RC10.FI
Kilpailut => Kilpailukutsut => Aiheen aloitti: Vesa - 11.02.19 - klo: 16.06
-
(http://osparc.net/wp-content/uploads/2017/12/ospa_logo_1000x288.png)
KILPAILUKUTSU - Wetteri FinTrack Tour IV 2019
Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan FinTrack Tour IV 2019 osakilpailuun Ouluun 16.-17.3.2019. Kilpailulupa x/PA/2019.
LUOKAT
Lauantai 16.3.2019
TSM-10 ja TSS-10
Sunnuntai 17.3.2019
TSP-10 ja TSB-10
KILPAILUN JOHTO
Tuomariston puheenjohtaja: Pentti Minkkinen LMM
Kilpailun johtaja: Janne Valtanen ja Tero Niskanen OSPA
Katsastuspäällikkö: J-M Heikkala OSPA
Ratamestari: Vesa Yli OSPA
Kilpailutuomaristo: ilmoitetaan myöhemmin
Tuloslaskentapäällikkö: Jaakko Huhmarsalo VUA
Tiedotuspäällikkö: Vesa Yli OSPA
ILMOITTAUTUMINEN
Sunnuntaihin 3.3.2019 klo 22 mennessä AKK:n KITI-järjestelmän kautta TSM-10 luokkaan, muut luokat myrcm:n kautta.
https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=8121&edit=0 (https://akk.autourheilu.fi/Public/Kiti/Competition/CompetitionOpen.aspx?id=8121&edit=0)
Myrcm:
FTT -kisan ilmoittautumiseen:
https://tinyurl.com/y6kssaw5 (https://tinyurl.com/y6kssaw5)
Entries: Finnish drivers via Kiti - other drivers myrcm or by email to: vesa_yli (a )hotmail.com or + 358 (0) 4o 83324o7 Vesa
Inform name, class, country, racenumber, frequencies/2.4GHz, transponder number
Kilpailumaksu / registration fee
TSM-10 40 €
TSS-10, TSP-10 ja TSB-10 30€
HUOM! Kilpailupaikalla maksupääte, joka mahdollistaa korttimaksut! Myös käteinen käy, mutta mieluiten korttimaksuna.
Entry fee paid at the registration @ the race - please note that we do accept and PREFER card payments
Jälki-imoittautumisia otetaan vastaan korotetulla ilmoittautumismaksulla mahdollisuuksien mukaan.
LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2019
SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2019 + FTT 2019 -ohjeisto.
Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.
Lainattavat ponderit ovat mallia Mylaps tai MRT, vuokra 5€.
AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday
Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-9.45. Controlled practice and registration both days 8.00-9.45.
Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään torstai-iltana 14.3.2019.
Heatlists, practice and timetable for the race will be found from rc10.fi latest on Thursday evening on 14.3.2019
RATA / TRACK
25 x 14 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 3 m.
VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
KILPAILUPAIKKA / VENUE
Laivakankaan koulu
Laivakankaantie 10
90940 JÄÄLI
MUUTA / OTHER
Kilpailupaikalla on buffetti (?) josta lämmintä ruokaa ja purtavaa aamusta iltaan.
Kilpailupaikalla on varikkopöydät ja –tuolit. Varaa mukaan oma jatkojohto. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.
AMB RC4/Pro ponderit eivät toimi. Wanha AMB, MRT ja hybridi mylaps toimii.
Pit tables and chairs available for all drivers. Bring your own extension cables! Use only indoor shoes!
The decoder does not accept AMB RC4/Pro transponders. Old AMB, MRT and mylaps hybrid PT do work.
Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or + 358 (0) 4o 83324o7
For more information please contact: vesa_yli (a )hotmail.com or + 358 (0) 4o 83324o7
MAJOITUS / ACCOMMODATION
Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)
Pihlajaranta
08-8167205
Jäälinmaja:
050-370 1048
Radisson SAS
020 1234 700
Sokos Hotel Arina
08 312 3111
Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111
Holiday Inn Oulu
08 883 9111
Scandic Oulu
08 543 1000
Tervetuloa!
