Kirjoittaja Aihe: Servo apua tarvitsen  (Luettu 5113 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rane1976

  • Jäsen
    • Profiili
Servo apua tarvitsen
« : 24.07.07 - klo: 19.10 »
Moro.
Olisiko joku auttanut tietämätöntä turisti-auton omistajaa.
Mikäs olisi hyvä servo? onko sanwa ERG-VR hyvä? jos ostan digitaalisen servon niin tarvitseeko minun vaihtaa jotain muita osia samalla?

Terveisin Rane1976
I Tamiya TRF501x WE I  Futaba 4pk I Racingfactory I

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #1 : 24.07.07 - klo: 21.37 »
Kyllähän tuo on todella hyvä servo ja sitä saa nyt racing factorista halvalla.. Eikä sun mitään tartte vaihtaa..
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Valde

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #2 : 20.09.07 - klo: 07.41 »
Aiheeseen liittyen pieni kysymys.
Mikä tekee servosta "digiservon" ja miten se eroaa tavallisesta?
Schumacher Cougar 2 Works ´94

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #3 : 20.09.07 - klo: 08.30 »
En nyt ole varma onko tämä OT:ta, mutta laitanpa tän tänne kuitenkin.
Eli servo on Hitec 5945 mg digiservo. Se heitti pelaamasta noin 20 min. käytön jälkeen, MUTTA ei täysin. Siis, se palauttaa renkaat suoraan jos ne on olleet vinossa kun virrat on pois, ja virrat kun laittaa päälle niin renkaat menee oikeeseen asentoon (suoraan) ja servo kyllä pitääkin ne siinä, mutta ei käännä niitä mihinkään. Tuttu sähköinssi mittaili sitä, ja kaikki pikaisen mittauksen mukaan kunnossa, ei siis mitään kärähtänyt. Kun hammasrattaat oli pois paikaltaan niin sen sai pyörimään kumpaankin suuntaan kun antoi pienen näpäyksen käyttömoottorin akselilla olevaan hammaspyörään. Samalla onnistui myös säätää pyörimis suuntaa ja nopeutta sitä "säätäjää" (pulssianturi???) sormilla pöyrittämällä. Vähän aikaa kun vaihteli suuntaa niin servo jumiutui aina keskiasentoon, (suunnanvaihto kohtaan jossa renkaat suorassa). Taasen kun napautti tai pyöräytti moottorin hammasratasta niin pelasi. Onkohan tuossa kyseessä vain kosketushäiriö? Onko jollain ollut samanlaista vikaa, ja tietääkö joku voiko tuota fiksata kuntoon?

Kai mä nyt selostin tämän tarpeeksi hankalasti, että kukaan ei varmasti ymmärrä mitä tarkoitin. Eli lyhyesti... Paikoittaa renkaat suoraan ja pitää ne suorassa, mutta ei tottele ohjausta ennenkuin antaa pienen alkusykäyksen liikkeeseen.
« Viimeksi muokattu: 20.09.07 - klo: 08.34 kirjoittanut RÄPSÄ »

Poissa Valde

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #4 : 04.10.07 - klo: 08.55 »
Kun etsiskelin lisää servo tietoutta, niin törmäsin "fettiservoon". Voiskohan joku lyhyesti valaista mulle, että mikä se on?
Schumacher Cougar 2 Works ´94

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #5 : 04.10.07 - klo: 10.43 »
Kun etsiskelin lisää servo tietoutta, niin törmäsin "fettiservoon". Voiskohan joku lyhyesti valaista mulle, että mikä se on?

Muistan ekat fetti servot (taisi olla kopropo ps-51 mini servo) niin siinä oli erillinen fetti yksikkö noin 1cmx1cmx3cm. Eiköhän tuo fetti anna lisää potkua noihin servoihin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #6 : 04.10.07 - klo: 14.33 »
En nyt ole varma onko tämä OT:ta, mutta laitanpa tän tänne kuitenkin.
Eli servo on Hitec 5945 mg digiservo. Se heitti pelaamasta noin 20 min. käytön jälkeen, MUTTA ei täysin. Siis, se palauttaa renkaat suoraan jos ne on olleet vinossa kun virrat on pois, ja virrat kun laittaa päälle niin renkaat menee oikeeseen asentoon (suoraan) ja servo kyllä pitääkin ne siinä, mutta ei käännä niitä mihinkään. Tuttu sähköinssi mittaili sitä, ja kaikki pikaisen mittauksen mukaan kunnossa, ei siis mitään kärähtänyt. Kun hammasrattaat oli pois paikaltaan niin sen sai pyörimään kumpaankin suuntaan kun antoi pienen näpäyksen käyttömoottorin akselilla olevaan hammaspyörään. Samalla onnistui myös säätää pyörimis suuntaa ja nopeutta sitä "säätäjää" (pulssianturi???) sormilla pöyrittämällä. Vähän aikaa kun vaihteli suuntaa niin servo jumiutui aina keskiasentoon, (suunnanvaihto kohtaan jossa renkaat suorassa). Taasen kun napautti tai pyöräytti moottorin hammasratasta niin pelasi. Onkohan tuossa kyseessä vain kosketushäiriö? Onko jollain ollut samanlaista vikaa, ja tietääkö joku voiko tuota fiksata kuntoon?

Kai mä nyt selostin tämän tarpeeksi hankalasti, että kukaan ei varmasti ymmärrä mitä tarkoitin. Eli lyhyesti... Paikoittaa renkaat suoraan ja pitää ne suorassa, mutta ei tottele ohjausta ennenkuin antaa pienen alkusykäyksen liikkeeseen.

Tuttua hommaa.
Itsellä ""huippu"" Hitec HSC-5997TG titaanirattainen digiservo kaikilla herkuilla(ja hinnalla) tekee ihan samaa  :evil:

Kun antaa kädellä liikettä niin toimii, mutta jos pysäyttää niin ei lähde yksinään toimimaan  :angry:

Oli mun viimenen hitekki.
Kyllähän se mulla oli käytössä parisen tuntia, joten jos joku väittää että ollut hintansa väärti niin sitä tikulla silmään  :wink:

En suosittele Hitecciä kellekään, kun samaan hintaan saa parempaakin = !FUTABA!
Axial SCX 10 TR

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #7 : 04.10.07 - klo: 14.54 »
En nyt ole varma onko tämä OT:ta, mutta laitanpa tän tänne kuitenkin.
Eli servo on Hitec 5945 mg digiservo. Se heitti pelaamasta noin 20 min. käytön jälkeen, MUTTA ei täysin. Siis, se palauttaa renkaat suoraan jos ne on olleet vinossa kun virrat on pois, ja virrat kun laittaa päälle niin renkaat menee oikeeseen asentoon (suoraan) ja servo kyllä pitääkin ne siinä, mutta ei käännä niitä mihinkään. Tuttu sähköinssi mittaili sitä, ja kaikki pikaisen mittauksen mukaan kunnossa, ei siis mitään kärähtänyt. Kun hammasrattaat oli pois paikaltaan niin sen sai pyörimään kumpaankin suuntaan kun antoi pienen näpäyksen käyttömoottorin akselilla olevaan hammaspyörään. Samalla onnistui myös säätää pyörimis suuntaa ja nopeutta sitä "säätäjää" (pulssianturi???) sormilla pöyrittämällä. Vähän aikaa kun vaihteli suuntaa niin servo jumiutui aina keskiasentoon, (suunnanvaihto kohtaan jossa renkaat suorassa). Taasen kun napautti tai pyöräytti moottorin hammasratasta niin pelasi. Onkohan tuossa kyseessä vain kosketushäiriö? Onko jollain ollut samanlaista vikaa, ja tietääkö joku voiko tuota fiksata kuntoon?

Kai mä nyt selostin tämän tarpeeksi hankalasti, että kukaan ei varmasti ymmärrä mitä tarkoitin. Eli lyhyesti... Paikoittaa renkaat suoraan ja pitää ne suorassa, mutta ei tottele ohjausta ennenkuin antaa pienen alkusykäyksen liikkeeseen.

Tuttua hommaa.
Itsellä ""huippu"" Hitec HSC-5997TG titaanirattainen digiservo kaikilla herkuilla(ja hinnalla) tekee ihan samaa  :evil:

Kun antaa kädellä liikettä niin toimii, mutta jos pysäyttää niin ei lähde yksinään toimimaan  :angry:

Oli mun viimenen hitekki.
Kyllähän se mulla oli käytössä parisen tuntia, joten jos joku väittää että ollut hintansa väärti niin sitä tikulla silmään  :wink:

En suosittele Hitecciä kellekään, kun samaan hintaan saa parempaakin = !FUTABA!
Minullakin on saman vian omaava hitekki asiasta keskustellessani minulle selvitettiin että moottorissa on kollektorissa vikaa eli ns.hiilet ei saa kontaktia tuolla kohtaan ja sen takia jumittuisi sille kohtaan. En ole itse asiaa tutkinut enkä vikaa koittanut korjata mutta jos joku onnistuu korjaamaan niin kertokaa ihmeessä.
Multi surfase on hanurista

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #8 : 04.10.07 - klo: 18.57 »
RE:
servo on Hitec 5945 mg digiservo. onnistui myös säätää pyörimis suuntaa ja nopeutta sitä "säätäjää" (pulssianturi???) sormilla pöyrittämällä. Vähän aikaa kun vaihteli suuntaa niin servo jumiutui aina keskiasentoon, (suunnanvaihto kohtaan jossa renkaat suorassa). Taasen kun napautti tai pyöräytti moottorin hammasratasta niin pelasi. Onkohan tuossa kyseessä vain kosketushäiriö? Onko jollain ollut samanlaista vikaa, ja tietääkö joku voiko tuota fiksata kuntoon?

KASTUNUT 5645 TEKI TOTA MUT KU PUTSAS JUST "POTIKANVIRKAA" HOITAVAA, NI VIKA HÄVIS...
JA NYT SE ON SAANU PINNOTTEEN KUORIINSA JA VAFFAT VASELIINIT ULOSOTTOAKSELIIN

RE:
Itsellä ""huippu"" Hitec HSC-5997TG titaanirattainen digiservo kaikilla herkuilla(ja hinnalla) tekee ihan samaa
Oli mun viimenen hitekki.
Kyllähän se mulla oli käytössä parisen tuntia, joten jos joku väittää että ollut hintansa väärti niin sitä tikulla silmään  :wink:
En suosittele Hitecciä kellekään, kun samaan hintaan saa parempaakin = !FUTABA!

VOISKO JOKU LAITTAA MALLINUMERON FUTABA-SERVOSTA, JOKA VAKIOKOKOSENA VÄÄNTÄÄ 30-KILOO!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #9 : 04.10.07 - klo: 19.12 »
Vai 30kg vakio koossa  :lol:  Eipä taida semmosta olla olemassakaan.

1/4 koossa jo sit löytyykin noin vääntäviä.
Axial SCX 10 TR

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #10 : 04.10.07 - klo: 20.57 »
Vai 30kg vakio koossa  :lol:  Eipä taida semmosta olla olemassakaan.

1/4 koossa jo sit löytyykin noin vääntäviä.

:)
Olemassakaan, muilla paitsi HITEC:illä

 HSR-5990TG
Torque:     333.29 / 416.61 oz.in (6v/7.4v)     24.0 / 30.0 kg.cm
Size:    1.57" x 0.78" x 1.45"    40.00 x 20.00 x 37.00mm
Weight:    2.39oz    68.00g

loput tiedot:
http://www.hitecrcd.com/servos/show?name=HSR-5990TG


2n tommosen omistaja/käyttäjä
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #11 : 05.10.07 - klo: 14.47 »
No niinpäs onkin. Huomaa, ettei ole paljoa kiinnostanut Hiteccejä tutkia  :wink:
Mutta huomioitavaa, että 7.4v jännitteellä ja sitä varten pitääkin olla normista poikkeavat vehkeet.

No ainakaan itsellä ei koskaan tule määrä korvaamaan laatua.

Mistähän sekin johtuu jos esim. joku kysyy hyviä servoja crossiin niin eipä paljon Hiteccejä suositella. Varmaan siitä, jotta ne ovat liian hyviä  :lol:

Axial SCX 10 TR

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #12 : 05.10.07 - klo: 23.15 »
tai sitte ei viitti niin paljpn ylempää ales kisaajiin kattookkaa
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #13 : 06.10.07 - klo: 08.43 »
Vai 30kg vakio koossa  :lol:  Eipä taida semmosta olla olemassakaan.

1/4 koossa jo sit löytyykin noin vääntäviä.
Ymmärsin että eräällä 1,5 kuskilla on tuomoinen futaba heli servo joka vääntää 38kg ja on ihan standardi kokoinen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servo apua tarvitsen
« Vastaus #14 : 06.10.07 - klo: 11.16 »
Mistä semmosen saa  :shock: Määki haluan, epäreilua  :tongue: