Kirjoittaja Aihe: Nolojen tilanteiden (RC) mies  (Luettu 27356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« : 18.05.03 - klo: 18.26 »
Ajattelin vähän, että varmasti jokaisella on joitain kokemuksia, jolloin on täräytetty päin naapurin mummoa tai uusi tuliterä kone on leikannut kiinni koittaessaan saada siitä mahdollisimman suuria kierroksia. :mrgreen:

Voisiko tähän vähän listata omia tai kavereiden töpeksintöjä mitä on matkan varrella tullut tehtyjä. Olisi hauska lukea kolareista, vaikka eivät ne ole tapahtumahetkellä ajajasta niin hauskoja. Tai vaikka, kuinka on onnistunut särkemään radiot ajettuaan lampeen, tai turmeltua naapurin uudet tulppaanit innoissaan revittelemällä uudella autolla... :mrgreen:
Nikko on kirosana!

Otsomaani

  • Vieras
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #1 : 18.05.03 - klo: 19.36 »
No olipa kerran...
Olin kerran puistossa (tämä tapahtui Englannissa) ajamassa kavereideni kanssa kilpaa kuivuneessa lammessa, jonka keskellä oli möykky joka oli hyppyri. Rata oli kahdeksikko ja radan yli hypättiin juuri tuosta möykystä. Autoina oli Tamiyan krossareita, ja itselläni oli tuolloin Kyoshon Lazer 2000, jossa oli 17 lankanen kone. Silloin olin vasta ihan alottelemassa ja toi moottori oli niin nopee ( :lol: ) että "olis jääny polttiski taakse". Muillakin oli alle 20 lankasia koneita, mutta autojen hallinta oli sitten vähän niin ja näin.

 Mä sattumalta johdin kisaa kun kaveri (John) kaato Tamiya Fighter buggynsä siihen möykyn viereen. No kun mä olin niin keskittynyt ajamaan niin en huomannut kun John juoksi sinne nostamaan autoaan. Mä just pistin kaasu pohjassa (tietenkin! :mrgreen: ) hyppyriin kun John juoksi siitä ja ajotus oli kyllä täydellinen kun, mun auto osu suoraan sitä jalkaan kun se juoksi, niin että John vähän niinku potkas sitä mun autoa. Auto lens oikein komeassa kaaressa pari metriä, ja lätäkköön vaan (niit lätäköitä oli melkein aina siellä kun Englannissahan on tunnetusti niin mahtava sää).
Onneks sillon ei ollu vielä kun mekaaninen nopari, joten ainut osa joka vahingoittu pahasti oli akku (1400mah) joka oli tietenkin mennyt oikosulkuun. No eikun Mick Charles Modelsiin (mahtava liike) ja uusia akkuja peliin. Sitten vaan lisää kumia lammen pohjaan.

No kyllähän siinä "vähän" säikähti, etenkin kun se lens lätäkköön, mutta en ollu ainoa siellä jonka auto kävi uimassa :wink: .

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #2 : 18.05.03 - klo: 20.35 »
Ugh. 3 päivää ja 3 hiilikuituista Mini-Z:tan h-platea..
Ensimmäinen meni ihan ajossa rikki, mutta onneksi oli varalla uusia. Laitoin uuden kiinni ja aloin kori laittamaan paikoille kun auto tippui lattialle takapyörälleen ja h-plate meni poikki. Laitoin taas uuden h-platen ja kerkesin muutaman kerran ajamaan kunnes tänään.. Saatiin kaverin kanssa hienosti rata autotalliin pystyyn ja kun oli hieman liian leveä autotalliin jäi radan laidoille "vertit" eli puolirampit. Ajelin sitten onnellisena tänään ilman koria autollani, kun olin juuri saanut x-speediin hiilet ja olin sen laittanu paikalleen ja sitten kaveri kääntyykin ohjain päällä minua päin ja ohjaimien antennit osuvat toisiinsa juuri kun kaverini testasi autonsa kääntyvyyden ja kaasu/pakki toimivuuden ja eikös autoni hyökkää täydellä kaasulla " verttiin " ja hyppää komiasti n. 720 ' astetta ja takapyörälleen maahan. Ensin katsoin ettei olisi mitään rikki ja ajelin rauhallisesti ja vahingossa kaverini jalkaan ja perä alkoi viipottamaan omilla teillään ja auto pyöri ja kiersi villisti kaasu pohjassa kun oli. Päästin kaasun ja katsoin autoa jolloin huomasin että h-plate on poikki.. Nyt laitoin sitten katkenneen hard-laatan ja vielä ehjän soft-laatan päällekkäin, jos kestäisi edes hieman kauemmin.. Koko mällin hintana oli 18 e ja vieläpä olivat hiilikuituisia.. Ei hyvee päivee.  :cry:
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #3 : 18.05.03 - klo: 21.09 »
Toba vois laittaa tänne yhen tapahtuman mutta ei se kehtaa varmaan kertoo niin mä kerron   :D

