Kirjoittaja Aihe: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011  (Luettu 14597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #30 : 09.01.11 - klo: 18.14 »
Mä kun luulin että siihen diffiin pitää olla joku oma LiRa-laturi :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #31 : 10.01.11 - klo: 08.55 »
Noin kun katselee Myrcm.n sivuilta tuloksia niin johan oli tuo SuperStock todella nimensä mukainen luokka.
Final A:n practisessa Martin Lissau ja Tony Streit ajoi 14.5 bestläpit. Nehän olis ihan virissä hyviä aikoja...
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #32 : 10.01.11 - klo: 09.06 »
Kannattaa muistaa, että myös ajotaitoa löytyy; Lissau on muutaman vuoden takainen maailmanmestari LS-5 luokasta ja turistipolttiksessa kärkikuski EM-tasolla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #33 : 10.01.11 - klo: 09.50 »
Juu varmasti taitoa löytyy mutta on nuo ajat silti tosi kovia 17.5T lankaiselle koneelle.
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #34 : 10.01.11 - klo: 09.52 »
Kyllähän se totta on. "Vapaat" stokkiluokat on tällä hetkellä kaikkein järjettömimmät luokat.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #35 : 10.01.11 - klo: 10.57 »
Omalle kohdalle ei juuri menestystä tullut, mutta kokemusta siitäkin edestä. Oli erittäin hienot kisat ja reissu kokonaisuudessaan. Oli mukava ajella finaaleja kun katsomossakin oli porukkaa, oikein lipun ostaneita oli ehkä pari sataa. Lisäksi tietenkin grid girlit, valoshowt, musiikki ja kunnon selostus takasivat oikein hyvän tunnelman.

Omassa suorituksessa heijastui treenin puute. Ajaminen oli aika epävarmaa koko viikonlopun, mutta sijoitukseen (44/88) voinee silti olla ihan tyytyväinen. Erot on todella pieniä ja esim. omassa viimeisessä alkuerässä yksi noin 4 sekunnin "poistuminen" pudotti eräsijoitusta noin 20 pykälää. Ehjällä ajolla olisi voinut taistella paikasta jopa C-finaalissa, mutta sen korkeemmalle ei eväät olisi missään tapauksessa riittänyt.

Rata oli hyvä. Todella iso ja leveä ja monipuolinen, oli vauhtia ja toisaalta sitten myös todella vaikeita kohtia. Ratamollat oli sellaisia kovamuovisia korkeita mollia ja niihin osuminen johti melkein väistämättä kaatamiseen, joten tarkkana piti olla. Paikkanahan tuo on mitä erinomaisin, hotellilta oli matkaa kisahallille noin 100 metriä, joten logistisesti homma oli helppo.

Mitä tuohon stokkiluokkaan tulee, niin tässä on taas osoitus siitä, että todennäköisesti 95% virikuskeista (siis kotimaassa) ajaa liian tehokkaalla koneella. Lassekin (joka muuten lausutaan " lazzeee ilvezziilazzioouu" ajoi stokkikoneella lähestulkoon saman bestläpin ja erätuloksen, kuin virikoneellakin, eikä Lasse kuitenkaan kuskina ihan huonoimmasta päästä ole.

Stanun kärkiäijät veti vaan ihan uskomattoman hienosti, ei se niiden menestyminen auton vauhdista ollut kiinni, kaikilla meillä autot meni jokseenkin samaa vauhtia, toiset vaan osaa ajaa paremmin. Ehkä noiden kärkikuskien oikeempi paikka olisi kuitenkin ollut viriluokassa.

Harmi, että kisaa ei ilmeisesti ensi vuonna järkätä.