****************
-
FTT -kisan ilmoittautumiseen:
https://tinyurl.com/y6kssaw5
ilmoittautuneet:
https://tinyurl.com/y3nfz8q4
-
Ei voi ilmoittautua vaikka lenntolippu on jo ostettu. Sen ostin vasta sen jälkeen kun luvattiin että kilpailupaikka on iso koulu. Nyt on vissiin takki käännetty kun ei uskalleta kertoa mikä se paikka on? Sm-kilpailuja ei pitäisi ajaa pikkuvessoissa. Nyt on luottamus mennyt enkä enää varmasti osta halpaa lentolippua 4kk etukäteen, ja sen myötä ei varmaan enää Ouluun tarvitse tulla kilpailemaan kun miehen sanaan ei näköjään voi luottaa.
Toinen asia on nämä tän hetkiset FTT-renkaat jotka ei motivoi kilpailemaan. Olen ehdottanut että olisi tetsimielessä ajettu Oulussa ETS-renkailla mutta se ei käy koska säännöt, kuulema. Dataa on että ETS renkaat ovat nopeammat kuin huonot FTT-renkaat, ja ennenkaikkea tasalaatuiset. Ei myöskään pitäisi lainkaan ajaa SM-kilpailuja lottoamalla, mitä se nyt valitettavasti on nykyisillä FTT-renkailla. Jonkun olisi pitänyt uskaltaa tehdä päätös että ne renkaat poltetaan ja kilpailut ajetaan kunnon renkailla tai ei lainkaan. Lottoaminen onnistuu kotosohvaltakin.
-
Ainoa tapa saada rataan mielekäs pito nykyisellä renkaalla on ajaa kisat siellä missä treenataan. Rata on siellä yhden maton verran pienempi, suoran mitta täysin sama. Laivakankaalla rata on ainoastaan metrin syvempi, koska toinen metri menee suoran levitykseen.
Tämän hetkinen ilmomäärä ei kata edes kisan kuluja Laivakankaalla (klo ~19 tilanne). Kisapaikkana jokirannassa on huomattavasti parempi pito kuin laivakankaalla. Eilinen uusi rengassetti oli yli puoli sekuntia hitaampi parhaimmillaan kun oli ajettu n 12 akullista, kuin syksyn sarjan renkaat, pito kuitenkin illasta jo hyvä muutamalla autolla pidotettuna. Aiemmilla renkailla meillä kippaa pidosta iltapäivästä helposti jos kumirenkaita paljon radalla. Viime viikon C-12 SM- kisoissa ajoin spoolilla, siitä voi päätellä pidon.
Pieni rata on mielikuvistusta, se kahden metrin ero syvyydessä ei ole maata kaatava, ympärillä oleva tila vaan tekee radasta isomman tuntuisen, ei muuta. 25*12m vs 25*14m. Molemmat paikat on varattuna, ja kyllä tässä tavoite on tehdä hyvät kisat kuten aiemminkin kisaajan kannalta, tällä hetkellä vaan en usko että kenelläkään on viriluokan kuskeista hyvä mieli jos renkaat on kisan aikana noin sekuntia hitaammat kuin on totuttu.
-
Jos renkaat on skeidaa, eikö ne pidä romuttaa tai palauttaa tehtaalle ja ajetaan kisa ETS-kumeilla.
-
Ei skeidaa, mutta samat kuin kahdessa edellisessä kisassa. Ei haluttu tilanne, mutta näillä nyt mennään eikä aleta sooloilemaan kesken kauden sääntöhommissa. Asiasta ollaan keskusteltu paljonkin, ja kilpailunjärjestäjä on tässä aikalailla välikädessä. Me emme valmista renkaita. 2/3 kaudesta ajettu nyt näillä ka ensi kaudelle sitten uudet kumet.
