Kirjoittaja Aihe: Nutech 1:5 autot  (Luettu 339924 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1020 : 08.12.12 - klo: 22.36 »
Onko 2 vai 1 ohjausservo. Laita vaikka kuva autosta ilman koria niin siitä tuo selviää.

1 ohjausservo on eli on siis vissiinkin TBII ?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1021 : 08.12.12 - klo: 23.40 »
Jep, tb3 on tupla servot ohjauksella.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1022 : 09.12.12 - klo: 10.16 »
Ja tb3:ssa on uudenlaiset vetarit, sekä 24mm hexit.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1023 : 10.12.12 - klo: 20.36 »
ARRGGHHH!! Pelliseppä äkkiä paikalle. Mun tehoputki on ottanut aika pahan osuman itsenäisyyspäivän ajelussa terästolpan kanssa.

Just kun piti kaikki olla reilassa niin piti itte töpeksiä!!!?????

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1024 : 10.12.12 - klo: 21.58 »
Äkkiä kuvaa damagesta näytille. Niin siinä käy ku innostuu..

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1025 : 10.12.12 - klo: 22.05 »
Yksi tapa oikaista on katkaista putki, oikoa ja hitsata sen jälkeen taas kasaan. Toinen vaihtoehto on tukkia putken päät ja paineistaa putki. Kuumentamalla toholla sen saa yleensä oikenemaan aika hyvin.

Eli näin
Fixing a dented 2 stroke pipe

Uskon että sylettää jonkun verran  :undecided:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1026 : 11.12.12 - klo: 10.36 »
JABADABADUU!!!!

Putki suoristettu. Kuvat on vaan kännykässä enkä saa siirrettyä niitä koneelle.

Helposti tuo kävi kun kaasutöhöllä ensin lämmitti tarpeeks niin putki aukes melkein kuin itsestään. Sit vaan tehden sorvissa oikomistyökalu ja koputteli putken noin niin kuin melkeen suoraksi. Hopeella juottaen takasin kasaan ja tänään illalla "pikku" testi jos vaan kerkee.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1027 : 11.12.12 - klo: 10.39 »
Esa kaiken korjaa! :grin:

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1028 : 11.12.12 - klo: 20.34 »
morjensta

Hiukan härnää tuo putki homma, saakos tätä putkea nyt mistään netti kaupasta tilattua vai pitääkö sähköpostilla tilailla?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1029 : 11.12.12 - klo: 22.09 »
Omaan bajaan tilasin big boren suoraan valmistajalta hintaan 190€ kotiinkuljetettuna.

Maksu hoidettiin paypalin kautta, mutta varmasti muutkin tavat mahdollisia.

David de Grootin tavoittaa:

info@victoryrc.nl
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1030 : 12.12.12 - klo: 08.26 »
Omaan bajaan tilasin big boren suoraan valmistajalta hintaan 190€ kotiinkuljetettuna.

Maksu hoidettiin paypalin kautta, mutta varmasti muutkin tavat mahdollisia.

David de Grootin tavoittaa:

info@victoryrc.nl

tänks, täytyypä laitella postia sitten kun tilaaminen on ajankohtaista.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1031 : 12.12.12 - klo: 08.54 »
Juhamatti valisti minua putken ostossa joten laitetaan tietoa eteenpäin  :azn:

Eli VRC:n pääkallopaikka löytyy Hollannista ja paketti lähtee matkaan PostNL:n kautta. Davidilta saa pyytämällä seurantakoodin. Paketti matkaa DPD:n kyydillä ja heti kun saa Davidilta seurantakoodin kannattaa soittaa suomen DPD:n asiakaspalveluun:

Puh: 010 804 848

Sieltä sinulle annetaan heidän oma koodi jolla paketin matkaa voi seurata DPDn suomen sivuilla
http://www.dpd.com/fi/%28portal%29/fi


Itselle putki saapui viikossa. Aluksi vaikutti aika nihkeältä kun ensimmäiseen pariin päivään ei tapahtunut seurannassa mitään. Varsinainen kuljetus taisi kestää sen kolme päivää. Verojahan tuosta ei luonnollisesti enää mene Suomen puolella.

Itse tosiaan tilasin vaimennetun sidemount big boren. Uskoisin että Davidilla on aika hyvin putkia hyllyssä laitteeseen kuin laitteeseen  :wink:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1032 : 16.12.12 - klo: 16.32 »
Kiitoksia vain hyvistä ohjeista. Tällä hetkellä vaan vaivaa tuo rahan puutostila joten ei oikein pysty vielä tilailemaan. Sellanen kysymys tuli mieleeni että mitä tarkoittaa tuo putkien yhteydessä käytettävä bigbore maininta??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1033 : 16.12.12 - klo: 20.49 »
Oliskos tuo "big bore" maininta tarkoitettu käytettäväksi putkien kanssa jotka on jo suunnittelupöydällä mietitty isompien (29-30,5ccm) koneiden jatkoksi. Ainakin näin olen itse ymmärtänyt.