Suomalaisten lopuilliset sijoitukset stokkiluokassa:

10. Lasse
21. Axel
23. Niko
44. Pekka
47. Sami
50. Jaakko
68. Juha
« Viimeksi muokattu: 10.01.11 - klo: 11.03 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #36 : 10.01.11 - klo: 12.01 »
Hyvä reissu kokemusta kerty sen verran että hymyilyttää. Itse olin vääntämässä paikasta b-finaaliin. Tasasten tulosten ajaminen ei ole se paras vaihtoehto tähän, formaatti oli siis 3/6 ja ajettiin pisteistä. Ekat 3 erää taisin olla 17, 18, 18 jotka kaikki olivat juuri himpun verran liian hitaita. Seuraavaan 3 erään oli tarvetta päästä 12-14 sijoituksille ainakin kaksi kertaa että olisi ollut mitään mahdollisuuksia. Paikka c-finaalissa oli jo käytännössä varmistettu joten oli vain voitettavaa.

Autoa riivannut takapidon puute oli vieläkin ilmassa ja vauhtia olisi pitänyt saada hiukan enempi että olisi voinut päästä tarpeeksi nopeeseen aikaan. Eli on parempi olla nopee auto ja ajella vähän mollia päin ja saada välillä hyvä tulos ja välillä huono kuin että ajaa tasasesti hiukan hitaammin ja saa aina vähän heikomman tulksen.

Nynnyilin myös pari kohtaa radasta ja en vaan ajanut tiettyä kohtaa tarpeeksi lujaa. Näitä kohtia voi olla välillä hankala huomata itse ja yleensä totuuden kuulee matkakavereiden suusta.

Mutta yrityksestä huolimatta ja säätöjen teosta ei tullut parannusta tuloksiin mutta päädyin c-finaalin 6 paikalle.

Sunnuntaina lähdettiin sitten finaalia ajamaan ja 6 paikka osoittautui todella hyväksi paikaksi, siinä ehti sen verran kiihdyttää että jarrutus oli helppo ekaan mutkaan, pidin joka kerta vain tiukan linjan ja pääsin kaikki kerrat ruhkasta läpi ilman isompia ongelmia yleensä 2-3 sijaa nousseena.

Realiteetti "rehdistä" ajamisesta hävisi kyllä todella nopeasti täällä. Peräänajot ja rymistely oli "sallittua" ja stoppareita ei juuri jaettu. Suomalaiselle varmasti pieni kulttuurishokki.

Eka finaali jäi kesken kun ensiksi ajettii konttiin, auto pyörähti ja seuraava auto ajoi sitten suoraan keulaan. Tämän kun lisää siihen että yksi pohjaruuvi oli irronnut etutukivarren pidikkeestä niin etutukivarren pinni pompahti paikaltaan. Olin auton ruuvit tarkistanut edelliseen erään mutta en tähän finaaliin. Opetus, tarkista aina ruuvit ja aja lujempaa mutkassa ettei pojat tuu konttiin.

Autoon tehdyt muutokset olivat tosin todella hyviä ja auto oli vihdoinkin helppo ajaa. Pientä perän alta menoa oli vielä havaittavissa mutta kävin Teemun kanssa juttelemassa ja sain ohjeet miten muuttaa autoa. Iskareihin tiukempaa öljyä.

Teemun vinkit olivatkin kullan arvoisia ja toiseen finaaliin lähdettäessä auto oli vihdoinkin hyvä. Alkusuman jälkeen olin kait toinen tai kolmas ja jotain pientä rymistelyä edellä toi minulle johtopaikan. Hiukan oli ahdasta ajaa kun oli auto kontissa kiinni mutta sain rytmistä kiinni vaikka polvet vain tutisivat :) Takaoleva ajoi mollaan ja oli noin 5m johto, tässä vaiheessa pystyin hiukan edes rentoitumaan ja puskin vain tasasta läppiä, perästä yksi vielä saavutti kokoajan mutta erot olivat pieniä. Pari kierrosta ennen maalia eroa oli joku 3m mutta takaatullut kaatoi ja pystyin ajamaan loput rauhassa maaliin finaalin voittajana! Finaalissa siis palkittiin puhdas ajo.

Voitto pitäisi saada kolmannesta jos halusi voittaa c-finaalin ja päästä varikkotyttöjen kanssa kuvaan. Alku meni taas hyvin ja taisin olla 2 tai 3, alkuvaiheessa tosin tuli pieni moka auto osu mollaan ja mutka pitkäksi, harmi vain että auto jäi lankkua vasten ja jouduin odottamaan nostajaa tämä maksoi minulle noin 3-4s. Ajoin erän loppuun puhtaasti ja olin 5s maalissa. Jossitteluna tuloksista katseltuna olisin ollut 2:n ilman mollaan ajoa joten erot ovat siis todella pieniä.

Tulokset olivat menneet sen verran ristiin että toisen finaalin voitto oli kullan arvoinen ja 5:s sija riitti tasapisteisiin toisesta sijasta, minulla oli toisen finaalin ajosta hyvä tulos joten olin toinen! Vaikka lauantain qualifierit eivät ihan menneet niinku olisin halunut ja finaalitkin alkoivat vähän heikosti, oli voittajafiilis ja hymyä riitti. Päihitin vielä Nikon ja olin super stockissa toisiksparas Suomalainen.

Lyhyesti, mitä enemmän kuskeja on yhdessä luokassa sen tiukempi on kilpailu ja hauskempaa ajaa. Tämä johtaa vääjäämättä siihen että miksi Suomessa väkisin halutaan pyörittää niin montaa luokkaa esim FTT:ssä kun ei harrastajia ole tarpeeksi. Itse toivoisin näkeväni FTT:ssä vähemmän luokkia ja tiukempaa kilvanajoa tulevaisuudessa, tämä varmasti johtaisi siihen että saataisiin hyviä kilpailuja. Samoin onko FTT osakilpailuja liikaa? Jos niitä olisi vähemmän ehkä tulisi enempi kuskeja viivalle.

Vapaat säätimet toimivat hyvin, kaikilla kulki autot samaa vauhtia ja en ainakaan itse pystynyt sanomaan kenellä oli Tekin tai LRP, muita säätimiä en nähnyt autoissa kun kiertelin varikkoa. Välityksellä pysty hyvin säätämään auton käyttäytymistä menettämättä pääsuoralla vauhtia. Tämä näyttää minusta hyvin että vapaat säätimet ei ole se ongelma vaan se että 17.5t+vapaa säädin vauhti on liian kova esim TSS luokkaan ja tarvittaisin selkeesti hitaampia koneita markkinoille jos sitä haluttaisiin ajattaa vapaalla säätimellä.

Softat ovat nyt vuoden vanhoja ja ne ollaan opittu säätämään oikein ja jos ei halua perehtyä voi kysyä kokeneemmilta miten säädöt pitäisi olla, ihan niinkuin monen muun asian kanssa tässä harrastuksessa.

Pitkä vuodatus ehkä joku jaksoi tänneasti lukemaan, suosittelen ulkomaanreissuja kaikille joilla rattipysyy sen verran kädessä että luokan tehot ovat hallittavissa. Tällä reissulla tuli sen verran kokemusta että varmasti helpottaa ajamista tulevaisuudessa ja tiedän mihin keskittyä treeneissä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #37 : 10.01.11 - klo: 12.13 »
Eli keskityt vastaavaisuudessa treenatessa ajamaan täysii  :afro:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #38 : 10.01.11 - klo: 12.18 »
Tykkäsin raportistasi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #39 : 10.01.11 - klo: 12.18 »
Eli keskityt vastaavaisuudessa treenatessa ajamaan täysii  :afro:

Hehe, mutta joo pitää treenata hiukan myös mukavuusalueen ulkopuolella ajamista  :shocked: mutta tärkeintä on se että pitäisi perehtyä enemmän auton säätöihin koska hiukan huonollakin autolla pystyy vääntämään jonkinmoisen tuloksen taululle. Eli säätöjä tulee ja pitää tehdä ja kokeilla eri juttuja näin pystyy löytämään nopeamman setupin mutta mitään isoa ei ole hävittävissä.

