Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 642115 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Spyrox

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #330 : 15.08.04 - klo: 21.57 »
Täältäkin suunnalta inferno löytyy.
inferno tr15
Ultima sc CC01 M03

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #331 : 17.08.04 - klo: 07.55 »
Kertokaas sopiiko Inferno Mp 7.5:seen hobaon moottoripukit ja niiden aluslevyt?
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #332 : 17.08.04 - klo: 12.38 »
Miten minulle on jäänyt sellainen kuva että nuo Hobaon pukit eivät MP 7.5:n edes sovi kunnolla? Kaveri nimittäin tuossa juuri osti yhden käytetyn Kyöstin ja alkoi sitä kunnostamaan, niin tilasi hyvän määrän siihen Hobaon palikoita, mutta nimenomaan pukkeja ei juuri Hobaolta tilannut koska ne eivät siihen olisi sopineet kunnolla.

Tämä siis vain se kuva mikä minulle on jäänyt, mutta kannattaa tarkistaa kuitenkin vielä esim. Jalakselta ennen kuin lähtee tilaamaan.

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #333 : 17.08.04 - klo: 12.41 »
Olen Copterin kanssa samoilla linjoilla.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #334 : 17.08.04 - klo: 12.44 »
Itselläni on myös sellainen mielikuva ettei sovi. Tuli mieleen vasta nyt kun joku mainitsi asiasta.

Itse hankin Nuova Faorin pukit ja kyoshon aluslevyt kun muita (lue halvempia) ei ollut silloin saatavilla.
Power-Save-Racing Team

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #335 : 17.08.04 - klo: 16.14 »
Uskomatonta muuten kuinka Pro-Hobbyn antama hinta GS-21R:n jäähdytyskannelle on 20€ kalliimpi kuin Tietonikkarin.
Mietitäänpä siitä kummastakohan tilaisi.  :D
Mistäköhän noin(kin) iso ero oikein muodostuu. Onhan Pro:lla toki hienompi liike lähempänä asemaa, mutta Nikkarissa on henkilökunta mukavampaa ja asioista enemmän tietävää. Jospa nyt taas auton kunnostuksen jälkeen vois ajaa muutaman tankillisen jopa putkeen. Tai sitten sataa, ettei pääse ajamaan ensimmäistäkään.
Toivotaan ettei.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #336 : 18.08.04 - klo: 08.14 »
Poistin tästä sen järjettämän kinastelun omaksi aiheekseen "Kinastelua Kyoshon Paremmuudesta ja huonoudesta". Jos joltain lähti jotain oikeasti asiaan liittyvää tästä aiheesta, niin pahoittelen tapahtunutta. Tällaisen viestin voi  kuitenkin noutaa sieltä takaisin Copy-Paste- menetelmällä.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuluvimmat osat.
« Vastaus #337 : 18.08.04 - klo: 10.09 »
Kaikille Kyoshosteille:
Mitkä mahtavat olla kuluvimmat, siis useiten vaihdettavat osat SINUN Kyoshossasi?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Kuluvimmat osat.
« Vastaus #338 : 18.08.04 - klo: 10.24 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Kaikille Kyoshosteille:
Mitkä mahtavat olla kuluvimmat, siis useiten vaihdettavat osat SINUN Kyoshossasi?


Viitisen litraa ajettu... kolmen litran jälkeen meni sportin 2 palakytkin. Vaihdoin kolmipalakytkimeen ja näyttää vieläkin käyttämättömältä. Etukardaanin se etudiffin päässä oleva vastakappale osoitti kulumisen merkkejä. (vähän lovella) vaihdoin nivellettyyn samantien. Muita tule nyt mieleen. uusia osia laittanu mutta ne on ollu lähinnä hopupppeja eikä rikkoontumisen tai kulumisen takia.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #339 : 18.08.04 - klo: 12.30 »
Varmaan ovat samat osat mitkä muissakin autoissa. Eli laakereita on joskus noista pienemmistä autoista paukahdellut, mutta muuten on säästynyt kulumiselta. Omista kämmeistä ei sitten puhuta...  :oops:

Tuosta krossarista ei vielä ole kokemuksia, mutta luulisin, että ensinnä menee renkaita ja diffejä. Diffit ainakin menee jos ei hoida kunnolla.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #340 : 18.08.04 - klo: 14.09 »
Alkuperäset laakerit on mulla takana paukahtanut puolen toista gallonan jälkeen.

Ei siinä muuta ainakaa ole vielä paukahtanut.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #341 : 18.08.04 - klo: 14.14 »
ei diffejä kulu. Ainoastaan ulostulot kulahtaa jossain vaiheessa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #342 : 18.08.04 - klo: 14.30 »
Minkäslaista moottoria ja pääratasta teitillä on käytössä? (GX21R/muovi)
Itsellä kun on kulutustavaraa kytkinkello (3kpl). Vetonivelet takaa myös odottaa vaihtoa, edestä "wheelsaftit"=renkaanpuoleiset vetonivelet. Ensimäisenähän vaihdettiin taakse pinjoni ja isoratas(bevelGear). Uusintaa odottaa myös iskariöljyt. "Ajokilometrejä" takana 1,5gallonallista. Dyynihiekalla ajelen hiekkamontulla joka on KAUHIIN pöllyävää Hienolla kelillä.
Pikkuhiljalleen katselen jo vetoakseleiden/kardaanien hintoja sekä jarruosien numeroita. Takaa myös ulompi diffikotelo tarvis vaihtaa, kun toinen laakeri "leikkas kiinni" ja lämmitti (sulatti) hiukan liikaa laakeripesää. Vois tietty jo ajatella diffien sisärattaitakin... Niin, ne takalaakerit vetoakseleitten päästä (diffien ulostulosta) on vaihdettu myös...

Oiskohan näihi muuten isompata tankkia tarjolla? Nyt on 120ml: eli ajoaika on n.7-10min (säädöistä riippuen).

Ja kaikenlisäks olen aloittelija ja vauhti ei varmatenkaan ole samaa kuin Teillä Kokeneilla. Oisko se sitten tuo hiekka-alusta sellattine "kuluttava osatekijä".

Nimim. "Oikeasta" radasta unelmoiden.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #343 : 18.08.04 - klo: 15.22 »
Moottorina nyt on noita Hyper 21:siä... Ja metallinen pääratas.

Kuis sulla kytkinkellot hajoaa? Vai käsitinkö väärin?

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #344 : 18.08.04 - klo: 15.30 »
Hampaat kuluu.... Poooois. Muovinen pääratas silti ihan ok.
Ennenkuin sanotten välyksistä, on niitä asenneltu moneen mieheen.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #345 : 18.08.04 - klo: 15.38 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
....Vetonivelet takaa myös odottaa vaihtoa, edestä "wheelsaftit"=renkaanpuoleiset vetonivelet. Ensimäisenähän vaihdettiin taakse pinjoni ja isoratas(bevelGear). Uusintaa odottaa myös iskariöljyt.
.... Takaa myös ulompi diffikotelo tarvis vaihtaa, kun toinen laakeri "leikkas kiinni" ja lämmitti (sulatti) hiukan liikaa laakeripesää. Vois tietty jo ajatella diffien sisärattaitakin... Niin, ne takalaakerit vetoakseleitten päästä (diffien ulostulosta) on vaihdettu myös...

Oisko se sitten tuo hiekka-alusta sellattine "kuluttava osatekijä".

Nimim. "Oikeasta" radasta unelmoiden.


Kyllähän tommonen hieno hiekka tunkeutuu joka paikkaan, varsinkin laakereihin ja jossain vaiheessa aiheuttaa niiden kiinnileikkaamisen tai totaalisen "väljistymisen". Sama homma rattaiden ja nivelien kanssa, jos väliin pääsee hiekkaa niin se toimii hionta-aineena siellä välissä eikä kestoiällä pääse kehumaan.

Diffikotelot pitäisi rakentaa todella tiiviiksi ja mielellään käyttää suojattuja laakereita jos meinaa ajella hiekalla.

Itellä RB:n kone ja metallinen pääratas, mutta paljon hiekalla ajaessa muovinen pääratas mielestäni on parempi.
Power-Save-Racing Team

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #346 : 18.08.04 - klo: 16.18 »
Itseasiassa tuo hiekka on NIIN hienoa, oikeastaan pölyä, jottei se rattaissa viihdy (luulin), mutta laakeripesiin se yrittää tunkea. Grafiittirasva ja vaseliini on hyviksi todettu tiivistyksessä. Niiden käytön jälkeen väheni/loppui laakeripesien/diffikoteloitten jatkuva aukominen.
Vielä jää ihmetyttämään tuo kytkinkellojen hampaiston kuluminen, mutta jossei muuta niin sitten se pannaan tuon hiekkapöllyn syyksi ja ymisten vaihellaan vain kelloja...
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #347 : 18.08.04 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
ja ymisten vaihellaan vain kelloja...


Käytätkös sinä niitä vakio neulalaakeri kelloja? Ne on ihan leluohkasia... Se parempi 5x10 laakereille oleva kello on huomattavasti kestävempi

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #348 : 18.08.04 - klo: 16.33 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
Käytätkös sinä niitä vakio neulalaakeri kelloja? Ne on ihan leluohkasia... Se parempi 5x10 laakereille oleva kello on huomattavasti kestävempi

-luulisin olevan ihan vakiokamaa, kun neulatyyppiset vakiolaakerit siellä vielä on, vaihtamattomana. Kerro lisää - Kerro tarkasti?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #349 : 18.08.04 - klo: 16.45 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
-luulisin olevan ihan vakiokamaa, kun neulatyyppiset vakiolaakerit siellä vielä on, vaihtamattomana. Kerro lisää - Kerro tarkasti?




