Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JuhaS14

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7
151
Stanun A-finaalit voisi ajattaa 10-kuskilla - Top20 on stanussa varsin tasainen joukko. Samalla saataisiin lisää tilaa ajaa niihin alempiin finaaleihin kun radalla olisi vähemmän autoja & ajaminen olisi helpompaa.

152
Yleinen keskustelu / Vs: RC10 foorumien jaotus
« : 02.01.11 - klo: 03.38 »
Itteeni kiinnostais jonkunlainen jaottelu kilpa- ja pihasuditteluautojen välille, varsinkin kun itseä kiinnostaa em. jutut ja tälläkin foorumilla enemmistö topiceista koskee jm.

Tai sitten ihan merkkikohtaiset valtamerkeille ( Kyosho, Tamiya, Xray, Yokomo, HPI, Asso, etc).

153
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 13.12.10 - klo: 23.34 »
Miks mulla on semmonen aavistus, että joka tapauksessa tää johtaa siihen että pari kisaa jengi ajaa ties millä säätimillä ja sitten todetaan että joku merkki menee kovempaa jollon kaikki jotka haluu pärjätä vaihtaa siihen?

154
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 01.11.10 - klo: 13.24 »
Voitaisiin vuokraa minibussi millä ajella paljon hauskempaa vetää isolla köörillä ja varmaan halvempikin.

Tai limusiini =)

155
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 01.11.10 - klo: 13.22 »
Stockissa ollaan :)

156
Sähköautot / Team C T4 Factory Team Edition
« : 19.10.10 - klo: 20.59 »
Team C:ltä pukkaa uutta nelkkua:

Speksit:

    * Carbon-Fiber
    * Li-Po Spec
    * Chassis
    * Big Bore
    * Hard-anodized Shock
    * Aluminium Motor Mount
    * Aluminium Front/Rear Arm Mount Completed
    * Set Of Ball Bearing Ball Differentials
    * Carbon-fiber Front/Rear Shock Tower
    * Clear Lexan
    * Body Shaft System Aluminium 12mm Hex















157
Juha Söderholm

M2-10
M4-10

158
Mielenkiintoista, että kukaan ei oikeen ota kantaa siihen, että stanussa ajettaisiin eri koneella ulkona? Fakta on, että 17,5 + 0-ennakko on jo vähän turhankin laiska "aloittelijoillekin" ulkona, kun sitä kuulemma oli SPX+17,5.

159
Vastaus on: Pro Stock. Menee muuten just yhtä lujaa kuin stanu viime vuonna. :cool:

Todennäköisesti lujempaakin: Vikassa kisassa mulle päivitettiin softa ja Ilvessalo ajoi treeneissä vielä vanhalla softalla. Ero oli muuten melkoinen vauhdissa kun verrattiin siihen mitä se alkukaudesta oli (Lassen vs. mun auto) treeneissä. Mun alkuerissä osa ajoi vanhemmilla softilla & osa eri säätimillä: Sen varmasti näki kaikki jo silmämääräisesti että mulla oli nopeampi auto. Joten kehitys varmasti jatkuu samansuuntaisena. Softapäivityksillä tulee saamaan ihmeitä aikaan. Ennen oli "tiimikuskeilla" matchatut akut, nytkö "matchatut" softat?

Jos 0-ennakosäätimet, niin aivan varmasti niissä säätimissä on eroja: Joten ei auta kun etsiä se "nopein" säädin ja vaihtaa sitä monta kertaa kauden aikana, kun softapäivityksiä tulee ja milloin mikäkin säädin on "nopein".

Aikaisemmin stanussa ostettiin 60 konetta ja etittiin niistä nopein, koska erot oli niin pieniä. Tuleeko sama suuntaus taas?

160
Niin ja itseltäni paloi yksi kone, sekin kauden vikan kisan edeltävissä treeneissä. Ainakin Tekinin softa parani kauden vanhetessa jatkuvasti niin, että kone kävi entistä viileempänä ja vauhdit kasvoivat.

161
Näin yhden kauden ajaneena stanukuskina täytyy kyllä todeta toinenkin puoli: Stanuluokka oli ehdottomasti menestys tänä vuonna osallistumismäärien suhteen - meneekö luokka tuolla 0-ennakkolla & 17,5 jo liian hitaaksi niille jotka ajoivat tänä vuonna ja osallistumismäärä tippuu? Aluksi nopeus tuntui kovalta, mutta kaikkeen tottuun.