Eli oltiin tos pari viikkoa sitten ajamassa tattarisuolla. Mentiin ajajakorokkeelle sitten ajettiin siinä ja heitettiin pirun hyvää juttua. Toba keskittyi enemmän puhumiseen kun ajamiseen ja kun tulin melkeen täysiä tommi oli kääntynyt väärin päin ja ajoi väärään suuntaan. Arvaatte mitä kävi: BUMPS. Hehee no ei käynny muuta mulle kun vaan servon se koukku systeemi meni rikki ei muuta (ihme).

Mitä tästä opimme? Opimme sen että älä puhu kun ajat :)
täysii

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #4 : 18.05.03 - klo: 21.47 »
Pakko heittää omakin tarina kun itseironia on sitä parasta huumoria.

Olisinkohan toista kertaa ollut ajamassa polttiksellani (mugen prime 12) isolla parkkipaikalla jossa oli pieniä nurmi alueita joita kiersi katukivetys. Kaahailin siinä onneni kukkuloilla kun jostain syystä auto ei enää vastannutkaan ohjaukseen eikä kaasuun/jarruun.

Kaasu jäi kohtalaisen auki, ei sitä juoksemalla kiinni saanut, ja ohjaus jäi sievästi vasemmalle. Minä olin ohjauksen kadotessa noin 30 metrin päässä autosta. Hirmuista munaravia ohjain kädessä auton perään ja PAU auto törmää katukiveen suoraan nokka edellä hyppää paikallaan ilmaan ja kääntyy reippaat 90 astetta ja jatkaa matkaa. Tekee laajan mutkan ja PAU osuu samaan ruohoalueeseen mutta toiselta puolelta. Siinä vaiheessa saan auton kiinni ja äkkiä löpöletkusta tiukka puristus. Ainoa kolhu tuli muoviseen puskuriin joka halkesi noin 1,5 cm:n matkalta. Tarkemmassa tarkastelussa huomasin patterikotelon piuhojen katkenneen olisivatko osuneet renkaaseen tai maahan. Tarinan opetus: Niputa piuhat kunnolla  :oops:
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #5 : 18.05.03 - klo: 23.23 »
Pitäisiköhän tässä itsekin kertoa se tilanne, minkä takia päättelin jakaa kokemuksia muiden kanssa ja laittaa tämän viestin pystyyn. :|

Oli normaali arki-ilta kello n.19.00.
Olin kaverini kanssa rälläämässä, pomppimassa ja sudittelemassa erään koulun hiekkakentällä.
Minun autoni oli tuolloin Nitro Tracker (Sand Masteriin pohjautuva .12 monsteri) kaverilla Ultima ST.
Ajeltiin ja pompittiin ja kuopissa kahlattiin ja nurmella moottoria huudatettiin. Noh, päätin sitten ajaa kunnon burn outin kentän laidasta laitaan kaasu pohjassa. :lol:
Iskin kaasun pohjaan ja auto oli kiihtynyt täysiin vauhteihin. :mrgreen:
Mutta yhtäkkiä auton ajolinjalle ajoi polkupyörällä mies, jonka satulassa istui pieni lapsi semmosessa lapsipenkissä...  :o
Hän ajoi suoraan Trackerin eteen ja Nitro Tracker, joka kulkee kuitenkin kovaa ja mikä on kuitenkin wanha malli, ei siinä ole levyjarruja, vaan sellanen metallipyörä päärattaan takana, mihin kumipala servon avustuksella sivelee mitättömästi.
Nyt iskin sitten jarrun pohjaan, mutta törmäykseltä ei vältytty. CRASH! sanoi auto ja KLING! sanoi pyörän kello. Tracker törmäsi kolme\neljäsosa nopeudella polkupyörän takarenkaaseen. :x
Moottori sammui heti ja pyörä pysähtyi välittömästi pyöräilijän tahtomatta auton siihen törmättyään.
Koska pyörä pysähtyi, horjahti mies satulalta hetkeksi pois, mutta jatkoi matkaa nopeasti pelokkaan näköisenä. Lapsi takapenkillä alkoi itkeä... Näin > :cry:  ja äänikin kuului... :(  Onneksi pyörä ei kaatunut. Ja onneksi siihen ei tullut damagea. Ja onneksi autokaan ei kärsinyt kummempia. Kori vain lohkesi lokasuojan yläpuolelta noin puoli senttimetriä.
Minulle ei valitettu mitään, koska pyöräilijä omasi normaalia suomalaista tummemman väripigmentin ja tästä tulin johtopäätökseen, että hän ei olisi osannut valittaa. Sitä paitsi hän oli pelokkaan näköinen yhteentörmäyksen jälkeen. :(
Autot repäistiin takaisin käyntiin ja ralli jatkui... :)

Mitä opimme:
-Ei pidä pyöräillä RC-autojen seassa. :mrgreen:
-Pitää katsoa, että ajolinja on puhdas, ennen kuin vääntää kaasua. :mrgreen:
-Vaikka RC-auto on lelu, pidä alle 5 vuotiaat lapset erossa niistä.

-Niinpä päällystin jarrupyörän kuminauhalla ja johan ne pyörät lukkoon menevät.
Nikko on kirosana!

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #6 : 19.05.03 - klo: 12.35 »
kaveri ajo mun usa-1 polttiksella ihan lammen vierestä ja heitti läpällä ett "mä ajan lampeen". no ei tarvittu ku pieni ohjausvirhe ja polttis lensi hienossa kaaressa katolleen sinne lampeen. onneksi se jäi kelluu renkaidensa ansiosta. vähän aikaa vetelin käyntiin ilman tulppaa ja sit se lähti. eli ei mitään vahinkoja onneks, mut aika koomista se oli.
be smart. don't be a retard

Poissa BBT

  • Jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #7 : 19.05.03 - klo: 13.16 »
No niin. Se parhaiten nauraa joka kaverilleen nauraa...

Aloitetaan omalla töppäyksella. Viime syksynä olin ajamassa Ultimallani kaverin radalla joka on tehty hiekkakentälle lankkujen avulla. Eli maassa makaavat lankut erottavat radan eri osat/suorat toisistaan. Pääsuoran vierellä on vastakkaiseen suuntaan tuleva suora, jossa on vesivanerilevystä ja parista siporex-harkosta tehty hyppyri. No minä sitte krapulapäissäni (karmee sellainen) ajelin ja painoin kaasu pohjassa pääsuoralle. Auto alkoi ajautua kohti siporex-harkkoja ja tajusin että kohta rysähtää. Mutta jostain syystä oli nuppi niin jumissa etten tajunnut edes yrittää kääntää autoa saatikka sitten nostaa kaasua...  Tuloksena karmea räsähdys ja syvä hiljaisuus, kone kävi kymmenisen sekuntia ja sammui. Seurauksena mm. rikkontunut eturipustus, vääntynyt alusta, haljennut tankki (eturipustus läpi) jne. Mutta on tälle naurettu (kamut) jälkikäteen...  :oops:

Kerrottakoon tässä vielä kaverin Inferon ns. totaalinen karkaaminen. Olimme talvella kamun landella (Saimaalla), aurattiin rata jäälle mönkijällä ja ei muuta kun kovaa ajoa. Jonkun aikaa ajettuamme kamun auto sitten sai jonkun ihmeen "ratiorätinän" (vesi?) ja hyppäsi radalta vallin yli hangelle ja lähti kaasu pohjassa menemään kohti Mikkeliä... toinen kaveri moottorikelkalla perään. Auto löytyi jokusen kilometrin päästä rantapusikosta katollaan. Seurauksena uudet sisuskalut koneeseen... Tällekin on naurettu jälkikäteen (minäkin)...  :mrgreen:
Team Losi Micro-T

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #8 : 19.05.03 - klo: 15.14 »
Tässä pari tarinaa:

Olin pari päivää sitten ajamassa mummun peltoon tehdyllä radalla, ajelin ihan rauhassa kunnes auto (HoBao) ampaisi mutkasta urku auki suoraan kohti naapurin kasvimaata :lol: , no onneksi (tai onneksi ja onnekksi, mutta kuitenkin) eteen tuli kivikasa ja auto päästi edelleen urku auki kohti kivikasaa, ja sinnehän se myös meni :( . sitten auto lensi katolleen kivikasaan, eikä sammunut, hirveetä ravia auton luokse ( joka oli n.20m päässä) jalka vauhti pyörään, jo sammui. Pikaisen tarkistuksen jälkeen autosta ei ollut hajonnut mitään :P , sitten tarkistin vastaanottimen, siitä oli kide pudonut kesken matka.

