Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - IIVONEN

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13
271
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 16.05.09 - klo: 12.01 »
Kouvolassa maan turhimmassa kaupunkissa on  kaksi asfalttirataa kummallekin kuskille oma! Tervetuola ei tartte sotia.

272
Yleinen keskustelu / Vs: Asfalttiradan "pidottaminen"
« : 14.05.09 - klo: 11.12 »
Jos käytetään limsaa niin suosittelen Lidl coca colaa hinta on 0,5 euroa litra. Sokeri pitää ensin keittämällä liuottaa veteen. Aika homma tehdä tuo sokerivesi. Lidl sokeri cola on erittäin hyvää sekoituksena olemme käyttäneet 50% colaa ja 50% vettä. Kouvolan rataan olemme käyttäneet harjoitus tilanteessa n. 70 litraa sekoitettua ainetta.
Silloin pitoaine tulee vain ajolinjoille jarrutusalueille (melko pitkälle alueelle) ja kaarteisiin. Kilpailuihin oleme pidottaneet koko ajouran (Tony Raikkaan kastelukannu systeemillä) tai minun raketamalla suihkutus laiteella koko rata on ajettu ketaalleen läpi ja ajo ura kahteen kertaan. Tuolloin ainetta menee sellainen 140 litraa.
Eli harjoitus pito maksaa noin 17 euroa ja kisapidotus maksaa 34 euroa.
Tämä aine on sellaista jos sataa niin se liukenee veden mukana pois ja pidotttuna rata on sateella jokin verran liukkaampi. Jos on lisää kysyttävää voit soitella Matti 0400-943182

273
Kyl se vaan on tekijöistä kiinni !!!! Sitä on niin helppo tulla valmiille.  Kuka  tekee puitteet kilpailutoiminnalle ja hankkii vielä omalle kerholleen harrastajia ja opettaa ne tekemään autosta kilpailukykyisen? Harvemmin kokopäiväinen kisakuski. Kun vielä samantasoisten kuskien kanssa on niin kiva heittää läppää ja keskustella auton säädöistä ja kierrosajoista. Miten siinä 10 vuotias poika voi tulla kysymään mitään saatikka tietämätön isä tai äiti.
Kilpailutoimtaan tarvitaan koko kerholta yksisuuntainen tavoite ja suuntaviivat kuinka sinne ohjataan porukkaa.
Kyllä suomessa on tällä saralla ollut hyvin toimivia kerhoja ja tulee aina olemaan mutta kylla se on eräänlaista aalto liikettä.

274
 Joukkueen auto stopparilla kun ko. joukkueen nostaja paikalla! Numeroidut nostopaikat joukkueille radalle.

275
Asiat menevät nopeasti eteenpäin keskiviikkona käydään hakemassa 15m rekka-autolla tavaraa jemmaan. Kun materiaali  lähtisi ensiviikolla kaatopaikalle. Kiitoksia mielipiteistä.

276
Aiheesta haluaisin keskustelua ja kommentteja hiekkatekonurmen soveliasuudesta Rc-autojen ratapohjana.
Mulle ollaan mahdollisesti tarjoamassa 3000 neljöä käytettyä tekonurmea. Palat ovat siin 30-35 m pitkiä ja 2m leveitä  (paino n. 800-1000 kg). Palasissa on kentän valkosia rajamaalauksia ja on vähän sellaista kakkoslaatua kun 4000 neljöä menee koulujen harraste kenttiin.  Kiitos jo etukäteen mielipiteistä!

277
Mun mielestä lipojen kapasiteettiä mini luokaan tulisi rajoittaa johonkin 3000-4000 mAh, 20-25C tienoille. Markkinoilla on hyviä präsättyjä kovakuoriais lipoja (ne kielettävä jotka on tehty sub-c muovikenno koteloon) ja lisäksi ko. lipot ovat edullisia  ja  sopivat heittämällä miniin  Esim yeah racing 3600 Lipo.
Kun näyttää siltä että touring puolella mennään yli 5000 mAh ja  40C luokan kennohin. Siellä alkaa sitten manipuloiminen firmojen ja harrastajien kautta katsotaan mitä tulevan  pitää.

278
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT-8 sarjasäännöt 2009
« : 17.04.09 - klo: 16.53 »
Onko asiasta informoitu  LS-5 kisan järjestajiä.

279
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 13.04.09 - klo: 19.52 »
Tamiya M05 uusi minin runko  http://www.rc-mini.net/joomla/

281
Niimpäs on! Hah haa on nimittäin tilapäisesti loppu!

282
Saako noita BluuuBetlen paketteja suomesta? Taitaa olla yeah racingin paketti. Vai tietääkö kukaan kellä valmistajalla  Miniin suoraan sopivia Lipoja on?. Ko. akkuja pitäisi olla kaikille saatavilla ennen kisaa.  Mulla itsellä on kaksinkertainen kutistesukka akkujen päällä ei oo vielä räjähtänny ja oon ajanut siinä 30 latausta.

