Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit  (Luettu 1913489 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3240 : 21.10.08 - klo: 11.37 »
Veikkaisin että ainakin suurin osa lämpöongelmista katosi... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3241 : 21.10.08 - klo: 14.06 »
Jep, kyllähän tommonen vaikuttaa lämpöihin jos ei pyöri vapaasti.
Itsellä joskus kävi samalla tavalla kun kasasin eka kertaa peden laatikon.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3242 : 21.10.08 - klo: 17.33 »
Beguin, voisitoko mitata jäähyn, mitä se olisi suunnilleen, ja tietääkö kukaan teistä tämän Team Orion 19x2 motin pituutta. Ja eikös puolet motista uppoa siihen koloon johon se tulee??
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3243 : 21.10.08 - klo: 17.43 »
Eikös se motti ole sinulla, että siitä vaan mittaamaan kuinka paljon se tulee laatikon sisältä ulos.

Siili on 30 mm syvyyssuunnassa ja halkaisija on sopiva 36 mm halkaisijaltaan olevaan moottoriin.
« Viimeksi muokattu: 21.10.08 - klo: 22.18 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3244 : 21.10.08 - klo: 18.00 »
Veikkaisin että ainakin suurin osa lämpöongelmista katosi... :)

No tavallaan varsinaista ongelmaa ei edes ollut kun käytössä on ollut tuo 14-hampainen pinioni, mutta luulisi nyt pysyvän viileämpänä, niin voinee ehkä jopa laittaa suuremman pinionin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3245 : 21.10.08 - klo: 22.03 »
Vastaus tuli RF:ältä, mutta en saanut selvää, tarkoittivatko he Titania, vai tuota mun Team Orion mottia? Sanoivat, että, "mallailiva heidän Stampedeen, ja pitäis mahtua" :undecided: :undecided: :undecided:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3246 : 21.10.08 - klo: 22.15 »
No vertaa sitä omaa moottoriasi tuohon laittamaani kuvaan, josta näet myös mitat paljonko moottori tulee kopasta ulos. Tuota koppaa ei ole modattu, mutta siilin saisi syvemmälle, ottamalla vähän kopasta pois ja lyhentämällä tuota ruuvia, johon siili ottaa kiinni. Voithan tietty laittaa kuvan siitä moottoristasi paikalleen asennettuna, niin katsotaan mitä sinne saadaan mahtumaan.
« Viimeksi muokattu: 21.10.08 - klo: 22.19 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3247 : 21.10.08 - klo: 22.50 »
ja jos omistaa dremelin ja uskaltaa sitä käyttää niin tässä on erittäin hyvät ohjeet mistä pitää leikata ja kuinka paljon.

http://www.misbehavin-rc.com/pit-lane/heat-sink/es-heat-sink.asp
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3248 : 22.10.08 - klo: 00.34 »
Tuohon ei kyllä Dremeliä tarvi, jos tuolla ohjeella tekee. Loota auki ja toisesta puolesta sahataan pala pois kokonaan. Itse olen yhden avartanut siten, että tuo tuohon moottorin puoleiseen vaihdelaatikon kuoreen jätetään n. 3-4 mm jäljelle ja kiinnitysruuvia lyhennetään sopivan mittaiseksi. No se oli tarpeen, kun autossa oli Traxxasin oma wheelie bar, joka kiinnitetään noihin vaihdelaatikon ruuvinreikiin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3249 : 22.10.08 - klo: 09.10 »
Mittailimme kuinka pitkä moottori on ulkoapäi, oli 15mm kohdalla 14mm :undecided:. Ja muutenkin kateltiin, että osuukose noihin komponenteihin, vai mitänen oli, ettei tulis oikosulkua. Tuota leikkaamis juttua vois kokeilla, mutta milläköhän työkalulla tuo tehdään??? Tuo leikkaaminen olisi varmaan ainoa keino.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3250 : 22.10.08 - klo: 10.04 »
HUH! KAikkien ponnistelujeni jälkeen sain kuvan kännykästäni!

EDIT: VOI!!!!!!!!!!! TOI SAMPERIN KUVA EI TULE TÄHÄN VIESTIIN!!!!!!!!!! EN PYSTY LAITTAAN SITÄ KUVAA!!!!!!!!!!! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Toni.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3251 : 22.10.08 - klo: 13.20 »
Näissä hommissa tarvitaan kärsivällisyyttä. :wink:

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3252 : 22.10.08 - klo: 13.25 »
Jaa, no minulla sitä ei ole, ainaskaan ihan hirveästi :roll:. Eikös sitä siiltä voi sahata pienemmäksi?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3253 : 22.10.08 - klo: 14.33 »
Jaa, no minulla sitä ei ole, ainaskaan ihan hirveästi :roll:. Eikös sitä siiltä voi sahata pienemmäksi?

