Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 916149 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3180 : 03.08.13 - klo: 00.17 »
Onko kenelläkään muistissa noita Hyvinkään kisan aika-ajotuloksia, niin saisin sarjataulukon päivitettyä?

Taitaa olla aika huonomuistista porukkaa. Nyt otetaan hyviä arvauksiakin vastaan?

Oma muistikuva on että

1 ruutu Saarinen
2 ruutu Hoffman

Muita en muista.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3181 : 03.08.13 - klo: 05.31 »
Minä 3. ruudusta.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3182 : 04.08.13 - klo: 19.13 »
1. Saarinen 2. Hoffman 3. Forsström 4.Korhonen 5.Kiiski 6.Mäkelin 7.Niiranen

Näin muistelisin.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3183 : 05.08.13 - klo: 11.33 »
Em. tietojen perusteella sarjataulukko päivitetty tuonne.
Flying Calacucco

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3184 : 05.08.13 - klo: 12.41 »
Kyosho on vihdoin ajokunnossa. Hyvinkään kisassa hajonnut vaihteisto on korjattu ja Werks B5 moottoriin on saatu oikean kokoinen takalaakeri. Jarmolle kiitoksia Hudyn laakerityökalun lainasta… Tuommoinen pitää kyllä joskus ostaa.

En tiedä johtuiko siitä, että ajoin melkein koko kisan ykkösvaihteella vai mistä, mutta Alpha moottori laukesi Hyvinkään kisan maaliintulon jälkeen. Huomasin tuon vasta kotona, kun tarkoituksena oli laittaa after run öljyt.

Kuluva kausi on ollut omalta kohdalta tuloksellisesti kyllä suuri pettymys. Teknisiä ongelmiakin on ollut, mutta niistä voi kyllä syyttää vain itseäni. Valmistautuminen kisoihin on ollut liian vähäistä ja kisapaikalla on sitten tuskailtu mm. kytkinongelmien kanssa ja keskittyminen itse ajamiseen/säätöihin on jäänyt taka-alalle. Tuota autoa pitäisi myös purkaa ja kasata vähän useammin niin tulisi enemmän rutiinia. Nyt on jäänyt muutama homma tekemättä, kun ei ole uskaltanut kisoissa ruveta suurempaan remonttiin. Molemmissa Hyvinkään kisoissa rasituksena on myös ollut edellisen päivän SC –kisat. Kahdet kisat samana viikonloppuna on vaan liikaa.

Kauden kohokohta on kyllä ollut viime kisan viimeiset kierrokset joissa yritin ehkä jopa vähän liiankin hanakkaasti pitää Mikon takanani vaikka Mikon nopeus oli kyllä aivan eri luokkaa. No Mikko meni viimeisellä kierroksella ohi.

Tuo normaalisti varakoneena olleen Alphan laukeaminen merkitsee myös sitä, että nyt ajellaan pelkästään pari vuotta vanhalla Werksillä. Toivottavasti kestää kauden loppuun. Tämän kanssa oli ongelmia ekassa Hyvinkään kisassa, mutta yhtenä syynä oli silloin takalaakeri. Ei viitsisi investoida tässä vaiheessa uuteen moottoriin.

Onkos porukka menossa Kouvolaan treenaamaan ennen kisoja ? Yhteistreenit voisi olla hyvä idea.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3185 : 05.08.13 - klo: 13.20 »
Enderin stoori kuulostaa jotenkin niin tutulta :)

Enpä ole kauden avajaiskisan jälkeen tainnut edes juuri koskenut yhteenkään omaan rc-autoon, mutta tässä ehkä ajohalut pikkuhiljaa alkaa elpymään.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3186 : 05.08.13 - klo: 14.03 »
Tarkoitus olisi itselläni ainakin lähteä Kouvolaan treenaamaan viikko ennen kisoja, jos vaan rata on auki silloin. kyseessä siis 24-25.8 viikonloppu. Näillä näkymin ainakin 2 autoa olisi tulossa pääkaupunkiseudulta silloin treenaamaan.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3187 : 05.08.13 - klo: 14.27 »
Epistä, jätkät reenaa..

Pitäs saada kisojen välille testauskielto, niinkuin vormuloissa, niin takametsien miehilläkin olis mahollisuus pärjätä. :shocked:
Flying Calacucco

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3188 : 05.08.13 - klo: 14.33 »
Epistä, jätkät reenaa..

Pitäs saada kisojen välille testauskielto, niinkuin vormuloissa, niin takametsien miehilläkin olis mahollisuus pärjätä. :shocked:

Pakko reenaa ku ei oo lahjoja. Mut ei mitään salareenaamista, koska se ois epistä...
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3189 : 05.08.13 - klo: 15.10 »
Ketkäs on muuten tulossa Kouvolan kisaan ?

Toivottavasti saataisiin runsas osanotto kauden viimeiseen kilpailuun.

Olisi myös kiva saada vähän alustavaa suunnitelmaa ensi vuoden GT-8 kisoista. Ajetaanko sarja vai vain yksittäinen mestaruuskisa (voisin ehkä olla tämän kannalla+2 isompaa "kerhokisaa").

Ratapolttisten PM-kisat suunnitteilla Suomeen (http://rc10.fi/index.php?topic=77714.0). Sopisikohan GT-8 -kisa samaan yhteyteen ?

Kun sarja kärsii osanottajapulasta tulee juuri tämä ongelma: Pitäisi ostaa uusi moottori muttei viitsi nyt investoida, kun ei tiedä ensi kaudesta... Muuten olisi varmaan jo Novarossi tilattu.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3190 : 05.08.13 - klo: 15.26 »
Ketkäs on muuten tulossa Kouvolan kisaan ?

Toivottavasti saataisiin runsas osanotto kauden viimeiseen kilpailuun.

Olisi myös kiva saada vähän alustavaa suunnitelmaa ensi vuoden GT-8 kisoista. Ajetaanko sarja vai vain yksittäinen mestaruuskisa (voisin ehkä olla tämän kannalla+2 isompaa "kerhokisaa").

Ratapolttisten PM-kisat suunnitteilla Suomeen (http://rc10.fi/index.php?topic=77714.0). Sopisikohan GT-8 -kisa samaan yhteyteen ?

Kun sarja kärsii osanottajapulasta tulee juuri tämä ongelma: Pitäisi ostaa uusi moottori muttei viitsi nyt investoida, kun ei tiedä ensi kaudesta... Muuten olisi varmaan jo Novarossi tilattu.

Itsellä on ainakin vakaa aikomus ajaa ensikaudella sarjaa, jos ei osallistuja määrä kuihdu älyttömästi. Uusi kone myös itsellä hankintalistalla ensi kaudeksi ja sen merkki on vielä hieman auki (3 vaihtoehtoa). Mulla tiedossa tällä hetkellä kaksi kuskia jotka eivät vielä ole käyneet kisoissa ajamassa mutta ovat kovasti kiinnostuneita gt-8 luokasta. Näitä koitan saada houkuteltua viimeistään ensi kaudeksi ajamaan ellei jo Kouvolaan saataisi edes toinen mukaan. Kunhan nykyiset kuskit ajaisivat sarjaa niin eiköhän se porukka siitä lisäänny. Itselle ei ainakaan löydy muuta sopivaa luokkaa rata puolelta.
Kyosho, elämäni auto.

meritane

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3191 : 06.08.13 - klo: 11.52 »
Epistä, jätkät reenaa..

Pitäs saada kisojen välille testauskielto, niinkuin vormuloissa, niin takametsien miehilläkin olis mahollisuus pärjätä. :shocked:

Eipä täsä oo hättää eikä mittää sillä Kuopioonhan valmistuu uudet SM-tasoiset radat jo vuonna 2018 vai oliko se vuonna 2028 :grin:

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3192 : 08.08.13 - klo: 15.41 »
Kävin salatreenaamassa tiistaina Kouvolan radalla.

Rata oli hyvässä kunnossa. Oli saanut uutta maalipintaakin. Erittäin hyvä juttu, että näitä ratoja kehitetään.

Kyoshokin toimi hyvin ja sain keskittyä ajamiseen ja ajolinjojen hiomiseen. Paras ajokerta tänä vuonna. Ainakin kerran tulee varmaan mentyä Kouvolaan ennen kisoja.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3193 : 13.08.13 - klo: 08.57 »
Tuolla FB:n puolella tuli melkein puolitoistasataa viestiä liittyen kysymyksen, kuinka saataisiin lisää kilpailijoita GT8 -luokkaan. Sinällään harmi, että viestit on vaan siellä, kun lukijamäärä on rajallinen. Tässä kuitenkin lyhyt yhteenveto ja minun henkilökohtainen näkemys asiasta:

Kaikille taitaa olla selvää, että jotain tarttis tehdä. Nyt ollaan ajettu kohta viisi kautta Kansallista sarjaa, eikä kisailijamäärä ole kasvamaan päin, pikemminkin päinvastoin. Tästä syystä voitaiisin tehdä esim. seuraavat radikaalit muutokset:

- Kuopataan Kansallinen sarja ja siirrytään ns. kerhokisoihin. Tällöin myös lisenssittömät kuskit voivat/uskaltavat tulla mukaan.

- Muutetaan kisaformaattia siten, että mekkareille ei ole tarvetta, ne voitaisiin jollain tapaa vaikka kieltää. Eli ajetaan vaikka 2+8 minuutin lähtöjä ja finaalit esim. kolminkertaisena, näistä kaksi parasta lasketaan. Muokataan kisaformaatti siten, että radalla ei tarvitse pällistellä 12 tuntia, vaan mielummin vaikka 6 tuntia, kyllä se paremmuus siinäkin ajassa selviää.

- Em. vaatii suuremman tankin --> vapautetaan tankin koko

- Vapautetaan moottorilista ja hyväksytään mikä tahansa alle 200€ (Suomalaisessa RC-kaupassa) maksava RC-moottori

- Teknisiä sääntöjä helpotetaan siten, että myös hihnavetoisilla ja patteriautoilla voi tulla mukaan. Alkuun pitäisi kuitenkin ymmärtää näiden autojen nopeuserot vs. "perinteiset GT8-autot". Kenties patteriautot omana luokkanaan, mutta mukana samoissa kisoissa, mene ja tiedä.

- Luovutaan INS-BOX:n käytöstä.

- Renkaina edelleen ykstyyppirengas + ensiasennusfillarit

- Kauden lopussa järjestetään yksi isompi, esim. kaksipäiväinen kisa

- Yritetään löytää kisapäivät siten, että muissa luokissa ajavilla on mahdollisuus tulla mukaan (lähinnä LS5 ja TSS-10). Ei varmaan ole helppoa, mutta yrittää pitää..

Olisiko tuossa lääkkeitä luokan hengissä pysymiselle ja elpymiselle? Autojahan on Suomen maa pullollaan, pitäs vaan jollain tapaa rohkaista porukkaa tulemaan kisoihin. Siihenhän voisi keksiä jonkun porkkanan, vaikkapa ekaan kisaan tuleville ei osallistumismaksua tjsp?

Saa kommentoida ja haastaa, mutta ei aleta vääntämään ja väittelemään, se kun ei johda mihinkään.

Pekka

EDIT:

- Yksi tai useampi kisa voitaisiin järjestää jossain julkisella tai ainakin puolijulkisella paikalla, jotta myös ihan uutta verta olisi mahdollisuus saada mukaan.

- Pakoputken EFRA-vaatimuksesta voitaisiin myös luopua.
« Viimeksi muokattu: 13.08.13 - klo: 09.05 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3194 : 13.08.13 - klo: 09.36 »
Tässä minun mielipiteitä esitettyihin asioihin.



- Kuopataan Kansallinen sarja ja siirrytään ns. kerhokisoihin. Tällöin myös lisenssittömät kuskit voivat/uskaltavat tulla mukaan.

Kannatetaan, pääsasia että saadaan sarja toimimaan johon kansallisuus ei välttämättä ole edellytys.

- Muutetaan kisaformaattia siten, että mekkareille ei ole tarvetta, ne voitaisiin jollain tapaa vaikka kieltää. Eli ajetaan vaikka 2+8 minuutin lähtöjä ja finaalit esim. kolminkertaisena, näistä kaksi parasta lasketaan. Muokataan kisaformaatti siten, että radalla ei tarvitse pällistellä 12 tuntia, vaan mielummin vaikka 6 tuntia, kyllä se paremmuus siinäkin ajassa selviää.

En kannata. Gt-8 luokan hohto on juuri siinä 40min finaalissa, jota ei ratkatkaista parilla ekalla kierroksella. Kisaformaattia voitaisiin mielestäni muokata sillä tapaa, että jos kaikki kuskit on varmasti a-finaalissa niin alkuerien määrä esim. puolitetaan, koska alkuerillä ei ole niin isoa merkitystä.


- Em. vaatii suuremman tankin --> vapautetaan tankin koko

Jos mekkarit pysyy niin tankin kasvatus on turhaa

- Vapautetaan moottorilista ja hyväksytään mikä tahansa alle 200€ (Suomalaisessa RC-kaupassa) maksava RC-moottori

Moottorilista on mielestäni toiminut hyvin. En tiedä kuinka monta kuskia on jäänyt osallistumatta kisoihin epäsopivan pannun takia?

- Teknisiä sääntöjä helpotetaan siten, että myös hihnavetoisilla ja patteriautoilla voi tulla mukaan. Alkuun pitäisi kuitenkin ymmärtää näiden autojen nopeuserot vs. "perinteiset GT8-autot". Kenties patteriautot omana luokkanaan, mutta mukana samoissa kisoissa, mene ja tiedä.

Hihnavetoisia autoja ei hirveästi ole radoilla näkynyt, joten faktaa ei ole saatavilla nopeus-erosta, joka on mutulla hihna-auton puolella. Tätä syytä tutkia?

- Luovutaan INS-BOX:n käytöstä.

Kannatetaan!

- Renkaina edelleen ykstyyppirengas + ensiasennusfillarit

Kannatetaan

- Kauden lopussa järjestetään yksi isompi, esim. kaksipäiväinen kisa

Kannatetaan varauksin, riippuen sarjaformaatista

- Yritetään löytää kisapäivät siten, että muissa luokissa ajavilla on mahdollisuus tulla mukaan (lähinnä LS5 ja TSS-10). Ei varmaan ole helppoa, mutta yrittää pitää..

No comments


EDIT:

- Yksi tai useampi kisa voitaisiin järjestää jossain julkisella tai ainakin puolijulkisella paikalla, jotta myös ihan uutta verta olisi mahdollisuus saada mukaan.

Jos sopiva paikka ja puuhamiehet löytyy niin hyvää pr:ää luokalle

- Pakoputken EFRA-vaatimuksesta voitaisiin myös luopua.

Kannatetaan

Kommentit ei ole tarkoitettu väännöksi, jos joku ne sillä tapaa käsittää.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3195 : 13.08.13 - klo: 09.49 »
Näinhän tuo keskustelu on pitkälti mennyt, hyvä yhteenveto Peitsamolta!

Itsekin sitä mieltä että 45 finaali kuuluu nitroiluun, mutta jos tuolla yhdellä tankillisella per erä tuplataan osallistujamäärät niin en mitenkään voi olla toista mieltä. Jos näin ei kuitenkaan tapahdu niin sitten palataan normaaliin kuvioon. Tuo asia pitää ensin vaan saada jalkautettua ja porukka mukaan eli tullaan tähän PR asiaan sitten.
Kiitos 20 vuodesta!

meritane

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3196 : 13.08.13 - klo: 11.44 »
Mielestäni noissa Pekan kirjoittamissa aiheissa millä saataisiin lisää gt8-kuskeja kisoihin ajamaan oli vain yksi asia millä voitaisiin saada lisää porukkaa kisoihin: järjestetään kerhokisoja.

Muut aiheet eivät todennäköisesti lisää tai vähennä lisäporukan tulemista kisoihin.

Itsellä on suunnitelmissa ensi kesänä ehkä ajaa joko TP10:ia tai GT8:ia. Mutta nämä ovat vielä mietinnän alla.
Toisaalta TP10 olisi kuljetuksen kannalta parempi. Kamat kulkisivat paremmin mukana kun auto on pienempi ja mahtuu laukkuun sekä kulkee paremmin mukana kun tulen tod.näk. kulkemaan kisoihin julkisilla kulkuneuvoilla kun en omista henkilöautoa.
Viime viikonloppuna esim. kamat kulki Joensuun Maastosarjan kisoihin mukavasti yhdessä putkikassissa kun menin kinkereihin bussilla. Kun taasen gt8-auto on about 60 cm pitkä ja muutenkin kookkaampi (sekä tähän vielä lisäksi starttiboksi+löpöt+sun muut roippeet) niin eipä sellaista kehtaa kainalossa/jääkiekkokassissa kuljettaa kisapaikalle junalla  :grin:

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3197 : 13.08.13 - klo: 12.00 »
En olisi heti hylkäämässä tuota kansallista sarjaa. Nythän olemme päässeet vähän siivellä noiden järjestelyiden osalta, kun olemme olleet SM-luokan (TP-10/LS-5) yhteydessä. Kerhokisoihin taas tarvittaisiin omaa panostusta myös järjestelyiden osalta. Kyllä kansallisella sarjalla on myös oma houkuttavuutensa ja en varmaan olisi GT-autoa ostanut, jos silloin olisi ajettu vain kerhokisoja.

Toisaalta tilannehan on aika huolestuttava ja jotainhan tässä on tehtävä.

Lyhyet finaalit on tietysti yksi mahdollisuus, mutta tähän ei pidä mennä kovin helposti. Pitää ensin tietää toisiko tuo uusia kuskeja vai veisikö se jopa nykyisiä pois. Lyhyet finaalit olisi kyllä erinomainen malli, jos ruvettaisiin järjestämään ns. viikkokisoja.

Kilpailupäivän pituus ei minusta ole ongelma. Ehkä päivä voisi alkaa vasta esim. 10:00 ja jatkettaisiin sitten vähän myöhempään. Näin pitkämatkalaisten ei tarvitsisi lähteä niin aikaisin ajamaan kisapaikalle. Tämä vähentäisi majoituksen tarvetta. Tämä koskee kyllä kaikkia kisaluokkia.

Ehkä tätä pitäisi miettiä myös niin miten yleensäkin saadaan kisailijoita näihin rataluokkiin (GT-8, LS-5, TP-10, Ratakasi). Kaikissa tuntuu olevan puutetta osallistujista. Yhtenä merkittävänä syynä on varmasti yleinen taloudellinen tilanne ja tälle me emme voi valitettavasti mitään.

Omalta kohdaltani ensi kausi on vielä suunnittelunvaiheessa. Nykymuotoiseen GT-8 sarjaan osallistuisin aivan varmasti, jos osallistujia olisi vähintään 12-15. Jos sarjaa ei ajettaisi, voisin kuvitella ajavani jonkun kerhokisan, jos loppukesästä olisi tiedossa iso GT-8 Masters kisa 15+ osallistujaa. Edessä on kuitenkin minimissään 300 EUR investoinnit ja niihin tarvitaan perusteluja. Ilman kisoja ei ole mielenkiintoa tehdä rahallisia/ajallisia investointeja.

Tällä hetkellä tulevan kauden vaihtoehdot ovat mielenkiintoisuusjärjestyksessä tässä: GT-8, C-8, sähkötouring ja TP-10. LS-5 ei enää tunnu vaihtoehdolta, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Sunnuntaina tuli nähtyä C-8 Kouvolassa ja hienohan tuollainen olisi. Mutta autoa en hanki, jos kisailijoita ei ole 12+… Radalla oli myös FG Minejä ja upealta näytti meno… Tässä sama juttu viralliset kisat ja yli 12 osallistuja ja voisin ehkä harkita.

Jos vain saisimme sen 10+ alustavaa ilmoittautumista nykyisen muotoiseen sarjaan jo alkutalven aikana, kaikki olisi niin paljon helpompaa…

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3198 : 13.08.13 - klo: 12.54 »
Mielestäni noissa Pekan kirjoittamissa aiheissa millä saataisiin lisää gt8-kuskeja kisoihin ajamaan oli vain yksi asia millä voitaisiin saada lisää porukkaa kisoihin: järjestetään kerhokisoja.

Muut aiheet eivät todennäköisesti lisää tai vähennä lisäporukan tulemista kisoihin.

Tuo kirjoittamani sikermä oli yhteenveto niistä 147 Facebook viestistä, joita on tässä kesän mittaan kirjoitettu. Eli, ilmeisimmin ne ovat niitä asioita, jotka vaivaavat mieltä tavalla tai toisella. Onko se sitten kynnys vai ei, hankala sanoa.

Nykymuotoinen(kin) sarja olisi ihan loistava, jos meillä vaan olisi se min. 2 täyttä erää autoja viivalla, silloin varsinaista muutostarvetta ei olisi. Nyt, kun kisoissa on ollut jo parisen vuotta sellainen 7-10 kuskia, tilanne on toinen. Jotain on tehtävä, jos halutaan että mielenkiinto säilyy.

Nykyisen sarjan kuskit voisi omalta osaltaan ottaa kantaa siihen, lopettaisiko tällaiset muutokset ajo halut kokonaan, vai olisiko se vain (huono) kompromissi? Omalta osaltani osanotto mahdollisuus kasvaisi, lähinnä lyhempien kisapäivien takia, jolloin täältä "kaukaakin" voisi heittää järkevällä tavalla yhden päivän kisareissuja. Muilla asioilla ei minulle ole oikeastaan merkitystä suuntaan eikä toiseen, kunhan vaan porukkaa olisi enemmän.

Tietenkään mitään hätiköityä ei kannata tehdä, mutta jotain muutosta tilanteeseen on saatava. On se sitten sääntö-/formaattipuolella tai muulla tavoin lisäkilpailijoita hankkimalla. kansallisessa sarjassa on puolensa, myönnän. Kertsikisoissa olisi taas omat hyvät juttunsa, mutta vaatisi enemmän puuhamiehiltä.

Helppoa ratkaisua ei varmaankaan ole olemassa. Vaikka niitä ennakkoilmoittautuneitakin olisi se 15+ kpl, se ei takaa sitä, että ensi kesän kisoissa olisi sitä määrää. Ratkasiun ei tarvitse ja varmaan pidäkkään olla ON/OFF-tyyppinen, mutta olisi hyvä ymmärtää, millaiset muutokset olisivat keskimäärin parempaan suuntaan ja mitkä taas eivät.
Flying Calacucco

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3199 : 13.08.13 - klo: 15.51 »
Vertailuna, viime kesänä ajoin ratakasilla sekunnin parempia kierroksia kuin gt-8:lla, eroa siis siinä, että ratakasi oli patteriauto ja foumit alla (Team C GT8LE). 8 min kovaa ajoa on akkuautolle aika pitkä aika.

Ratakasin ajoformaatti oli toimiva ja itse pidän useasta alkueräkierroksesta, vaikka ymmärrän hyvin sen piitkän finaalin hohdokkuuden. Ehkä osa karkeloista voi olla alkueräformaatilla ja osa pitkiä "endurance"-kisoja, eli kisakalenterissa olisi molempia? Ainakin osan kisoista voisi ajella silloin ilman mekkariakin...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3200 : 13.08.13 - klo: 16.05 »
Ratakasin ajoformaatti oli toimiva ja itse pidän useasta alkueräkierroksesta, vaikka ymmärrän hyvin sen piitkän finaalin hohdokkuuden. Ehkä osa karkeloista voi olla alkueräformaatilla ja osa pitkiä "endurance"-kisoja, eli kisakalenterissa olisi molempia? Ainakin osan kisoista voisi ajella silloin ilman mekkariakin...
Kun kisoihin saadaan riittävästi kuskeja ei mekkari puute pitäisi olla ongelma.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3201 : 13.08.13 - klo: 16.27 »
Kun kisoihin saadaan riittävästi kuskeja ei mekkari puute pitäisi olla ongelma.
En ihan allekirjoita tätä, sillä nytkin kisapaikoilla notkuu mm. LS-5 kuskeja ja silti mekkaria ei ole mitenkään kovin vaivaton saada erityisesti finaaliin. Alkueriin ei ole kovin iso ongelma, mutta finaaliin kyllä. Tosin, saman luokan sisältä on hitusen helpompi saada mekkari kuin toisesta luokasta.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3202 : 13.08.13 - klo: 16.55 »
En ihan allekirjoita tätä, sillä nytkin kisapaikoilla notkuu mm. LS-5 kuskeja ja silti mekkaria ei ole mitenkään kovin vaivaton saada erityisesti finaaliin. Alkueriin ei ole kovin iso ongelma, mutta finaaliin kyllä. Tosin, saman luokan sisältä on hitusen helpompi saada mekkari kuin toisesta luokasta.
Sit jos harrastajat ei oo valmiita harrastamaan, niin sit ei varmaan kannata järjestää kisojakaan? :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3203 : 13.08.13 - klo: 18.10 »
Ei se oo siitä kiinni, vaan siitä, että esim. nykyisessä ajoformaatissa GT8 finaali ajetaan juuri ennen LS5 finaalia, joten ei ole mikään ihme, ettei porukka halua tulla mekkaamaan, vaan mielummin keskittyvät omaan ajoonsa. Tähän mennessä aina oon mekkarin saanu, joko kilpailijoista tai suuresta yleisöstä repäisemällä. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että aina on sellainen tuska puserossa, kun finaali lähestyy eikä mekkarista ole hajuakaan.

Itse olisin valmis uhraamaan 40 minuutin finaalin sen edestä, että tuota mekkarishowta ei tartte jatkaa. Sanoisin myös, että lyhyemmät finaalit ohjaa enemmän "toisia kunnioittavampaan ajotapaan".
Flying Calacucco

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3204 : 14.08.13 - klo: 12.28 »
Kun keväällä laajensin omaa harrastuspohjaani polttisten puolelle, niin harkkinassa oli M8:n luokan vaihtoehtona myös ajaa GT-8 luokkaa. Tältä pohjalta voisin kommentoida, miksi kuitenkin päädyin M8:iin ja miten ehdotetut muutokset koen omasta vinkkelistä.

- Sähköluokista siirtyvälle pitkät finaalit on "se" juttu, jonka vuoksi polttis ylipäätänsä houkuttelee. Jos finaalit ajettaisiin 5-8 minuuttisina, niin tämä toki poistaa mekkarin tarpeen mutta vähentää kilpailujen kiinnostavuutta kokonaisuudessaaan

- Ratapolttisluokkia on paljon niiden kuskimäärään nähden. Karkeasti arvioisin, että TP10, GT8 ja Ratakasi -luokissa ajaa yhteensä vähemmän kuskeja kuin M8:ssa. Vaikka autot ovat hyvin erilaisia näiden luokkien välillä, niin olisiko järkevämpää yrittää konsolidoida näistä luokista yksi elinvoimainen ratapolttisluokka jossa ajaisi vähintään se 20-30 kuskia per kisa?

- M8:ssa kisat ovat useamman vuoden ajan painottuneet Etelä-Suomeen, joka näin Kehä3:n rajalta katsottuna helpottaa logistiikkaa. Toki GT8-kisatkin ovat tänä vuonna aika lähellä, mutta esim. viime vuonna Ylistaro olisi todennäköisesti jäänyt väliin jossa jaettiin kuitenkin kahden kisan pisteet. Tämä on toki jokaisen asuinpaikasta kiinni, ja jollekin toiselle esim. matka Tattikselle on pirun pitkä.

Wacky Stack Racing Team

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3205 : 16.08.13 - klo: 09.12 »
Noista hihnavedoista kun on jonkin verran keskusteltu niin kaivoin videon omastani BMT 081 2 vuotta sitten

http://youtu.be/8tzKUA1P75Y

Micsa.fi:n ehdotus on sama kun laitettais 1/10 polttikset (tosin niitä ei kauheesti ole) samaan 1/8 krossien kanssa, no ei mitään järkeä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3206 : 17.08.13 - klo: 22.19 »
kouvolan ilmoittautuminen avattu, joten gt-8 kuskit ilmoja kehiin. Yritetään saada kunnolla porukkaa uudistetulle Kouvolan radalle, saadaan kunnollinen kauden päätös.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3207 : 18.08.13 - klo: 10.27 »
Yritetään saada kunnolla porukkaa uudistetulle Kouvolan radalle, saadaan kunnollinen kauden päätös.

Onko profiili muuttnut?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3208 : 18.08.13 - klo: 19.49 »
Yritetään saada kunnolla porukkaa uudistetulle Kouvolan radalle, saadaan kunnollinen kauden päätös.

Onko profiili muuttnut?


Huhujen mukaan rata on maalattu uudestaan ja ainakin pääsuoran jälkeistä kurvia on muutettu.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3209 : 21.08.13 - klo: 07.37 »
Laitan myynti-ilmoituksen, jos haluan jotain myydä...

-bb-
« Viimeksi muokattu: 21.08.13 - klo: 18.25 kirjoittanut bluebeetle »
Kiitos 20 vuodesta!