Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kyoshodbx

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 17
241
Yleinen keskustelu / Vs: rc-rata omalle pihalle
« : 12.04.15 - klo: 09.30 »
Tää on aikalailla OT mutta mites noit kuvia saa lisättyy ku väittää et kuva liia suuri?
Vaikkapa paint:lla piennennät kuvaa.
Alkuun vaikka 50% jos ei riitä niin toiset 50% jne

Viimeksi kun tänne tarvisin kuvia laittaa nii otin luurin kamerasta resoluution pienimmälle ja sit vaan lisäilin.ei tarvinnut muokkailla.

242
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 09.04.15 - klo: 13.50 »
Tein sit uuden satsin bensaa.eikä se Jqn tankki ollu vieläkään tiivis,eli tankin vaihto.laitoin paikalleen moottorin mukana tulleen tankin,ilmeisesti nimen omaan bensatankki.semmonen huonopuoli siinä on et ei sopinu paikalleen ennenkä otin etujäykistimen pois autosta.vaikuttaa varmaan heikentävästi ite autoon.mut tankki on tiivis ja kone toimi koeajossa suht hyvin.nyt on nämä pihasudittelut valmiit.seuraavan kerran sit radalla,viimestä hienosäätö.siitä kommentit sitten.

243
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 08.04.15 - klo: 21.13 »
Mahtuukos tuo kone ihan nohevasti esim 1/10 kokoseen polttisturistiin?

Joskus omistin kyoshon gxr28moottorin ja tämä on isompikun se plus virtalaitteet.eikös polttis turistit käytä paljon pienempää konetta(en tunne luokkaa).tää on turhan kookas buggyynkin mielestäni.

244
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 08.04.15 - klo: 17.02 »
Kyllähän tässä 0-kelissä tai vähän yli pitää vielä kesäkeliä rikkaammalle laittaa

Nii aika rajusti on ohjetta rikkaammalla.mites se on kun kääntää laihemmalle nii lähteekö lämmöt nousuun?ei oo aiempaa kokemusta.

245
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 08.04.15 - klo: 16.24 »
Litran verran on nyt konetta pyöritetty.6tankkia pukilla tosi rikkaalla ja vähän kaasutellen.välillä pyöri ok välillä sammuili :shocked:.sit 7-11tankkit ajelin pihassa välillä kaasu pohjassakin.löylyä tuntuu olevan buggyn tarpeiks ja yli.aluks ku ajelin nii sammuili jatkui ja vähän väliä piti säätää.kunnes älysin että tankinkorkista on silikooni orengas turvonnut eikä tankki välttämättä menny kiinni.korjasin uudella orenkaalla(en tiijä onko sekään bensaa kestävä)ja kone pelas hyvin viimeisen tankin.täytyy tehä uus bensa satsi ja säätää kohilleen,nyt jonkin verran rikkaammalla kun ohje neuvoo.saattoi johtua ilma vuodosta mut kone kävi vähän liika lämpöisenä,noin pintakaasulla jo helposti sen 90-110.jos ei saa viileämpänä käymän niin kesällä tulee kyllä kuuma.semmonen kiva ominaisuus tässä tuntuu olevan että tartti laatikolla ei tarvii hangat,hörähtää käymään iha pikku pyöräytyksellä.nitrot harvoin minun käytössä on käynnistynyt noin helpolla.radio häiriöitä en tänään huomannut,laitoin vastarin ekaks keulille,sen viereen regulaattorin.sit vaihdoin syttylaatikon keskelle,kuvassa sen omavalmiste vastarilaatikon tilalle.kaikilla muilla vaihtoehdoilla radio sekoili enemmän tai vähemmän.eli vastari on saatava mahdollisimman etäs muista virta vehkeistä.pöydällä se toimi ihan ok mut kun kone pyörii niin häiriöt alkaa.

Nyt on pienkonebensaa ja 6% seosta ehdotettu.onko muita ehdotuksia.ite meinaan tehä nyt uuden litransatsin shn öljyllä ja laitan vähän lisää oikeeta 2töljyä.pienkone pensaa en meinannu hommata,mut tuo öljy on kyllä mietinnän arvoinen juttu.ymmärtääkseni hyllyssäni oleva mobilin 2t öljy on kuitenkii sen verran laadukasta et riittänee.

