Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - lihis

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.07.10 - klo: 14.16 »
Miten muuten tuon hobbykingin kanssa, siellä edukkaita akkuja, postikuluja jonkun verran, mutta entäs miten tullien kanssa saksan varastosta tulevien tavaroiden kanssa? Meneekö eu sisäisesti ilman maksuja vai meneekö hongkongin mukaan?

2
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.07.10 - klo: 10.45 »
Tuossa ylempänä linkittämäni Turnigyn lataa 10A, ja on ihan hyvä ja halpa laturi. Kunhan tarkistaa nuo keltaiset liittimet jos herjailee jotain.

Manuaalin mukaan lataa 1S-5S 10A ja 6S 9A

Tuo tarvitsisi vielä erillisen virtalähteen lisäksi?

3
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.07.10 - klo: 00.46 »
Terve. Nyt on tilattu traxxas rustler vxl. Nyt kaipaisin käytännön esimerkin mitä muuta tarvitsen. Laturien kanssa mennyt aivan sekaisin. Ilmeisesti kohtuullisia olisi ainakin graupnerin 8 ja 14plus mallit? Joskin ei aivan edukkaimpia, vai onko nyt tällä hetkellä jotain selkeästi halvempaa jota voisi suositella? Tarkoituksena hommata 2kpl 3s lipoja, 4000-5000mA luokasta. Noissa latureissa ei vissiin juuri johtoja tule, tarvitsen jotain johtoja jotta saan niitä latailtua erikseen tai yhdessä? Saako nuo ladattua samaan aikaan vaiko pitääkö erikseen? Noissa muutaman mainitsemissa imax 6:ssa ei ole virtalähdettä? Vai onko ne susia? Tarvitsevat vissiin virtalähteen erikseen mutta niissä jotain lisäpiuhoja mukana?
Tulipa monta kysymystä, paljon olen lukenutkin mutta niin monta asiaa otettavana huomioon että herpaantuu keskittyminen. Onko suositelvana vielä kohtuu hinta/laatu suhteen omaavia akkuja joita voisi alkuun suositella, ei väliä vaikka pitäisi jostani tilailla.

Katsotaas mitä saatiin aikaseksi, kiitti vastauksista jo etukäteen.

4
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 27.08.08 - klo: 18.28 »
Vieläpä tuossa otin ja pistin ruuvimeisselin sivusta kardaanin kiinnityskohtaan, siis vaihdelaatikon päähän ettei se pääse pyörimään ja pyöritin kovasti isosta rattaasta ja ei anna siinä välissä mikään periksi, toiseen suuntaan siis, toiseen pyörii vapaasti mutta niin se käsittääkseni kuuluukin? Että eikai tässä vaihtoehtoja sitten pitäisi muuta olla kuin tuo kytkin?

5
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 27.08.08 - klo: 18.08 »
Noniin, nyt tuo rupeaa olemaan aivan atomeina, toivo kasaansaamisesta hupenee...

Tuota, mikäköhän mahtaisi olla keino tietää onko tuo kytkin loppu vai ei, ei noista paloista oikein mitää maallikko ainakaan osaa nähdä. Vai olisiko se ilmeisesti kello nimellä oleva osa kulunut vaiko sekä että?

Perhana, poltteet ajamaan olisi... No diffit voi ainakin lyödä kasaan ja sillain... niin saa osan hommasta tehtyy enivei.

Onkohan tietoa mikä tuossa on vakio rattaiden pykälät, tuossa osui kytkinkellon osassa silmään numero 14, ilmeisesti niitä pienimpiä, eli ei vauhdin ottoon otollinen, tosin tuo nyt mikään raketti tarvitsekkaan olla..

6
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.08.08 - klo: 19.14 »
Tuolta itse olisin tilannut autoni jollen omaani olisi heti hyppysiini halunnut ja veruketta ajella pk seudulle kun oli käytetty myynnissä.

http://www.modelsport.co.uk/

Oman auton kohtalo jäänyt valitettavasti retuperälle, kiitos ihanan virtsakiven...  :shock: Jos tuon vielä saisi tällä viikolla purettua ja/tai kasattua.

7
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 22.08.08 - klo: 04.21 »
Dodii, tässä se pikkutunneilla pamahti päähän. Tod näk se vika lieneekin kytkimessä, vai olisiko tämä kaukaa haettu teoria?

Kun kerran juuri ja juuri vetoa mutta ei voimaa, kytkin ns luistaa, ei ota kontaktia.

Asiahan on melko tyypillinen ongelma monissa laitteissa mutta tässä se ratas surina aiheutti että olin "varma" että jossain rattaissa vikaa, mutta nyttenhän kun hokasin että se naputtaa sitä kytkintä siel varmaan, ku se juuri ja juuri vähän ottaa kontaktia. Ja samalla tietty rattaat just ja just kolahtaa, kunnes vääntö loppuu ja tilanne alkaa alusta.

No negataviistä asiassa on se että joutuu pilkkomaan koko auton aivan ATOMEIKSI, jota en nyt näin heti ekaksi olisi toivonut tietenkään.

Positiivista asiassa lienee se että etu ja takapää on pois tieltä jo valmiiksi niin helpottaa hiukan irroitusta mutta huh huh...