-
Ilmoittautuneet:
TSM-10
1 1 Miko Teponoja TamUA
3 1 Georgy Chmigal SCA RC
5 1 Vesa Yli Ospa Ry
7 1 Eetu Pesonen LahUA
8 1 Sami Takkinen LahUA
9 1 Valtteri Pausio RSRCA
10 1 Teemu Saarinen HyUA
11 1 Miika Laurila Ospa Ry
13 1 Marko Vähäkuopus Ospa Ry
16 1 Jere Saarinen HyUA
19 1 Eemeli Anttonen Ospa Ry
20 1 Miikka Luhta Ospa Ry
21 1 Lasse Ilvessalo Fullspeed RC
22 1 Leevi Martikainen RiiUA
33 1 Karri Salmela Fullspeed RC
42 1 Mikko Mäkelä Fullspeed RC
44 1 Markku Seppälä Fullspeed RC
50 1 Timo Keränen LahUA
51 1 Jyrki Malinen LahUA
52 1 Joel Valander RiiUA
74 1 Oskari Mäki VUA
79 1 Aapo Heinonen Fullspeed RC
79 1 Ari Heinonen Fullspeed RC
99 1 Juho Koskivuo Fullspeed RC
Viljami Kutvonen Fullspeed RC
Yhteensä 25kpl
TSP-10
Vesa Yli Ospa Ry
Sami Takkinen LahUA
Valtteri Pausio RSRCA
Teemu Saarinen HyUA
Miika Laurila Ospa Ry
Marko Vähäkuopus Ospa Ry
Jere Saarinen HyUA
Lasse Ilvessalo Fullspeed RC
Leevi Martikainen RiiUA
Mika Anttonen Ospa Ry
Mikko Mäkelä Fullspeed RC
Timo Keränen LahUA
Jyrki Malinen LahUA
Juho Koskivuo Fullspeed RC
Markku Seppälä Fullspeed RC
Oskari Mäki Ospa Ry
Janne Valtanen Ospa Ry
Eemeli Anttonen Ospa Ry
Kaapo Viskari RaumRC
Tommi Tirroniemi Ospa Ry
Juha-Matti Heikkala Ospa Ry
Miikka Luhta Ospa Ry
Yhteensä 22 kpl
TSS-10
Andrey Egorov RUS
Leino Oscar
Kuuslahti Sisu
Lahdenperä Juha Ospa Ry
Viskari Kaapo RaumRC
Tirroniemi Tommi Ospa Ry
Tenno Olavi Ospa Ry
Visuri Tuomas Ospa Ry
Juha-Matti Heikkala Ospa Ry
Sami Kuusrainen Ospa Ry
Artti Viitaniemi RiiUA
Yhteensä 11 kpl
TSB-10
Olavi Tenno Ospa Ry
Juha Lahdenperä Ospa Ry
Visuri Tuomas Ospa Ry
Yhteensä 3
**************************
Yhteensä 61 kpl
-
HOX!
Viimeaikaisista muutoksista kisarenkaissa johtuen yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa on päätetty, että sunnuntain TSP-10 kisassa saa käyttää VAIN FTT IV 2019 TSS-10 ja TSM-10 -luokkien renkaita, SEKÄ uusia sunnuntaina ostettuja kisarenkaita.
Sääntöjen mukaan "TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita (pitää löytyä kilpailijan omat" -pykälä on todettu tässä vaiheessa kilpailijoille vähemmän tasavertaiseksi lähtökohdaksi, koska kauden aikana käytettyjen rengaserien välillä havaitut erot ovat niin suuria, ettei tasaväkistä lähtökohtaa voida ohjeiston sääntöä noudattaen taata.
Sääntö on kirjoitettu renkaille, joilla etua ei olisi saavuttanut toisena kisapäivänä, mutta olisi voinut säästää kustannuksissa. Ymmärrän, että tämäkin sääntöpäivitys tässä vaiheessa kautta aiheuttaa päänvaihvaa ja harmaita hiuksia kilpailijoille, kuten myös järjestävälle enenevissä määrin. Tällä kuitenkin pystymme varmistamaan, että kenenkään kisa ei ole "ajettu" jo ennen kuin kisat edes alkavat.
Tällä muutoksella ei ole vaikutusta lauantain SM-luokkaan, jossa ajetaan totuttuun tapaan uusilla renkailla sallien 2 sarjaa per kuski.
Pahoittelut, mikäli tästä aiheutuu mielipahaa jollekkin.
-
Määkin haluan pistää lusikkani rengas soppaan. :tongue: Ei tosin kuuluisi tähän ketjuun. Ihan vakavasti ajattelin. Nyt kun keltainen Migty loppui suurimmalta osalta ja kisoissa (ja varmaan myös treeneissä), jaellaan monella eri pitoaineella, niin sekoittaakohan tuo aineiden "sekoitus" radalla enemmän tai vähemmän pitoaineen ja sitä kautta renkaiden toimintaa.. Helsingin kisoissa kun katselin niin ainakin kuutta eri pitoainetta oli käytössä. Vaikutus saattaisi olla pienempi ETS renkailla, kun niitä kuitenkin pidetään aavistuksen liukkaampina, eivätkä ne varmaan ime niin paljon pitoainetta.
Jyri
-
Vaikutus saattaisi olla pienempi ETS renkailla, kun niitä kuitenkin pidetään aavistuksen liukkaampina, eivätkä ne varmaan ime niin paljon pitoainetta.
Oma kokemus on että ETS ei ole liukkaampi vaan se on ollut 2-3 kymppiä nopeampi kuin 4 settiä FTT renkaita Kuusaan ja Hakkilan FTT kisoista. Ja ETS nimenomaan imee pitoainetta 2-3X enemmän sisäänsä, ainakin keltaista soossia. Ja niillä tuli myös selkeästi pitävämpi ajoura Hakkilaan kuin mitä FTT renkailla. Lahden FTT renkat oli sen 2 kymppiä nopeammat kuin ETS mutta niillä ei ole mitään tekemistä nykyisten FTT renkaiden kanssa.
Ongelmahan ei sinänsä ole se että onko se rengas 2 kymppiä nopeampi tai hitaampi vaan se että nykyisten FTT renkaiden nopeus vaihtelee setistä toiseen, eli ei ole tasalaatuisia ja kisa ei ole enää sama kaikille.
-
Tästä koko sopasta vaan unohtui se että kuinka moni peruuttaa tai olisi peruttanut ellei lentolippu jo ostettuna, siitä syystä että kisa ajetaan pienemmässä paikassa. Koko PK-seudun tiimin 5 henkilön mielipide on kerrottu teille että mielummin isolla radalla kuin pienellä, riippumatta siitä mitä arvelette pidon olevan. Veikkaan että aika moni peruisi myös jos 5 päivää ennen Lahden kisaa ilmoitetaankin että kisaa ei ajeta messuilla vaan Nastolan koululla. Nyt Vesa käsi sydämmellä, lähtisitkö Nastolaan kisaamaan SM-kisaa messujen sijaan ja olisiko se sun mielestä ihan OK toimintaa varsinkin jos jo olet hankkinut lentoliput?
Ei näin. Tähän pitää kyllä saada joku roti ettei SM-kisojen paikkaa voi muuttaa ihan miten haluaa ja ihmiset heittää rahansa hukkaan lentolippuihin. Vai korvaako OSPA mun lentolipun hinnan 90e koska eivät pitäänett lupausta ksiapaikasta. Hyvin oli tiedossa että mun tuleminen on nimenomaan kisapaikasta kiinni.
SM-kisat pitää jaettaessa sisältää 100% varman tiedon kisapaikasta.
-
Tarkoituksena on järjestää kilpailu alkuperäisen suunnitelma mukaisesti Laivakankaalla ja teemme seurana kaikkemme sen eteen.
Terveisin:
Kilpailun johtaja
Ps, ei Vesa asioista yksin päätä vaan kyllä niistä ollaan yhdessä keskusteltu seuran sisällä