246
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 07.04.15 - klo: 19.11 »
Joo jotain motorossi öljyä mietin itekin.mut nyt on konetta 4tankillista pukilla pyöritetty.mielestäni tyhjäkäynti jää hieman isolle,jos pienentää niin alkaa sammuilemaan.kovin kovilla kierroksilla en vielä käyttänyt mut ei se ihan nitron tapaan naukaise.siitäpä luulen että kun ajamaan pääsee niin 14nen kello osoittautuu pieneks.tuo aamulla vaivannut radio härö vaivasi aika sitkeästi.siirsin käytännössä kaikkia virta laitteita ja vaihdoin vielä vastarinkin.ihan vakuuttunut en vieläkään oo mut jospa se ois selätetty.vaikutti että syypää ois ollu regulaattori liian lähellä vastaria.onko muilla ollu ongelmia radion kanssa jos on regulaattori ihan vastarin vieressä?radio siis sanwa mt4.tankin kesto jäi nyt noitten häiriötten myötä hieman arvioks mut muutaman minuutin sisään sattuu nitron kaa.saa nähä sit ajossa.sitä meinasin huomenna koittaa,tosin pihassa on vasta pieniläntti sulaa ja kuivaa.

247
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 07.04.15 - klo: 13.31 »
No niin nyt on kokemusta.aluks tarkistin kasarin säädöt,ja tankkasin.sit ruutalla bensaa bensaletkuun ja paritippaa tulpanreijästä.ja tulille.noin puol tankkia kävi välillä sammuen mut suurensin vähän tyhjäkäyntiä niin sit rupes pyörimään ja eka tankilla ihan vaa hieman kaasuttelin,suunnilleen nii ku ohjeessa aikaa meni noin17min.huom sammuisi aluks.
Sit toka tankki,kone tulille.ja servot tekköön mitä sattuu/radio yhteys pätkii.sammutin pois.ja vaihdoin vastarin ja rekulaattorin akkupoksiin.akku tietenkin minun kuvassa näkyvän omavalmiste vastaripoksin tilalle.ja kone tulille,nyt vaikuti et radio yhteys toimi.en huomannut ekatankilla ongelmaa,mut en kyllä paljon mankka käessä pitänytkään.näin kunnes bensa loppu.nyt kuppi kahvia ja seuraavat paritankkia.ohjeesta huolimatta en meinaa piikille kääntää vaan pyörittelen noilla säädöillä.
Jooran kokemuksia miettineenä aattelin aamulla et laitan ohjeen mukaan sotkettuun litran bensa annokseen vielä 10ml lisää öljyä.laitoin ihan mobilin moottoripyörään tarkoitettua 2t öljyä

248
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 06.04.15 - klo: 18.32 »
Ei oo voitelu vaan riittänyt. Ehkä pistäisin hiukan enemmän öljyä bensaan mitä valmistaja suosittelee.

Tänään kun sen mukana tulleen pikkuöljy pullon avasin(sotkin sen 1litraan)niin ajattelin että on aika notkeaa verrattuna perinteiseen 2t öljyyn.mut paljonko sitä sit arvaa laittaa.

249
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 06.04.15 - klo: 17.50 »
Lisää infoo jos saan pyytää.kuumana on siis käyny?huomenna meinasin sisään ajella nii ihan hieman kiinnostais.

250
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.04.15 - klo: 18.37 »
Millähän ohjelmalla li-ion 7,4v akku pitäis ladata.nimhi vai lipo?
Taitaa tarvita oman ohjelman. Muistaakseni kennon katkaisujännite on kympin pari lipoa alempi

Joo.pitänee arviosta latailla ja kyttäillä vieressä.siinä on vain plus ja miinus johto.nii kenno jännitettä ei kyllä saa mitattuu.mut näkeehän tuon kokonaisuuden.

251
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.04.15 - klo: 17.04 »
Millähän ohjelmalla li-ion 7,4v akku pitäis ladata.nimhi vai lipo?