Mikäköhän sieltä mahdollisesti voi hajota, palat loppua jotenkin? Muistan lukeneeni että alumiinipalat kuluttaa jotain nopeammin, sitä itse runkoa, ei kai siitä noin pito yhtäkkii laakista lopu, kokemuksia miten toi kytkin laukee jos sikseen?

8
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 21.08.08 - klo: 02.20 »
Joo, tilasin yhden konversio setin, pitää varmistella ja vertailla uutta vielä noihin muihin rattaisiin.
Ei kellään sattuisi olemaan hyvää kuvaa uusista rattaista jotta voisi ehkä vertailla, ei noiden kauppojen sivuilta löytynyt sopivasta kuvakulmasta oikein. No kai se tuosta, mutta kovat olisi vaan poltteet päästä ajamaan ennekun se peevelin talvi saapuu jne.

9
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 20.08.08 - klo: 20.56 »
Eikö ole aavistuksia?

Mitenkä kuuluukoo tuon välittää voima vain toiseen suuntaan pyörittäessä, kun siis pyörittää tuota ilmeisesti spurria, laatikon yläosassa olevaa isoa ratasta, niin vai voiseen suuntaan pyörittäessä se pyörittää akseleita laatikon alapuolella. Tai no nyt akselit tietty irti mutta.. niitä napoja tai jotain.

Siihen suuntaan kun se sitä pyöritti niin kokeilin kyllä lukita alapuolen ettei pääse pyörimään ja sormella kohtuu voimakkaasti spurria koitin pyöritellä mutta ei suostunut pyörimään joten pitäisi olla jokseenkin kunnossa tai ainakin sen verran voimaa välittyi että pitäisi kyllä auton jaksaa liikkua sen puolesta.

Edelleen sitä epäilen että se yksi puuttuva hammas pystyisin iskemään kokoauton liikkumattomaksi...

10
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 20.08.08 - klo: 11.35 »
Dodiin, gurut hoi  :grin:
Tuli tuossa aamuyöstä pureskeltua tuo takapää atomeiksi, no eihän sieltä löytynyt kuin yhdestä niistä pienestä 4 rattaasta puuttuvan yksi hammas...

Ajattelin että ei heeveta, kun vauhtiin päästiin ni puretaan nyt etupääkin, no, sieltähän ei löytynyt mitään vikaa, kuin kaupanhyllyltä, muutenkin noiden metalliosien laatu yllätti positiivisesti.

Mutta ei kai tuo yksi puuttuva hammas tuollaista nelivetoa täysin liikkumattomaksi tee?  :shocked:

Tätä tässä eniten pelkäsin että vika ei löydy...

11
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 19.08.08 - klo: 00.05 »
Tulihan tuo manuaali mutta eipä se näin alkuun turhan selkeä ole. Mutta löytyi tuolta netistä kuvasarjaa kun jaksoi oikein kaivamalla kaivaa.. Aika atomeiksihan toi pitänee purkaa mutta minkäs teet..

Lähinnä tuota nelivedon tekniikka olisi kiva tajuta ettei tulisi väärää paikkaa purettua, epäilen kyllä tuota takadiffiä mutta enpä oikee ole saanut sitä itselleni vahvistettua. Pyäritellyt renkaita, koittanut pidellä kardaaneita sun muuta että mistä rutinaa kuuluu, mikä antaa periksi... Ilmeisesti ainakin toi keskikohta ehjä että joko etu tai takadiffi mutta mutta...

12
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 18.08.08 - klo: 22.31 »
Ei heeveta, olen nyt tuon kanssas pähkäillyt että mikä olisi vikana, varmaksi osaa sanoa mitään...
Olisiko nyt jotain keinoa selvittää onko mikä noista diffeistä rikki?

Ja olen aloittanut purkamaan molempia päitä mutta peeveli sentään, tarviiko se tosiaan purkaa aivan atomeiksi?
Miten nuo akselit irroitetaan noista diffeistä, siis diffin pää irti niistä joissa toinen pää renkaaseen menee.

Olisko tästä jossain jotain kuvasarjaa jottei tulisi aivan kokoautoa rakennettua uudestaan...

13
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 16.08.08 - klo: 18.32 »
Terve, ensimmäinen viestini. Tuli tuossa siis hommattua tuollainen savage 3.5 rtr käytettynä ja tuolla muutaman tankillisen ajelin ja yhtäkkiä ei ota vauhtia. Ei vetoja juuri lainkaan, vähän jotain juuri rattaiden surinaa kuuluu. Ilmeisesti taka diffi joltain osin ainakin sökö koska jos pyörittää renkaita ja pitää akselista kiinni niin ei välity juuri mitään voimaa kardaanille?

Toinen että mitenkäs tuossa jos voimaa/pitoa ei välity takapäähän niin pitäisikö etupään vetää yksin vai ei, siellä kyllä pyörii kardaani jos renkaita pyörittää mutta ei liiku auto. Auton nostaa ilmaan niin kaikki 4 rengasta kyllä pöyrii mutta ei poweria. Että mahtaako olla keskidiffi takadiffin lisäksi palasina?

Sitten onkohan tuo purettava kuinka atomeiksi noiden korjauksen tähden?

Ja olisiko jotain sopivaa kovempaa [(alumiini?) vai onko rattaat jo jotain metallia niin sitten kovempaa settiä?] settiä suositella tilalle jotta tuota ei sitten tulevaisuudessa tarvitsisi purkautella tuon samaisen vian takia?

Tänks, kauhulla odottaen...

Sivuja: [1]