31
Kilpailijoiden kanava / Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« : 22.09.12 - klo: 17.07 »
Sori jos tulee sekavasti kirjoitettua, mutta naputtelen tätä töiden lomassa.
Voisiko joku taho esittää esimerkiksi viimevuoden ja mahdollisesti edellisvuoden kilpailijatilastot TSS-10, TSP-10 ja TSM-10 luokista? En halua kiistää *HOKE*n toteamusta suurimmasta luokasta vaan ihan siksi, että en ole asioita seurannut.
Peitsamosta ja muista ETS-sarjaan osallistuneista on helppo nähdä heidän puoltavan tätä kahden luokan mallia sekä 13.5r moottoria. Sieltä reissuilta on pakosti tarttunut näkemystä ja kokemusta kuinka asioita voisi tehdä.
Itse näkisin asian niin, että vaikka TSP-10 ja stanun yhdistäminen söisikin talvikaudelta muutaman kuljettajan, se kyllä toisi kesäkisoihin muutaman kuljettajan lisää; kyllä osa TSP-10 kuskeista ajaisi myös kesällä. Tosin ei kuuden kuskin kesken...
Ehdotetuissa moottoreissa kyllä askarruttaa se, että onko 13.5 liian tehokas aloittelevalle ja toisaalta onko se liian tehoton nykyisille TSP-10 kärkikuskeille? Okei, ei pidä unohtaa sitä, että SM-tason kisoihin olisi syytä hieman jopa harjoitella etukäteen eikä mennä opettelemaan alkeita. Tässä tapauksessa tulisi kerhojen opastaa aloittelevia kuljettajia enemmän ja mahdollisesti järjestää myös kerhokisoja pienempitehoisilla mooottoreilla. Voisihan sisääntuloluokkana olla esimerkiksi formulatkin...
Se, että pitäisikö ajaa koko sarjaa ollenkaan ja järjestää vain 'isompia' kisoja onkin jo toinen juttu.
Voisiko joku taho esittää esimerkiksi viimevuoden ja mahdollisesti edellisvuoden kilpailijatilastot TSS-10, TSP-10 ja TSM-10 luokista? En halua kiistää *HOKE*n toteamusta suurimmasta luokasta vaan ihan siksi, että en ole asioita seurannut.
Peitsamosta ja muista ETS-sarjaan osallistuneista on helppo nähdä heidän puoltavan tätä kahden luokan mallia sekä 13.5r moottoria. Sieltä reissuilta on pakosti tarttunut näkemystä ja kokemusta kuinka asioita voisi tehdä.
Itse näkisin asian niin, että vaikka TSP-10 ja stanun yhdistäminen söisikin talvikaudelta muutaman kuljettajan, se kyllä toisi kesäkisoihin muutaman kuljettajan lisää; kyllä osa TSP-10 kuskeista ajaisi myös kesällä. Tosin ei kuuden kuskin kesken...
Ehdotetuissa moottoreissa kyllä askarruttaa se, että onko 13.5 liian tehokas aloittelevalle ja toisaalta onko se liian tehoton nykyisille TSP-10 kärkikuskeille? Okei, ei pidä unohtaa sitä, että SM-tason kisoihin olisi syytä hieman jopa harjoitella etukäteen eikä mennä opettelemaan alkeita. Tässä tapauksessa tulisi kerhojen opastaa aloittelevia kuljettajia enemmän ja mahdollisesti järjestää myös kerhokisoja pienempitehoisilla mooottoreilla. Voisihan sisääntuloluokkana olla esimerkiksi formulatkin...
Se, että pitäisikö ajaa koko sarjaa ollenkaan ja järjestää vain 'isompia' kisoja onkin jo toinen juttu.