Sahaa sahaa, sillähän se selviää :)

Omassa Stampedessä Team Orionin 15x2 moottori ja tulee 15mm yli kotelosta, vaikea laittaa jäähyä tuolle alueellle ja teho voi olla kyseenalainen.

Lämpeneekö moottorisi ajossa liikaa? Itsellä lämmöt ei nouse liiaksi.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3254 : 22.10.08 - klo: 15.00 »
Jaa, no minulla sitä ei ole, ainaskaan ihan hirveästi :roll:. Eikös sitä siiltä voi sahata pienemmäksi?

Minkä takia sitä siiltä tarvii leikellä? eihän se sitten jäähdytä niin hyvin enään.
Saha käteen ja laatikosta sahaat palan pois.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3255 : 22.10.08 - klo: 15.23 »
No, itse en varmaan sahaa, kun olen tämmöinen tumpelo, pian moottoria ei ehkä saisikaan paikoilleen :mrgreen:. No tuo liika kuumenemin, en oikei osaa sanoa. Kun olen ajanut puolet ajasta motti on minusta kuuma, ja sitten, kun lopetan, ei tarvitse kuin vähänaikaa pitää kättä motissa kiinni, niin alkaa polttaa. :undecided:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3256 : 22.10.08 - klo: 15.46 »
No, itse en varmaan sahaa, kun olen tämmöinen tumpelo, pian moottoria ei ehkä saisikaan paikoilleen :mrgreen:. No tuo liika kuumenemin, en oikei osaa sanoa. Kun olen ajanut puolet ajasta motti on minusta kuuma, ja sitten, kun lopetan, ei tarvitse kuin vähänaikaa pitää kättä motissa kiinni, niin alkaa polttaa. :undecided:

Taitaapi kuumeta vähän turhan paljon. Rullaako auto helposti kun työnnät sitä tasaisella alustalla / vapautat kaasun ajosta. Mikäli ei, niin yksi mahdollisuus on pinionin ja spurrin liika läheisyys, joka tuottaa turhaa kuormaa moottorille (omakohtaista kokemusta).

Millä välityksellä ajat nyt?

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3257 : 22.10.08 - klo: 15.58 »
Mielummin laatikosta pala pois kun siilistä. Siilin pinta-alan pitää olla mahdollisimman suuri ja sen tulee ottaa moottoriin kiinni mahdollisimman suurelta alalta.

Oikosulku on mahdollinen tuossa omassakin asennuksessani, joskin tuo siili on anodisoitu, eikä siten johda sähköä. Anodisoinnin kulumisen varalta olen laittanut palan puolen millin paksuista muovikalvoa noihin kohtiin, joissa kosketus sähköjohtoihin on mahdollinen. Mitään ongelmia ei ole ollut.

Ei tuo sahaaminen nyt pitäisi epäonnistua edes tumpelolta ja jos näin kävisikin, niin uudet laatikon kuoret saa hintaan $3. Näkyvät olevan Suomessa varsin hintavat ja saatavuus mitä sattuu, mutta minulla on uusia käyttämättömiä mustia laatikon kuoria varastossa, joten jos kiinnostaa niin ota yhteyttä. Voin laittaa sellaisen tulemaan valmiiksi sahattuna vaikka vitosella. (Edit: en kauppaa näitä osia yleisesti ja siksi tuo tarjous voimassa vain thorakille)

Asiaan. Liitteenä kuva Stampeden laatikon kuorista, molemmat puolikkaat kuvattuna siten kuin ne ovat auton vasemmalta puolelta katsottuna. Vasemman puoleinen (autossa ja kuvassa) puolikas pitää sahata kahdesta kohdasta, joista ensimmäinen merkitty kuvassa punaisella viivalla. Toinen katkaisukohta riippuu sitten siitä pitääkö laatikkoon saada kiinni Traxxasin Wheelie Bar vai ei. Jos katkaisee vihreän viivan kohdalta, niin Wheelie Barin kiinnityskohta jätetään paikalleen, jos taas katkaisee vaaleanpunaisen viivan kohdalta, niin tulee enemmän tilaa siilille, eikä Traxxasin Wheelie Baria saa enää kiinni tuohon laatikkoon. En ole mitannut tuota puheena olevaa siiliä, että osaisin sanoa riittääkö tuo pienempi aukko sille, mutta voidaan sekin sovitella paikalleen ja katsoa.

Tuo kuumeneminen myös ihmetyttää, kun itselläni oli aiemmin Stampede Team Orionin 17x2 koneella ja 18/86 välityksillä, eikä se kuumentunut lainkaan. Tulee myös itselle mieleen, että rullaako se auto kevyesti, edes moottorin ollessa irti (tai pinionin ollessa irti spurrista). Jos pinionin on kovin pieni, niin silloin ei välttämättä rullaa koneen pyöriessä mukana, välityksestä johtuen, mutta toisaalta silloin ei pitäisi koneen lämmetä liikaa.
« Viimeksi muokattu: 22.10.08 - klo: 16.18 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3258 : 22.10.08 - klo: 16.46 »
Kiitos tarjouksesta! Mietimme asiaa! Saattaapi tuo kuumeneminen myös johtua hampaiden liian lähekkäin olelusta, mutta jos ne ovat liian kaukana, eikö ne kulu? Minua kiinnostaisi kyllä tuo sinun tarjouksesi. Ja jos "tilaisisin" sinulta sen, niin se voisi leikata vaalenpunaiselta kohdalta, koska en usko, että tarvitse keulintarautaa vielä Stampedeen, jossa ei ole paljoa tehoja. Noh, Koitan ensin tuota toista hommaa, muuten välit on 13, ja oliko se vakio spurri 48?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Juhiz

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3259 : 22.10.08 - klo: 16.59 »
Lainaus käyttäjältä:  Ari-pekan rc-sivut [/quote
1. Pinjonin ja isorattaan sopivan välyksen saa aikaiseksi käyttämällä tavallista sanomalehtipaperia. Paperi laitetaan rattaiden väliin ennen moottorin kiristämistä paikoilleen ja moottori painetaan kevyesti niin kiinni isorattaaseen kuin se menee. Kun moottori on kiristetty paikoilleen ja paperi poistettu, on välys sopiva.
Schumacher Cougar Laydown - Cougar KD

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3260 : 22.10.08 - klo: 17.12 »
Pistä YV:tä, jos tuo koppa kiinnostaa. Tarjous voimassa toistaksi niin kauan kun noita laatikoita on varastossa eli varmaan kuukausia, mutta mistä sitä koskaan tietää mitä pojat huomenna saavat rikki autostaan.

Vakiospurri on XL-5:ssä 86 hampainen. Se 48P tarkoittaa hampaiden määrä halkaisijan tuumaa kohden. Pinionin on oltava niin ikään 48P, jotta hampaat ovat samalla jaolla käyvät toisiaan vasten.

Tuosta Juhiz:en lainaamasta Ari-Pekan ohjeesta puuttuu tai jäi lainaamatta, että se paperi poistuu välistä ehjänä. Toki sanomalehtipaperinkin kanssa voi kiristää välin niin tiukaksi, että paperia ei saa enää ehjänä välistä pois vain vetämällä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3261 : 22.10.08 - klo: 17.55 »
Tuon paperi jutun ole kuullutki, pitääkö motti siis painnaa kevyesti spurriin kiinni?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3262 : 22.10.08 - klo: 17.59 »
No miten tuon nyt selkeämmin sanoisi, että pinionin ollessa kiinnitettynä moottorin akselille, laitat sanomalehtipaperista liuskan spurrin ja pinionin väliin, painat pinionin spurriin kiinni (paperi edelleen välissä) ja kiristät moottorin kiinnitysruuvit. Paperiliuskan pitäisi tulla pois rattaiden välistä ehjänä, kun vedät sitä rattaiden pyörimissuuntaan. Näin rattaiden etäisyys toisistaan on oikea.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jorma01