Mitä opimme: laita aina kide kuminauhalla kiinni(vastari oli Hitecin DCX)

Toinen tarina:

Tämä tapahtui viime talvena isän työpaikan pakkipaikalla. Ajelin parkkipaikalla rallia (autona oli silloin TR-15 Buggy) ja ajoin vähän liian kaus ja radiosta loppui kantomatka. Auto sätki vähän aikaa ja ampui urku auki kohti seinää, tietenkin.no, seinään se meni mutta ooneksi ei hajonnut kun etusuoja systeemi. kantomatka loppui n.10m päässä,miksi? Laitoin ohjaimen uudestaan päälle ja huomasin että ohjaimen akku oli loppunut. :cry:

Tarinan opetus: tarkista ohjaimen akut ennen ajoa.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #9 : 19.05.03 - klo: 15.50 »
Teemu12: Itselläni on täysin sama vastari ja mullakin on siitä pari kertaa kide irronnut. onneksi ei kaasu pohjassa... teippiä siihen vaan, niin kyllä pysyy.

Isellänikin on kyllä inferno karannut, tie oli lähellä rataa. meni neljän kaistan yli, ison ja syvän montun läpi, kahden liikennejakajan yli ja sammui toisen liikennejakajan päälle kun töyssystä irtosi adapterikumi - vastapaine loppui. Jos ei olisi loppunut, niin seuraava vaihe olisi ollut sillalta alas...  
 
 Käsittämätöntä tässä on se, että miten se auto voisi mennä niin kauan suoraan. Kun sen montun läpi juoksin, niin siellä oli todella isoja kuoppia, kiviä yms.

 Alusta siinä vähän otti nokkiinsa, se ei ollut kovinkaan laadukas. Muita isompia vaurioita ei tullut.

Jos joku on kiinnostunut niin kyseinen inferno 7,5 sports viripalikoilla on myytävänä, hobaon alta  :wink:

Poissa tuntematon

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti89
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #10 : 19.05.03 - klo: 21.12 »
Mulle kävi kerran niin että tankkasin kotona tankin täyteen Ultima ST:eeni ja lähdin kantamaan autoa (pakoputki alaspäin) ajopaikalleja. Kun pääsin sinne, niin huomasin että tankkihan oli tyhjä!  :shock:

Ja syyksi löytyi auki jäänyt neulaventtiili. Sitten vaan hakemaan uutta bensaa. Paluumatkalla huomasin pienen bensatipla vanan kotoa ajopaikalle.  :wink:
Kopioihan tekemäni peli Kuula. http://koti.mbnet.fi/antti89/kuula/kuula111.zip

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #11 : 20.05.03 - klo: 07.19 »
No onhan sitä töpeksitty. Mulla oli tässä joskus tollanen pure ten alpha, ja reilu vuosi sitten ajoimme kaverin kanssa ulkona huviksemme.  No, eteen tuli mahtava hyppyri, josta oli pakko vetää (ralli-autolla). kaasu pohjaan ja hyppyriin, auto lensi 20 volttia ja tuli suoraan väärinpäin alas...Alas tultaessa, auton ollessa väärinpäin auto oli vielä käynnissä, mutta sammui, koska ilmanputsari täyttyi bensalla. katsoin sisään...oikean renkankaan ohjauspala ja laakeri pesä rikki...Taas järjetöntä puuhaa tuli tehtyä. Onneksi osat ei maksanut yhteensä kuin 11 euroa, ja sai kaupanpäälle vielä toiselle puolelle toiset, jos halusi. Menihän vasemmankin renkaan laakeripesä rikki myöhemmin, pikkusiskon ajaessa pyörällä auton päältä  :|.

muuta pahaa ei ainakaan suparulle ole tapahtunut, mutta lähellä on ollut, kerran ajoin tiellä ja radioissa oli punaisella led, auto lopetti singnaalin ottamisen ohjaimesta ja kuin sattuikin, auto tuli (1:1) vastaan, ja oli ehkä 1cm päästä subarusta kun se villiste veteli p*skarinkiä..

Poissa Mre

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.remonen.net
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #12 : 26.05.03 - klo: 09.16 »
Mun edelliset mokailuthan on kirjattu jo toiseen threadiin (Eka kerta Maxxin kanssa...), mutta aina on varaa parantaa.

Elikäs eilen (su 25.5.) olin pojan ja pojan kaverin kanssa ajelemassa taas tuolla kahluualtaalla. Nyt edelliskerrasta viisastuneena seisoin sen viemärinkannen päällä. Homma meni paljon paremmin. Autoina meillä oli mun E-Maxx, pojan Tracker 2 Magnetic Mayhemilla ja 7-kennosella akulla terästettynä ja pojan kaverin Nikko Project. No, nikkoa ohjataan myös radiolla...

