Mielummin laatikosta pala pois kun siilistä. Siilin pinta-alan pitää olla mahdollisimman suuri ja sen tulee ottaa moottoriin kiinni mahdollisimman suurelta alalta.
Oikosulku on mahdollinen tuossa omassakin asennuksessani, joskin tuo siili on anodisoitu, eikä siten johda sähköä. Anodisoinnin kulumisen varalta olen laittanut palan puolen millin paksuista muovikalvoa noihin kohtiin, joissa kosketus sähköjohtoihin on mahdollinen. Mitään ongelmia ei ole ollut.
Ei tuo sahaaminen nyt pitäisi epäonnistua edes tumpelolta ja jos näin kävisikin, niin uudet laatikon kuoret saa hintaan $3. Näkyvät olevan Suomessa varsin hintavat ja saatavuus mitä sattuu, mutta minulla on uusia käyttämättömiä mustia laatikon kuoria varastossa, joten jos kiinnostaa niin ota yhteyttä. Voin laittaa sellaisen tulemaan valmiiksi sahattuna vaikka vitosella. (Edit: en kauppaa näitä osia yleisesti ja siksi tuo tarjous voimassa vain thorakille)
Asiaan. Liitteenä kuva
Stampeden laatikon kuorista, molemmat puolikkaat kuvattuna siten kuin ne ovat auton vasemmalta puolelta katsottuna. Vasemman puoleinen (autossa ja kuvassa) puolikas pitää sahata kahdesta kohdasta, joista ensimmäinen merkitty kuvassa
punaisella viivalla. Toinen katkaisukohta riippuu sitten siitä pitääkö laatikkoon saada kiinni
Traxxasin Wheelie Bar vai ei. Jos katkaisee
vihreän viivan kohdalta, niin Wheelie Barin kiinnityskohta jätetään paikalleen, jos taas katkaisee
vaaleanpunaisen viivan kohdalta, niin tulee enemmän tilaa siilille, eikä Traxxasin Wheelie Baria saa enää kiinni tuohon laatikkoon. En ole mitannut tuota puheena olevaa siiliä, että osaisin sanoa riittääkö tuo pienempi aukko sille, mutta voidaan sekin sovitella paikalleen ja katsoa.
Tuo kuumeneminen myös ihmetyttää, kun itselläni oli aiemmin Stampede Team Orionin 17x2 koneella ja 18/86 välityksillä, eikä se kuumentunut lainkaan. Tulee myös itselle mieleen, että rullaako se auto kevyesti, edes moottorin ollessa irti (tai pinionin ollessa irti spurrista). Jos pinionin on kovin pieni, niin silloin ei välttämättä rullaa koneen pyöriessä mukana, välityksestä johtuen, mutta toisaalta silloin ei pitäisi koneen lämmetä liikaa.