Homma vois toimia jokkis ajokaaviolla. Näin ei tarvittais kierroslaskentaa, mikä laskisi järjestelykustannuksia oleellisesti. Muutama maalituomari vaan, ketkä nappais maaliintulleiden järjestyksen ylös.
- Erien pituudet alku- ja keräilyerissä 4 kierrosta. Semeissä 5 ja finaalieissa 6.
- Alemman finaalin voittaja nousisi aina seuraavaan finaaliin.
- Siinä vaiheessa, kun auto putoaa jatkosta pitää auto viedä suoraan park fermë -alueelle mahdollista myyntiä odottamaan.
- Myyntitarjouksien jättöaika päättyy 15 minuuttia viimeisen finaalin maaliintulon jälkeen.
- Suoritetaan autojen myynti. Jos samasta autosta on useita tarjouksia suoritetaan arvonta. Jos rahoja ei tässä vaiheessa löydy, niin ankaraa sanktiota kehiin.
- Jos on tehnyt tarjouksen useasta autosta, pitää olla myös valmis ostamaan ne kaikki. Näin vältytään turhilta tarjouksilta ja turhalta paperityöltä järjestäjien osalta.
- kun rahat ovat vaihtaneet omistajaa haetaan auto park fermëstä ja entinen omistaja saa ottaa vastarinsa autosta pois. Auto myydään muilta osin siinä kokoonpanossa (akut, moottori yms.) missä viimeiden erä on ajettu.
Ylläoleva ihan ehdotuksena. Vastaria olisi turhaa myydä auton kanssa, koska on hyvin todennäköistä, että uudella omistajalla ei ole vastarin kanssa yhteensopivaa lähetintä tai kiteitä. Erät olisivat lyhyitä, jotta lähestulkoon kaikilla akuilla voisi ajaa, eikä mistään 3300mAh akuista olisi juurikaan iloa.
Sitten pitäisi vielä päättää teknisistä säännöistä ja siitä kuka saa tehdä tarjouksia autoista.
Ideana jokkisluokka on mielestäni todella mielenkiintoinen. Tosin ainakaan allekirjoittanutta ei kisaaminen mekaanisilla nopeudensäätimillä ja hitailla ohjausservoilla juurikaan houkuttele.