Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - zerocools

Sivuja: 1 [2]
31
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.01.06 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jonni"
Kyllä joka M8 kisakuski vaihtaa viidet kytkinlaakerit kesän aikana. Ne ovat kulutusosia.


en ole kisakuski enään lopetin 1/5 ratautojen kisaamisen pitkän välimatkan takia :mrgreen:  ajelen pihaumpyröissä joten ihmettelen että 5 tankin jälkeen laakeri on ihan kaput autolla siis ajettu 2 gallonaa
auto on ollut minulla 3viikkoa ja olen vaihtanut laakerit 3 kertaa edellinen omistaja on n:40v ja on vaihtanut 2 kertaa ja uskon että hän on enemmän ammattilainen kuin minä ja on varmasti tiennyt mitä tekee

32
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.01.06 - klo: 18.39 »
niin ja turha täällä on mitään olettaa katsotaan nyt miten tässä käy.

tuolla kuva autosta
http://members.surfeu.fi/webmail/Monster2.jpg

33
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.01.06 - klo: 18.33 »
no nyt on aika puutua tähän :shock:  meinasin jo aijemmin kirjoittaa sinulle hoke et sun käytös on ihmeellistä.

mikä luokitellaan alotjaksi? se joka on harrastanut liki 15vuotta rc autoja? se että kysyn ei tarkoita sitä että olen 10v enkä tiedä mistään mitään. vaan kysyn muiden mielipiteen asiasta ja teen omat johtopäätöset itse.
mitä iloa tästä foorumista on jos ensiksi tullaan sylkemään niskaan kun kuitenkin mahdolisuus on että koneessa on ollut jotain rikki jo aijemmin

kuten 4kk aikana on vaihdettu 5kertaa kytkimen laakerit huom hobbylinna on vaihtanut 2kertaa itse ja tietää tapauksen

näin kuitenkin ajatellen syynä voi jopa olla että kampiakseli on ollut väärä ja näin ollen tuhoo paikkoja.


kysymiksessä on runkolaakerin rikoutuminen ei kiinnileikkautuminen eikä tarkoita sitä että on ajettu laihalla

ainut asia mikä tuossa koneessa tulisi kestää on runkolaakeri :!:

ja viel yksi asia hoke jos jatkat samaan malliin teet itsestäs pellen ja saat paljon vihamiehiä

34
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.01.06 - klo: 16.30 »
soittelen huomenna ympäri mailmaa ja kotsotaan mitä hpi vastaa.
soitan myös hobbylinnaan ja kysyn mitä voin tehdä.

waltt tuo on kuluttaja suoja takuu ja se pätee suomessa
sen mukaan on elettävä
eikä tässä ole kysymys siitä että rupeen nyt tapelemaan myyjän kanssa jostain 60e osista vaan katsotaan mitä he vastaavat

onhan selvä että noin nuori auto hajoaa laakerivikaan ja siihen ei vaikuta edes se että on ajettu laihalla. auton lämmöt ovat olleet 80" 110" välillä joten liian laihalla tuskin.

35
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.01.06 - klo: 03.50 »
niin ja sit on viel eräs ongelma
kun se laakeri hajos niin sen kehä irtosi myös miten saan sen laakerin irti helposti kun ei ole mitään mihin lyödä.

36
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 01.01.06 - klo: 02.33 »
tuolla on ajettu nyt 2gallonaa ja kovin ihmettelen että hajosi.
ajattelin kyllä soittaa hobbylinnaan maanantaina ja kysyä mitä voin asialle tehdä onhan kuitenkin lähes uusi ja jonkinlainen takuu myös moottorilla täytyy olla.
onneksi ajoin hiljaa niin ei käynyt mitään ihmeellistä yksi laakerin kuula tuli männänpäälle rikkoen männän helman sylinterin seinämä on ok mutta menee vaihtoon kiertokanki on pientä iskua täynnä ja on vaihdetava.
on ihmellistä jos noin kalliissa autossa ole minkäänlaista takuuta
onhan kyse sentään hpi:n paras malli ja vielä kehutaan kuinka kestävä moottori on.
kirjoitan hpi:lle viestin ja katson mitä ne vastaavat.
jos takuuta ei ole niin turha niille on sitä myöntää  :evil:

37
Polttisautot / takuu
« : 31.12.05 - klo: 22.08 »
mitä hpi:n takuuseen kuuluu?
4kk vanha auto ja meni laakeri koneen sisältä.   :shock:

38
Polttisautot / Polttoaineista?
« : 30.12.05 - klo: 02.50 »
missä myydään byroni?

39
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 30.12.05 - klo: 00.03 »
jep konetta joutuu säätämään useasti kokeilen huomenna lämmöt 89" -110"

