iskarissa. Tästä pitänee kait soittaa deagostinille. Siis ero on todella suuri. Sitten numero, jossa piti servon työntötanko kiinnittää, käskettiin laittaa kirteet piiloon. Niin jos teki niin ei riittänyt tangon pituus kääntämään kuin olemattoman määrän vasemmalle. Nämä ollut siis omat ekat ongelmat auton kokoamisessa. Muilla mitään ongelmaa?
-
Itsellä ainakin tuo servontyöntötanko näyttäisi toimivan ihan niinkuin pitääkin.
-
Onkos mulla ollut hämmennystä numeroiden kanssa tai osien? Autoni on nyt koottu numeroon 29. Toinen etuiskari joka tuli, piti rakentaa enemmän kuin ensimmäistä(ei ongelma), mutta jousi on harvakierteisempi ja paljon jäykempi kuin ekassa iskarissa. Tästä pitänee kait soittaa deagostinille. Siis ero on todella suuri. Sitten numero, jossa piti servon työntötanko kiinnittää, käskettiin laittaa kirteet piiloon. Niin jos teki niin ei riittänyt tangon pituus kääntämään kuin olemattoman määrän vasemmalle. Nämä ollut siis omat ekat ongelmat auton kokoamisessa. Muilla mitään ongelmaa?
Entäs jos toinen on etu ja toinen takaiskari.
-
mutta jousi on harvakierteisempi ja paljon jäykempi kuin ekassa iskarissa.
Jos olisit lukenut rakennusohjeen tarkkaan, siitä olisi selvinnyt että jäykempi jousi on vaihdettava toiseenkin etuiskariin. Eli kumpaankin iskariin tulee jäykkä jousi. Saithan 2 jousta Nrossa 26?
-
mutta jousi on harvakierteisempi ja paljon jäykempi kuin ekassa iskarissa.
Jos olisit lukenut rakennusohjeen tarkkaan, siitä olisi selvinnyt että jäykempi jousi on vaihdettava toiseenkin etuiskariin. Eli kumpaankin iskariin tulee jäykkä jousi. Saithan 2 jousta Nrossa 26?
Siis mitä v***ua nyt taas? Ensin kasataan iskari, pistetään autoon kiinni ja yhtäkkiä pitää ruveta vaihtelemaan niitä v*tun jousia?? En nyt muista mihin asti minä olen saanut noita numeroita, mutta en ainakaan ole vielä kahta joustakaan saanut...
-
No ei kai ole syytä hermostua..
Jos sait nrossa 26 vain yhden jousen, sitten yhteys deagostinille.
Lainaus ohjeesta:
"Kokoamasi malli on jatkuvasti
kehittyvä prototyyppi. Radio-
ohjattavan F2007-pienoismallisi
suunnittelijat ovat
pitäneet tarpeellisena käyttää
iskunvaimentimien jousena
ensimmäistä iskunvaimentimen
jousta tukevampaa versiota.
Tästä syystä sait liitteenä
kaksi jousta. Toinen on
tarkoitettu jo asennetun
iskunvaimentimen jousen tilalle
ja toinen tämän iskunvaimentimen
jouseksi. Suosittelemme
jousen vaihtamista
ennen kuin aloitat seuraavalla
sivulla kuvatun työvaiheen."
Turhaa kikkailua kyllä, mutta ei niin iso vaiva ainakaan minusta.
-
No ei kai ole syytä hermostua..
Jos sait nrossa 26 vain yhden jousen, sitten yhteys deagostinille.
Lainaus ohjeesta:
"Kokoamasi malli on jatkuvasti
kehittyvä prototyyppi. Radio-
ohjattavan F2007-pienoismallisi
suunnittelijat ovat
pitäneet tarpeellisena käyttää
iskunvaimentimien jousena
ensimmäistä iskunvaimentimen
jousta tukevampaa versiota.
Tästä syystä sait liitteenä
kaksi jousta. Toinen on
tarkoitettu jo asennetun
iskunvaimentimen jousen tilalle
ja toinen tämän iskunvaimentimen
jouseksi. Suosittelemme
jousen vaihtamista
ennen kuin aloitat seuraavalla
sivulla kuvatun työvaiheen."
Turhaa kikkailua kyllä, mutta ei niin iso vaiva ainakaan minusta.