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3263 : 23.10.08 - klo: 09.10 »
Onko heittää vinkkiä mikä olisi mielestänne sopivan jäykkää öljyä tuonne diffiin siten että se olisi aika jäykkä mutta ajettavuus kuitenkin vielä säilyisi jotenkin. Kokeilin tuossa mielenkiinnosta laittaa toisen Rustlerin täysin lukkoon ajatuksena että oliskohan se kova juttu näin tulevaan talviajoon valmistauduttaessa. Kokeilin tuota eilen pikaisesti asfaltilla ja oli aika mielenkiintoinen kokemus. Kiihdytys täysin suoraan meni hienosti ja kulkua/pitoa löyty mutta jos vähänkään erehtyi kääntämään kiihdytyksessä niin singahteli puolelta toiselle aika pelottavasti. Näköjään tuota öljyä löytyy väliltä 1000 - 500000 eli mitä jäykkyyttä kannattaisi kokeilla ja pysyisi myös hyvin diffin sisällä ?
Rustler eZRun-60A/8.5T | Rustler SP D-Master ESC/SP 9T | Stampede XL-5 | Acoms Technisport 2.4GHz

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3264 : 23.10.08 - klo: 13.26 »
Eipä ole tullut kokeiltua diffin jäykistämistä (vielä), mutta kun nyt olet testannut tuota 100% lukolla, niin miten se vaikuttaa kääntyvyyteen ylipäätään? Yli-/aliohjaako pahasti, vai mitä tekee?

Tuo kuvaamasi käyttäytyminen on kyllä itselleni tuttua Rustler VXL:n kanssa kun alla on kovat asfalttirenkaat ja ajaa märällä ja kylmällä asfaltilla. Ajosta ei tule kirjaimellisesti yhtään mitään, kun auto sinkoilee mihin sattuu, mutta tässä tapauksessa pidon kadotessa takarenkailta kokonaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3265 : 23.10.08 - klo: 15.15 »
Muuten, eikö Jäähy pysy siinä, vaikka ei tekis  mitään??? Ois huutarissa 8,4V akuuku jota on ladattu 30 kertaa, mtta silloinhan motti kuumenee entisestään, kun tulee enemmän tehoja? Eikö siis tosiaan ole muita jäähyjä, jotka sopii tohon mun auton mottiin?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Jorma01

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3266 : 23.10.08 - klo: 15.17 »
Kääntösäde kyllä kasvoi kun on ns. "veto päällä" eli puskee enemmän ja väittäisin että kelaa jopa huippujakin enemmän. Näpertelin tuon diffin kannesta pois nuo kaksi kohoumaa ja korvasin ne samankokoisilla metallirullilla jotka sitten pystyi sijoittamaan tuonne sisälle niin että rattat lukittuivat toisiinsa. Lopuksi vaseliinia täyteen koko höskä. Tuonhan pystyy palauttamaan takasin alkuperäiseksi jos tykkää jos ei hajoa ennen sitä. Selkee ero tuossa oli jos esim. loppu asfaltti kesken ja palasi nurmikolta takaisin tielle niin ampaisee tuola nurmikollakin aika hyvin eikä vain sudi hiljakseen eteenpäin. Renkaina on nuo Dirt Hawgkit edessä/takana. Pitäisi vain löytää kultainen keskitie tuon vakion ja 100% välillä. Kuten tuosta käy ilmi niin olen pitänyt ihan vaseliinia tuola sisällä joten noista virallisista öljyistä ei ole mitään kokemusta ja niiden vaikutuksista.
Rustler eZRun-60A/8.5T | Rustler SP D-Master ESC/SP 9T | Stampede XL-5 | Acoms Technisport 2.4GHz

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3267 : 23.10.08 - klo: 15.49 »
Kai se vaseliini ajaa asiansa siinä kuin nuo "viralliset" silikonipohjaiset tuotteetkin. Suurin ero on ehkä siinä paljonko sen ominaisuudet muuttuvat lämpötilan muuttuessa, mutta vaseliinejakin on niin paljon erilaisia ja erilaisilla koostumuksilla. Laittaahan jotkut tuon lootan sinitarraa vaan täyteen ja jotenkin toimii silläkin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3268 : 23.10.08 - klo: 17.33 »
Öljyhän siellä diffissä ei oikein pysy huonostikkaan, tahtoo valua pikkuhiljaa ulostulojen kaulalta pihalle, kun niissä ei ole minkäänlaisia tiivisteitä.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede
« Vastaus #3269 : 23.10.08 - klo: 20.56 »
Hyvä huomio, en siihen itse kiinnittänytkään huomiota eli pitää olla diffeihin tarkoitettua tavaraa, muuten tulee ulos. Toki vaseliinit on sitten eri juttu, niitä on niin montaa erilaista, että osa taatusti pysyy sisällä ja ajaa tehtävänsä. Oikean vaihtoehdon löytäminen voi kuitenkin olla paljon helpompaa "diff fluid":illa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.