Revitään sitä huumoria sitten keväällä kun on tyhmyyksissä se uus kisakiree 400e kone tullu talvella ajettua kolmessa gallonassa loppuun.
Voidaan täs puhua faktoista tai sit jokainen 5 tankkia kotipihassa rupsuttanu voi kertoa: "Ei mul ainakaa mitää oo käyny." Joo ei varmaan, mut katotaan asiaa sit uudelleen esim. 50 tankin kuluttua, tai 150 tankin kuluttua.
Tämä toistaminen saa jo todella naurettavia muotoja, mutta onko kukaan kuullut koneesta joka talviajossa rasittuisi vähemmän kuin kesällä? Onko kukaan kuullut koneesta joka kestäisi kovemmassa rasituksessa pidempään kuin pienemmässä rasituksessa? Meikäläisen logiikalla tämä ei ainakaan mätsää.
Toi tupakkineuvo oli aika huvittava, mutta mitä jos ei poltakkaan tupakkia? Onko merkillä väliä?
Moniko kertomistasi koneista on ollut alle 10cc metanolimoottori, jotka kestää max 10 gallonaa ajoa hyvässä käytössä.
Koneen kestosta talviajossa ei pysty yksittäisten tapausten pohjalta tekemään mitään, mutta laajemmalla otoksella näkisi hieman paljonko se talvi oikeasti lyhentää koneen elinikää. Onhan myös koneita jotka kesälläkin voi paukahtaa ensimmäisellä tankillisella. Paha sanoa kun yksilöitä ovat.
Missä kohdassa HOKE:n viestissä sitten oli epäkohtia?
Ei ole sitä talviajoa kukaan edelleenkään kieltänyt, mutta on hyvä olla faktoista tietoinen. Ajamaan ajamaan! Päätös on teidän!
Mä puhuin paukahtaneista 1:1 autojen koneista elikkä päälle litrasia koneita en metanolista.
Mähän olen sanonu että jos rutkuttaa noin 5 min tyhjäkäynnillä ja merkillä ei ole väliä vaikka söis tikkarin 5 minuutissa.
Tuo siis jollei ole mitää lämmitintä matkassa joka tietty rasittaa pikkasen vähemmän ku kylmänä kenkiminen mutta rasittaa kumminkin enemmä ku lämmitetty kone tai helleilmalla.
Epäkohdista en ole puhunukkaan vaan siitä että Hoke tuntuu sekoavan jakkaralla välillä niin että putoo siltä.
Ja kukas tässä ny on 5 tankillisesta puhunu??
Pari gallonaa on menny tässä syksyn aikana ja ei ole mitää hälyttävää vielä ollut mutta eipä tässä olekkaa ollu mitää hirveitä pakkasiakaan.
Kyllähän sitä voi kenkii vaikka 1000€:n koneen huumorilla p*skaksi jos vaan haluaa ja on sitä huumoria.
Sen tiedän että jos joku halvempikin kone menee ja poksahtaa ni siinä tulee aina kiroomista mutta kyllä siitä sitte selviää. Ei se tapa ainakaa vielä.
Eipä ole isommissakaan tappanu jollei kappaleita ala viskomaan.
Eipä ole mullakaa tullu sellasta tapausta vielä eteen jossa pannu rasittuu vähemmän talvella ku kesällä mutta kyllä kesälläki olis syytä pikkune lämmittely tehdä ettei suoraa lähe polkemaan loso pohjassa haaleana mutta kesällä se lämmittely vois olla vaikka 1 min koska sillo on lämmintä valmiiksi niin pannukin lämpee aikalailla nopeemmin.
Tämä aihe on mun puolestani käsitelty jotenka sanon että kukin taaplaa tyylillään elikkä olkoo ajamati tai sitten ajelee talvella.
Tuohon päätökseen kunnen voi vaikuttaa enkä halua vaikuttaan.
Toisten päätöstä on kunnioitettava sanoo vanha sananlasku.
Ite ajelen sen minkä kerkeen niin kesällä kuin talvella ja se on mun asia jos kengin koneita p*skaksi kylmällä.
Siihen olen aina pyrkinyt että lämmittely on suotavaa ja ajon jälkeinen lämpöjen tasaaminenki on aika tärkeää.
Elikkä kun olet lopettelemassa niin minuutti pari antaa käydä tyhjää ja sitte sammuttaminen.
Tuo pätee ihan oikeisiin 1:1 autoihin ja varsinki Turbo koneisiin.
Lämpöjen tasaaminenkin säästää konetta aikalailla ja samalla lämmittelykin säästää konetta.
Kokemusta on aikalailla kuorma-auto ajelusta ja siihen sain ekana työpäivänäni tarkat ohjeet elikkä lämmittely ja lämpöjen tasaaminen.
Kyllä nuokin varmasti pätee näihi metanoli pannuihin mutta jollei päde niin eipä sitte päde teen tyylilläni olkoot hyvä tai paha.