No joo mutta kun otin tämän itselle tutustumis projektiksi radio-ohjattavien maailmaan niin ei ole hirveästi kokemusta tälläisistä kikkailuista.. Meinasi mennä jo hermo kun asentelin niitä osia välillä 4 kerrallaan ja turhaan kokoilin ja kiristelin ruuveja ja osia ja heti seuraavan numeron alussa ne samat piti purkaa... :D
-
No, siinäpä sitä tutustumista RC-autojen maailmaan sitten riittääkin. Jos meinaat jatkaa RC-harrastusta, niin saat kyllä tottua ruuvaamiseen ja "kikkailuun", koska suurin osa tätä harrastusta on juuri sitä, ja siksi niin pidän RC-autoilusta. :wink:
-
No, siinäpä sitä tutustumista RC-autojen maailmaan sitten riittääkin. Jos meinaat jatkaa RC-harrastusta, niin saat kyllä tottua ruuvaamiseen ja "kikkailuun", koska suurin osa tätä harrastusta on juuri sitä, ja siksi niin pidän RC-autoilusta. :wink:
No se on kyllä totta. Tosin tämä eka projekti olisi kiva saada kerralla kasaan, ilman että koko ajan pitää vaihdella tiukempia osia tms... :) Mutta tässähän sitä sitten oppii senkin puolen heti.
-
Mitäs näille Ferrareille kuuluu, vai loppuiko osien saanti kuin kanan lento? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, että mahtaako nämä tulla ihan valmiiksi asti.
-
Osia on ollut saatavissa, mulla on tuossa toistakymmentä avaamatonta numeroa. Yli puolen välin ollaan, osapaketti nro 52 tuli tällä viikolla kauppoihin. Odotin kaikki numerot takapyörien ripustukseen iskarit ja vetoakselit ym. Nyt saa yhdellä istumalla kasata koko takapään. Pitää tässä läjätä kunhan on aikaa ja että krossihommat vähän hiljenee tälle syksylle.
-
Itselläkin jatkuu, paikallisesta marketista tosin 3-5 numeroa jäi tulematta mutta nekin on jo tulossa kun tilasin puhelinsoitolla. Nro. 52 tuli tänään haettua :).
-
Mulla on ollut pari kertaa sitä ongelmaa että vaikka Vuokatin S-marketissa olen ainoa osien ostaja, mutta silloin tällöin joku on vienyt osan nenän edestä vaikka yleensä käyn hakemassa osan julkaisupäivänä eli tiistaina. Homma on kuitenkin hoitunut niin että olen vain kysellyt kaupan henkilökunnalta tilannetta niin ostamatta jäänyt numero on tilattu seuraavalle viikolle vartavasten mulle, eikä näin ole tullut lisäkustannuksiakaan.
-
Noo, ei tuo 4€ lisähinta ole paha kuitenkaan :grin:
-
onko kellään mitään kuvia että missä mennään projektissa?
-
Moi,
Laitan tänne, vaikka kaupankäyntipuoli saattaisi olla oikeampi.
Eli Voisin ostaa/vaihtaa F2007 osia.
Tarvetta olisi
osapaketeille nro: 33,42 ja 44-52.
Vaihdossa olisi antaa lähes kaikki paketit 1-43.
Paketti-paketista periaatteella noita voisi vaihdella, jos jollain ylimääräisenä.
jussi.muinonen AT gmail.com
-
Mua lähinnä kiinnostais että onko tuota lehteä vielä tullut säännöllisesti, vai katkesiko se taas jossain välissä kesken.
-
Ei minulla ainakaan kaupasta noudettaessa ollut suurempia katkoksia, muuten kuin ahtaajien lakon aikoihin, mutta puuttuvat numerot tulivat kauppoihin jälkikäteen.
Postitilaajien puolesta en osaa sanoa.
-
Mua lähinnä kiinnostais että onko tuota lehteä vielä tullut säännöllisesti, vai katkesiko se taas jossain välissä kesken.
Kyllä on ihan säännöllisesti tullut, ilman katkoksia.
+ on saanut jotain extraakin, tosin pyytämällä.
Vuosi pitäisi vielä kärvistellä, ennekö pääsee kasailemaan..
Kaikki "lehdet" on avaamattomina isossa kassissa odottamassa.
