Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car  (Luettu 7546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa GT/E

  • Tulokas
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« : 30.11.03 - klo: 21.33 »
Elikkä tekeekö kyseisellä autolla mitään..? onko kellään kokemusta..? Kannattaako ostaa..? Onko hinta laatusuhde kunnossa..? Ja hintaa näyttäis olevan tuolla JR-HOBBYSSA 289 euroo pelkällä autolla.. Mitä ootte mieltä..?

Poissa no eero

  • Jäsen
    • Profiili
tt
« Vastaus #1 : 09.02.04 - klo: 19.52 »
juu ajattelin itekki kattoo semmosen auton. haluaisin itekki tietoo ja ominaisuuksista. hinta/laatu suhde???? :mrgreen:
"Mutta vauhti on se mikä polttiksen tiellä pitää" tai ainakin melkein xD

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #2 : 10.02.04 - klo: 07.58 »
Minulla ei itsellä ole tuollaista ollu, mutta näkemäni perusteellä on ihan hyvä auto. Siitä TT:n koneesta riittää ainakin tehoja.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa no eero

  • Jäsen
    • Profiili
jep jep
« Vastaus #3 : 10.02.04 - klo: 14.32 »
joo ainaki riittää :o
"Mutta vauhti on se mikä polttiksen tiellä pitää" tai ainakin melkein xD

Poissa no eero

  • Jäsen
    • Profiili
nii
« Vastaus #4 : 10.02.04 - klo: 16.26 »
eikös siinä ole 2,5cc kone? paljo heppoja onko tietooo ja millanen varaosa palvelu??+ :D
"Mutta vauhti on se mikä polttiksen tiellä pitää" tai ainakin melkein xD

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Re: nii
« Vastaus #5 : 11.02.04 - klo: 17.00 »
Lainaus käyttäjältä: "no eero"
eikös siinä ole 2,5cc kone? paljo heppoja onko tietooo ja millanen varaosa palvelu??+ :D


Tehoja pannussa taitaa olla noin heppa.
Varaosia saa ihan hyvin suomesta.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #6 : 11.02.04 - klo: 19.04 »
Marraskuussa tuli ko auto hankittua. Kone kesti litran verran. Samanlainen auto tuli kaverille, sama juttu. Käyttäjissäkin oli varmasti vikaa, mutta ei ainakaan saatujen ohjeiden kanssa oikein vakuuttanut. Pakkasella auto hajoaa aivan palasiksi osumista.

Samoin lähes pelkästään pakkasella ajamisessa liukulaakerit alkoivat pyöriä pesissään. Korkeintaan hienokseltaan hiekoitushiekkaa ollut alustalla. Myös auton renkaat kannattaa siis laakeroida heti. Vetareita edestä mennyt kaksi, tapit eivät nivelissä kestä.

Tuosta koneesta en oikein tiedä, TT:n oma sivu kun ei tunne Pro .15  BX(P):tä. Omaani tuli varaosamäntä ja sylinteri joka tilausnumeron mukaan kuuluu Pro .15 BZX(P), eli 0,6hp.

Kuten sanottu, käyttäjällä varmasti osuutta asiaan ja tuota pakkasenkestävyyttä ei voi oikein laittaa auton viaksi, ei vaan pitäisi törmäillä. Mutta molemmissa autoissa samat ongelmat, nyt noin kaksi litra ajettuina. Ja polttomoottorivehkeistä isommissa vehkeissä 2- ja 4-pyöräisenä on reilu kahdenkymmenen vuoden kokemus, välillä SM-tasolla kilpaillen, joten ihan tyhmimpänä en itseäni alunalkaen pitänyt. Usko meinasi silti loppua koko rc-lajiin parissa viikossa tuon kanssa.