Ei sillä, että nopeutta pitäisi tiputtaa, mutta esim. ulkona ajaminen 17,5 + 0 ennakko kuullostaa aika tuskalta. Ulkona pitäisi sitten olla eri kone kun sisällä.

162
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 30.08.10 - klo: 15.00 »
Autosta on myös short course -versio, tuossa lisää tietoa siitä:

http://rc10.fi/index.php?topic=49450.0

163
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 30.08.10 - klo: 14.58 »
Vanteet, kori & runko tulee mukana. Renkaita valitettavasti ei.

164
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 30.08.10 - klo: 10.27 »
Oman auton kasaaminen on hieman viivästynyt kiireiden takia. Eilen sain käytännössä takapään kasaan.

Oikeestaan ainoat miinukset autosta tähän asti:

-Omassa yksilössä jouduin viilaamaan etu- ja takatukivarsia että ne liikkuivat smoothisti (valujälkiä).
-Ruuvit ei maailman parhaita.

Tuolla hieman lisää tietoa autosta:

http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/342247-tq-racing-goes-electric.html

165
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 21.08.10 - klo: 20.06 »
Nyt alkaa olemaan oman auton keula kasassa, muutamia huomioita:

-Hudyn työkalut ovat hieman turhan tiukat ruuveihin, jotka eivät ole parasta materiaalia. Tämä tosin varmasti parantuu/on parantunut seuraavassa erässä autoja.
-Tukivarsia kannattaa viilata, jotta ne saa herkäksi.

166
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 17.08.10 - klo: 13.07 »
Tässä siis kuvaa vielä Big Bore -iskareista:


167
Sähköautot / Vs: Team C TC02SC 2WD Short-Course Truck
« : 16.08.10 - klo: 21.40 »
Kori ainakin rumin mitä SC autoissa on nähty.

Muistuttaa kovasti Prolinen Desert rat koria.

Auto näyttää hyvältä, miten varaosien saanti?

Varaosia löytyy hyllystä maahantuojalta.

169
Sähköautot / Team C TC02SC 2WD Short-Course Truck
« : 16.08.10 - klo: 19.55 »
Tältä näyttää Team C:n SC-auto, joka on maailmalla saannut jo kovaa suosiota:

Kuvia:












Paketti sisältää:

Short-Course Style Lexan Clear Body
Short-Course Style Tyre
Aluminium Shock
Full Ball Bearing
Length : 475mm
Width : 250mm

Auto on Roar-hyväksytty ja perustuu TC02 -crossarin runkoon. Hinnaksihan on suomessa varmistunut 240€.

Löytyykös joltain jo kokemusta?

170
Kiitos hyvistä kisoista.

+rata kiva
+teltta hyvä
-oma ajo
-käsittämättömät tuomarisekoilut (Raision pojille kierros lisää, muilta yksi kierro pois...)
-Tuomarilinjan puuttuminen - esimerkiksi alemmissa finaaleissa törkeää ajoa johon ei puututtu

171
Tulokset / Vs: FTT III KIIMINKI: Tulokset ja jälkipelit
« : 22.03.10 - klo: 10.24 »
Kiitos hyvistä kisoista. Ainoa mikä jäi vähän ottamaan päähän oli alkuerät.

+Rata
+Puitteet
+Tekin & Xray
+Oma vauhti
+Liukkaus
+Junnujen ajo - huikeeta ajoa kaikilta.
+Tokan finaalin ajo
+Stanun tason leveys ( B - C finaaleissa ei kovin isoa eroa)
-Hylkäys ylileveyden takia ekassa alkuerässä, vaikka auto oli ennen erää mennyt leveyden puolesta hyvin. Ehkä varoituksella olisi voinnut selvitä?
-radan leveys
-Alkuerien jako. Alkuerä 7 oli melkoista pommitusta jossa oli vaikeata ajaa omaa suoritusta
-Kuulutukset kierroksella ohitettaville
-Ekan finaalin stop & go
-pizzan laatu
-Finaalien lähtöruudukko - 1 & 2 saivat kohtuuttomasti etua lähtemällä suoraan mutkaan.

172
Tulokset / Taksikyydit Oulosta Kiiminkiin?
« : 18.03.10 - klo: 15.46 »
Moi,

Onkos muita jotka ovat menossa taksilla Oulusta Kiiminkiin stanua ajamaan? Mitään tilataksisysteemiä järjesteillä?

