RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: meos81 - 06.08.04 - klo: 22.28

Otsikko: mikä on roto startti?
Kirjoitti: meos81 - 06.08.04 - klo: 22.28
olen nolla näissä polttis hommissa, niin kertokaa mulle mikä on rotostartti?
Otsikko: mikä on roto startti?
Kirjoitti: Sami L - 06.08.04 - klo: 22.37
Tälläinen laitos:

(http://www2.gpmd.com/image/h/hpip8711.jpg)

Tuo musta läpyskä asennetaan moottoriin ja tuohon porakoneen näköiseen vempulaan asennetaan tuo keppi (shaft).
Kepin pää asetetaan mustan läpyskän koloon ja painetaan nappia. Tämä saa shaftin pyörimään ja samalla koko koneen.
Erittän helppokäyttöinen ja edistyksellinen ratkaisu käynnistämiseen.
Tämä siis korvaa vetokäynnistimen, starttiboxin, sähköstartin tai vastaavan. Tätä kaikkea on siis Roto start.
Otsikko: mikä on roto startti?
Kirjoitti: meos81 - 06.08.04 - klo: 22.49
nyt tiedä kiitos SAMI L
Otsikko: mikä on roto startti?
Kirjoitti: Sami L - 07.08.04 - klo: 01.59
No problemo.
Muistin vielä nähneeni videon kyseisestä laitteesta. Ja sehän löytyi HPI:n sivuilta.

http://www.hpieurope.com/    ->downloads -> videos -> filter -> Savage21 (6) -> Roto-start

Ei mikään valaiseva video, mutta ajatus siitä selviää.
Otsikko: mikä on roto startti?
Kirjoitti: Matias V - 07.08.04 - klo: 08.40
Lähti vähän turhankin helposti käymään :D
Otsikko: mikä on roto startti?
Kirjoitti: Jöördis - 07.08.04 - klo: 10.17
Itse vannoutuneena Tiger driven käyttäjänä.... Rotostartti on todella hyvä keksintö...
http://www.sullivanproducts.com/NewProductsMainFrame.htm

Mulla on tuo molemmissa autoissa (TT ja Hobao) eikä ole muuta kun positiivia kokemuksia!
Otsikko: mikä on roto startti?
Kirjoitti: kukkalapio - 07.08.04 - klo: 13.38
Mulla on kanssa todella hyviä kokemuksia roton käyttämisestä savagessa. Mutta on siinä jotain huonoakin, että nestelukon tullessa sitä ei ihan aina välttämättä ainakaan heti huomaa, ni helposti roton suurella voimalla pyöräyttää yksitielaakerin hajalle. Mulla on yks menny halki ja toinen rupes luistaa yli. Vetonarulla pystyy tuntemaan koneen paremmin. Ja jos auto tykkää sammuilla, ni on helpompi pitää pelkkää hehkua mukana, ku koko rotoa. Ja siinäkin vielä yksi huonompi puoli, että jos ei ole kuin yksi akku rotoon, ni välillä voiki käydä niin, että ei pääsekkää ajaa sen tyhjennyttyä. Ja vielä yksi huonompi puoli vetostarttiin verraten on sen hinta. Roto maksaa kait jotain 50€ + akku ja sen laturi, jollei sitä oo vakiona autossa. Mutta silti kaiken puolin rotostart on hyvä ratkaisu!