Jos nyt yhtään sähkömoottoreita tuntee niin käämityshän ei ainoa asia sähkö koneessa ole :D 4082 on 8.2cm pitkällä kannulla ja 4092 9.2cm kannulla. Myöskin vääntö olettevasti lisääntyy isommalla kannulla, koska siellä enemmän magneeteilla pinta-alaa näin voisi ainakin olettaa.
Virrat on isommat toki kummallakin kv lukemalla (4082 ja 4092 kannuissa), kun nykyisellä kv lukemalla eli tehoa i * u tulee toki lisää, siinä kiinnostaisi se miten esim 1050kv 4092 tehon käyttäytyminen eroaa 1500kv 4082 käyttätymisestä. Toisena pointtina eli jos kv menee hirveän ylös niin väännön puhutaan myös laskevan toki tätä pystyy välityksillä korjaamaan kun kierrokset nousee, mutta luulisi että pieni kv isolla teholla olisi parempi, kun järkyttävän suuri kv lukema samalla teholla. Toki pinioni/spur joutuu kovemmille, kun joutuvat saman tehon välittämään lävitse pienemmällä kierrosluvulla.
Jos jollain kokemuksia noista pitkä kannuista, näihin lyhyisiin "perus 4072" kannuihin niin mielenkiinnolla otetaan vastaan ja vinkkejä aiheen suhteen.
---------------------------------------------------------------------
Ei sudi riittävästi ainakaan tällä hetkellä, asfaltilla varsinkin turhan laiska, hiekalle tuo nyt välttäisi näinkin. Toki helppoa olisi vaihtaa vaan hieman isommalla kv:lla 4072 kannu, mutta kiinnostaisi noiden isompien kannujen plussat ja miinukset verrattuna tähän "perus" moottori kokoon.
Toki vaihtoehtona olisi mennä isoon kannuun ja 8s tai 10s setuppiin, mutta noparien hinnat karkaa pahasti käsistä ja samoin auton paino alkaa karkaamaan.
Radan ajaminen on vähän erilaista touhua, kun tälläisen ylitehokkaan setupin hakeminen ainoastaan hauskanpitoon ja toisien autojen kanssa ajeluun. Kaikki diffit 100% lukossa krossin rungossa, kertonee jo ettei näitä paljon radalle ole mietittytai vaikea uskoa että kukaan niin ajaisi krossilla radalla.