Suosittelen siis autoa puhtaalle tilavalle asfalttiparkkikselle kesäkäyttöön. Omaani toki laskin alustan, laitoin uuden asfalttikilpurikorin ja kaksi kertaa tehokkaamman koneen. Saa nähdä miten rattaanpalat lentää kunhan se kesä tulee. Akuuttiin talvikäyttöön hankin HoBao Hyper 7:n joka ei tunnu hajoavan millään tuohon TT:n verrattuna. Aluksi pelkäsin tuon HoBaonkin kanssa neuroottisesti osumia, nyt olen jo oppinut runttaamaan lisää kaasua ellei edessä ole kivitaloa vastaava este.
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #7 : 11.02.04 - klo: 19.09 »
Hyvä, odotinkin Raaseri viiltävää analyysiä kun muistelin että sulla oli tää "testattavana" :D
-Mika

Poissa no eero

  • Jäsen
    • Profiili
no voi caca
« Vastaus #8 : 11.02.04 - klo: 20.39 »
onko auto sit aivan tays NOLLA? mut kiitos tiedosta. meinasin just ostaa semmosen mut nyt eipä enää oikein innosta ostaa muttolaatikon näköstä autoa
"Mutta vauhti on se mikä polttiksen tiellä pitää" tai ainakin melkein xD

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #9 : 11.02.04 - klo: 20.59 »
Päättele itse mihin/miten aiot autoasi käyttää. Minä en voi verrata sitä kuin tuohon toiseen autooni ja ainakin se on kuten todettu, huomattavasti parempi mielestäni joka suhteessa. Kokemus on siis minulla kovin rajallinen näistä polttiksista.

Uskon että kyseinen TT toimii (ei liian rajussa) kesäparkkipaikkarevittelyssä täysin laakeroituna. Kommentoin tuota sitten kun siihen asti päästään. Kesään saakka auto on hyllynkoriste.

No onnistuinpa taas ajamaan crossipyöränkin spoorissa puuhun ja sitäkin saa ehjätä taas...
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa no eero

  • Jäsen
    • Profiili
no
« Vastaus #10 : 11.02.04 - klo: 22.06 »
ajoikko sit sillä romurallii vai? onko siinä metalliset vetoakselit. toimiiko se 2 pykäläinen vaihteisto hyvin? onko paljon maavaraa? mä ainaki ajan enimmäkseen asfaltilla mutta kullä mä hidasta hiekka krossii joskus oon vetäny :D  suosittelen kaikille ultiman omistajille
"Mutta vauhti on se mikä polttiksen tiellä pitää" tai ainakin melkein xD

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #11 : 21.02.04 - klo: 10.08 »
No mitäs mieltä ootte TT nitro tour polttiksesta ? www.jr-hobby.com nättäs olevan 195€ sellainen... ihan asfaltilla meinasin ajaa...
Taas kehissä.. ;)

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #12 : 21.02.04 - klo: 20.44 »
Minäkin haluasin tietää tosta TT nitro tour. Onkohan se hintansa väärtti. Meneekö ne mihinkään  onko noissa edes jarrua, pakkia ei mahda olla. On vain joskus myyny jr-hobby kyseisiä autoja huuto:netissä alle satkun.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #13 : 21.02.04 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Minäkin haluasin tietää tosta TT nitro tour. Onkohan se hintansa väärtti. Meneekö ne mihinkään  onko noissa edes jarrua, pakkia ei mahda olla. On vain joskus myyny jr-hobby kyseisiä autoja huuto:netissä alle satkun.

No tottakai niissä on jarru,periaatteessa kaikissa polttiksissa on,paitsi esim. Kyoshon QRC sarjassa,ellet omista 3-kanavaista radiota!

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #14 : 21.02.04 - klo: 23.34 »
Tiedän ettei noissa kyoshon QRC sarjan autoissa oo jarrua (omistan itse kyoshon wild dodge ram:mi) Niillä onnistuu jarruttaan pakilla vaikka olishan se kunnon jarru hyvä.