Nikosta loppu puhti ja oma poikaninkin ilmoitti, että ajaminen saa nyt riittää. Mulla jäi vielä reserviin toinen akkusatsi ja siinä kotia kohti maleksiessani ajattelin, että voisin kokeilla Maxxia tässä metsäpolulla. Ymmärsin kyllä, että on ajettava varovasti, ettei törmää kiviin ja riko taas autoa. Akut kiinni ja kaasua. n. 3 metrin ajon jälkeen auto törmäsi pieneen n. 10 cm korkeaan kantoon -> tukivarsi (A-Arm) poikki... "Varovasti" tässä tarkoitti siis sitä, että auto löi tyhjää tuon 3 metriä ja keuli...

Sitten vain kotiin ja webbi auki ja uudet tukivarret tilaukseen jenkeistä. Tilasin varmuuden vuoksi kaksi satsia ja myös etu-bulkheadit varalle...

No miksi Maksi sitten on koko ajan hajalla? Totuus vain on, että 7 kg painava, melkein viittäkymppiä menevä auto antaa aina periksi jostain kohdin, kun sillä törmää johonkin kiinteään...
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Poissa adrenaliini

  • Jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #13 : 27.05.03 - klo: 09.32 »
No onhan sitä kaikille sattunut

olinpa kerran ajelemassa koti tiellä (siinä sai kunnon vauhdit) , eli siinä oli vakio ajo paikka no siinä säädeltiin autoa ilman koria ja auto oli aivan mahtavissa säädöissä  no totta kai auto sammui keskelle tietä (n.60metriä) minusta ja auto tulee toisesta  suunnasta siinä sitten pienet 60 metrin pika juoksut. Paku-mies pusähtyy kohdalle ja avaa ikkunan ajttelen sillä hetkellä: voi s*****a taas tuli haukut yleisellä tiellä ajamisesta, no mies pakusta sanoo jotain mun autosta ja kysyy jotain mun autosta ( oli harrastaja)  minä siihen jotain mumisen . Mikä pahinta paku-mies sanoo näytäppäs miten toi kulkee no siinä olin suurin piirtein paniikisssa aloin rykiä autoa  käyntiiin kun se lähti käyntiin niin vetari jäi käteen siitä hermostuneena  unohdin hehkun paikelle ja ajoin kanttariin  ja auto sammuu :oops:  voi veljet että nolotti :oops:  ja paku-mies on varmaan nyttenkin  foorumisssa

sinä paku-mies joka asut kontulassa ja harrastat rc autoja tunnusta heti :!:

en ole mikään kirjailija

Poissa Large_90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/large
Jee se toimii!! Ei enää =(
« Vastaus #14 : 29.05.03 - klo: 13.59 »
Kerran kauniina päivänä menin ulos ja näin kun pikkuveljeni aikoi kaataa ilmansuodatinöljyä moottoriin, :o  mutta onneksi ehdin ajoissa paikalle (en tiedä mitä kaikkea sinne ehdittiin jo kaataa).  :? Siinä kun ei ollut muuta tekemistä niin päätin pistää sen auton kuntoon eikä siinä kauaa nokka tuhissut. 8)  Melkein heti kun pikkuveli pääsi ajamaan kytkimeen tuli joku vika että auto ei liikkunut ja kun auto pistettiin uudestaan käyntiin se toimi ihan hyvin, :?:  mutta kun auto kävi pienen nurmikkokierroksen, rengas irtosi välittömästi kun auto tuli pois nurmelta ja mutteri jolla rengas on kiinni oli hävinnyt. :x
kotisivut
NITRO DRIFTER

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #15 : 29.05.03 - klo: 14.31 »
Tuntuu olevan noita hyppyrikertomuksia aika paljon. Hauskoja on luettavia.
Tässä tulee omaa koohotusta Snake Bitellä, hyppyristäpä tietenkin...

