Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkkom

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 50
31
Sori jos tulee sekavasti kirjoitettua, mutta naputtelen tätä töiden lomassa.

Voisiko joku taho esittää esimerkiksi viimevuoden ja mahdollisesti edellisvuoden kilpailijatilastot TSS-10, TSP-10 ja TSM-10 luokista? En halua kiistää *HOKE*n toteamusta suurimmasta luokasta vaan ihan siksi, että en ole asioita seurannut.

Peitsamosta ja muista ETS-sarjaan osallistuneista on helppo nähdä heidän puoltavan tätä kahden luokan mallia sekä 13.5r moottoria. Sieltä reissuilta on pakosti tarttunut näkemystä ja kokemusta kuinka asioita voisi tehdä.

Itse näkisin asian niin, että vaikka TSP-10 ja stanun yhdistäminen söisikin talvikaudelta muutaman kuljettajan, se kyllä toisi kesäkisoihin muutaman kuljettajan lisää; kyllä osa TSP-10 kuskeista ajaisi myös kesällä. Tosin ei kuuden kuskin kesken...

Ehdotetuissa moottoreissa kyllä askarruttaa se, että onko 13.5 liian tehokas aloittelevalle ja toisaalta onko se liian tehoton nykyisille TSP-10 kärkikuskeille? Okei, ei pidä unohtaa sitä, että SM-tason kisoihin olisi syytä hieman jopa harjoitella etukäteen eikä mennä opettelemaan alkeita. Tässä tapauksessa tulisi kerhojen opastaa aloittelevia kuljettajia enemmän ja mahdollisesti järjestää myös kerhokisoja pienempitehoisilla mooottoreilla. Voisihan sisääntuloluokkana olla esimerkiksi formulatkin...

Se, että pitäisikö ajaa koko sarjaa ollenkaan ja järjestää vain 'isompia' kisoja onkin jo toinen juttu.

32
*HOKE*n osaan viestiin ois pitänyt olla unquote. En siis syyttänyt sinua mitenkään mistään, mutta kuten perussuomalaisille todetaan: haluaisin kuulla kehitysehdotuksia (enkä valitusta nykyisestä).

33

Silloin kun itse aloitin kisaamaan, halusin vain kisaamaan. En kokenut mitään ongelmaa siitä, että en pärjää heti. Mikä nykyisin on niin vaiketa opetella ajamaan pärjätäkseen?

Nimenomaan.

Kiitokset typon ja suomenkielen taitamattomuuden ikuistamisen johdosta :)

34
Aina ei ole prioriteetti numero 1 saada uusia kuskeja, vaan saada ne entisetkin kuskit pysymään luokan kisoissa mukana vuodesta toiseen.

Eli siihen on ratkaisuna ruveta vääntämään suurinta touring luokkaa joka pahimmillaan vain nostattaa monien kynnystä ja jättää sen takia kisoihin tulemisen väliin....?


Joku vois ihan oikeesti kertoa mulle mikä ihme siinä TSP luokassa on olevinaan pielessä kun sen ronkkimiseen tuntuu olevan vuodesta toiseen hirveä tarve, vaikka kyseinen luokka vain kasvaa jatkuvasti??????

Todellakin ymmärtäisin jos tuossa olisi joku ongelma, mutta kun ei siinä näy olevan kun luokka vain kasvaa.
Kyseinen luokka ei vie mitään mistään pois eikä siitä ole haittaa muille luokille.
Se ei myöskään karkoita kuskeja pois touring luokista, koska sehän vain kasvaa.

Tää ei vaan mee mun pieneen kaaliin sitten niin millään miksi aina jotain muutosta halutaan väkisin väkertää ilman että siitä olis selkeesti nähtävissä ainakaan mitään parannusta harrastajamääriin jne.
Pahimmillaan vain karkottaa harratajia (ainakin vuodeksi) eikä ainakaan tuo niitä lisää.

Sääntöjähän ei edelleenkään päätetä tämän keskustelulangan perusteella.

Silloin kun itse aloitin kisaamaan, halusin vain kisaamaan. En kokenut mitään ongelmaa siitä, että en pärjää heti. Mikä nykyisin on niin vaiketa opetella ajamaan pärjätäkseen?

35
Kaksi luokkaa voisi olla ihan hyvä, taso olisi kovempi kärjessä. Haittapuolena sitten on se, että sitten ei ehkä itse olisikaan kärjessä. Se tässä tuntuu eniten olevan muutosvastaisuuden peruste.

36
Toinen Venäjän miehistä ei tajunnut huutamisesta ja kuulutuksesta huolimatta antaa tietä ja päätyi sitten torpoilemaan itsensä 2. tilasta taistelevien ohittajien jalkoihin.

Tämän saman kaverin peittelyyn ja takarenkaan hajoamiseen onnistuin sössimään oman finaalini. Uskottelen ainakin itselleni, että olisin ollut taistelemassa podiumista myös ilman tuota.  :huh:

Shikaani oli kyllä hyvä lisä tuolle baanalle.

37
Perjantain striimi käynnissä: 1/10 IC Track Euros 2012 : Friday Qualifying and Sub Finals

Näytti kyllä muodostuvan melkoinen pito toisen rundin puolessavälissä baanaan eilen. Paikalliset meni kovalla pidolla todella kovaa... harjoitus pitoaineilla tosiaan näkyy.

38
Satunnaisesti päivittyvä tulossivu:

http://pistarme.xracerlive.com/cronologici/cronologici.aspx

Tänään torstaina pitäisi myös http://www.rcracingtv.net/ ja http://efra.ws ruveta päivittymään...

39
Tuo Mikan vaihtoehto näyttää muuten ihan hyvältä vaihtoehdolta myöskin. Siinä tulee moottoripukki ja akkutelineet yms kaikki mukaan ilman että tarttee ite askarrella mitään.

-A-

Joo, siis layoutin puolesta toi EDAM näyttää ihan OK:lta, mutta näkisin, että eroa on materiaaleissa aivan liikaa verrattuna saman merkin C8 kisapirssiin. Ehkä sieltä kuitenkin jossain välissä tulee enemmän pro malli.

40
Sanos Sir Ollinmäki (tai muut tietävät) miten noiden foamien pitää kulua edestä C-ryhmän autossa?

Takaa pitääkin mennä kartioksi eikö vain mutta mites edessä - tasaisesti vai hieman kartioksi myös ?

Eiköhä se ole sama kuin turistissakin, eli edestä tasan tai hyvin vähän sisäänpäin.

Hieman kyllä polttelis joku kunnollinen C8(e), mutta katellaan nyt...

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: PK-Seudulle RC-Halli Areena
« : 24.07.12 - klo: 19.13 »
Kyllähän sen savibaanan saa 'pölyttömäksi' (diesel, dustex, suola, u name it), jolloin varmaan harrastaminenkin on mielekkäämpää, kun ei tarvi kuskienkaan kärsiä pölystä.

43
Joo-o, ensi viikon alussa teen päätöksen otanko ton Taiwan auton.

Miksi ei voi suoraan sanoa, että se on http://www.redrc.net/2012/03/edam-erazor-brushless-18th-scale-chassis/ ? En ole tuota myöskään nähnyt Aasian verkkokaupoissa listoilla, joten kai se on paras silloin saada (tilata) "suoraan tehltaalta".

44
Jeps, harmi, että tekee hieman tiukkaa ajaa C-8 ja TP-10 saman päivän aikana. Muuten kyllä C-8(e) kiinnostaisi.

45
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 08.07.12 - klo: 17.19 »
Ne on kuulemma niin hitaat, ettei niillä voi pärjätä.  :cool:

46
Polttisautot / Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« : 07.07.12 - klo: 15.51 »
Tai sit ostaa ton JQ RTR.... Ja tosiaan polttiksen kanssa kannattaa mennä radalle kyselemään ja ihmettelemään ennen auton hankintaa sekä hankinnan jälkeen kyselemään neuvoja kokeneilta ja toki ajamaan.

47
Ajoiko Jeppe kyosholla?

EDIT: no ei ajanut.

:grin: :grin: :grin: :grin:

Onnittelut voittajille tosiaan!

48
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 26.06.12 - klo: 19.24 »

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.06.12 - klo: 20.34 »
Jos tulee rahapula, täytyy käydä rullaamassa kauppaan se pullotötterö  :cool:

50
Sepä juuri. Puntaroin juuri sitä, että kannattaako/joutuuko paikanpäälle lähteä jo lauantaina vai yrittää heräillä aikaisin sunnuntai-aamuna matkaan.

Toisaalta kukaanhan ei estä käymässä harjoittelmassa radalla etukäteen.

51
Löytyykö harjoittelumahdollisuutta lauantaina sähkökisan jälkeen?

52
Totaalista dominointia Köyhän Miehen Kanailta. Ja mikä parasta, kyosholle kaksoisvoitto.

Kiitokset tosiaan kisoista tekijöille ja mekkareille.

53
Oli kyllä hienot kisat. Sai ainakin ajaa paljon ja tulihan tuossa taas opittua paljon. Kiitokset järjestäjille, puuhamiehille ja mekkareille.

54
Vai pitäisikö olla vain TYYTYVÄINEN siihen, että aktiivista kisan järjestelyporukkaa riittää ja mahdollisuus osallistua kisoihin laajalla skaalalla matalin kustannuksin on mahdollista??

Amen!

Taisi tuo ketjun ensimmäinen viesti jäädä lukematta, molemmilta?

55
Joo vois olla ihan toimiva, että aamun harkan jälkeen ajeltais vain pidempiä vetoja.

56
Vapaa keskustelu / Vs: Virosta rc kisa kuvia
« : 10.06.12 - klo: 18.20 »
Eestin pojat vois ilmotella tälläkin foorumilla kisoistaan, vois ehkä olla lähtijöitä?

57
Joku kokontaitettava kevyt ja taitettuna vähän tilaa vievä pöytä.

58
Polttisautot / Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« : 06.06.12 - klo: 18.52 »
Yks minkä uskoisin kanssa toimivan, on: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-NT1-Varaosat/335582-SPRING-FOR-GEAR-BOX-HARD-2-106352.

Ainakin käsin paloja levittäessä tuntui mielestäni aika oikeanlaiselta.

59
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 05.06.12 - klo: 17.27 »
Suuntaa kyosho vihasi jonnekin muualle ok..

Ihan ilmoitusluontoinen asia; ei mulla ole mitään "kyosho vihaa". Suurin osa tuotteista on vain täyttä p****a, osa käyttökelpoista ja niitä käytän myös itse tarvittaessa.

Onnittelut muuten työelämään siirtymisestä tai uudesta työpaikasta, kumminpäin se nyt onkaan.

60
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 03.06.12 - klo: 22.37 »
Taitaa se suurin placebo tulla siitä, että kamoissa on Orion tai Kyosho tarra päällä. Ehkä ei ihan sokeesti kannattais "valmistajan" lappuihin muutenkaan luottaa...

Tulepa Mika taas "todistelemaan" noita touhujas kisoihin asti. Täällä netissä kun tuntuu suu käyvän melko suuresti.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 50