Eli sen paremman kellon tilausnumero on IFW46 (13 hampainen) ja  IFW47 on 14 hampainen. Se on huomattavasti tukevampi ilmeisesti valettu? malli. Itsekkin vaihdoin sen vakiokellon pois heti alkuun ku hukkassin sen neulalaakerin. Kyllä tuokin varmaan hiekassa kuluu mutta varmasti kestää pidempään. Tuon lisäksi sitten tarvitset 5x10 laakereita 2 kpl. Mielellään kestäviä.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #350 : 18.08.04 - klo: 16.48 »
Selevä ja kiittos.
Laetan muistilistaan ja siirryn tommoseen kunnes saan tuon joka on veilä pussissa, ajeltua siliäks. Tuo olikin sitten miltei kaksinkertane hinnaltaan... Muistaakseni.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #351 : 18.08.04 - klo: 16.49 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Selevä ja kiittos.
Laetan muistilistaan ja siirryn tommoseen kunnes saan tuon joka on veilä pussissa, ajeltua siliäks. Tuo olikin sitten miltei kaksinkertane hinnaltaan... Muistaakseni.


Väittäisin että kestääkin enemmän kuin sen kaksinkertaisesti.  :)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #352 : 18.08.04 - klo: 17.33 »
Kyosholla on  kahdenlaisia kuulalaakeroituja1/8 krossariin tarkoitettuja kytkinkelloja....
Eroina on se, että toinen maksaa enemmän ja on tehty yhdestä osasta ja  toinen on kahdesta osasta!!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #353 : 18.08.04 - klo: 17.47 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Kyosholla on  kahdenlaisia kuulalaakeroituja1/8 krossariin tarkoitettuja kytkinkelloja....
Eroina on se, että toinen maksaa enemmän ja on tehty yhdestä osasta ja  toinen on kahdesta osasta!!


Käsittääkseni sorvattu/jyristty yhdestä palasta on parempi? Korjatkaa jos olen väärässä..

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #354 : 18.08.04 - klo: 17.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Käsittääkseni sorvattu/jyristty yhdestä palasta on parempi? Korjatkaa jos olen väärässä..

Sehän roikkuu kyllä paljolti materiaalista, mutta näin metallialan koulutuksen omaavana voin sanoa jotta ammattitaidolla tehtynä kyllä juur nui.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #355 : 18.08.04 - klo: 18.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Kyosholla on  kahdenlaisia kuulalaakeroituja1/8 krossariin tarkoitettuja kytkinkelloja....
Eroina on se, että toinen maksaa enemmän ja on tehty yhdestä osasta ja  toinen on kahdesta osasta!!


Käsittääkseni sorvattu/jyristty yhdestä palasta on parempi? Korjatkaa jos olen väärässä..


Joo, se yhdestä palasta tehty on parempi/kalliimpi!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #356 : 18.08.04 - klo: 20.35 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Kyosholla on  kahdenlaisia kuulalaakeroituja1/8 krossariin tarkoitettuja kytkinkelloja....
Eroina on se, että toinen maksaa enemmän ja on tehty yhdestä osasta ja  toinen on kahdesta osasta!!


Just tuo neulalaakeroitu sportin kello on tehty kahdesta osasta ja on paljon ohuempi kuin tuo mainitsemani kello joka on tehty yhdestä mötikästä

edit. ja kannattaa muistaa että muiltakin valmistajilta saa legendaariseen puoleen hintaan myös kestäviä kytkinkelloja ja ne kyllä käy keskenään

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Ei käy kaikki
« Vastaus #357 : 18.08.04 - klo: 21.08 »
Niinpä minäkin luulin... valitettavasti en muista kenen 13-hampainen kello minulle vasta tuli, mutta siinä oli sellaiset ns. flanget"-laakerit, siis sellaiset laipalliset, kun muissa minulla on normaalit kuulalaakerit. Se oli hieman leveämpi, lukko ei mahtunut paikoilleen. Piti sorvata sitä vähän kapeammaksi, niin sitten taas sopi paikoilleen...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #358 : 18.08.04 - klo: 22.33 »
No Hobaon kello vaikutti ainakin ihan jämäkältä  ja käytti perus 5x10 laakereita. Sinänsä omituista ettei kävisi kun moottorit ei ole merkkikohtaisia. Suurin osa kelloista kuitenkin varmaan käy autoon kuin autoon?

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #359 : 18.08.04 - klo: 23.25 »
Kytkinkellojen sisähalkaisijoilla on eroja. Kytkimet eivät siis toimi oikein tai välttämättä ollenkaan. GS:n kytkimellä näyttäisi Hobaon kello toimivan vaikka kello marginaalisesti isompi onkin, muusta en osaa sanoa.
Taisi yhdellä tuttavalla olla GSn kytkin ja Duratraxin kello, kytkin otti kiinni jossain 10-15krpm kohdalla ja palat sulivat. Kannattaa mitata se sisähalkaisija ja ennen ostoa kysäistä onko ostettavassa halkaisija sama.
Little to win, nothing to lose
SD/GT