Kirjoittaja Aihe: Nutech 1:5 autot  (Luettu 339924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #960 : 06.10.12 - klo: 17.38 »
Onkos tietoa että tuleeko VRCeeltä nutechiin oma putki? lueskelin tuota smoosmoon topikkia niin jotain yhteistyön tynkää on ollut??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #961 : 06.10.12 - klo: 18.46 »
Onkos tietoa että tuleeko VRCeeltä nutechiin oma putki? lueskelin tuota smoosmoon topikkia niin jotain yhteistyön tynkää on ollut??

Tuskin tulee...Kai niitä muutama tehtiin, mutta ei se vaadi tota nimenomaista putkea jotta putken saa helposti ainakin beetlen koriin sopimaan. Toi Nutechin VRC putki tuli kiinni siihen kehikkoon.
Noihin bajaan tarkoitettuihin VRC putkiin ei tarvii tehä kuin oma pidike sille (itse tehnyt alumiinista ja taitellu sen niin että putki istuu korin kanssa hyvin) Putkea ei tarvitse muokata. Mun korin alle on sopinut vallanmainiosti toi perus VRC putki, Big Bore ja Pro Pipe jokaiselle tosin täytyi oma pidike tehdä kun putket eri pituisia.

 

Poissa Nutechracing.fi

  • Veteraani
    • Profiili
    • Nutechracing.fi
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #962 : 06.10.12 - klo: 19.05 »
Moro,

VRC:n kanssa ei ole yhteistyötä, enkä usko että sitä haluan alkaa enää vääntämäänkään.
Nutechracing.fi tekee yhteistyötä putkivalmistaja Mielken kanssa ja ensimmäiset putket on saapunut testiin.

-Hanno
/Hanno Kruus
 www.nutechracing.fi

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #963 : 06.10.12 - klo: 19.39 »
Asia kunnossa, kiitoksia nopeasta vastauksesta.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #964 : 19.10.12 - klo: 18.38 »
Tuli tuossa asenneltua alu osaa autoon ja niiden mukana alu servopukit kaasu/jarru servolle niin nyt sitten on ohjausservo kateellinen kun sillä ei ole alu pukkeja. Mistäs ohjausservolle saisi fiksun alupukin :-)
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #965 : 19.10.12 - klo: 19.15 »
Kyllähän siihen ohjaus-servolle löytyy alupalikka ihan Hannolta. Tai sitten maailmalta http://www.rc-modelismo.com/Alu-Servo-Holder
« Viimeksi muokattu: 19.10.12 - klo: 19.22 kirjoittanut diezel »

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #966 : 19.10.12 - klo: 19.43 »
Kyllähän siihen ohjaus-servolle löytyy alupalikka ihan Hannolta. Tai sitten maailmalta http://www.rc-modelismo.com/Alu-Servo-Holder

Juuri tuota pukkia hain mutta en sitä hannolta löytänyt, voi olla että olen sen verran sokea että en huomannut :grin: :grin: kiitos linkistä
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #967 : 19.10.12 - klo: 20.49 »
Ei taida Hannolla olla kaikki tavarat netissä mutta saattavat kyllä löytyä kun kilauttaa  :wink:

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #968 : 20.10.12 - klo: 17.59 »
Tuli sitten päivitettyä nuo muoviset ohjauksen pallonivelet teräksisiin. Olihan auto aivan erilainen ajaa kun ohjauksen väljyydet sai lähes nollille.

Kannattaako muuten noita teräspalloja rasvailla ollakin aineella, vai tuleeko niistä pelkät pölynkerääjät rasvattuna??

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #969 : 07.11.12 - klo: 20.55 »
No niin..

Tuli sitten testattua diffisetuppeja ja ainakin pitävällä alustalla (kuiva asfaltti) tb3 mulla toiminut hyvin seuraavilla: etu 100.000, keski 500.000 ja taka 50.000.

Lisäksi takana 1-asteen aurauspala ja takarenkaat säädetty 0-asteen kallistukselle.

Eturenkaissa hiukan (noin pari astetta) haritusta, ackermannin etummaiset reiät käytössä ja raidetangot kiinni kääntöpalojen etummaisissa reikälöissä.