Olisi hienoa jos joku kokeneempi kisaaja voisi kertoa strategiaoppaan kisoihin, missä kerrottaisiin mihin asioihin kannattaa keskittyä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #40 : 10.01.11 - klo: 13.33 »
Mukavaa rapsaa Pekalta ja Axelilta, kiitos. Tässä on ketuttanut koko viikonlopun ettei tullu lähettyä mukaan. No ens kerralla sitten.

Komppaan Axelia -vaikkakin hieman offtopickina- että liikaa luokkia täällä pohjolan perukoilla. Porosta voisi luopua.
Löysin rantein...

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #41 : 10.01.11 - klo: 14.49 »
p*ska reissu mutta tulipa tehtyä  :wink:
Takana kolme päivää 130% rc autoilua huikella baanalla hyvässä porukassa. Voisiko vuosi paremmin alkaa :grin:

Ajoin molempia luokkia, joka osoittautui melko hektiseksi mekkauksen suhteen. Eriä tuli lopulta ajettua 16(stock)+ 15(viri). Kahdella autolla kaikki meni kuitenkin ihan hyvin.
Pääluokkana ajoin Stockia ja virin tarkoituksena oli lähinnä hakea tuntumaa rataan.

Perjantaina päivä alkoi kello 8:30. Stock auto toimi alusta alkaen erittäin hyvin, enkä siihen mitään isompaa säätöä joutunut tekemään missään vaiheessa. Erilaisia pitoaineita ja välityksiä tuli sitten testattua hyvinkin paljon.

Kolmen erän jälkeen tehtiin reseed, jonka tuloksena putosin yhtä pykälää hitaampaan erään. Reseed tehtiin siis kolmen nopeimman perättäisen kierroksen keskiarvoajan perusteella. Seuraava reseed tehtiin erässä 5, jolloin onnistuin nousemaan takaisin nopeimpaan hiittiin. Onnistuminen kannatti sillä aika-ajot ajettiin sitten tuon perusteella.
Reseed eristä ei oikein kukaan ollut perillä, mutta eipä sillä ollut väliä kun aina päästeli talla pohjassa joka erässä...

Aika-ajot eivät alkaneet ihan parhaalla mahdollisella tavalla kun ensimmäinen erässä ilvessaloa ajeltiin huolella. Koppa irti, 22 + 30 + 22 sekunnin läpit tauluun ja loppusija 58. Kun seuraavien erien lähtöjärjestys määräytyi yhteistuloksien perusteella, starttasin lauantaina erän viimeisenä aika-ajoihin. Onneksi sain kohtuuehjän ajon ja nousin lähtöjärjestyksessä muutaman pykälän ja seuraavassa taas yhden.
Kolmen erän jälkeen sijat 58 + 10 + 14 enteilivät sijoitusta jonnekin b / c finaaliin, joten oli laitettava kaikki peliin. Virierät auttoivat hyvin sillä pystyin hiomaan ajolinjoja ja niitä paikkoja, joissa olin hitaampi kuin muut kuskit.
Kolme viimeistä erää ajoin ilman virheitä ja sijoilla 7 + 5 + 4 pääsin suoraan A finaalin paikalle 7!! Fiilikset oli kyllä aika huipussaan - kaljan paikka siis =)

Virin aika-ajoissa olin ensimmäiset neljä erää totaalisesti hukassa kun auto ei toiminut lainkaan niin kuin halusin, mutta erät 5 ja 6 menivätkin jo sitten paremmin. Sain jopa nopeamman tuloksen kuin Stock luokassa  :cheesy: Loppusijoitus 39 ja D finaalin viimeinen sija..