Kaunis päivä ajoon, isä tuonut hiekkakasan pihalle ja kas kummaa, siihen viereen oli jäänyt Fiskarsin lapio. Tuumasta toimeen ja hyndää rakentamaan! Kymmenen minuutin vääntämisen jälkeen hyppyri oli valmis ja korkeutta löytyi metri, tai vähän yli. Se oli aika jyrkkä. Alastuloa ei ollenkaan. Auto ryittiin käyntiin ja vähän aikaa lämmiteltiin konetta. Tässä vaiheessa mitään ei ollut tippunut/meinannut tippua, näytti lupaavalta! Sitten urku auki ja suoraan hyppyriin. Puolessa välissä hyndää takapää putoaa puoliksi, vain takaruuvit jäljellä. Eihän se pysähdy kun jarruja ei ole, QRC nääs... Ei muuta kuin kaasua lisää, en huomannut löysätä ja hyppyri antaa komean ilmalennon. Auto käytännössä alkaa ratketa liitoksistaan takapäästä  :lol:.  Se näytti aika komealta kun kaikki tukivarret irtoili jne... Alastulo oli kaunis, osia lenteli ja lenteli. Ihme sinänsä, mikään ei hajonnut, vain 5 ruuvia hukkui. Mitään muuta ei tapahtunut!!! Ehkäpä hieman tuuria pelissä.
Mitä opimmekaan tästä: Kiristä ruuvit aina tarpeeksi kireälle alkaessasi ajamaan... Nyt ei ollut takapää kiinni kunnolla... Niinhän siinä sitten kävi.  :mrgreen:
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa PART

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.alta-racing.cjb.net
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #16 : 31.05.03 - klo: 16.20 »
:D noille jutuillehan saa nauraa oikeen kunnolla, tulee vaan mieleen pari tapahtumaa. Muutama vuosi sitten kun sain kaverilta lainaksi polttarin no ei kun kokeilemaan sitä lähitielle ensin eteenpäin ja käännös kun aloin ajamaan autoa minua kohti(aloittelijan moka renkaat ei käännykkään mihin ratti kääntyy) ja auto ojaan oli muuten aika syvä kaikki radio osat p*skaksi ei kun ostamaan uusia servoja, kaveri vähän ihmetteli kun sai auton takas .

Toinen tapahtuma mutta sama auto olin loppuen lopuksi ostanut kyseisen laitteen.Ajelin kaverini kanssa eräällä urheilu kentällä,kaveri laski koiran irti ja koira ampas saman tien auton perään, koira nappas korista kiinni ja auto hampaissa lähti rynnimään metsään päin minä ja kaveri perässä,seuraukset kori rikki auto täynnä koiran kuolaa ja muovi osia nipullinen p*skana.
Miksi mulle käy aina näin......
Perä Alta Racing Team

Poissa Mr.4tc

  • Jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #17 : 31.05.03 - klo: 17.51 »
Mulla oli vähän saman tyyppinen moka kuin muilla

Oli mun synttärit ja sain yyper hienun Yokomo MR-4tc Custom auton no mä olin tietoinen että saan sen ja tietentin mä rupesin sitä kasaamaan kauheella kiirreellä koska halusin päästä koittamaan autoa no rupesin rakentaa sitä kokonaiset 2 päivää kauheella kiirreellä no sitten tuli snnuntai ja mulla oli jotain tämmönen ilme :shock: ja sitten siellä heti kun olin päässy Hiekkiksen ovesta sisään niin akku kiinni ja ajamaan kesti aBaut  10 minuuttia niin auto alkoi kararata käsistä ja sitten kuulu "poks" ja ryntäsin autolle ja kori pois äkkiä niin mä huamasin että mun koko etu ripustus oli pudonnut   :( ja sitten eikun kotiin mut mä siinä ovella näin sen paine ilma puhaltimen niin ajattelin putsata sen auton kun se näytti likaselta ja sitten kuulu "fiuf" ja suurin osa ruuvista lens lumeen

ja tän tarinan sana oli: ÄLÄ IKINÄ REKENNA  RC AUTOA  VÄSYNEENÄ

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #18 : 31.05.03 - klo: 19.22 »
Malliesimerkki kunnon harrastajasta, joka käyttää ruuvilukitetta ohjeiden mukaan... Sitä samaa voin kyllä sanoa itsestäni... 8)
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #19 : 05.06.03 - klo: 23.39 »
Kävin tänään kahden kaverini kanssa ajelemassa vähän koulun parkkipaikalla ja sen viereisessä metsässä, eikä ollut pulaa kolareista ja epämiellyttävistä tapahtumista.