-
Tässä ollaan nyt. Kohta saa laitaa vaihteiston paikalleen.
-
Eilen kauppoihin tuli 59. numero. Kasasin nyt nrot 53-59 eli 2-portaisen vaihteiston kokonaisuudessaan ja nyt siis kiinni autossa.
Muutama huomio.
Nrossa 56 kohdassa A olevaa ruuvia ei ainakaan minulla ollut. Älä turhaan vahingossa irroita vaihteen säätöruuvia. Jousi ja kuula vielä hukkuvat yllättäen. Koska mukana oli vain yksi ruuvi, rakennusvaiheet F ja G ovat turhia. Ilmeisesti lukitusruuvilla pitäisi olla vielä oma lukitusruuvi mutta pysynee lukitteellakin.
Lukitusruuveja ja yleisestikkin ruuveja ei kannata laittaa niin kireälle kuin mahdollista, niinkuin välillä ohjeissa neuvotaan. Kyllä se lopulta jostain periksi antaa. Siis kireälle mutta kohtuudella.
Ohjeissa alettu neuvoa ruuvien lukitukseen käytettäväksi "liimaa"? Ehkä kuitenkin käytetään ruuvilukitetta niinkuin aikaisemminkin ohjeissa on osattu neuvoa. :huh:
Ja lukite soft tai korkeintaan medium.
Nrossa. 59 vaihteiston takatuen moottorin puoleista kiinnitysruuvia ei kannata kiristää tiukalle koska moottorin kiinnityslevy (nro 63) tulee vielä tuen ja runkolevyn väliin.
Pakko sanoa että ohjeitten suomentajalla ei nähtävästi ole mitään käryä tekniikasta saati RC-autoista :roll:
Pistetään vielä kuva kaveriksi niin ei näytä niin tylsältä.
(http://public.bay.livefilestore.com/y1p11N0pM8KDQwoqgtRDGVmWMfnn9kZ7FFMWUq0pd0l05EGsefFmlDG0m0YbESGQkgWNJjYY7WsQnTXAC7Kv38vnQ/IMG_5369.JPG?psid=1)
Vähän pölyinen kun hyllyssä vaan oottelee osia :p
-
Mulla on vielä kaikki osat pusseissa odottamassa että kaikki on tullut. Sitten alkaa kasaaminen. Viimesimmät osat oli mäntä ja kampiakseli.
-
Jos jotakin kiinnostaa niin mulla löytyy osat 16 ja 17 joutilaana.. Pussista 17 servo otettiin talteen toiseen projektiin, osa 16 avaamaton. Posteja vastaan voisin luopua..
-
Nyt näyttää Ferkku tämmöiseltä. Punainen keula osa maalataan kun tulee lisää punaisia osia.
-
Näyttää melkein valmiilta. Montako numeroa puuttuu vielä?
-
15nr jäljellä. Seuraavissa pääse käynistään myllyn.
-
Seuraavaks pääsee käynnistämään myllyn, mutta vielä on sen jälkeen 14 numeroa jäljellä???
Mitä siitä autosta vielä puuttuu?
Kun yleensä tuntuu siltä että auto on aina täysin valmis ennenkuin konetta aletaan käynnistelemään...
Pistelkääpäs kuvia miltä se vempele tällähetkellä näyttää.
-
Täältä (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/) löytyy viikottaiset osat. Konettahan on voinut ajaa sisään jo viikko tolkulla, varsinkin jos on hommannut tankin sitä varten. Ja voihan tota jo ajaa, jos vaan värkkää kaasu/jarrulinkistön. Ite oon konetta ajanut jo vajaan pari litraa ja autoakin pari tankillista.
-
Jaahas pitäsköhän sitä ruveta kasaamaankin pikkuhiljaa kun ensmmäisen numeron jälkeen oon sullonu osat vaan komeroon kun ei jaksanu nyplätä niin vähää kerralla :grin:
-
Moro!