Mun mielestä tuo Hannon myymä mielken tehari toimii kivasti näiden pienempien koneiden jatkeena. Ei ainakaan täysin hukkaa alavääntöä ja kuitenkin yläpäästä löytyy kivasti potkua.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1034 : 17.12.12 - klo: 08.32 »
Pystyykös putken ulkonäöstä jotenkin päättelemään onko se bigbore vai ei? Tuo nutechiin tehty vrceen putki ei vissiinkään ole bigbore? Kun tuon putken jossakin vaiheessa hankin niin se olisi tulossa tuohon vakio cy26 koneeseen, mutta jos se on bigbore niin jää hankkimatta.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1035 : 17.12.12 - klo: 11.00 »
VRC:llä taitaa olla kolmea mallia myynnissä. Perus, Pro ja Big bore.

Mikäli itse olen oikein ymmärtänyt niin Pro on tarkoitettu pienemmille vakio ja virikoneille. Tilavuuteen 28cc saakka. Big bore  taas juurikin 29 eteenpäin. Kuulemani mukaan Pro:kin laulaa isommissa koneissa kyllä hienosti.

Pron ja BB:n erottaa ulkonäöllisesti ainakin bajoihin suunnatuissa putkissa ulkonäöstä. BB on paljon pidempi ja paksumpi kuin pro. Pro:n hitsaus sauma on myös jyrkempi kuin BB:ssä.

Vaimennettu Pro:



Vaimennettu BB:



Itsellä ei ole käryä että millaisia putkia VRC:llä on tarjolla nuudeliin. Itse otin vaimennetun äänen takia ja siksi että kuulemma vaimennetusta saadaan parempi alavääntö. Vaimentamattomalla saadaan parempi huippu teho koska kone kiertää korkeammalle. Vaimentamaton soveltuu näin ollen paremmin "urku auki" ajamiseen.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1036 : 17.12.12 - klo: 13.16 »
Mulla on ollut noi kaikki VRC:n putket mun nutechissa. Vakio koneessa cy 29 ja cy 26 oli toi perus VRC putki

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6554/.f  Vakio koneisiin.

Sitten hommasin OBR 29.5cc Fullmodin koneen ja VRC BIG BORE Vaimennetun ja VRC Pro pipe Vaimennetun siihen.

Noista putkista sen verran että toi Big Bore antaa hiukan enemmän alavääntöä (Nutech 4wd) ja kierroksia se maksimissaan on ottanut n.18500 rpm. Toi  Vrc PRo Pipe on hiukan laiska alhaalta mutta ei kuitenkaan niin paljoa että haittaisi ja kierroksia se on ottanut 19999 rpm (kierrosluku mittari ei näytä enempää kierroksia joten en tiedä onko mennyt ylikin)

Alla lista missä näkee mihin koneisiin tuo VRC Pro Pipe ainakin sopii.
NG = Not good
G = Good
P = Perfect

Piston Ported 2-bolt;
23cc NG
26cc NG
27,2cc G/P
30,5cc P

REED Ported 2-bolt;
27,2cc G/P
30,5cc G/P

Piston Ported 4-bolt;
23cc PRO MOD P
26cc PRO MOD P
27,2cc PRO MOD P

TS REED Case 4-bolt;
27cc PRO MOD P

Stock 2-bolt;
23cc NG
26cc NG

Stock 4-bolt;
23cc NG
26cc G/P

Jostain olen lukenut että toi putki minkä VRC on tehnyt Nuudeliin olis pro pipe ja ton listan mukaan se ei olisi vakio koneeseen sopiva.

Jos tuon VRCn haluat niin tilaa toi putki minkä linkin olin viestin alkuun laittanut eli vakio koneeseen tarkoitettu putki. Sopii hyvin ilman suurempia modauksia Beetlen korin alle (niinkuin noi muutkin putket). Hommaat vaan jostain noin.10-15 pitkän ja pari senttiä leveää alumiini levyä tai vastaavaa ja taittele siitä sopiva kiinnitin putkelle. Mulla saattaa olla vielä kotona toi mun kiinnike tuolle VRC perus putkelle. Sitten pieni reikä pohjaan ja ruuvilla kiinnike kiinni. Itse en edes jaksanut metsästää tuota VRC putkea mikä nutechiin oli tehty. Näin onnistu paljon nopeammin  :azn:

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1037 : 17.12.12 - klo: 18.19 »
Jos tuon VRCn haluat niin tilaa toi putki minkä linkin olin viestin alkuun laittanut eli vakio koneeseen tarkoitettu putki. Sopii hyvin ilman suurempia modauksia Beetlen korin alle (niinkuin noi muutkin putket). Hommaat vaan jostain noin.10-15 pitkän ja pari senttiä leveää alumiini levyä tai vastaavaa ja taittele siitä sopiva kiinnitin putkelle. Mulla saattaa olla vielä kotona toi mun kiinnike tuolle VRC perus putkelle. Sitten pieni reikä pohjaan ja ruuvilla kiinnike kiinni. Itse en edes jaksanut metsästää tuota VRC putkea mikä nutechiin oli tehty. Näin onnistu paljon nopeammin  :azn:

Näin se on varmaan sitten tehtävä, tuo nutechiin tehty putki näyttää vaan niin pirun hienolta kun se sopii täysin autoon tuo linkittämäsi on vähän jotenkin tökerön näköinen. Mutta en osta sellaista putkea joka ei toimi koneen kanssa.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1038 : 20.12.12 - klo: 22.27 »
Juhuu!!

Kohta se on Vorssassakin Nuudelimiähillä oma tehopenkki!! Ensitesti jo tehty, mutta lopullinen versio hioutuu varmaankin tuossa joulun luppoajalla.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1039 : 20.12.12 - klo: 22.41 »
Niinpä. Kohta päästään testailee kunnon viriviri pannuja.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1040 : 21.12.12 - klo: 08.52 »
Mielenkiintoista. Onkos tuo moottoridyno vai pyöristä mittaava? Laittakaahan tuloksia niin pääsee vertailemaan  :wink:

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1041 : 21.12.12 - klo: 09.41 »
Moottoridyno on kyseessä. Ilmoitellaan lisää kun saadaan softa rokkaamaan sillä tasolla, että tuloksiin voi edes jotenkin luottaa. :grin:

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1042 : 21.12.12 - klo: 10.07 »
Hienoa että löytyy muitakin "hulluja"  :wink: Mikäs softa tuohon tulee? Itse meinasin AIMin loggeria mutta niissä pitää mennä EVO-sarjan laitteisiin että alkaa toimimaan. Ja hintahan on sitten $$$...

Nyt on tarkoitus tehdä Dataq boksin kanssa, katsotaan miten etenee.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1043 : 21.12.12 - klo: 16.46 »
Simple dyno on nyt testissä. Saattaa tulla toinenkin ohjelma kunhan saadaan hommat haltuun Manezin kanssa. Voi jopa olla että mittaukset tehdään kahdella rinnakkaisella järjestelmällä jotta tuosta mittauksesta saadaan mahdollisimman luotettava.

Nyt vasta ollaan harjoiteltu kuinka näitä hommeleita pitäis rakentaa. Ensimmäinen tavoite on saada moottorien eroja mitattua, ei niinkään absoluuttista totuutta. Jatkossa varmaankin saadaan niitä luotettavampia mittaustuloksia.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1044 : 21.12.12 - klo: 20.00 »
SimpleDynoa kannattaa käyttää vain raakadatan eli rpm vs. aika tallennukseen. Ja näytteenottotaajuudeksi 44,1kHz. Simpledynon tehokäyrät sovitetaan muistaakseni 5. asteen polynomifunktioon joka toimii suht hyvin niin kauan kuin käyrässä ei ole kuoppia tms.

Eli suosittelen ottamaan esim. excelin käteen ja sillä laskee tehon ja momentin siitä raakadatasta (.txt tiedosto). Tuo simpledyno on yllättävän tarkka systeemi kun vaan panostaa siihen datan jälkikäsittelyyn.

Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1045 : 25.12.12 - klo: 01.43 »
Simpledynon tehokäyrät sovitetaan muistaakseni 5. asteen polynomifunktioon joka toimii suht hyvin niin kauan kuin käyrässä ei ole kuoppia tms.


tätä mä ihmettelin simpledynossa ku kokeilin omassa 1:1 autojen dynossa. simpledyno ei piirtänyt käyriin kuoppia jokka näky esim boschin FLA206 ja dynomiten ja dynamicsin dynoissa.

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1046 : 29.12.12 - klo: 23.32 »
Tuollainen siitä Nutechin 2wdstä sitten tuli...Tänään ehdin hiukan ajamaankin ja ainakin erillainen ajaa kuin Mega Beetle neliveto. Tohon Mega Beetleen asennan Bartolone Torpeedon ja uuden moottorin joten luulen että siitä tulee kuitenkin tän talven lelu ja tämä 2veto jää kesään?! :azn:

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1047 : 30.12.12 - klo: 13.33 »
Todella nätti luomus. Kelpaa tuolla driftailla pitkin pihoja ja ratoja.

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1048 : 06.01.13 - klo: 17.22 »
Noni taas meni nuudelista ohjaus servo. Eka kyrvähti rhino4 ja nyt sekosi sävöxin sv-0235mg (toimii aivan kuin olisi riivattu?)

Eli tarttis hommata uutta servoa, hitecin hs-5755mg on näköjään lopetettu ja seuraava vaihtoehto näyttäis olevan hitecin hs-5765mh

Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta uudesta hitecin servosta, tai parempaa ehdotusta ohjaus servoksi?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1049 : 06.01.13 - klo: 17.29 »
Mikä niitä syö?
Huono kosteus suoja?
/ Jere Siirilä