Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maikki_S

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc5
« : 13.01.11 - klo: 07.35 »
Postissa saapui One-way tc5:seen. Kummastuttaa tuossa vaan se, että miten tuo irtonainen rinkula on suunniteltu kiinnitettävän lukkoon. Kyseessä siis se osa joka estää remmin pääsyn rattaalta pois.
Lieneekö pikaliima paras vaihtoehto?

O-renkaat ilmeisesti työnnellään noihin nivelien  sisään ja vetarit tulevat niitä vastaan.


2
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc5
« : 31.12.10 - klo: 12.30 »
Mikä on pinionin kiristys kuusiokolo-pultin avaimen koko?

Kyse on ilmeisesti josta tuumakoon työkalusta...

3
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salo, Meritalon koulu
« : 22.12.10 - klo: 19.30 »
Puhetta oli viime sunnuntaina, että vois mennäkkin. Sitoutuneita matonrullaajia tarvitaan kyllä paria naamaa useampi  :roll:

-J

Nyt kun on uusi pirssi, niin voisi viipyä niin kauan että saisi levitettyä ja kerättyä.

4
RC-kerhot ja -radat / Salo, Meritalon koulu
« : 22.12.10 - klo: 09.08 »
Moro.

Onkos ensi sunnuntain (26.12) tapaninpäiväksi porukka suunnitellut menevänsä ajelemaan?

T:Mikko ja Asso TC5

5
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc5
« : 18.12.10 - klo: 12.02 »
Pinionin hammasjako on väärä, se ei ole 48dp vaan olikohan mod 0,5, joka on hyvin lähellä 48 dp:tä. Ne toimii yhteen mutta meteli on aika kovaja spurri kuluu ajan kanssa huonoksi. Kannattaa hommata oikea pinioni.

Juuri noin se oli. Ääni hiljentyi huomattavasti ja piikit natsaa toisiinsa.

6
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc5
« : 15.12.10 - klo: 19.47 »
Samaa hammastusta asso käyttää.
Spurri on luultavasti kulunut huonoon kuntoon, kierosti kiinni tai raapii esim ylädekkiä

Ihan fiksun kuntoiselta vielä näyttää. Spurri on suorassa akseliinsa nähden eikä myöskään raavi ylädekkiin.

Kun tuota lähemmältä katselee käsin rattaita pyöritellen, niin vaikuttaa siltä kuin pinionin piikit osuisivat melkein spurrin piikkien kanssa yhteen.

Josko mulla sitten kuitenkin olisi vääriä pinioineita...

7
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc5
« : 15.12.10 - klo: 17.56 »
Minulle saapui eilen käytetty TC5. Mukana ei ollut yhtään pinionia, joten asensin siihen TT01:ssä olleen pinionin. Nopean googlauksen tuloksena tulin tulokseen, että siinä olisi sama hammastus kuin TC5:ssä, 48 Pitch.

Nyt auto pitää kuitenkin suht kovaa surinaa pyöriessään.

Eikös tuo kuitenkaan ollutkaan TC5:teen käypä ratas?

8
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 10.12.10 - klo: 14.29 »

9
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 10.01.10 - klo: 13.22 »

Usein myös pieni kivenmuru (tms) joko spurrissa tai pinionissa aiheuttaa rutinan.
Suurennuslasilla kun katsoo, saattaa murunen olla uponnut spurrin muovin sään osittain.
No näinhän siellä oli juuri tapahtunut. 1mm *1mm kivi oli taka-akselilla olevan muovirattaan hanpaiden välissä.

10
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 08.01.10 - klo: 17.54 »
2. Mistä johtuu että auto pitää aikamoista rutinaa kun työntää esim lattialla eteenpäin? Onko jotain erityisiä paikkoja jotka kannatttaisi tarkistaa. Auto on lähes vakio tt-01, moottori ja nopari on "viriosat"

Senverran sain tutkittua että rutina tulee pinionin ja spurrin välistä, mihinköhän asentoon tuo moottori pitää laittaa?


Itselläni  on tuota samaa ongelmaa, että rutisee noiden rattaiden välissä. Liian kulunut pinion voi kanssa tuota aiheuttaa ?

Mulla ei tosin päästä ääntä lattialla työnnettäessä.

11
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 01.01.10 - klo: 15.07 »
Sulla on radiosta reverse päällä kaasu/jarrukanavassa, ja ajelet ikäänkuin pakilla koko ajan.

Rev pois ohjaimen 2kanavasta ja moottorin johdot toisin päin.

Kyseiset neuvot auttoivat. Kiitoksia.

12
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 31.12.09 - klo: 11.24 »
Hei!
Mulle tuli tuohon muuten vakioon TT-01E:hen HPI:n firebolt 15T sekä siihen nopari SC-15.

Kaikki pelaa muuten hienosti, mutta tuo jarru toimii väärässä kohtaa.

Eteenpäin ajaessani kun laitan yritän jarruttaa alkaakin se samantien pakittaa.
Taaksepäin pakittaessani kun laitan kaasun päälle, se jarruttaakin ensin ja vasta uudestaan kaasuttaessani se lähtee eteenpäin.

Olen yrittänyt etsiä netistä tuohon nopariin kuuluvaa ohjetta, sitä kuitenkaan löytämättä.

Johtoja olen käännellyt ja liitellyt eritavalla.

Mikä neuvoksi?

Sivuja: [1]