Kun ajelttiin superkrossia kekskellä suuria kantoja ja juuria törmäsin nopeasti Mad Forcella kaverin Ultima ST:hen, joka oli jumittunut juureen kiini :twisted: . Törmäys hetkellä siitä irtosi kori ja minun autosta mystisesti etu-keski koiranluu kardaani. Kesti varmaa 5 minuuttia, ennen kuin älysin, että auto oli muuttunut takavedoksi, kun ei enään tahtonu kunnolla pysyä kurissa kun ylitti kantoja/juuria. Säikähdin vähän kuin näin sitten tyhjän aukon vetonivelten välissä. KESKEYTÄN! -huusin ja onneksi kaveri löysi koiranluun törmäyspaikalta. :)  Ajelin vielä vähän aikaa takavetoisena, mutta tympäännyttyäni huonoon ajettavuuteen, asensin taas nelivedoksi. Kokeilkaapa miten p*sk* on ajaa isolla monsterilla ilman nelivetoa.
Toinen typerä tapaus oli, kun ajelin parkkipaikalla, jossa oli sellaisia betonikuutioita ja lieriöitä rakennustyön jäljiltä. Oli vaihde jo vaihtunut kolmoselle, kun auto lähestyi uhkaavasti betonipalikkaa. :(  Koitin kääntää autoa ja jarruttaa, mutta asfaltilla oli hyvin hienojakoista hiekkaa ja auto törmäsi sivuluisussa takarengas edellä betonimöykkyyn :evil: . Tuloksena katkesi takaripusteesta sellainen pieni pala, joka pitää laakeripesän suorassa. :cry:  Mutta kotona sen liimasin ja saa nähdä miten kestää. Oli aika metkaakin ajaa rikkinäisellä ripusteella, kuin näytti, kuin olisi ollut nelipyörä ohjaus :twisted: .
Lisäksi kaverilla Ultima ST:stä irtosi korisokka kahdestin kesken ajon ja toisen kaverini Ultima RB:stä irtosi rengas Ultima ST:n yhteentörmäyksessä :mrgreen: . Mutteri katosi, mutta löytyi vähän ajan päästä (koirani avustuksella).  :wink:
Kun lopetettiin ajot, herpaannuin melkein nähdessäni etulaakeripesän olevan lähes irrallaan, tippumaisillaa olevien ruuvien ansiosta :o .

Mitä opimme:
-Katso minne ajat ja varo etenkin massiivisa kappaleita, kuten betonia.  8)
-Kiristä aina ruuvit tarvittaessa.
-Älä suotta ajele vaurioituneella autolla. Rikot sitä vielä enemmän! :twisted:
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #20 : 06.06.03 - klo: 14.37 »
Vaikka ajokertoja ei kovin paljon takana olekaan, niin kerran ajattelin testata autoani (Kyosho LandMax) tuossa suhteellisen pienellä rivitalon etupihalla. Käynnistin auton ja ajelin hetken pientä rinkiä, kunnes servot (Hitecin halpikset  :?) eivät enää reagoineet käskyihin  :shock:  Menin auton luokse ja taas toimi, kun hipasin on/off-kytkimeen...jotain kosketushäiriötä varmaankin...

Tämä toistui pari kertaa kunnes taas menin auton luokse ja alkoi toimimaan pienen säätämisen jälkeen. Löin kaasun pohjaan ja auton vauhti kiihtyi suht. koht. nopeasti tuossa asfaltilla. Kun yritin jarruttaa, niin auto ei enää pysähtynytkään. Auto menikin suoraan pienelle kävelytielle nurmikon poikki ja itse juoksin perässä  :D  Auto meni melkein koiran pentua päin ja itse koira+ulkoiluttajat saivat melkein sydänkohtauksen. Lopulta auto törmäsi parkkipaikalla olevan auton rengasta päin ja pysähtyi. Mitään ei mennyt rikki, mutta hieman ehdin pelästyä...

Jälkeenpäin ajateltuna vika saattoi olla rikkinäisessä paristokotelossa, jonka oon jo vaihtanu pois tai sitten liasta, jota oli on/off-kytkimessä.

Välillä alkaa pelottaan, että missä sitä oikein uskaltaa ajaa, jos auto vaikka karkaa. Täytyis varmaan olla joku pehmustettu huone, ettei vaan kävis mitään  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Otsomaani

  • Vieras
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #21 : 06.06.03 - klo: 18.34 »
Radiohäiriöistä puheenollen, olin tiistaina ajamassa tattiksella.
Olin juuri kääntymässä pitkään loivaan mutkaan, kun jostain tuli mukava häiriö, auto ei pysähtynyt, eikä kääntynyt!
Suoraan ulos radalta, ja pari kaunista pyörähdystä katon ympäri niin että uusi kori näyttää nyt kolme vuotta kovassa käytössä olleelta :( .

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #22 : 06.06.03 - klo: 23.53 »
Ikävä oli kyllä tuokin tapahtuma  :?