Vaihteita tai pakkia ei taida olla tossa  TT nitro tourissa.
Jos jollakin on kyseinen auto niin laittasiko vähän hyviä/huonoja puolia ja minkä lainen on ajaa soralla. Nyt rupesin haluamaan tollaista. Oli jo kerran lähellä etten ostanut  TT nitro touria huuto:netistä. (joku oli ylittäny tarjoukseni  :cry: )

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #15 : 22.02.04 - klo: 15.21 »
Eikö kellään oo kyseitä autoa tai tietoa/ajotuntumaa. tosta TT nitro touri:sta

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #16 : 26.02.04 - klo: 18.29 »
Ainakin Mika oli kiinnostunut näistä, joten laitetaan. Yllä löytyy tarinaa siitä miksi TT SSR:ni on moisessa kuosissa.

Modaukset:
*Alfa Romeo 156 kori (yritetty replikaa DTM-kilpurista, tarroitusta lukuunottamatta).
*Jousitus madallettu sopivilla muoviputkenpaloilla iskarin sisään.
*HPI Nitro Star RC12SC moottori.
*Etupuskuri alkuperäisen hajottua ajat sitten.
*Ohjaukseen edes vähän alkup parempi servo.

Kori pitäisi olla 156, mutta on oikeasti jotain 155-156 väliltä. Eli entisenä 156:n omistajana pidän tuota hieman kulmikkaana. Tarroitus on toistaiseksi vaan laitettu olemassa olleista. Jos jaksan, niin näprään tarkemman replikan tuosta DTM-esikuvasta. Myös vanteet ajattelin etsiä esikuvan OZ Racingin Superleggeroita vastaavat antrasiitin väriset. Onhan mulla oikeassakin autossa oikeasti sellaiset  :wink: . Muovinen jarrulevy pitänee korvata jollain muulla, sillä JOS auto alkuperäismotilla menee 85km/h, pitäisi tuolla uuden motin kierrosmäärällä mennä 120+km/h...

Linkit kuviin:

http://personal.inet.fi/koti/miikasalo/files/tt_ve_iso.jpg
http://personal.inet.fi/koti/miikasalo/files/tt_vt_iso.jpg
http://personal.inet.fi/koti/miikasalo/files/tt_ev_iso.jpg
http://personal.inet.fi/koti/miikasalo/files/tt_s_iso.jpg
http://personal.inet.fi/koti/miikasalo/files/tt_ik_iso.jpg
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #17 : 26.02.04 - klo: 18.39 »
Sivua ei löydy  :roll:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #18 : 26.02.04 - klo: 18.50 »
Linkit ei toimi.  :cry:

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #19 : 26.02.04 - klo: 18.59 »
Nyt pitäs näkyä, oli operaattorilla jokin solmussa...
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #20 : 26.02.04 - klo: 23.35 »
Raaseri, hyvältä näyttää!!

Kun ajat sisään ton 12R :n niin R/C Carissa neuvottiin aika pitkää sisäänajoa johtuen carbide pinnoituksesta ym. Eli neuvottiin 2 tankillista paikoillaan jäähdytys tankkien välillä ja sitten hiljaa ajaen 4-5 tankillista rikkaalla (sinistä savua runsaasti) ennen kuin alat säätää neulaa kohdalleen. Muista jäähdyttää tankillisten välissä ja tarkistaa että sylinteri jää alaasentoon (!). Sanovat että aluksi kone ei tunnu kovin ihmeelliseltä mutta sisäänajon jälkeen - kun se on näin tehty - lopputulos on huikaiseva! Muuten lopputulos on aivan päinvastainen, no se toki pätee useimpiin muihinkin myllyihin.
(Aion itsekin ajaa ton toisen sisään ja testata mielenkiinnolla jos kukaan ei ilmottaudu toisen omistajaksi ennen kesää..)

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #21 : 19.05.08 - klo: 14.48 »
Tehdään nosto vanhasta arkistosta.

Tuossa lauantaina noudin kaupasta SSR Subaru V2:n eli tässä jutustellusta autosta uudempi malli. Muoviosia on ainakin korvattu eloksoidulla alumiinilla, mutta lienee muuten aika sama paketti.