Tilasin itsekkin kyseisen Ferrari F-2007 rakennussarjan, ja nyt kun sain sen moottorin koottua niin tuli eka probleema: Se holkki jonka sisään mäntä tulee, on liian tiukka yläpäästään. Eli ei nouse mäntä loppuun asti, eikä uskalla väkisin survoakkaan. Onko kyse siis valmistusviasta vai onko tässä joku juttu jota en tiedä? Kone on kasattu täysin ohjeiden mukaan ja öljyn kanssa mutta ei toimi. Olen täysin noviisi polttisautojen kanssa, joten asiantuntijoilta vinkkejä kiitos :cheesy:
-
noin sen kuuluukin olla eli se holkki on sylinteriputki ja näissä männänrenkaattomissa koneissa puristukset tehdään sillä että mäntä ei tule putkesta läpi.
-
Ahaa, eli kaikki ok siis. Tuntuu vaan että jos käynnistysnarusta vetää niin naru katkeaa, tai sitten olen vaan ennakkoluuloinen :cheesy:
-
moottori pyörähtää helpommin ympäri kun lämmität sitä esim kuumailmanpuhaltimella tai vaikka hiusten kuivaajalla jos ei kuumailmapuhallinta lötdy
-
..ja avaa vähän tulppaa myös
-
Eikä nyt pyöritellä sitä konetta turhanpäiten.
Vasta kun rupeat sitä sisäänajamaan niin pyörittelet.
Ei tee hyvää kiertokangen ylälenkille kylmänä pyöritellä.
-
Ok, tämä selvensi asiaa huomattavasti. Kiitos hyvistä vastauksista :smiley:
-
Ei tee hyvää kiertokangen ylälenkille kylmänä pyöritellä.
Vai alalenkille? :wink:
-
Vai alalenkille? :wink:
Kummallekkaan
-
Alalenkkiä tarkoitin ja ajattelin, mutta sormet eivät suostuneet yhteispeliin.
Mut tosiaan... ei tee hyvää kyllä ylälenkillekään.
-
Minä olen jonkun kerran pyöritellyt myllyy kylmänä. Afterrun öljyä aika paljon koneessa. Nyt olen noin 2 tankkia tyhjäkäyntiä päristelly. On mulla toinen mylly pussissa ja extra mäntiä joku.
-
Mitenkäs muilla ferkku äijillä menee. Näytelykori ei taida mahtua jos ei ota myllyy pois :(.
-
Nyt olis kaikki osat tulleet, sitten alkais kasailu projekti.
-
jahas tulipa vedettyä tämäki rojekti loppuun "onneksi" ei ois enää huvittanu yhtään enempää maksella nuita laskuja.
mutta noh autosta tuli kyllä helkutin komee ja taitaapa jäädä hyllyyn koreilemaan on nimittäin turhan tyyris laite käytettäväksi.nyt vaan alkaa kauhee käden vääntö agostinin kans tuon alustan suhteen kun ei voi ajaa ollenkaan kun ei ole maavaraa edes milliä että semmottia :undecided:
näyttely kori mahtuu paikalleen kun irrottaa motista kannen ja kaasu linkin niin ja antenni putken
-
Saisko kuvia??
-
pitää illan päälle ottaa kuvia,autosta puuttuu viellä tarrat ja ajokori on maalaamatta eli tuossa on nyt näyttely kori paikallaan mutta hieno se on siltikki.minua ei ainakaan harmita vaikka tuliki törsättyä sikana rahaa tähän
-
pari kuvaa ferkusta
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219600.jpg (http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219600.jpg)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219601.jpg (http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219601.jpg)
-
Paljon tuolle kerty lopullisesti hintaa?
-
pari kuvaa ferkusta
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219600.jpg (http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219600.jpg)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219601.jpg (http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3219601.jpg)
Näyttää aika muoviselta? Ei tuolla ole varmaan tarkoituskaan ajaa, näyttää siltä että tuo on tehty vain skaalassa alkuperäisen näköiseksi.
Tarkasti esikuvan mukaan rakennetut RC-autot eivät ole koskaan juhlineet kestävyydellä tai ajettavuudella.
- Hount
-
Näyttää aika muoviselta? Ei tuolla ole varmaan tarkoituskaan ajaa, näyttää siltä että tuo on tehty vain skaalassa alkuperäisen näköiseksi.
Tarkasti esikuvan mukaan rakennetut RC-autot eivät ole koskaan juhlineet kestävyydellä tai ajettavuudella.
- Hount
Tuohan on ko. auton ns. näyttelykori = esikuvamainen. Autoon on erikseen ajokori. Naapurin setä rakentaa tuollasta...
