Itselläni meni 6kpl LRP/nosram koneita viimekautena ja näistä kahteen vaihdettiin vielä lisäksi roottori takuuseen jotka antautui myös, eli yhteensä 8kpl risoja stanumoottoreita kaudessa. 3 ensimmäistä kestivät max 3 akkua ja sitten alkoi mahdoton pärina liikkeelle lähtiessä ja moottori kuumeni kohtuuttomasti.
Tämän jälkeen sain näitä uusia moottoreita/roottoreita takuuseen. Toimivat uutena ok, mutta kolme neljä treenikertaa myöhemmin koneet tuntuivat "väsyneiltä" ja akselista pyörittäessä tuntui vain heikot pykälät, jotka kertovat magneettisuuden heikkenemisestä. Tämän huomasi myös pienenä pärähdyksenä paikaltaan liikkelle lähtiessä. EDIT: suoranopeudessa ei juurikaan merkittävää eroa, mutta moottorin vääntö ja "terävyys" laski selvästi mitä enemmän näillä koneilla ajettiin. Ja sitä ajoa ei tarvinut tehdä tosiaan, kuin n.30-40 akullista, niin ero oli selkeä.
Johtopäätöksenä: moottoreihin on tullut parannusta kesken viime kauden, mutta silti niissä on vikaa ja väsymistä havaittavissa. Edellisen kauden moottoreista kului laakerit ennen loppuun, kuin roottori.
Itsehän en tätä luokkaa enään aja, niin eipä ole moottoriongelmaakaan.
Ei varmasti helpota uusia nuoria kuskeja kilpailutoiminnan aloittamisessa, jos kaudessa saa kolvata joka kilpailuun uuden moottorin.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että moottorimerkin/mallin vaihto on ajankohtainen VIIMEISTÄÄN seuraavalla kaudella.
ROHKAISEN KAIKKIA VIIME KAUTENA STANULUOKKAA AJANEITA KERTOMAAN, ETTÄ MONTA MOOTTORIA VAIHDOITTE VIIMEKAUDELLA!?! Jos pystytte erotella, niin vielä, että monta moottoria meni noin kauden puolivälin jälkeen, jolloin tehtaalta tuli uudet "korjatut" moottorit.
Ehkä tällä tavoin saamme lajiryhmää harkitsemaan tarkemmin eri stanumoottorivaihtoehtoja.
MIELESTÄNI TÄMÄ TSS-10, JOS JOKU ON SE LUOKKA JOSSA PITÄISI PYSTYÄ AJAMAAN YHDELLÄ MOOTTORILLA KOKO KAUSI JA OLLA SILTI KILPAILUKYKYINEN TOP3 SIJOITUKSISTA!!