98
« : 29.08.20 - klo: 15.07 »
Onneksi saatiin monia kisoja ajettua tänä kesänä vaikka koronaviruspandemia aiheutti epävarmuutta moniin asioihin. Kisajärjestelyt olivat totuttuun tapaan hyviä ja radat hyvässä kunnossa.
Aikataulusta sellainen kommentti, että perjantai-illan ja lauantai aamun välissä ei ole hyvä enää vaihtaa eräjärjestyksiä, ainakaan siirtää kilpailijaa aiempaan erään. Aikataulut oli kisoissa kilpailijan näkökulmasta hyvät noin yleisesti. Kiireen tuntua ei juurikaan tullut missään kisassa. On kivaa kun kisapaikalla on ruokaa tarjolla.
Kaksipäiväisen kilpailun eräväli oli sopivan kiireetön. Pidin tästä paljon. Nyt ehti korjaamaan / vaihtamaan autosta öljyjä ja syömään miettimättä kumman valitsee. Jos halutaan hotelliöitä minimoida, olen sen kannalla, että lauantain aloitus voisi olla vaikkapa klo 11-12, jolloin monen tunnin ajomatkan takia ehtii vielä hyvin aamulla lähteä kisapaikalle. Lauantain lopetus voisi olla vaikkapa klo 20. Sunnuntain aloitus klo 8 ja lopetus voisi olla viimeistään klo 17-18 paikkeilla, jolloin jää vielä hyvää aikaa ajaa illaksi kotiin. Ajattelin lähinnä sellaista neljän tunnin ajomatkaa tässä kohdassa.
Kisaformaatista:
B-finaalin "Last Change"-nousu on hyvä. Se kehittää paineenalaisena ajamista, jolla saadaan kilpailijoiden tasoa nostettua pitkässä juoksussa. C-finaalin näen hieman tarpeettomana. Saisiko siihen keksittyä jonkun mahdollisuuden nousta vielä B-finaaliin ajamaan parempiaan vastaan?
Renkaan kulutuskestävyys on hyvä. Salon helteessä ja röykyissä olisi kovempi seos voinut olla mukavampi. Muissa kisoissa supersoft oli ihan hyvä.
Nostamiset on aina tapahtumarikkaita ja joka vuotinen puheenaihe. Jokainen voi tarkastella omaa toimintaa ja tarpeen mukaan ryhdistäytyä. Hauskin kommentti oli kyllä tänä kesänä, että "Kännykät taskuun kun nostetaan autoja."
t. Kai