Sain auton säätöihin huoltamalla kuuladiffin ja vaihtamalla takarenkaat eteen ja päinvastion :shocked: "Ei noin saa tehdä" olisi kaiketi setup ohje sanonut, mutta kun perä luisteli ja keula piti niin ajattelin kokeilla kuin käy... Osansa soppaan lisäsi LRP renkaat, joissa on tunnetusti eroja jopa saman setin sisällä.


Stockin A-finaaleissa oli hieno meininki! Ennen erää valot pimeäksi, musiikit päälle ja ajajien esittely yksi kerrallaan. Kuulin omasta nimestäni kolme varsin mielenkiintoista versiota, joista Pekka tuolla aiemmin jo ehkä mielenkiintoisimman avasikin..
Ihme kyllä mitään ylijännitystä ei ollut ilmassa. Ennemminkin voisi sanoa että nautin tilanteesta erittäin paljon :grin:

Ensimmäisen finaali lähti käyntiin hieman heikosti kun ensimmäinen mutka meni pitkäksi. Jäin myös viimeiseksi ja omien ajovirheiden saattelemana myös pysyin siellä. Kärki meni uskomattoman kovaa eikä oma vauhti myöskään riittänyt muiden kiinnisaamiseen. Pitoa ei oikein tuntunut löytyvän.. sija 10

Toisessa finaalissa pidin linjan ja pääsin alkusumasta hienosti läpi. Taisin olla viides tai kuudes kun puolen kierroksen paikkeilla joku tööttäsi persuksiin sillä seurauksella että koppa taittui takarenkaan väliin. Jälleen yksi 22 sekunnin kierros ja finaali sijoitusten osalta siinä.. sija 9 ja opetus:
LEIKKAA TAKARENKAAN AUKKO NIIN ETTÄ KUN SINUA AJELLAAN NIIN LW KOPPA EI JÄÄ RENKAAN VÄLIIN JUMIIN.

Viimeisessä finaalissa lähtö meni ihan mukavasti eikä isompia virheitäkään tullut. Vihdoin pääsin ajamaan kilpaakin ilman ryysimisiä. Autokin reagoi paremnmin pienten säätömuutosten jälkeen. Sija 8 ja lopputuloksissa sija 11.

Virifinaaleissa ensimmäisnen meni surffailuksi kun en tehnyt (kuula)diffiä =)
Seuraavassa olikin jo eri meininki kun auto toimi kuten halusin. Tiukan väännön lopputuloksena sija 5.
Kolmannessa finaalissa olikin sitten TODELLA tiukkaa vääntöä koko erän. Välillä roikuin toisen puskurissa kiinni ja välillä taas joku roikkui omassa puskurissa. Kylkikontaktia ja peräpusujakin tuli annettua / saatua. Sija 7 ja iso hymy  :cheesy: Onneksi on tullut myyrissä HOKEn kanssa treenattua  :tongue:
Paljon on vielä opeteltavaa virissä että saisi tehot muutettua nopemmaksi kierrosajaksi.

Matkan innoittama kisakalenteriin lisätään LRP masters ja ehkä myös Puolan ETS kisa.


Auto nro 5.



A Finaali
« Viimeksi muokattu: 12.01.11 - klo: 19.19 kirjoittanut ilvessalo »
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #42 : 10.01.11 - klo: 15.50 »
Kuvien perusteella ratasdiffi oli noissa kapinoissa hyvin suosittu. Omat (vähäiset) kokemukset kuitenkin viittaa siihen että liukkaalla matolla kuuladiffi olisi parempi. Mitä Suomen porukka kisoissa käytti ja miksi? Onko ratasdiffi opittu nyt "voitelemaan" niin että se toimii sisälläkin hyvin myös silloin kun peräpidon puute tahtoo olla ongelma?? Eri foorumeita kun lueskelee niin totuuksia tuntuu olevan yhtä monta kuin kirjoittajiakin.

Miten Lasse se etudiffi, toimiko se noissa olosuhteissa?

t tuukka
Löysin rantein...

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #43 : 10.01.11 - klo: 15.51 »
Kuva kertokoon ...
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #44 : 10.01.11 - klo: 15.59 »
Kuvien perusteella ratasdiffi oli noissa kapinoissa hyvin suosittu. Omat (vähäiset) kokemukset kuitenkin viittaa siihen että liukkaalla matolla kuuladiffi olisi parempi. Mitä Suomen porukka kisoissa käytti ja miksi? Onko ratasdiffi opittu nyt "voitelemaan" niin että se toimii sisälläkin hyvin myös silloin kun peräpidon puute tahtoo olla ongelma?? Eri foorumeita kun lueskelee niin totuuksia tuntuu olevan yhtä monta kuin kirjoittajiakin.

Miten Lasse se etudiffi, toimiko se noissa olosuhteissa?

t tuukka
Hyvin toimi!  Sattaa olla että etudiffi ei ole nopein mahdollinen ratkaisu, mutta varmasti helpottaa ajamista. Niko pudotti best lappiä 0,5 sekuntia ja Pekka 0,7 sekuntia etudiffillä. Kello sen kai kertoo =)
Henkilökohtaisesti en kokenut liukkaalla mitään ongelmaa etudiffin käytössä. Perä piti ja auto kääntyi "riittävästi". Edessä mulla on lisäksi 50mm ECS vetarit, joten ohjaimessa Dual Rate on jossain 80% paikkeilla..
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #45 : 10.01.11 - klo: 16.08 »
Kuvien perusteella ratasdiffi oli noissa kapinoissa hyvin suosittu. Omat (vähäiset) kokemukset kuitenkin viittaa siihen että liukkaalla matolla kuuladiffi olisi parempi. Mitä Suomen porukka kisoissa käytti ja miksi? Onko ratasdiffi opittu nyt "voitelemaan" niin että se toimii sisälläkin hyvin myös silloin kun peräpidon puute tahtoo olla ongelma?? Eri foorumeita kun lueskelee niin totuuksia tuntuu olevan yhtä monta kuin kirjoittajiakin.

Miten Lasse se etudiffi, toimiko se noissa olosuhteissa?

t tuukka
Hyvin toimi!  Sattaa olla että etudiffi ei ole nopein mahdollinen ratkaisu, mutta varmasti helpottaa ajamista. Niko pudotti best lappiä 0,5 sekuntia ja Pekka 0,7 sekuntia etudiffillä. Kello sen kai kertoo =)
Henkilökohtaisesti en kokenut liukkaalla mitään ongelmaa etudiffin käytössä. Perä piti ja auto kääntyi "riittävästi". Edessä mulla on lisäksi 50mm ECS vetarit, joten ohjaimessa Dual Rate on jossain 80% paikkeilla..

Hyvää rapsaa pojilta. Mukava lukea!

Lasse: Mitä meinaat Dual Ratella autojen yhteydessä?

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #46 : 10.01.11 - klo: 16.17 »

Hyvää rapsaa pojilta. Mukava lukea!

Lasse: Mitä meinaat Dual Ratella autojen yhteydessä?
Ohjaimen kääntyvyyttä. Sanwassa Dual Rate, Spektrumissa Travel ja muissa mikälie =)
Mutta siis 80% auton täydestä kääntyvyydestä oli käytössä.

Kun ei vielä närvi ja taidot riitä eturenkaan ympäri kääntyvän auton kanssa kisaamiseen niin ihan hyvä "fuskata" rajoittamalla ohjaimesta kääntösädettä.
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #47 : 10.01.11 - klo: 16.29 »
Tosiaan tuo ratasdiffi edessä helpotti ajamista ja perän pitoa ihan älyttömästi, niin kuin Lasse sanoi, kierrosajasta 0,7 sekkaa pois, se on paljon se. Tuomosella isolla radalla auton kääntyvyys kyllä riittää, mulla se oli ohjaimesta pudotettu 72%:iin.(Spektrumissa se taitaa olla Steering Rate S/R). Toinen iso parannus oli etuvakaajan vaihto hieman jäykempään (1,6mm), jolla autoon sai lisää rauhallisuutta. Loppufinaaleissa jätin eturenkaat kokonaan pidottamatta, se olis vaan pitänyt tajuta vähän aikasemmin.

Jäin vähän ihmettelemään tuota sikailua joissain erissä. Tuomari kyllä kovasti uhosi ja puhutteli meitä ohjaajakokouksessa, mutta stoppareita ei sitten tullut millään. Minähän kilttinä ja kuuliaisena poikana annoin alkuerissä nätisti tietä, kunnes huomasin olevani kerta toisensa jälkeen jyrän alla. Näköjään se paikka OTETAAN ja sitä PUOLUSTETAAN, kohteliaisuudesta ja hyvästä ajotavasta viis.

Tajusin myös sen, että kun on lähes 100 kuskia ajamassa samaa luokkaa, niin se E-finaalinkin voitto on oikeesti haluttu juttu, ei mikään lohdutuspalkinto. Tämän kyllä näki kavereiden ilmeistä ja ajotavasta finaaleissa. Jos molemmista päistä otetaan yhdet finaalit pois (A- ja I-finaali), niin jengi ajoi ihan älyttömän hyvin ja tasaisesti melkein voi sanoa, että ainakin sijat 20-60 oli jokseenkin kaikkien noiden kuskien ulottuvilla. Se kuka pysty tekemään tosipaikassa hyvän suorituksen, sai sitten ne parhaat sijoitukset.
Flying Calacucco

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #48 : 10.01.11 - klo: 16.44 »
Jos ratas diffi toimi edessä hyvin niin millainen pito siellä oli verrattuna Isomyyrin rataan ?
(No joo ekat kierrokset uudella matolla oli varmaan aika liukkaat)
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #49 : 10.01.11 - klo: 17.08 »
Jos ratas diffi toimi edessä hyvin niin millainen pito siellä oli verrattuna Isomyyrin rataan ?
(No joo ekat kierrokset uudella matolla oli varmaan aika liukkaat)
Edes viimeisissä erissä pito ei ollut samalla tasolla kuin Myyrissä vaikkain autoja kippasi pidosta nopeissa mutkissa. Harjoituksissa pito oli heikko.
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #50 : 10.01.11 - klo: 20.08 »
Ohjaimen kääntyvyyttä. Sanwassa Dual Rate, Spektrumissa Travel ja muissa mikälie =)
Mutta siis 80% auton täydestä kääntyvyydestä oli käytössä.

Kun ei vielä närvi ja taidot riitä eturenkaan ympäri kääntyvän auton kanssa kisaamiseen niin ihan hyvä "fuskata" rajoittamalla ohjaimesta kääntösädettä.

Uusi reiska kääntyy ihan hulluna joten itselläki on n. 80% käytössä spoolilla ja ECS:llä, normi vetareilla oli noin 88-90%
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #51 : 10.01.11 - klo: 22.45 »

Matkan innoittama kisakalenteriin lisätään LRP masters ja ehkä myös Puolan ETS kisa.

Ilmoittautuminen Puolan ETS kisaan tehty.  Lue lisää >>
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #52 : 16.01.11 - klo: 10.40 »
Stokkiluokan 1. A-Finaali:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XUWuaaN2xWc[/youtube]

Ja viriluokan vastaava:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nhkk7OqBVk4[/youtube]
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #53 : 16.09.11 - klo: 22.04 »
Muistaako kukaan kuka otti lentokentällä videoo?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« Vastaus #54 : 16.09.11 - klo: 22.08 »
Muistaako kukaan kuka otti lentokentällä videoo?
Ei muistu mieleen
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11