Näillä setupeilla ja 27cc itse viilatulla koneella tuntuu olevan kohtuu mukava viedä laitetta ja mutkat saa silleen kivasti driftattua läpi.

Saattaa olla jääradalle kans mukava alusta jos joku aikoo kisailla talvella.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #970 : 17.11.12 - klo: 10.36 »
Olettekos päivitelleet tukivarsia alumiinisiksi? Vai aiheuttavatko ne enemmän ongelmia kun nuo muoviset, alumiinihan ei pahemmin taivu.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #971 : 17.11.12 - klo: 11.49 »
Shaissee tukivarren reijän ja ja tapin väliin, pureutuu kivasti sinne, liikkuessaan kahdesta pehmeämpi, tukivarsi horoontuu reijästään, irtoava materiaali lisää hiomatahnaa, horoontuu lisää.


Itse kukin voi tehdä päätelmiä että onkx hyvä vai ei.

/ Jere Siirilä

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #972 : 17.11.12 - klo: 13.55 »
Moro, tukivarsi päivitys juuri menossa, jonka jälkeen TB3 on ns. Full alu.
Kuvia laittelen kun rojekti valmis.
Alu tukivarsien mukana tulee teflon holkit jotka on helppo vaihtaa kun kuluu. Saatavilla myös kuparisena.
Tämä siis ratkaisuna tuohon jesin kuvaamaan asiaan,
kun taas muoviset kuluu samalla tavalla joudut vaihtaa koko varren.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #973 : 17.11.12 - klo: 13.57 »
Siino kehitystä tapahtunut, sanon mä.
/ Jere Siirilä

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #974 : 17.11.12 - klo: 15.17 »
Moro, tukivarsi päivitys juuri menossa, jonka jälkeen TB3 on ns. Full alu.
Kuvia laittelen kun rojekti valmis.
Alu tukivarsien mukana tulee teflon holkit jotka on helppo vaihtaa kun kuluu. Saatavilla myös kuparisena.
Tämä siis ratkaisuna tuohon jesin kuvaamaan asiaan,
kun taas muoviset kuluu samalla tavalla joudut vaihtaa koko varren.

Muoviset tukivarret voi myös holkittaa. Omasta holkitin messinkiholkeilla.
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #975 : 20.11.12 - klo: 14.31 »
Nyt alkaa TB3 olee uudelleen kasassa kesä kauden jälkeen. Päivitys osaa laitoin reilusti ja talvi testiin tuli jopa uudet leveämmät iskari tornit eteen ja taakse, servosaverit, jne...






Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #976 : 20.11.12 - klo: 14.56 »
Komia on ku sika pienenä!!!

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #977 : 20.11.12 - klo: 16.05 »
Kieltämättä hyvältä näyttää.
On muuten aika reilun kokoiset noi iskaritkin, kuin paksu tuo varsi on noissa?
mcd:ssä ei ole kuin 4mm tai 5mm, ja moni on niitä taivutellut ja jopa katkonutkin mitä olen ulkomaan foorumeilta lukenut.
Mitä maksaisi kierros iskareita Hanno??
Innovative-rc:n bigboret on 150£..

Poissa Nutechracing.fi

  • Veteraani
    • Profiili
    • Nutechracing.fi
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #978 : 20.11.12 - klo: 19.07 »
Hienon näköinen tulee manezin autosta. :wink:
Vielä kun saadaan ne uudet CVD:t ja alu servopöytä sulle niin kyllä kelpaa talvella ajella.
Noi TB3:n iskarin varret on 6mm. Kierros noita pumppuja, joulu tarjouksella 146 Euroa.

-Hanno/Nutechracing.fi
/Hanno Kruus
 www.nutechracing.fi

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #979 : 21.11.12 - klo: 13.49 »
Heti laitan cvd:t paikoilleen kun ne mulle toimitat. :grin:
samoin taakse tulee alu ylätukivarret, kunhan saan oikean kokoiset pallot.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #980 : 21.11.12 - klo: 13.56 »
Ei ois kalliit iskarit enään..
Millanen sielunelämä noissa on,siis mäntä ja tuo alaosan rakenne itse rungossa?

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #981 : 21.11.12 - klo: 14.03 »
Veikkaisin että olimat:in putki on paras jonka tohon autoon saa..

