RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jesi - 06.06.06 - klo: 19.59

Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: jesi - 06.06.06 - klo: 19.59
kuuluuko ton mteen olla tommonen kuminauhamainen lähtemään paikaltaan liikkeelle? Ihan ku olis moottorin ja spurrin välissä kuminauha =)
Eli ei lähde mitenkään räväkästi liikkeelle, sittenku pääsee vauhtiin alkaa kulkemaan ihan hienosti.
Kytkin ja vauhtipyörä oli aika kuumana.
Auto rullaa vapaana hienosti.

Spurrin yhteydessä oleva kitkakytkin on tiukattu kireäksi, sitä en tiedä onko tuo jo kulunut piloille.

Huhut kertovat että tuo auto on ollu alkujaankin tommonen, onko muilla kokemuksia vastaavasta?, vai tarviiko uusia hiluja.
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Divi - 06.06.06 - klo: 20.00
Kytkin luistaa...
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Jabe - 06.06.06 - klo: 20.05
ostappa uus kytkin siihen ja putsaa kytkinkello sisäpuolelta liuottimella, muista kuivata ennen paikalle asentamista. liikkeessä kerrot että millasessa käytössä auto on, ni tulee tarpeeks kestävä kytkin. tarkista vielä se kitkakytkin.
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Spin - 06.06.06 - klo: 20.45
Juu kyllä oma mt2 ss lähtee ihan kyselemäti liikenteeseen kun kaasua painaa ;) . Ainahan se sais tietty hivenen ripeämpää poistua  :mrgreen: .
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: jesi - 06.06.06 - klo: 21.16
http://jesi.5cyl.net/RC/mt2/tmp/
Tuo kitkalevy näytti ihan okoolta, koitin siitä ruuvarin kärjellä raaputella, mutta ei ollu kiillottunu.

Kytkimestä en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun en koskaan ole nähnyt "ehjänä" / uutena.

Mitäs raati suosittaa tuohon, jos tuo menee vaihtoon.
Pirhakrossailuun ja hiekkamonttu joyrideä ajan.

Sais tuon nyt sen aikaa pysymään nipussa, kun mambalta tulee max/monster sarjan harjattomat koneet ja säätimet, sais tohonki vessaan sitte Voimaa ja Vauhtia =)
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: JK Nitro - 06.06.06 - klo: 22.39
Hommaa noitten vakio kytkinpalojen tilalle vaikka ihan HPI:n omat racing palat, noi vakiopalat luistaa ihan väkisin.
Toinen apu, minkä itse tein taannoiselle MT:lleni oli pakokäyrän porttaus. Elikkä, laitat siihen pakokäyrään sen tiivisteen paikalleen ja dremelöit hemmetisti siihen tiivisteen reunaan asti, kunnes kanava on mahdollisimman loiva, kuitenkaan puhkaisematta seinämää. Tuo auttaa ihan pirusti menoa, siinä pakokäyrässä ei ole kuin n. 40% aukko pakoaukkoon nähden, joten siihen tulee ihan hitosti estettä virtaukseen.
Tietty saa niitä valmiitakin kantikkaan muotoisia pakokäyriä ostettua, mutta toi on lähes ilmanen parannus.
Kais sulla on se isohko ilmanputsari orkkiksen tilalle, siinäkin on varmasti menoa parantava tekijä.
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: jesi - 07.06.06 - klo: 07.34
ousprait.
Pittääpi tänään nykästä se irti joutessaa ja fiilailla hieman.

Pomppulinnassa ei ollu just nyt sitä isoa filtteriä, tulee kuulemma joskus.
Sopiikos siihen joku muu, vai vartoilenko?

Äkkiä mt2ss optiolistaa katsoneena en löytäny mitään reisinkikytkintä?
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: JK Nitro - 07.06.06 - klo: 09.23
Kytkin ois tämä:

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=a885

Edit: sitä kun voi säätää leikkaamalla noitten reikien välistä poikki noita paloja, niin mulla oli .15 koneen kanssa paras säätö, kun leikkasi 2 reikää pois, eli otti mahdollisimman korkeilla kierroksilla kiinni.
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: jesi - 07.06.06 - klo: 10.39
Joo, tuo tuli kyllä vastaan, mutta erillaisuuden takia en osannu yhdistää oikeaksi.
http://www.hpiracing.com/graphics/instr/a885.jpg

Eli kytkinkello säilyy vakiona, halutessaan?