173
Yleinen keskustelu / RC-kauppoja Roomassa
« : 31.01.10 - klo: 12.14 »
Mahtaako joku tietää rc-liikkeitä Roomassa tai sen liepeillä?

174
Harmillista asiassa tietysti on se, että säätimet maksaa sen parisataa euroa kipale. Jos kuvittelee omistavansa esim. kaksi stock-autoa, menee säätimien päivitykseen helposti 400-500 euroa.


Itse olen nyt ajanut 3 päivää tolla uudella säätimellä, ja Peitsamon takana oli todella vaikea ajaa koska tehot olivat niin erilaiset ja sitä mukaa myös ajolinjat muuttuivat. Ennen me pystyttii ajaa hyvin kontissa pitkäänkin kun kummallakin oli SPX.

Ja tehoja joutui tosiaan rajaamaan pois ei tuo stanu pysy enään käsissä vaikka koko syksyn treenannu.

Tuo on se isoin ongelma: Ajolinjat muuttuvat niin paljon, että ohituksista tulee vähintäänkin haasteellisia. Varsinkaan kun se oma ajotaito ja muiden ajajien ajotaito ole ihan samalla tasolla kun esim. virissä.

175
TSS-10 on tarkoitus olla luokka aloittelijoille. Käytännössä siis niin hidas, että aloitteleva kuljettaja pystyy sillä ajamaan hajoittamatta autoaan ja kokemaan onnistumisen riemua, mutta toisaalta niin hidas, että kehittyneemmät kuskit turhautuvat hitaaseen vauhtiin ja haluavat jotain nopeampaa (TSP tai TSM).

Säännöt eivät vaan pysy teknisen kehityksen perässä ja taas menee stanut ja porot lujempaa, mitä edellisillä moottorisäännöillä vaikka LiPo-sääntöjen tullessa vauhteja oli tarkoitus hidastaa.

Tänään nähtiin Torpassa ihan uudelle tasolle noussutta vauhtia sekä stock-luokassa että pro stockissa.
Jo jonkin aikaa markkinoilla olleet säätimet Speed Passion GT 2.0 ja Tekin RS oli molemmat päivitetty maahantuojiensa hankkimilla viimeisillä softaversioilla ja johan alkoi rataennätykset paukkua.
TSS-10 luokan vauhti vuonna 2010 on jotain AIVAN MUUTA kuin taannoin peltikennoaikoina ja lajiryhmän harkitessa stockiin sopivaa moottoria. Kärkikuskit eivät enää jää paljoa alkusyksyn pro stock -vauhdista ja aloitteleville kuskeille nykyinen vauhti ei kovin nopeasti ole "hallittava".


Komppaan, me ollaan ajettu Goosin kanssa kuitenkin jo suht pitkään ja jouduttiin kumpainenkin vääntämään säätimestä reilusti punssia pois että ajamisesta tuli edes jotenkin järkevää.

Se vauhti on ihan jotain toista kun SPX:llä.

Ajoin Torpan pääsuoralla (joka ei ole edes kovin pitkä) "vanhanmallisen stanun" perässä alle puolikaasulla. Nyt tuleekin mielenkiintoista kun erissä on sekä näitä "nopeita autoja" ja "hitaita autoja", että mitä siitä ajamisesta tulee.

176
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 23.01.10 - klo: 20.33 »
Toi 17.5 taitaa olla vaan liian tulinen stanuun näillä "uuden sukupolven säätimillä". Ainakin stanu-turistiin se on.

177
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 22.01.10 - klo: 22.57 »
Tänään todettu Torpassa: SPX:llä ei mitään saumaa samoihin vauhteihin kun Tekinillä. Pelkästään Torpan pääsuoralla Tekin otti kaulaa melkeen pari metriä stanussa. Pidemmillä radoilla ero on varmaan älytön.

178
Sähköautot / Vs: RC mini cooper 1/10
« : 20.01.10 - klo: 22.28 »
Racing Factory.

179
Sähköautot / Vs: Maalit polttaa Protoformin teipit.
« : 15.01.10 - klo: 21.52 »
Joo, joku mode vois siirtää. Näköjään meni väärälle alueelle. Sorry.

180
Sähköautot / Maalit polttaa Protoformin teipit.
« : 15.01.10 - klo: 20.10 »
Moi,

Onko muilla tullut vastaan, että Pactran maalit "polttaa" teipit karrelle, eli kutistaa ne? Nyt jo toinen kori missä ko. ilmiö tulee vastaan eri värillä.

Ultimate Racingin maaleilla en ole vastaavaa havainnut

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7