Päällisin puolin ihan mukiinmenevä vekotin. Kasattu tehtaalla suht oikein ja oikeasti RTR. Pikkaisen jarru- ja kaaasulinkkiä piti säätää.

Saman tien auto paketista soralle testiin. Ja ensimmäiset källit tuli 5 min ajon jälkeen. Vaihteistosta meni eka hammas tuolloin, kun pikkuinen kivi kiilautui rattaisiin. Metallirattaita tähän ei ainakaan vamistajalta saa.

Toinen surkeuden kohde on suojaamaton akkutila. Eturattaat paiskoo soraa jatkuvasti ja akkupaketti saa nopeasti siipensä tuossa kohdassa. Akku oli hiekkapuhalluksen jäljiltä, vaikka pakkasin sen pehmusteisiin.

Lisäksi autoon asennetut jouset on liian pehmeää tavaraa, auto ei jaksa nousta alaspainettuna kunnolla takaisin ajoasentoon. Mukana tulevilla paloilla saa kuitenkin jousta jonkin verran pakotettua kovemmaksi.

Sisäänajon saldo oli lopulta 3 katkennutta hammasta ja sököhkö akku. Pirssi oli kuitenkin ihan käypäinen hylätyllä urheilukentällä tehtäviin pikkuajoihin. Maavaraa on autossa 1.5---2 senttiä ja se riittää ihan hyvin tuolle alustalle. Tosin nuo vaihteiston hampaat imee tuolla maavaralla kaiken sisäänsä. Ajoalustoissa pitää pitää mielessä auton mittakaava.

Uudet rattaat on tulossa. Niin ja sisäänajo pitää tehdä loppuun.
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #22 : 21.05.08 - klo: 11.25 »
Eilen tuli ajettua jonkin aikaa kovaa. Tosin auto kesti sitä noin minuutin.
Siipeensä saaneet 1. vaihteen hampaat suli kokonaan, vissiin katkenneen hampaan kohdalla pääsi luistamaan sopivasti. Iloinen ääni siitä lähti, kun hampaat meni. Auto menee sopivaa vauhtia, mutta varmasti vauhdin nälkä kasvaa tästä.

Uudet rattaat on tilauksessa. Samalla piti tilata useammat.

Kännykkäkamera ei osaa kunnon kuvia ottaa, mutta se harmaa sohjo ehjän rattaan vieressä on sulaa muovia.
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #23 : 21.05.08 - klo: 20.05 »
itsellä oli samaan runkoon/tekniikkaan pohjautuva sst stadium truck ja samoja ratasongelmia oli minullakin, onneksi ovat kohtuu halpoja mutta tympii aina levittää auto yhden rattaaan vaihdon takia....Ja muoviosat ei kovin laadukkaita, pienen hypyn jälkeen meni MOLEMMAT iskaritornit päreiksi! ikävä kun noihin ei tahdo oikeen viripalikkaa löytyä sinne minne tarvisi...
Capricorn Reedy Futaba

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #24 : 23.05.08 - klo: 08.58 »
Juu, muoviosien käyttö on jossain määrin hyväksyttävää, jos sillä saadaan hankintahinta pieneksi. Mutta viripalikoita pitäisi olla tällaisiin paikkoihin saatavilla. Tässä "New SS-series" mallissa oli onneksi jo osa muoviosista vaihdettu alumiiniin.

Katalookin mukaan ainoat optio-osat malliin on siniseksi eloksoidut pyörän mutterit ja musta pilli!

Rallimallilla tuskin tulee hypittyä pahemmin. Iskaritorneja luulin alumiinisiksi, mutta ovatkin alumiinin väristä muovia. Ennen olivat ilmeisesti keltaista muovia. Kai alumiinin värinen muovi on henkisesti kestävämpää?

No Hobby People Espoossa pistää rattaat takuun piikkiin. Katsotaan kuinka monet menee.  :azn:

TT:n Hammer 18 on ollut todella kestävä verrattuna tähän. Tuo pikkumonsteri on tehnyt voltteja ja kärrynpyöriä täydessä vauhdissa. Hyppinyt ja möyrinyt hiekassa, sohjossa ja kyntöpellolla. Eikä mitään ole mennyt rikki. Edes appiukko ei saanut siitä mitään rikki.
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #25 : 17.06.08 - klo: 16.46 »
No voi, kikk**eli.

Autolla en ole saanut vielä kunnolla yhtään tankillista ajettua läpi ilman ongelmia.
Pirssi ei sovellu soralle lainkaan. Vaihteiston hampaita menee nopeammin kuin jääkiekkoilijalla.

Renkaat paiskoo kaiken soran kopan sisään, jossa se sitten hiekkapuhaltaa kaikki osat ruvelle. Viime tankilla siipeen sai vaihteisto ja änkkärin sekä pakokäyrän välinen silikoniletku. Auton alusta ei riitä suojaamaan tekniikkaa.

Täytyy siirtyä asvaltille tällä vehkellä, tai purra hammasta ja vaihtaa vaihteiston rattaat kerran päivässä.

Jousitusta on pitänyt tiukentaa, mutta siitä huolimatta takapää ei jaksa pysyä oikeassa asennossa - vaan ahteri raapii koko ajan maata. Kovempi jousitus taas pistää auton pomppimaan...

Nyt hakusella suuremmat fillarit alle, josko tuosta olisi apua. Mitään "rallitrukkia" en kumminkaan halua. Halkaisijaa vain sentti lisää. josko tuo tekisi gutaa?

Koetan tällä säikeellä varoittaa junioreita laittamasta viikkorahoja tällaiseen "sora"autoon. Tämän rohjan ylläpito ajokunnossa vaatii viitseliäisyyttä ja varaosia enempi kuin 81 taunus 10 vuotta sitten. Ensimmäiseksi / ainoaksi autoksi mielestäni ihan susi. (kuten taunuskin...)


Paitsi, jos aikoo ajaa asvaltilla, mutta siihen löytyy parempiakin ajokkeja.
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger SSR 1/10 4WD Nitro Rally Car
« Vastaus #26 : 24.06.09 - klo: 15.54 »
No joo.
Nyt vuoden testi takana ja ei montaa tankillista ole vieläkään auto kerralla kestänyt.
Vaihteistoja olen vaihtanut kymmenkunta kertaa. Hieman asiaa auttoi kun nostin korin ylimpään asemaan ja hommasin suuremmat fillarit alle. Samalla vaivalla suurensin vaihteiston kohdalla olevaa reikää auton pohjalevyssä - suuremmasta aukosta perusajoalustan keskikokoinen sora mahtuu mukavasti menemään.

Sinällään auto on tekniikaltaan yksinkertainen ja moottorikin on jaksanut toimia hyvin. En todellakaan ole konetta säälinyt tai suuremmin puunannut, mutta nurkumatta tuo kiekuu. Lämmöt on välillä käynyt 180 asteen kuumemmalla puolella. Kuraojassakin kävi tovin ennenkuin hukkui sinne. Kurat pois ja motti paloiksi, pesu osille. Pari kiillottunutta kohtaa oli männässä, mutta ei mitään haittaa käytössä.

Edelleenkään ei kannattava ostos, jos haluaa soralla ajaa. Hiekalle ja asvaltille menee. Mutta ei ole ässä asvaltilla - ainakaan perusosilla.

Ajossa on pysynyt Helsingin Hobby Pointin ansiosta, sieltä kun syksyllä möivät varaosia eurolla pussi. Eivät tienneet mitä olivat ja tyytyväisiäkin olivat kun joku ison kassillisen parilla kympillä vei.


Järkeviä lisäosia oli myös jöötimpi ilmanputsari, joka  ei mene ihan heti tukkoon..
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä