Vielä vähemmän tarvetta neuvoa tuolla tavoin.
Ihan on kisakoneitakin lähemmäs kymmenen tankillista ajeltu ennenkuin niistä on kaikki otettu irti.
Ja tuohonkin on ihan perustelyt.
Perustelepas tuo väitteesi että ei olisi tarvetta tuon enempään sisäänajoon.
Tästä en ala väittelemään, tähän pätee se vanha sanalasku
Kyllä minun puolestani kaikki saavat ajaa vaikka 3 gallonaa moottoria sisään, oma on asiansa.
On täysin oma asiansa... täysin totta.
Mutta aloittelijalle ei todellakaan mennä sanomaan että ei ole tarvetta ajaa enempää (varsinkin kun se ei pidä paikkaansa)
Täysin väärin.
Turhan vähän sisäänajettu ja siis turhan kireeksi jäänyt kone saattaa hajota todella nopeasti kun siitä ruvetaan ottamaan kaikkea irti liian aikaisin.
Liian kireä sylinteri syö erittäin nopeasti kiertokangen alalenkin väljäksi ja pahimmillaan se saattaa jopa hajota jolloin koneesta tulee aikalailla käyttökelvoton.
Siksi juuri nimenomaan ON TARVETTA ajaa konetta enemmän sisään ennenkuin sitä ruvetaan säätämään kohdilleen ja ajelemaan talla tiskissä.
Mikäli nitrokoneiden rakenne ylipäätään on selvillä niin ymmärtää erittäin nopeasti miksi näitä ei voida verrata mihinkään mopoihin joilla voit vetästä parit kerrat kaasutupesta ja lähteä ajamaan sen minkä kulkee.
Ja vai että vieläpä kerääntyy öljyä ja muuta möhnää...
Voi jestas... eipä pidä tuokaan paikkaansa.
Kaikki palamaton öljy tulee koneesta ulos pakoputken kautta.
Mitään muuta möhnää sinne koneeseen ei muutenkaan ole tulossa kuin ainoastaan polttoainetta.