Noissa sähkövioissa on se usein ikävää, ettei välttämättä tiedä missä vika on. Auto saattaa pian toimia kuin unelma, vaikka äskettäin oli vikaa. Siinä vaiheessa täytyy sitten vaan tarkistaa kaikki paikat läpi...jos osaa  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #23 : 07.06.03 - klo: 11.36 »
No on tämäkin pakko kertoa:

Olin pihallani ajamassa suht uudella (minulle uus, koska ostin käytettynä) Inferno Tr-15. Ajelin ihan rauhassa siinä ja sitten jarrutin hieman, jotta auto ei lentäisi pihan vieressä olleeseen jokeen. Auto hiljensi vauhtia ja yritin kaasuttaa, mutta se ei kaasuttanut ollenkaa enää. Menin auton luokse katsomaan, että mikäs siihen nyt tuli: Niinpä kaasuvipu oli irronnut servosta.

No ei siinä vielä mitään käynyt, mutta sitten laitoin siihen hieman huolimattomasti vaan jonkun ruuvin ja jatkoin ajoa. Auto kulki kivasti ja halusinhan minä tietysti koittaa miten se lähtee tiellä.  :lol: Menin sitten viereiselle autotielle koittamaan, että mihin se pystyy.

Ensimmäinen kiihdytys. Auto kiihtyi ihan kivasti, mutta ei enää hiljentänyt kaasua vaan lähti suoraan kohti vilkasta maantietä. Pelästyin niin paljon, että en yrittänyt enää ohjata sitä enkä jaruttaa, vaan lähdin juoksemaan perään.  Heti kun lähdin juoksemaan sen perään, kaaduin suoraan maantielle  :oops: ja auto menee vaan. Sitten auto törmää läheiseen grilliin ja lentää muutaman kärrynpyörän ja yrittää jatkaa matkaa, mutta ehdin  juosta sen kiinni ja nappaamaan takasiivestä kiinni ja äkkiä sammuksiin se auto.
Aloin sitten katsomaan että mikä hitto siihen nyt taas tuli, niin olihan sen kaasuvivun taas pitänyt irrota. :evil:

Ei onneksi hajonnut mitään, mutta kyllä nolottaa...  Lähistöllä sattui olemaan paljon ihmisiä. (mitäköhän nekin ajattelee)

Opetus:
- Älä laita huolimattomasti kaasuvipua kiinni
- Älä hätäänny, jos auto karkaa käsistä
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #24 : 24.06.03 - klo: 12.46 »
No tämä tapahtui 23.6.2003

Otin katu kisaa laten tr:rän kanssa, joku skettaaja oli keskellä tietä, ja suoraan skeittiludan tailiin...
skeittaajalla oli uskomaton tasapainoinen, lauta lähti menemään, mutta skeittaaja hyppäsi pois juuri törmäys hetkellä.
Autosta meni koneen ruuvi(sähkö auto) kone lensi johtojen varaan :shock: !
Yllättävän kestävä on minun yokomon :!:
Ja vauhtia oli täydet, aivan uudella akulla, ja 12lankasella motilla,jossa oli quasar hiilet...

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #25 : 24.06.03 - klo: 12.58 »
kielioppia kiitos!
Galant VR-4

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #26 : 24.06.03 - klo: 13.01 »
mitä väliä sillä on jos pilikut puuttuu tai jotain muuta sellasta????
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #27 : 24.06.03 - klo: 13.56 »
On se ehkä hieman selvempää luettavaa, eikä äikänmaikkakaan varmaan tykkää...
MoiMinäharrastan rc autolua se on hauskaapuuhaa... jne. Saatko sinä tuosta yhtään mitään selvää?  :wink:  Ei pahalla, mutta näyttää vaan aika karmeelta.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #28 : 24.06.03 - klo: 14.10 »
no minä saan selvää ihan hyvin...
ja minulle on ihan sama miten te kirjoitatte
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Nolojen tilanteiden (RC) mies
« Vastaus #29 : 26.06.03 - klo: 20.42 »
Hyvä päiväkirjan(26.6.2003): Ruuvasin yokomoon 9lankaisen motin kiinni, lämmittelin vähän ja sitten lämä tiskiin...
auto kulki varmaan 70kmh :shock:
Sitten kun ei ollut koria päällä, eli downforce 0, niin auto ei enee pysähtynytkäään...
sitten tuli pieni kivi eteen ja 10 flippiä(!!) ja siitäkylki edellä kiveen, alusta vain halkesi akkujen puolelta 8)
Mitä tästä opinkaan: Käytä varoen 9 lankaisia koneita  :mrgreen: