Varasin yhden Traxxas E-Revon Hoppypointista ja käyn hakemassa sen huomenna.
Heillä ei ollut kuitenkaan wheel baria eli keulumisrautaa eikä Prolinen rengasedusta ja näin haluamiani Badlands MT:jä kumeja/renkaita. Wheelie barin panin tilaukseen.
Olisinkin kysynyt sopivasta merkistä LVC eli Li-Pojen jännitekatkaimisesta, mutta jos sellainen on jo autossa itsessään, niin kiitos tiedosta. Myyjä kyllä oli koko ajan sitä mieltä ettei sellaista edes autoissa tarvita ja sen jänniteputoamisen kyllä huomaa.
Olisin kysynyt myös nyt miten ESCiä (electric speed control) nopeudensäädintä eli sitä noparia säädetään ja oli hienoa lukea juuri nyt uusista viesteistä, että sellainenkin tulee tämän harjattoman version mukana USB-kaapelia myöten.
Otin kahdella kolmenkennon akulla (= 6S, 4800 mAh), jotka menivät lievällä väkivallalla akkukoteloihinsa. Onhan se raketti aloittelijan käsiin, mutta ajattelinkin säätää noobie asetukset noparista ja nauttia himmailusta ja kuin myös puhua lähipuille hellästi etteivät kaapaisi autoani.
***
Mc Jones: Vannemerkki vaikuttaa tutulta ja katson löydänkö tuota täältä pääkaupunkiseudulta. Tilaisin luultavasti heti ulkomailta, jos olisi useampaa osaa tilattavana, joka kompensoisi postituskuluja.
***
sjos: Katson löydänkö myös täältä Suomesta nuo kallistuksen vakaajat. Jos ne eivät vaikuta kaarreajoon riittävästi ja noiden renkaan (lue: Badlands) vaihdoksen jälkeen, niin katson vasta sitten torsenin perään. Olen lukenut jo hätäisesti tämän foorumin sitä koskeavan thredian, mutta se ei vastannut suoraan siihen mistä saa, mitä maksaa ja toimiiko se enää 6:lla kennolla.
Tasauspyörien voitelusta olisi vielä kysyttävää. Myyjä epäili niitä, sanoikohan hän, kuiviksi tai huoltovapaiksi.. Te konkarit tiedätte varmaan tarkemmin mikä on oikea totuus ja mitä öljy k viskositeettiä siellä on tai mitä pitäisi olla. Paketin iskarien öljyt vaikuttivat olevan todella ohjaista öljyä.
Nyt onkin lähinnä kysyttävää, että puranko autoa ennen kuin lähden ajamaan ja tarkistan ruuvien kireyden ja pistän lukitetta kantoihin. Mitkä olisivat tällaiset tarkistettavat kohteet kun auto otetaan ekaa kertaa paketista (RTR; Ready to Run)? Tai olisiko noobietermi tuolle: Ready to Crash. =) Samoin joku konkari osannee antaa jonkinlaisen "ajokertojen eräpäivän" milloin viimeistään katson pinjonien ja diffien kunnon. Kokematon korva kun ei osaa paikallistaa vikaa.
Kimppatilaukseen Hoppypointtin kaveri reagoi ihan positiiviesesti ja kertoi jo viiden tilauksen riittävän jonkinlaisiin alennuksiin. Kehonkielestä aistin ettei näissä olisi hirvittävästi katetta ja mistään mittavista alennuksista ei puhuttane, vaan korkeintaan 50 eurosta, jos siitäkään. Toivottavasti foorumilla on sen verran yhteishenkeä ja joku luottohenkilö, jonka kautta tai avulla kimppatilauksia voisi järjestää.
Hieman ohi alueen, mutta Traxxasille pyhitetyllä enkkufoorumilla joku LongJohn tai JohnLong modasi Traxxunsa/ E-Revohkansa mm. siten, että maalasi harmaan muovirungon mustaksi. Nyt kun oma olisi vielä putipuhdas, niin käyttikö tämä mestari värjäämiseen tavallista vaatteiden värjäysnappeja vai mitä tekniikkaa.
Auton ajettavuustoiveilla ja käyttötarkoituksella tarkoitin sitä että haluan itseltäni hieman haasteita ja oppia hallitsemaan autoa. Senhän oppii tahkoamalla "rakentamaansa" rataa ajaen. Kaarteeseen (tiukkenee, loivenee) tai mutkaan kun voi tulla niin monella eri tapaa ja sorapohja kasvattaa vaikeuskerrointa miten kumi ottaa missäkin kohtaa. Ts. jarrutus ei osu millään ikinä ihan samaan kohtaan ja auto on aina empi tai vähempi kahva edellä menossa. Tällaista haastavutta toivoin RC-autoltani ja toivottavasti sitä nyt saan Traxxasin E-Revosta - orkkis kumien vaihdon ja vakauttimien asentamisen jälkeen.
Loppuun pari linkkiä, jossa sijaiskundi vetää videota kuvaamaan joutuneen Revohkalla kilparataa pitkin ja näyttäsi rökittävän jonkin ihan nuuban.
http://s170.photobucket.com/albums/u270/entjoles/?action=view¤t=MVI_1928.flvhttp://s170.photobucket.com/albums/u270/entjoles/?action=view¤t=MVI_1927.flvEdit: Traxxasin englantilainen foorumi on tämä
http://monster.traxxas.com/ ja Traxxas E-Revo modauksen kuvineen ja ohjeineen tekevä nick on
longbill76, jonka threadi alkaa tästä
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=434613(Ja kappas vain IE8:kin oppi tavoille kun painoi yhteensopivuuspainiketta. Lievästi helpompaa kirjoittaa ilman Notepad & paste -tyyliä)