283
Mikäs sitten on painoraja mineissä jos lipot on vapaat?
Esim. jos laittaa 2200 mAh (ajaa hyvin 10 min) lipon niin lyijyä saa laittaa 300g jos minimi paino 1350 g

284
On niitä Mini-kisoja tulossa Kuusankosken ralliradallekkin kesän aikana. On rataa vähän testailtu viimekesänä ja tuntuu sopivan hyvin minille.
Kiitokset vaan Mäntsälään hyvistä kisoista ja Ollille hyvistä kuvista. Pekko esitteli kaikille ylpeänä kuvaansa netissä. Matti

285
Yleinen keskustelu / Vs: halli/sisärata rc-autoille...
« : 30.03.09 - klo: 10.34 »
Kyllä niitä paikkoja haetaan aina välillä. Meillä on lähellä toteutua 16mx30 m kokoinen hallitila. Mattoa tulisi 14x30m Rata tulisi aluksi vain mattoautoille (touring,1/12,mini ja driftareille). Alakerassa ruokala ja sivusiivessä 20 hengen matkustajakoti. Alue olisi vuokrattu  syys-huhtikuu. Vuokraa maksaisimme vain noilta kuukausilta. Alustavissa keskusteluissa omistajan kanssa vuokra tulisi olemaan tilan lämmitys ja sähkö kulut (yritys joutuu pitämään nyt tilan säilytys lämpönä 15 astetta siis heillä ei ole muuta kuin kuluja tilasta nyt). Kävimme katsomassa tilaa jo 3 vuotta sitten mutta asia ei lähtenyt rullaamaan vasta kun Kouvolaan ydistettiin 6 naapuri kuntaa 2009 vuoden alussa. Nyt seuramme ja tila on samassa kaupungissa. Neuvottelemme nyt kaupungin kanssa tilan vuokrasta. Se etu meillä on että ko. halli ei sovellu mihinkään urheilutoimintaan kun nykyinen harjoittelu paikkamme vie tilaa palloilulajeilta.
Rata olisi ns. puolikiinteä, se olisi  kasattava vain kerran kuukaudessa  eläkeläisten tanssien takia. Mikä tärkeita se olisi muuten kerhomme käytössä koko kauden.

Vähän vielä näistä hallihankkeista. Minun mielipide on että laskekaa ensi vuokratilojen nukaan hallihanke ja millaisen työn vaatii rahan kasaan saanti! Pelkillä ajajamaksuilla sitä ei kateta. Pitää olla mainostjia kilpailutoimnitaa radalla (vähintään 500 e tuloja kuukaudessa kilpailuista). Kuka tämän työn tekee!
Osakeyhtiö ja halli! Konkurssi odottaa. Hevosmaneesi maksaa tänään yli 100000 e (koko 20x40m). ei lämmitystä ei sosiaalitiloja. Noilla lisäyksillä hinta noousee yli kaksin kertaiseksi eli  250000 euroon. Lisäksi tulee lämmitys ja muut juoksevat kulut. Huh Huh! Tästä topikista varman löytyy lainalle takaajat ja vastuullinen
toimitusjohtaja. Laskekaan siitä mitä tunti maksaa. Pelkät korot 4% mukaan vuodessa 10000 e. Kulut nousee omalle hallille nopeasti 35000-45000 e  vuodessa. Menot n 2000-3000 kk kesät-talvet. Auki arki-iltaisin ja viikkonloppuisin n 50h/viikko  200tuntia kuukausi (pois touko-elokuu) tunteja kaikkiaan vuodessa n.1600h. Nopeasti laskettuna siitä tulee 25e/h   Jos tunti velotus olis 5e/ tunti niin kuukausessa tulisi olla tunnin ajajia 1000 henkeä. Viikonloppu ajoa 20 x5e = 100 euroa. Mikä olisikaan kausikortin hinta!
Taidamme pysyä vain harrastajina ja käytetään kunnan ja kaupunkien nuukia tiloja! Asiaa vähän mietittyä.

286
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 16.03.09 - klo: 20.14 »
Hyvät alupalat on Square racingin (valmistaja löytyy esim RCmart netti-kaupasta) valmistamat alupalat ne ovat suorat kopiot M03R muovi paloista. Ei pitäisi taipua kun on massaa enemmän.

287
Sääntöjen venymisen syynä on ollut harjattoman nopeudensäätimen toiminta ongelmat testeissä. Elikkä jonkin aikaa ajetaan vanhoilla säännöillä. Huhu kertoo että Mäntsälässä järjestetään mini-cup ja sinne tulee järjestäjän puolesta koneet.