-
Näyttää aika muoviselta? Ei tuolla ole varmaan tarkoituskaan ajaa, näyttää siltä että tuo on tehty vain skaalassa alkuperäisen näköiseksi.
Tarkasti esikuvan mukaan rakennetut RC-autot eivät ole koskaan juhlineet kestävyydellä tai ajettavuudella.
Tuohan on ko. auton ns. näyttelykori = esikuvamainen. Autoon on erikseen ajokori. Naapurin setä rakentaa tuollasta...
Tarkoitin auton yleistä laatuvaikutelmaa. Onhan pikaisesti katsottuna esikuvan näköinen, mutta kun vertaa ajamiseen tarkoitettuihin RC-autoihin, niin ymmärtää ettei tuollaiset muovipalat tulisi kestämään.
Muutama esimerkki miksi minusta tämän auton hinta (osien perusteella) kuuluisi olla n. 350-400€ RTR-pakettina.
Yhdestä palasta valettu ylätukivarsi. Ei säätömahdollisuutta ja heikko rakenne.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/015.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/015.jpg)
Pianolangasta väänetty ohjauslinkki. Come on! jopa ~200€ RTR autossa on vanttiruuvi ja kaksi pallolinkkiä.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/019.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/019.jpg)
Muovinen U-palalla toteutettu servo"saver" Tuohon saa toki viriosana varmaankin jousen.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/020.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/020.jpg)
Muovi/komposiittirunkoinen iskari. En väitä että iskareiden pitäisi olla aina alumiinisia, koska ajo-ominaisuuksilla ei ole niin väliä, mutta kun koko paketin hinta on mitä on, niin olisihan se kiva jos se auto sitten näyttäisi siellä hyllyllä hyvältä ja arvonsa mukaiselta.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/026.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/026.jpg)
Vanttiruuvit olisi varmasti lisännyt hintaa vielä entisestään?
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/029.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/029.jpg)
Ah! koiranluut, nuo halpisautojen ihanuus. Taas pitää miettiä ettei Ferrarilla kannata muutenkaan ajaa, mutta olisihan se kiva jos sillä uskaltaisi ajaa? Näyttääkö nuo vetoakselit teidän mielestä muovilta?
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/046.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/046.jpg)
Tättärää... Tämä moottori on tunnettu siitä että sen paras puoli on helppo säädettävyys. Käyttöikä, teho tai luotettavuus ei tule paketissa mukana.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/065.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/065.jpg)
Ja moottoriahan et voi vaihtaa toiseen, koska...
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/063.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/063.jpg)
Kiinnitysreiät eivät ole standardit ja tuommoisia moottoripukkeja ei muualta löydy.
Kaksipalakytkin on varmaan ihan hyväksyttävää, tuleehan mukana ne Kyoshon "isältä-pojalle" Vespel-palat?
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/075.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/075.jpg)
Jee! eipähän tullut komposiittiset tai nyloniset kytkinpalat, vaan tuli neulalaakerit.
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/077.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/077.jpg)
Ei varmaan tarvitse edes sanoa mitään?!
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/080.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/080.jpg)
Oikeasti...
http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/081.jpg (http://www.elisanet.fi/siuruainen/f2007/parts/parts/081.jpg)
Suuri kiitos kuvista Yippo:lle
- Hount
-
Jep eipä siinä mitään jos tuo oltaisiin myyty muutaman sadan rtr:nä, mutta hinta kun on kivunnut yli tuhannen euron niin ostajia on viilattu kyllä linssiin kun käytetään tuon laatuisia osia. Toivottavasti kenenkään innostus rc-autoiluun ei ole tähän projektiin kaatunut...
-
no voi nunnunuu kyläpäs tämä nyt onkin p*ska auto,taijanki pistää suoraan roskikseen kun lähden tästä ulkona käymään.turhaa tuota edes on kokeilla :angry:
-
Ei ei... Aivan mieletön auto.
Hintalaatusuhteeltaan kenties paras markkinoilla.
Tässä nähdään ettei se laatu vaan tule halvalla.
:roll:
-
Voihan tolla vehkeellä olla joskus ihan keräily arvoakin ellei formula ilmesty rtr:nä myöhemmin. olis kyllä kiva nähdä videoo kulkineesta...
-
Voi olla...