252
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 04.04.15 - klo: 08.24 »
Käyt varmaankin tulevana suvena sitä ulkoiluttaan Tuusniemen ratalla?

Siitä sit aikanaan omassa osiossaan.

253
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 03.04.15 - klo: 17.55 »
Tämän päiväistä.elikkä sivu taakse päin on kuvat.siinä auto on kasattu alkuperäiselle pohjalle.mut ahaa elämyksenä tilasin leveän pohjan ja kasasin jqn siihen.himpun jos ois isompi tuo white edition patteri kotelo niin sytkä ois sopinu kansien sisään.mut jospa se noin menis.tässä kokoon panossa on nyt hyvää edelliseen se että vastarille sai sopimaan kotelon.kenties hieman tois painoinen siitä tuli.ja onhan siinä vahva omavalmiste lookki.mut noilla se nyt käyntiin laitetaan.kenties jo näinä pyhinä.siitä sit lisää.

254
Yleinen keskustelu / Vs: Korin valmistus
« : 28.03.15 - klo: 20.29 »
Luulisin et kustannus tehokasta kipsiä saa kraudasta tai muusta saman alan liikkeestä.

255
joo voihan se olla melko kova homma porata karkastupinjoni.kumma yleensä että noita akseleita on eripaksuisia.jossai moottorissa olikai vielä tuuma mitallakin akseli et ei ois liikahelppo :shocked:

256
Miksi moottorista on hiottava?eikö pinjoni ois halvempi/helpompi työstettävä

257
Sähköautot / Vs: RC Emek
« : 28.02.15 - klo: 20.20 »
anteeks ko männöö ohi aiheen.mulla ois vanha 80 luvun rcrekka hyllyllä.omat orkkis sähöt oli surkeet jo uutena.siihen ostopuolella oon koittanu kompoo ehtii,mut ei löyty.jos jollai on semmonen myytävänä niin laittaisitko viestii.tämän tyylinen rekka on kyseessä.eli moottorin ois pyörittävä pienillä kierroksilla ja vauhtia ei tarvita paljoo.kovin suurikokoiset komponentit ei sovi kuorien sisään

258
Kyosho / Vs: Kyosho usa-1 nitro
« : 25.02.15 - klo: 08.33 »
Voisko jollain tälläisellä konversio kitillä tämän auton muuttaa hiilettömäksi?
http://fi.eurorc.com/category/57/konversio-kitit

Varmaan.ite kyllä ostaisin valmiiks hiilettömän monsterin.ja jättäisin ton johonkii koristeeks :wink:.tuohon taitaa osatkii olla jo loppu/loppumassa.

259
Tommilla oli viimeisessä vinaalissa kamerakatolla,se kiinnostaisnähä

260
joo kivaa oli.ja nostajana jännää,pelonsekaisintuntein kattelin tuota Tanen 10 kiilalla ajoo.hirvee vauhti hiukset vaan lepatti.omajo oli just sitä kun reenimäärästä voi oottaa.Asmolle myös pointsit.palkintojen jako oli jotain mitä ei isommissakaan karkeloissa oo viititty järkätä,mut meilläpä oli.harmikun junnut puuttu.

261
Valitkaa suosikkinne.

http://strawpoll.me/3682537

Semmonen juttu,että kun järkätään äänestys niin äänestettävät asiat pitää olla tasapuolisesti äänestettävissä.
Nyt on
Matto
Betoni,maalattubetoni ja vielä yks vaihtoehto jota en nyt muista.

Oikein ois ollu
Matto
Betoni

Tai
Matto,keinokuitumatto räsymatto
Betoni,maalattubetoni ja kolmasvaihtoehto

Ekassahan äänestetään tyylii 3vastaan1

Oma ääneni menee normaali betonilattiaiselle radalle.jos se,ketään kiinnostaa.euroopan kisoista en tiijäkun enoo käynyt

262
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 17.02.15 - klo: 14.02 »
mihin tommosen rattaita tarvii säästää :)
miksi et vaan käy hakemassa vastuksen vastus kaupasta sille pakille?

Nii vaihtoehtohan se on tuokin.lähinnä kysymys olikin siitä et toimisko tuo nuin kun aattelin.hyllyssähän se kestää kyllä seistä vaik miten pelais.jos sitä rattaitten kestoo mietit.

263
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 17.02.15 - klo: 12.44 »
Ei ehkä suoraan tänne kuuluis mutta täältä taitaa parhaan yleisön saaha.elikkä eräässä vintage projektissani on vanhamekaninennopari.noparissa on tietenkii neutraali,eteenpäin on hidas,keskinopee ja nopee.taaksepäin on nopee.nyt näistä kolmesta eteenpäin vaihteesta on viety johto sille onkosenyt vastus. eli kolme johtoo ja nopeelta vaihteelta heitetty hyppyjohtona pakille.nyt mietin että jos liitän sen pakin johdon nopeelta tuolla hitaan johdolle niin muuttuuko pakki silloin nopeesta hitaaks.tämä säästäis 30vuotiaita rattaita melkoisesti.

Toivottavasti joku tajus mitä koitin selittää.

264
Vois ilimottautuu toiseenkii luokkaan,mut mitenhän tämä kisa käytännössä toteutuu?eli miten nämä luokat yhdistyy vai ajellaanko yks/kaks kerrallaan.

265
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 14.02.15 - klo: 21.56 »
jep nyt on junnulle auto tilattu ja maksettu.varaosiks pari sarja etutukivarsia iskaritornit ja takatukivarret(b5).pohja levyn jätin hyllyyn.aattelin ootella kunnes jertsi saa sarjatuotannon käymään :wink:.saas nähä saanko viimosen junnun kiinnostuun rc autolla ajosta.

kaiken saatavilla olevan tiedon peruteella ei pitäis olla kalustosta kii

266
Ömm siis mistä semmone storage löytyy? Laturina graupner ultraduo plus 40. Onnistuuko jos laittaa discharge ja cutoff 3.7v?

Joo nyt en ossoo vastata mut mullon laturissa ihan storage ohjelma joka lataa automaattisesti oikein.skyrceen laturi.

267
Mites ton gens ace 5000mah 2s lipon saa storage tilaan? Tällä hetkellä 3.9v per kenno...

Pitää viihtyä radalla vähän pitempään,tai sitten vaan kytket sen laturiin ja storage ohjelmalla hurautat varasto tälliin

268
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 13.02.15 - klo: 13.37 »
Elikkä varaosa pakkiin tukivarret iskaritornit ja pohjalevy? :grin:

Jou en oikeesti aikonu pohjalevyy tilata.

269
Yleinen keskustelu / Vs: RC harrastus,
« : 13.02.15 - klo: 13.31 »
on tästä harrastuksesta noita kavereita niin paljon tullut,että aika moni minun kavereista harrastaa.ja siihen on päästy kun oon menny paikalliselle(välillä naapuri kylän)radalle missä näitä kaltaisiani yksilötä parveilee.ns normaalikavereista ei kovin moni taija ymmärtää.koti oloissa jos oisin tätä harrastanu niin ois varmaan tullu vaihettuu lajia.ei oikein tuo pihalla/soramotulla ajelu pitkästi kiinnosta.

270
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 12.02.15 - klo: 18.00 »
Tämmönen ois hankinnassa.mutta minnuu neuvottiin(luotettava taho)oottelemmaan tuota lite versioo.mutta erona on nuo kevyemmät materiaalit joilla meille tuskin on suurta merkitystä.enemmänkin tuo 3rattainen vaihteisto voi tuoda eron .kehtoisko joku selventää mitä eroo tuolla 3rattaisella on4rattaiseen?kuski on 8v joten jos jompikumpi on "helpompi"niin pisteet sille.

En usko että te edes huomaatte ajossa eron.
B5m on osuttautunut erittäin kestäväksi joten se malli sopis kuin nenä naamaan teille.
Jerzi

Tälleen minäkii tämän ymmärsin.pitänee tilata.onko jotain osia jotka on ehdottomasti pakkiin ostettava.kuten etu tukivarret edeltäjässä.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 17