Tosin noiden saanti Suomeen voi olla hankalampi kun se valmistaja on pikkutekijä ausseissa..
Mutta esim alaa tuohonkin varmasti saisi erittäin hyvä rakennettua taikka Jari..

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #982 : 21.11.12 - klo: 14.18 »
Onkos tietoa että tuleeko VRCeeltä nutechiin oma putki? lueskelin tuota smoosmoon topikkia niin jotain yhteistyön tynkää on ollut??

Löytyy muuten myös vrc:ltä putkia tähän autoon.
Joko vaimennettu tai vaimentamaton.
http://www.powerslideracing.com.au/vrc-sidepipe-for-nutech-off-road-silenced-vrc8400.html
Jos putki kiinnostaa niin ei kun vrc:lle sähköpostia.
Hinta toimitettuna Suomeen noin 195€ Davidilta asian kysyin.
Tässä malli joka on vaimennettu.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #983 : 21.11.12 - klo: 14.23 »
Toi vrc putki ei mahdu buggy korin alle. Mulla on toi uus mielken putki testissä. Pitäis melkeen toimittaa se Heikkilälle dynoon, kun sillä on mun vanha modellsport m1 pannu.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #984 : 21.11.12 - klo: 14.39 »
Toi vrc putki ei mahdu buggy korin alle. Mulla on toi uus mielken putki testissä. Pitäis melkeen toimittaa se Heikkilälle dynoon, kun sillä on mun vanha modellsport m1 pannu. Samban putkella koneesta irtos 7,3hp niin olis kiva nähdä mihin toi mielken putki kykenee samalla koneella.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #985 : 21.11.12 - klo: 15.11 »
Modellsport 26cc S1:  Busted.

Nyt on moottoria pöristelty ja ihan positiivinen kokemus oli. 4,1hp @16200rpm ja 1,8Nm @14700rpm. Moottorissa oli WT-990 ja Samban vaimennettu putki. Vetoja tuli n.15kpl ja tuo on niistä paras.

Moottori vetää tasaisesti ja vastaa kaasuun hyvin. Ei ole hirveän herkkä säädöille, mikä on hyvä. Tuo Samban putki vaikuttaa todella fiksulta ja laadukkaalta. Uskon että suuri kiitos noinkin hyvälle teholle ja tehoalueelle tulee siitä. Vähän nyt tietysti jäätiin tuosta 6,3 hoopeesta ja 3,5 Newtonista...

Liitteenä käppyrä jossa hahmoteltu myös Modelsportin ilmoittama käyrä. Putkesta ei tosin tietoa mutta en usko että millään putkella saa merkittävästi tuota paremmin toimimaan.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #986 : 21.11.12 - klo: 20.16 »
Heh heh. Tehtaan mukaan 7,4hp ja mitattu 7,3hp joten aika lähellä ollaan. Tiedä sitten onko modellsportilla samat laitteet ku heikkilällä. Jotenkin luotan noihin modellsportin koneisiin enemmän kuin rcmk, obr, ddm viriviri koneisiin.
« Viimeksi muokattu: 21.11.12 - klo: 20.20 kirjoittanut manez »

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #987 : 21.11.12 - klo: 20.30 »
No jos on dynottu sillä heikkilän dynolla joka oli ennen buttenmaisterin, niin tehot ei välttämättä ole luotettavia.
Esim rengaskokoa muuttamalla saat erilaisia teholukemia..
Ja kuten alaa yhden modelsportin koneen dynosi, oli kone siis tehtaan mukan yli 6-hp, totuus oli se 4hp..
Joten veikkaan että tuo +7hp ei ole oikeasti moottorilta suoraan mitattuna kuin 5+hp.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #988 : 21.11.12 - klo: 20.43 »
Noi olimat:in ja vrc putket näyttää ihan kunnon putkilta ja uskon et varmaan sais omasta itse viilatusta koneesta noilla enemmän irti. Eri asia on se, että täyttääkö nuo putket tuon OR5 luokan tiukat säännöt?

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #989 : 21.11.12 - klo: 21.48 »
Muulla ei ole itselleni merkitystä tässä tapauksessa, kuin se että saisin verrattua mielken ja samban putkea samassa koneessa ja dynossa. Pidetään tää keskustelu nuudeliin liityvänä ja dynotus keskusteluja voidaan jatkaa muualla.