Joo, toi .15 ja .18 koneet ei lieneen kovin alavääntösiä ole, jos kytkimen stallspeedin nostaa ylös, on kone pelialueella paremmin ja menokin tuntuu raikkaalta. Melkeen tarvii koittaa vähä miltä tuo tuntuupi.

edit: yllättäen pomppiksen weppisivuilla tuota ei ole, tarvii soittaa...
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Boltsi - 07.06.06 - klo: 10.54
Lainaus käyttäjältä: "jesi"
Joo, tuo tuli kyllä vastaan, mutta erillaisuuden takia en osannu yhdistää oikeaksi.
http://www.hpiracing.com/graphics/instr/a885.jpg

Eli kytkinkello säilyy vakiona, halutessaan?

Joo, toi .15 ja .18 koneet ei lieneen kovin alavääntösiä ole, jos kytkimen stallspeedin nostaa ylös, on kone pelialueella paremmin ja menokin tuntuu raikkaalta. Melkeen tarvii koittaa vähä miltä tuo tuntuupi.

edit: yllättäen pomppiksen weppisivuilla tuota ei ole, tarvii soittaa...


Kattoo pikkasen tarkemmin ;) http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=KISL5DW559
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: JK Nitro - 07.06.06 - klo: 10.55
Kyllä joo, vakio kello käy hyvin.
Veljen kanssa tossa turisin (hänellä RS4 3 18SS turisti) ja siinä menoa paransi kytkimen ja porttauksen lisäksi, myös pillin vaihto (Thunder Tiger MTA 4:sen isolohko pilli, Sabesta), kevennetty vauhtipyörä (HPI) ja se ilmanputsari.
Auto kuulemma muuttui täysin toiseksi, viime ajoreissulla oli akseleitakin katkennut  :mrgreen: .
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: jesi - 07.06.06 - klo: 10.59
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Kattoo pikkasen tarkemmin ;) http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=KISL5DW559


Douh, mullon tapana näes osanumerolla hakea =)


Saishan tuota ruuvailtua kivasti, mutta eilen kahden ekan tankillisen aikana witutti taas toi nitroautomainen sotkeminen ja säätäminen, sähköauton jälkeen tuntuu että 90% rassausta ja 10% ajoa.

Pomppis on virallisesti lienee ainut joka hpi osia diilaa?, kun filsua eijollu käsillä nytte ja toi vakio on sieltä ja syvältä..

edit:
yllättäen EI ole tavarasta hajuakaan......
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Korpse - 08.06.06 - klo: 11.23
Noita akseleita katkeilee kyllä vakio rs4llakin aika tiheään. Mulla meni ensimmäinen 2gallonan jälkeen 18ss:lla ja yhdellä ajokaverilla katkeilee lähes joka ajokerta vakio rs4lla...Mutta kivasti toi JK VOIMAn auto näytti menevän. Itse juuri porttasin pakokäyrän näin alkujanoon. Ensi viikolla tulee THS viripilli omalla käyrällä joten sitten vaihtuu se. Racingkytkin tossa pöydällä mutta ajattelin aluksi kokeilla pelkällä pillillä...
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: jesi - 08.06.06 - klo: 11.41
jos kytkin passaa mulle, nakkaas tanne se niin saat sitte ku pomppulinna toimittaa ensviikolla =)
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Korpse - 08.06.06 - klo: 11.43
eieiei. Pomppulinnan varaan en laske rakasta kytkintäni :D Eilen kytkimen itse ostin sieltä, taisi siis olla viimeinen hyllyssä tj
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: jesi - 08.06.06 - klo: 13.03
mistas loihdin tuon kytkimen hommaan, muualtaku pomppis ja towerhobbies.....?

Mieluiten joku kauppa EU-maissa, kun oon kohta tullille hakannu omaisuuden rahaa..

Tahi passaako tuohon jonkun muun kireempi kytkin?
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Jabe - 08.06.06 - klo: 22.27
mitenköhän olis noi SMP:n kytkimet mitä JP-nitroracing myy, aika hintavia, mutta eiköhän ihan laadukkaitakin oo.
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: jesi - 09.06.06 - klo: 07.55
aika nihkeästi oli sivuilla ainakin, ei yhtään mitään.

edit: 50e spinin autosta =)

edit2: tilasin kytkimen ja ilmanputsarin ite enklantista, kun ei pomppis saa aikaseksi =(
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Spin - 09.06.06 - klo: 08.03
Osta multa toi mt2 ss varaosiksi :). Tai jätä oma varaosiksi ;).
Otsikko: MT2ss kymysyksiä...
Kirjoitti: Tukez - 18.06.06 - klo: 23.39
ei kuuluu suoranaisesti tähän, mutta käykö nämä minun autooni?
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=33405
ja auto on siis nitro rs4 3 evo vakio koneella. (t-15)