Kirjoittaja Aihe: 1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit  (Luettu 1989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« : 21.03.06 - klo: 19.43 »
Tänne oikeestaan voisi kerätä tietoa noista pilleistä ja miten ne toimii eri moottoreiden kanssa. Itse olen haeskellut Ossin V-specciin parhaiten sopivaa pilliä Suomen oloihin jolla voisi myös kilpailla. Pillin valinta näyttää olevan vaikeaa, koska ei ole tietoa niiden toiminta alueista eli onko vääntävä vai kiertävä vai joku muu ja noi EFRA:n numerot ei sano ainakaan meikäläiselle yhtään mitään.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #1 : 21.03.06 - klo: 20.14 »
Itse olen v-specissä käyttänyt Nosramin 2025 pilliä, Mega/Picco 069, sekä Ossin omaa 2050, nyt näyttää tulleen OS 2060 pillikin... OS:n omat pillit ovat melkoisen vaikeita saada mutta ovat sen verran "panssarivaunu" tekoa että kestävät kovaakin ryskettä, samaan kategoriaan voisin laittaa tuon Nosramin pillin. Luonnollisesti Ossissa toimii Ossi parhaiten...

Pääpiirteissään pillit menee siten että mitä "pitempi/isompi" sitä enempi vääntää alakerrasta, haittapuolena taas että yläjenka vähenee.

Pienemmällä/lyhyemmällä taas vaikutus päinvastainen. Normaalisti homma säädetään in-line pilleissä käyrää vaihtamalla/lisäpaloja lisäämällä/vähentämällä. Perinteississä vastaavasti adapterikumilla sitten räknäillään. Joidenkin millien siirrolla voi olla merkittäväkin vaikutus.

Yksi huomionarvoisista pillin vaikutusksista on polttoainetalous. Toisella saattaa tankki kestää sen 5min ja toisella taas huomattavasti enemmän, tietysti tämä näkyy myös tehossa.

Paras combo on tietysti se että soppaa menee mahdollisimman vähän ja tehoalue on mahdollisimman tasainen.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Re: M8-krossarin pillit
« Vastaus #2 : 21.03.06 - klo: 20.18 »
V-Spec:iin O.S.:n oma 2050 on ollut sopiva, koitin pidemmällä alkukäyrälläkin, mutta ei loppupäähän saanut jenkaa enää millään, niin paluu tuohon 2050:n mukana tulleeseen käyrään oli selviö.

 - Hount

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #3 : 21.03.06 - klo: 20.34 »
Minkäslainen tuo Nosramin In-Line pakoputkisto (ilmeisesti 2025,jos se on se mitä Hobbylinna myy) on ominaisuuksiltaan,eli minkälainen on polttoaineenkulutus noin yleisesti ottaen ja antaako enämpi tehoa yläpäähän vai alakertaan?

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #4 : 21.03.06 - klo: 20.53 »
Kai täälä vois kysellä monsterinkin putkista, kun nyt saman tyyppisiä on?

Eli mulla on tällänen putki tulossa seuraavaks kiinni ja kiinnostais et
mihin se vaikuttaa (muuhun ku ääneen) kun on kaks ulostuloa?
Ilmeisesti on ns kaks kammioinen, kun sisällä on pitkä kartio "tratti"
jossa on muutama reikä ja toinen ulostulo tulee sen kartion takaa. :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #5 : 21.03.06 - klo: 21.04 »
Muutin otsikkoa niin kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä.

... nyt joku neropatti sit sanoo et Traxxasin monsut on 1/10...

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #6 : 21.03.06 - klo: 21.33 »
Mites tämä Ossin putki. Tällainen on tulossa minulle moottorin mukana. Antaako alavääntöä vai jenkaa ylös?

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #7 : 21.03.06 - klo: 23.41 »
Kannattais varmaanki mainita että tulee 4-tahtiin... :wink:
Eikös se siihen oo Brutales tulossa?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Mika R

  • Vieras
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #8 : 22.03.06 - klo: 09.38 »
Ei nelareissa ole jengaa.. no joo, mikä tahansa 2-tahti viripilli on kyseiseen vekottimeen hyvä. Perinteisesti nelarit ovat tarvinneet isomman vauhtipyörän, kellon ja kytkinpalat, huomioi tämä. Palat varmaan siksi että ottavat kiinni alemmilla kierroksilla. Tosi löysät jouset/säätö vaihtoehtoisesti ...

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #9 : 22.03.06 - klo: 12.56 »
Tuota Ossin T-2050 ja T-2060 pilliä ei taida saada kotimaasta ollenkaan tai en ainakaan minkään Ossia myyvän kaupan webshopista löytänyt,... mut T-2060 pilli-setti on nyt sitten tilattu muualta.

Kiitoksia Hvoltage ja Hount neuvoista.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
1/8-krossari, monsteri ja touring-autojen pillit
« Vastaus #10 : 25.03.06 - klo: 19.01 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Ei nelareissa ole jengaa.. no joo, mikä tahansa 2-tahti viripilli on kyseiseen vekottimeen hyvä. Perinteisesti nelarit ovat tarvinneet isomman vauhtipyörän, kellon ja kytkinpalat, huomioi tämä. Palat varmaan siksi että ottavat kiinni alemmilla kierroksilla. Tosi löysät jouset/säätö vaihtoehtoisesti ...


Juu, kuhan kokeilin, onko pojat tarkkana ;-) Olitte.

Auton mukana tuli iso vauhtipyörä, 22 hamp. kello, pidempi alkukäyrä ja Kyoshon 2-t pilli. Ja minäkun ihmettelin tuon vauhtipyörää, ajattelin kuka kahjo on tehnyt noin suuren vauhtipyörän :oops:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg