Pistetääs vähän oman slashin tarinaa tähän.
Auto tuli hankittua muistaakseni alkuvuodesta 2015, perus RTR vakio 2wd slash.
En ehtinyt edes kokeilla auton vakiotekniikkaa vaan heti lähti osaa vaihtoon ja pikkuhiljaa tilanne on edennyt siihen että vakio-osista on jäljellä enää etupuskuri, vastaanotinkotelo, hieman muokattu koppa, takaiskarit, etuakselit, osa turnbuckleista ja osa ruuveista.
Tarkoitus oli tehdä autosta ns. bulletproof, eli luodinkestävä jolla voi rauhassa leikkiä ilman suurempia huolia että jotain menisi rikki.
Muoviosia tuli hajotettua joten niitä alkoi vaihtumaan sitten alumiinisiin, kuitenkin niin että strategisissa paikoissa pidetään "sulakkeita" jotka pettää liiallisesta voimasta ja niitä on helppo ja halpa vaihtaa.
Noparina on HPI:n EMH-3s, moottorina Flux MMH-4000 näillä mennään ja vain 2s lipoilla toistaiseksi, 3s lipoja ei ole tullut edes kokeiltua koska en sellaisia omista. Ohjaimena käytetään Sanwan MX-V:tä ja vastarina RX-37wp:tä, servona on kiinan analoginen Emax es3005 metallirattailla. Välitykset on 23-86, jos halutaan mennä kovempaa niin 26-83, menee heittämällä paikalleen eikä tarvitse säätää edes välystä välissä uudestaan.
Listaa vaihdetuista osista /tehdyistä säädöistä:
- LCG-kit, auto ei kaadu läheskään niin helposti kuin vakiorungolla jossa painopiste on tosi korkealla.
- Pro-Line Trencher 2.8" kumit, pito on aivan omaa luokkaansa millä tahansa pinnalla, koppaa piti vähän leikellä että jäisi vielä täysi joustovara renkaille.
- RPM:n gearcoveri, takapuskuri+mountti, etu- ja takatukivarret, takatukivarret on Rustlerin pidemmät.
- Integyn alumiiniset C-palat, iskaritornit, etubulkki, bellcrankki, axle carrierit eteen ja taakse
- Integyn alumiininen vaihdelaatikko
- STRC:n metalliset vetoakselit sekä battery-strap
- Jotkut LRP:n etujouset
- Pro-linen säädettävät bodymountit (ei tarvitse säätää koriklipsien kanssa)
- Kelistä riippuen käytetään tai ollaan käyttämättä Dusty motorsin suojaa, pitää kohtuuhyvin hiekan ja kosteuden poissa sähköistä mutta kuumentaa esciä jonkun verran. Tässä tuli mukana "sukkaa" jota sai leikattua ja laitettua jousien/iskareiden suojaksi.
- Deans liitin eliminoitiin välistä ja nyt johdot esc:ltä kiinnitetään suoraan akkuun
- Vastarikotelon sisään saatiin juuri ja juuri tungettua pieni mikrokytkin ja johdot joilla ohjataan vastaanottimen 3-kanavassa kiinni olevia poliisivaloja (ohjaimesta on/off).
Slash on ainakin 2s lipoilla nyt todellakin melkein luodinkestävä
Jossain vaiheessa voi kokeilla 3s lipoa mutta kyllä 2s riittää hyvin vauhdikkaaseen hauskanpitoon.