p*ska reissu mutta tulipa tehtyä
Takana kolme päivää 130% rc autoilua huikella baanalla hyvässä porukassa. Voisiko vuosi paremmin alkaa
Ajoin molempia luokkia, joka osoittautui melko hektiseksi mekkauksen suhteen. Eriä tuli lopulta ajettua 16(stock)+ 15(viri). Kahdella autolla kaikki meni kuitenkin ihan hyvin.
Pääluokkana ajoin Stockia ja virin tarkoituksena oli lähinnä hakea tuntumaa rataan.
Perjantaina päivä alkoi kello 8:30. Stock auto toimi alusta alkaen erittäin hyvin, enkä siihen mitään isompaa säätöä joutunut tekemään missään vaiheessa. Erilaisia pitoaineita ja välityksiä tuli sitten testattua hyvinkin paljon.
Kolmen erän jälkeen tehtiin reseed, jonka tuloksena putosin yhtä pykälää hitaampaan erään. Reseed tehtiin siis kolmen nopeimman perättäisen kierroksen keskiarvoajan perusteella. Seuraava reseed tehtiin erässä 5, jolloin onnistuin nousemaan takaisin nopeimpaan hiittiin. Onnistuminen kannatti sillä aika-ajot ajettiin sitten tuon perusteella.
Reseed eristä ei oikein kukaan ollut perillä, mutta eipä sillä ollut väliä kun aina päästeli talla pohjassa joka erässä...
Aika-ajot eivät alkaneet ihan parhaalla mahdollisella tavalla kun ensimmäinen erässä ilvessaloa ajeltiin huolella. Koppa irti, 22 + 30 + 22 sekunnin läpit tauluun ja loppusija 58. Kun seuraavien erien lähtöjärjestys määräytyi yhteistuloksien perusteella, starttasin lauantaina erän viimeisenä aika-ajoihin. Onneksi sain kohtuuehjän ajon ja nousin lähtöjärjestyksessä muutaman pykälän ja seuraavassa taas yhden.
Kolmen erän jälkeen sijat 58 + 10 + 14 enteilivät sijoitusta jonnekin b / c finaaliin, joten oli laitettava kaikki peliin. Virierät auttoivat hyvin sillä pystyin hiomaan ajolinjoja ja niitä paikkoja, joissa olin hitaampi kuin muut kuskit.
Kolme viimeistä erää ajoin ilman virheitä ja sijoilla 7 + 5 + 4 pääsin suoraan A finaalin paikalle 7!! Fiilikset oli kyllä aika huipussaan - kaljan paikka siis =)
Virin aika-ajoissa olin ensimmäiset neljä erää totaalisesti hukassa kun auto ei toiminut lainkaan niin kuin halusin, mutta erät 5 ja 6 menivätkin jo sitten paremmin. Sain jopa nopeamman tuloksen kuin Stock luokassa
Loppusijoitus 39 ja D finaalin viimeinen sija..
Sain auton säätöihin huoltamalla kuuladiffin ja vaihtamalla takarenkaat eteen ja päinvastion "Ei noin saa tehdä" olisi kaiketi setup ohje sanonut, mutta kun perä luisteli ja keula piti niin ajattelin kokeilla kuin käy... Osansa soppaan lisäsi LRP renkaat, joissa on tunnetusti eroja jopa saman setin sisällä.Stockin A-finaaleissa oli hieno meininki! Ennen erää valot pimeäksi, musiikit päälle ja ajajien esittely yksi kerrallaan. Kuulin omasta nimestäni kolme varsin mielenkiintoista versiota, joista Pekka tuolla aiemmin jo ehkä mielenkiintoisimman avasikin..
Ihme kyllä mitään ylijännitystä ei ollut ilmassa. Ennemminkin voisi sanoa että nautin tilanteesta erittäin paljon
Ensimmäisen finaali lähti käyntiin hieman heikosti kun ensimmäinen mutka meni pitkäksi. Jäin myös viimeiseksi ja omien ajovirheiden saattelemana myös pysyin siellä. Kärki meni uskomattoman kovaa eikä oma vauhti myöskään riittänyt muiden kiinnisaamiseen. Pitoa ei oikein tuntunut löytyvän.. sija 10
Toisessa finaalissa pidin linjan ja pääsin alkusumasta hienosti läpi. Taisin olla viides tai kuudes kun puolen kierroksen paikkeilla joku tööttäsi persuksiin sillä seurauksella että koppa taittui takarenkaan väliin. Jälleen yksi 22 sekunnin kierros ja finaali sijoitusten osalta siinä.. sija 9 ja opetus:
LEIKKAA TAKARENKAAN AUKKO NIIN ETTÄ KUN SINUA AJELLAAN NIIN LW KOPPA EI JÄÄ RENKAAN VÄLIIN JUMIIN.
Viimeisessä finaalissa lähtö meni ihan mukavasti eikä isompia virheitäkään tullut. Vihdoin pääsin ajamaan kilpaakin ilman ryysimisiä. Autokin reagoi paremnmin pienten säätömuutosten jälkeen. Sija 8 ja lopputuloksissa sija 11.
Virifinaaleissa ensimmäisnen meni surffailuksi kun en tehnyt (kuula)diffiä =)
Seuraavassa olikin jo eri meininki kun auto toimi kuten halusin. Tiukan väännön lopputuloksena sija 5.
Kolmannessa finaalissa olikin sitten TODELLA tiukkaa vääntöä koko erän. Välillä roikuin toisen puskurissa kiinni ja välillä taas joku roikkui omassa puskurissa. Kylkikontaktia ja peräpusujakin tuli annettua / saatua. Sija 7 ja iso hymy
Onneksi on tullut myyrissä HOKEn kanssa treenattua
Paljon on vielä opeteltavaa virissä että saisi tehot muutettua nopemmaksi kierrosajaksi.
Matkan innoittama kisakalenteriin lisätään LRP masters ja ehkä myös Puolan ETS kisa.
Auto nro 5.
A Finaali