288
 Laittakaa nyt ihmeessä mini säännöksi vakiokone. Harjattoman ja vakion ero on huima harjattomalle. Harjaton kulkee 65% kaasulla saman kuin vakiokone.

289
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 21.01.09 - klo: 19.57 »
Tuo diffin säätäminen on yksi Minin tärkeimpiä sääto kohteita. Sillä saadaan oikealla säädöllä etua kaarteesta pois ajettaessa ja paljon .. Mulla on ainakin reikä ollut jo jonkin aikaa. Helpottaa hurjasti auton säätämistä. Pienenä vinkkinä käyttäkää 2mm pulttiruuvia (ei ole niin harva kierre) n. 8 mm pitkää niin säätö varaa tulee paljon lisää

290
Radiolaitteet / Vs: Spectrum 2.4 Ghz
« : 25.12.08 - klo: 11.31 »
S mallilla on ajettu parikertaa ja näytää toimivan ihan hyvin. Paketissa tuli kaksi vasteria telemetria ja tavallinen ja lämpö- ja kierroslukuanturi. Ja kaikki vanhat spectrumin vasterit sopii radioon. Ja sopii meidän juniorin (5 vuotias)käteen todella hyvin s-mallisella kahvalla kaiken lisäksi kevyt pideltävä. Siinä radio alle kouluikäiselle lapselle.

291
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 19.12.08 - klo: 19.37 »
Näytää vähän siltä että ainakin Mäntsälän rylläys mineillä ajetaan vanhoilla säännöillä.

292
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 01.12.08 - klo: 19.07 »
Vanhojen NiMh akkujen vaarallisuus on pieni ainakin alle 4000 mah akuissa. Räjähdelleet akut ovat olle 4200 ja suurempia. Lipot varmaan tulevat miniin mukaan myöhemmin ja varmaan kisakäytössä Lipo tulisi olemaan max 3000-3600 mah. Koska 10 min finaali vie sellaisen 2200-2500 mah virtaa harjallisessa  koneessa.

293
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 19.11.08 - klo: 08.38 »
Pikkasen tunttu jäykiltä öljyiltä. Itse olen käyttänyt samanlaisia öljyjä edessä ja takana arvoiltaa 30.

294
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 18.11.08 - klo: 17.46 »
Yeah racing:in iskareita (jos on 50 mm pitkiä) joutuu muokkaa hiukan. Olen itse lyhetänyt hiukan alahaalta  ja jousista ottanut yhden kiereen pois että voi säätää maavaraa. Yksi mitä vois velä tehdä on lyhentää isakrin varsia  2-3 mm. 

295
Tuo neljöputki on varmaannkin muovista IKOPAL ränniputkea. Hinta siinä 20-25 e salko (3m pitkä). Prisma myy sitä ainakin. Tarranauha on 3M nauhaa saa ainakin Etrasta (entinen etola). Kemin miniracing clubin perustaja Matti Iivonen tutuille terveisiä jos on 80-lukulaisia mukana.

296
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 08.11.08 - klo: 09.48 »
Lisäpainot kannatta laittaa auton pohjaan kiinni kun maavara mitataan päistä. Itselläni oli 50g lyjyä akkujen alla. Nyt ei ole enää kun on painavemmat akut. Mun mielestä painoilla voidaan parhaiten vaikuttaa auton kaatumiseen kurvissa. Perään saadaan kuntoon  pitoaineella. Pitoainetta käytetään takana koko renkaan leveydellä ja eteen laitetaan keskele sellainen 3 mm siivu matolla ajettaessa.

297
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 05.11.08 - klo: 09.40 »
Alkuperäinen on kestänyt kiristettynä yli vuoden. Avattu on vain huoltoa varten parikertaa. Tamiyan kuuladiffi kiristettynä vain noin kymmenen ajaoketaa poorit ei kestänny. 3racingin kuuladiffi samajuttu ei kestänyt kiristystä. Paketti diffi on kaikkein paras.

298
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 30.10.08 - klo: 12.16 »
Mun mielestä siinä on 27 kierrosta paksuudesta en tiedä.

299
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 29.10.08 - klo: 18.17 »
Itse olen käyttänyt Assson TC 3 diffilevyjä ja päätyruuveilla kiristänyt sopivaksi. Diffi on mulla niin jäykkä kun  vetonavoista vääntää käsin niin diffi ei liiku. Muovi on siitä huono että se väsyy nopeasti ja diffi löysenee. Mieluummin jäykempi kuin löysempi diffi matolla ajettaessa.

300
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 08.10.08 - klo: 14.05 »
Tää auto on tehtykin omaa kivaa varten korinakin on NSU

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13