Mutta onko tuon keräilyarvo 10 vuoden päästä edes 1000e
-
Jep.. Arvostahan voi aina spekuloida. Tuskin arvo on kovinkaan kummoinen. Eipä noillla kyoshon vanhemmilla harvinaisilla autoilla ole paljoakaan arvoa tällä hetkellä. Ferrari fanejahan on maailma täynnä joten voi siitä joskus ihan ok hinnankin saada.
Onko kellään tietoa paljonko näitä autoja on aiottu laittaa markkinoille?
-
Mulla tulee auto vaan koristeeksi. Ei täällä ole edes kunnon asfalttia missään. Onhan mulla toi giga russeli ja tulipa ostettua Align 450 sport heliski.
-
Tulihan tuo auto rakenneltua. Oliko tuo sitten kallis? Rahaa saa menemään turhempaankin. Toiset juovat tonnin edestä vuodessa. Näyttelykori on pakattu pahvilaatikkoon ja laatikko on viety varastoon. Ei riittänyt mielenkiinto kasailla. Itse aion ajella autolla. Jos/kun hajoaa niin sitten korjataan. Mikään hyvä tuo ei ole mutta eipä ole joka jannulla samanlaista. Tiedän ettei tuon auton arvo ole koskaan yli tonnia mutta miksi myisin sen pois? :smiley:
-
Oisko kellään laittaa kuvaa valmiista autosta?
--"Pics or it didn't happen"--
-
Tulihan tuo auto rakenneltua. Oliko tuo sitten kallis? Rahaa saa menemään turhempaankin. Toiset juovat tonnin edestä vuodessa. Näyttelykori on pakattu pahvilaatikkoon ja laatikko on viety varastoon. Ei riittänyt mielenkiinto kasailla. Itse aion ajella autolla. Jos/kun hajoaa niin sitten korjataan. Mikään hyvä tuo ei ole mutta eipä ole joka jannulla samanlaista. Tiedän ettei tuon auton arvo ole koskaan yli tonnia mutta miksi myisin sen pois? :smiley:
aivan varmasti menee rahaa turhempaanki.itelläki tämän kahen vuoden aikana menny varmaanki pari tonnia ryypiskelyyn,ainoastaan huonon olon saanu sillä rahalla eikä mitään muuta
-
Oisko kellään laittaa kuvaa valmiista autosta?
--"Pics or it didn't happen"--
Saman kuvan olen postannut jo kuva ketjuun, mutta laitetaan kertauksena kuva omasta Ferrarista tännekkin.
(http://img607.imageshack.us/img607/4669/img1416h.jpg)
-
Ja sitten videoo?
-
Ja sitten videoo?
Kehtaako mitään videoita kuvata... :tongue: Kyseisen pätkän voisi samalla laittaa hauskoihin kotivideoihin. "Laitoin yli tonnin autoon ja näin se sitten liikkuu". :grin:
Youtubesta löytyy italian poikien ajovideoita. FERRARI F2007 RC DEAGOSTINI CAPACCIO PAESTUM (http://www.youtube.com/watch?v=afdGtoEYuFE#ws)
-
En oo nähnyt muissa driftereissä tuommoista ongelmaa ettei ohjaus keskitä.
- Hount
-
Ville/Hount, tiedän kyllä Kyosho vastaisuutesi mutta minusta kohdistat nyt väärään osoitteeseen, kyseessähän on DeAgostinin tuote eikä Kyosho eikö vain. (Kyosho nyt sattuu olee osien valmistaja kaiketi)
Jos haluaa F1 mallin niin eipä ole paljon vaihtoehtoja Serpent kun ei enää valmista omaansa. Sellaisenahan tuo on hieno.
-
Ville/Hount, tiedän kyllä Kyosho vastaisuutesi mutta minusta kohdistat nyt väärään osoitteeseen, kyseessähän on DeAgostinin tuote eikä Kyosho eikö vain. (Kyosho nyt sattuu olee osien valmistaja kaiketi)
Jos haluaa F1 mallin niin eipä ole paljon vaihtoehtoja Serpent kun ei enää valmista omaansa. Sellaisenahan tuo on hieno.
Mika/GT Warrior, en pura tässä mitään Kyosho vastaisuuttani. Ko. auto on kallis ja teknisesti kyseenalainen valmistajasta, suunnittelijasta tai tehtaan nimestä huolimatta.
- Hount
-
Selvä LOL :wink:
- GT Warrior
-
Jep eipä siinä mitään jos tuo oltaisiin myyty muutaman sadan rtr:nä, mutta hinta kun on kivunnut yli tuhannen euron niin ostajia on viilattu kyllä linssiin kun käytetään tuon laatuisia osia. Toivottavasti kenenkään innostus rc-autoiluun ei ole tähän projektiin kaatunut...
Mulla ainakin meni innostus ihan täysin :-)
-
Kummasti iskee masennus kun katselee tuota hyllyllä huilaavaa ferraria. Pitää tehdä siitä soratielle sopiva kapistus jos sitten vaikka alkaisi elämä hymyillä. :grin:
-
Ville/Hount, tiedän kyllä Kyosho vastaisuutesi mutta minusta kohdistat nyt väärään osoitteeseen, kyseessähän on DeAgostinin tuote eikä Kyosho eikö vain. (Kyosho nyt sattuu olee osien valmistaja kaiketi)
Jos haluaa F1 mallin niin eipä ole paljon vaihtoehtoja Serpent kun ei enää valmista omaansa. Sellaisenahan tuo on hieno.
Mika/GT Warrior, en pura tässä mitään Kyosho vastaisuuttani. Ko. auto on kallis ja teknisesti kyseenalainen valmistajasta, suunnittelijasta tai tehtaan nimestä huolimatta.
- Hount
Nyt on ihan pakko jo kysyä että mitä vi**ua????
Ei sanallakaan mainittu kössöä, mutta silti tulee kitinää.
Tää menee kyllä pahasti yli hilseen :shocked:
-
Moi!
Alkoi ottaa päähän tuo Ferrarin maavara kun auto pyöri asvaltilla pikkukivien varassa.
Joten kun ostin tuossa äskettäin sorvin niin sorvasin autoon hieman pitemmät (5mm) iskarinvarret ja vaihdoin ne autoon.
Nyt on maavaraa n. sentti ja jousitus pelaa kuten ennenkin ja ennenkaikkea ajo sujuu asvaltilla ilman ongelmia. :azn:
-
Hei, mitä mieltä olette tuosta laitteesta, olen tässä vakavissani harkinnut tuon kamppeen laittoa.
Pistäkääs lista plussista ja miinuksista :roll:
-
Hei, mitä mieltä olette tuosta laitteesta, olen tässä vakavissani harkinnut tuon kamppeen laittoa.
Pistäkääs lista plussista ja miinuksista :roll:
+ Uniikki
- Kallis
- Laatu
Soveltuu ajamiseen vähän varauksella.
Ennemminkin keräilyharvinaisuudeksi, hyllynkoristeeksi ja harrasteprojektiksi.
Huom! itsehnän en ko. autoa omista, yo. syistä. Eli kysy vielä auton omistajilta mikä fiilis jää käteen tonnin autosta RTR-laadun osilla.
- Hount
-
--"Pics or it didn't happen"--
LOL
-
Hei, mitä mieltä olette tuosta laitteesta, olen tässä vakavissani harkinnut tuon kamppeen laittoa.
Pistäkääs lista plussista ja miinuksista :roll:
+ Uniikki
- Kallis
- Laatu
Soveltuu ajamiseen vähän varauksella.
Ennemminkin keräilyharvinaisuudeksi, hyllynkoristeeksi ja harrasteprojektiksi.
Huom! itsehnän en ko. autoa omista, yo. syistä. Eli kysy vielä auton omistajilta mikä fiilis jää käteen tonnin autosta RTR-laadun osilla.
- Hount
Olisin jättänyt ostamatta jos olisi päässä liikkunut edes vähän järkeä. Parempia autoja saa halvemmalla. Hyllynkoriste ferrari eikä mikään rata-auto. Osia ei saa oikein mistään ja auto on täynnä aivan turhia koristeosia jotka lisäävät vain turhaan painoa. Jos haluaa ajella omaksi iloksi niin en suosittele tälläistä autoa. Menee ajamisen ilo siinä kun yrität pitää muovisen auton jotenkin kasassa.
Terv. Nimim. Juuri kone sisäänajettu ja taas harmittaa koko ostos. :tongue:
-
Vanhaan lankaan uutta kysymystä :tongue:
Mitäs polttoainetta ne harvat tämän auton käynnistäneet ovat käyttäneet ? Konehan on vissiin ihan normi Kyoshon olikos nyt GXR21... paketin mukana tulleesta tulpastakaan nyt ei mitään tarinoitu - lie joku "medium" normitulppa..
Ohjeissahan sanotaan, että käytä vähintään 25% nitroa, mutta toisaalla ettei missään nimessä yli 25% nitroa..
( no vastaushan on silloin selvä..kö )
Mutta kun tuota ainetta nyt ei täältä Lahdesta mitenkään rajattomasti ole valittavissa ( muistaakseni Kärkkäiseltä pitäisi löytyä 16% ja 25% SideWinderiä - jos se nyt autojen polttoaine yleensä on :huh: )
Kumpi parempi, jos ensisijaisesti haetaan ehkä alussa / sisäänajossa parempaa toimintavarmuutta / käynnistyvyyttä, että nyt pääsis sitten jossain vaiheessa oikein tien päällekin tuota kokeilemaan...
Voisi sitten vaikka pienemmän purkin ottaa toista sisäänajoa varten ja toista sitten sen gallonan tonkan ??
Katotaan tän koneen kanssa noita nitron metkuja - itse autolta en ihmeitä odota kaikki viestit luettuani - lähinnä hauska projeksti ollut varsinkin 7v pojan mielestä, joka on nyt kovin kiinnostunut sen moottorin toimintaperiaatteesta ja odottaa jo "ensisavuja" kovasti :cool:
-
Mitä fuilia ikinä ostatkin käytä miulummin sitten sitä samaa, millä olet/ aiot sisäänajaa sen pannun.
-
Mitä fuilia ikinä ostatkin käytä miulummin sitten sitä samaa, millä olet/ aiot sisäänajaa sen pannun.
Ok - loogista tämä.
Entäs tuon 16 ja 25 erot, isompi prosentti = enemmän tehoa, nopeammin kuluva kone ?? Ei sillä että tuolla tulis varmaan niin paljoa ajettua että kone loppuisi ihan ekana - väärät säädöt ( liian laiha seos ? ) lie tuhoaa konetta enemmän kun noitten fuilien "teho"erot ?
-
Jotakuinkin juuri noin en mee kommentoimaan sen enempiä kun ei itsellä ole tuota polttis-kokemusta juuri yhtään :afro: joku kokenut polttiskuski vois varmaan valaista asiaa.
-
https://drive.google.com/file/d/0B24hukU-DTGbX1J1TmtITS1hYUE/edit?usp=sharing
Alkaa F1 näyttää jo pikkuhiljaa esikuvaltaan ( kiitokset vaan Stilolle kopan maalauksesta :cool: )
Vielä spoilerin hilut / teipit ja sähköt kiinni, niin pääsis sisäänajoa tekemään koneelle - testikuskina tulee toimiimaan the Stig, kun Räikkösellä ja Massalla on kuulemma kesäsin muita hommia ...
-
No niin.. pulkka sisäänajettu ja takaiskarit vaihdettu kokonaan huomattavasti pidempiin, jotta pysyy hanuri irti maasta.. muuten ihan ok kiva lelu asfaltille, mutta..
.. niinkuin tuolla aiemminkin mainittiin tämän olevan "ainoa drifteri, jossa ohjaus ei keskitä" :laugh: - onko kukaan harva saanut tätä kulkemaan jotenkin edes viittä metriä suoraan :huh:
Pitoa riitti tuolla uudella mustalla asfaltilla ihan ok, mutta ohjaus jää ikäänkuin lepäämään viimeksi käännyttyyn suuntaan ja vaikka radion steering curve on erittäin loiva, niin ei pysty yhtään kyllä pitämään kurssissa ( eli ei käytännössä pysty ajamaan yhtään kaasu pohjassa kun alkaa ohjaaminen olemaan aivan liian haastavaa vauhdissa vaikka on normi autotie kyseessä.. )
Ohjauksessa ei mikään kanita kun servovarsi on napattu irti ja renkaita kääntelee.. mitenkäs aurauskulmat pitäis olla jotta se vauhdissa ehkä keskittäisi ? Reilusti positiiviset ( -kö ? )