40
Polttisautot / sisäänajo
« : 30.12.05 - klo: 00.02 »
moottori on luultavasti jo valmiiksi sisään ajo säädöissä.
joten käyt apteekista hakemassa ison injektioneulan ja laitat päähän letkun tämän jälkeen otat tankista hieman bensaa huom vähän ei paljon muuten menee nestelukko päälle seuraavaksi laitat autton ja ohjaimeen virrat otat kaasarista bensaletkun pois ja laitat injektio neulan letkun kaasariin painat kaasun pohjaan ja rutistat neulan tyhjäksi ja siten se letku paikaleen.
hehku paikalleen vedät käyntiin.

jos koneeseen menee nestelukko päälle ei saa väkisin yrittää käymään
vaan aukaiset tulpan ja vedät muutaman kerran narusta tulppa takaisin hehku paikalleen

en suosittele käytämään puoli puristusta
lämitä moottoria esim hiusten kuivaimella tai kuuma ilma puhaltimella

käytä 2-3 takkia vakio säädäillä tämän jälkeen joudut pääneulaa kiertämään kiinni luultavasti 1.5 -2 kierrosta ja ajat sillä 1 tankillisen.
suositelen käytämään mittaria koneen lämmön suraamiseen itselläni on sellainen ja on todella kätevä.

laitat failsafen kaasun servolle virrat päälle katsot että kaikki toimii ota virrat pois ohjaimesta ja katso mitä tapahtui jos jarru menee päälle kaikki on ok jos taas kaasu menee pohjaan kaikki ei ole ok vaan silloin joudut säätämään pienellä ruuvarilla sitä failsafe niin että jarru menee päälle

41
Polttisautot / roto
« : 29.12.05 - klo: 23.40 »
sit viel kyselen mikä mahtaa olla ongelmana kun roto on alussa tunnoton eli ei pyöritä moottoria.
uusi one way  laakeri vaihdettu ei muutosta


jatkoa moottorin säätöön

kaverilla 21savage ja toimii hienosti välillä täydellä kaasulla booaa eikä ihan tarkkaa tietoa miksi välillä ei mitään ongelmaa!
onko 21 moottorissa 3 neulaa kuten 4.6ss

oma 4.6ss sama ongelma esintyy :!:  mutta lähtee pois kun säädän pääneulaa vastapäivään.

tyhjäkäynti on
välikaasu toimii ok
mutta täysillä boo huom välillä

voisko suodattimen märkyys olla syynä?

42
Polttisautot / savage 4.6ss pakki module
« : 29.12.05 - klo: 23.08 »
eli jotkoa aiheeseen.

uudet moduulin osat ovat tulleet ja autolla on tänään ajettu 4 tankillista
kaikki on toiminut ok.. hpi:lle on lähetetty kommenttia. ja nyt odotetaan vastausta.
katsotaan nyt kuinka kauvan moduuli kestää  :mrgreen:

43
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.12.05 - klo: 00.18 »
niin  :mrgreen:

onhan tuo hienosti tehty ja muuten olen ihan tyytyväinen harmittaa vain kun tuo pakki prakaa..

jos vielä kerran hajoaa niin heitän moduulin roskiin tai sorvautan selaisen systeemin että kestää.

muuten todella hieno ja hauska peli

44
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.12.05 - klo: 00.08 »
tuo myynti ilmoitus 4.6ss  :shock:

- Tämä auto kestää sen mitä odotatkin

jep niin varmaan.....

45
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.12.05 - klo: 00.03 »
hoke osui asian ytimeen! kyse ei ole rahasta voin toki ostaa uuden samanlaisen! mutta jos kestävyys on mitä on niin kalliiksi ylläpito tulee

ja itse olen harrastanut autoja jo melkein 15 vuotta niin luulen tietäväni miten autoa käsitellään se että ajelin 4 vuotta bensa autolla niin toi nitrokoneen säätö oli ongelmana nyt toimii ja kukkuu

ja ymmärrän toki että kuluutustavara on kuluutus tavara esim renkaat jne. mutta jos osa hajoaa alle 3l ajon jälkeen 2 kertaa vika on jossain muussa.

ja kun katsoo moduulia niin miettii kyllä hetken miten 8mm akseli voi kestää jos siinä on 6mm reikä keskellä ja koneessa on 3hv

voi toki olla että tein jotain väärin :D

myöntäisin virheeni jos pakki olisi hajonnut täydessä vauhdissa pakille

46
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 26.12.05 - klo: 23.30 »
on myös todennäköistä että ei kestä pakkasta
mutta miten hobbylinna suhtautuu kun sanon että hajosi hajosi koska loppuu takuu. :?:

ja ainahan voin laitaa sen normaalin tilalle ja toimii hienosti!

mutta savageen myydään  pakia joka ei kestää sitä ihmettelen

47
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 26.12.05 - klo: 23.22 »
niin itselläni on kaikki rattaat metallia paitsi vaihteiston 3 ratas joka on muovia. :D

3 viikon lista
------------------------------------------------------------------------------
pakki moduuli hajosi 1h aikana
kytkin kello laakeri atomeiksi 2 kertaa nyt kestää kun tehtiin päivitys eläköön hobbylinna
viikolla meni edestä vetoakseli poikki "lumella"
pakki moduuli hajosi toisen kerran tasaisella ns jällä

eikä auto ole saanut vielä kenkää :!:  ihan perus nättiä ajoa mutta vauhti on huimaa mitään pyöritystä ei ole harrastettu ja jällä puolikaasulla jotta kierrokset ei nouse korkeaksi

ihmettelen että vanha 1/5 rata-autoni kesti vaikka mitä
noin 80km/h vauhdista ojaan ja siitä hajosi vain servo 4vuoden harastuksen aikana kytkin oli ainut mikä siiitä paloi ja samalla laakerit
tämä savage ei tunnu kestävän normaalia ajoa lainkaan

48
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 26.12.05 - klo: 23.07 »
niin voihan toki olla että moduuli on jotain huonoa tavaraa mutta hyvin todennäköistä on että 4.6 on liikaa potkua.
miten taku tähän suhtautuu :?:  onhan noissa takuu mut jos kerran viikossa menee moduuli mäsäksi niin johan siitä on oltava jotain mätää ja jos ajattelee että akseli menee lennossa poikki lumella niin kyllä siinä potkua löytyy paljon. se että jos moduuli ei kestä lumella niin mitä se kestää kesällä?

se että moduuli on suunniteltu savageen pitäisi huomioida sen rakenne ja rasitukset moduuli on ihan heikkoa tekoa ja siihen kaivataan päivityksiä

saapi nähdä miten hobbylinna hoitaa tuon takuun ja koska menee hermot

onko teistä joku saanut moduulin mäsäksi?
miten rikoitte moduulin?

eikos cen genesis ole kopio savagesta?

49
Polttisautot / ongelma pakki moduuli
« : 26.12.05 - klo: 21.31 »
eli ongelmana on pakki moduuli ja sen kesto
auto on ollut minulla vasta 3viikkoa mutta pakki moduuli ei tunnu kestävä.
ensimäinen moduuli hajosi 1h aikana ja uusi tuli takuusta
tänään ajelin jälleen kerran luistin kentällä ja siinä sivussa olevassa mäessä jossa on kiva hyppiä.
lähdin ajamaan mäkeä alas ja kone veti hirveet kiekat sanoin samassa voi hemmetti pakki moduuli hajos. että onpas huonoa tavaraa kun hajoaa ihan noin ajossa. mietin kovin mitä olen tehnyt väärin mutta en keksi mitään
pakin laitan aina kun auto on pysähtynyt! ja joku tuossa jo sanoikin että kestäisi pahempaakin rääkkäystä mutta täydessä kaasusta ei saisi laitaa pakille.

eli mistä moduuli hajosi!
hajosi siitä mihin tulee ratas joka pyöritää moduulia

ja kait huomenna pitää jäleen soittaa hobbylinnaan ja selvitää ongelma
onko tuohon saatavana kestävämpiä osia jotka todella kestää

autoni 4.6ss 3speed jne.....

50
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 19.12.05 - klo: 12.38 »
ei kuulu!!

51
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.12.05 - klo: 00.13 »
savagessa kun etupää ja takapää on samanlaiset on helppo tehdä 4 pyörä  ohjaus onko joku tehnyt kuvia linkejä jen

52
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 17.12.05 - klo: 21.39 »
jep oli hyvä ajatus!
kuitenkin perus toimintot toimivat hienosti
filterin vaihdetuani kaikki toimi taas hienosti..

meno oli nyt tyydytävää !!
mitä tulppaa käytätte talvella minulla on 5

53
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 17.12.05 - klo: 20.01 »
jeppe mitä järkeä mun on laitaa tehdas säädöt kun tuo tuntui toimivan oikein se että lisäsin fuelia ja kiersi vartikieroksen laihalle ei tuota ilmiötä tee jokin muu tässä nyt mättää mut mikä?
uudet letkut on asennettu bensa filtteriä ei ole tarkistettu.

itse uskon että tuo viltteri tuli sen verran kosteeksi että jäätyi tuolla 11" pakkasessa.  olisin kokeillut toisella filterilla mutta loppui rotosta virta :mrgreen:

ja kun näin maalais järjellä ajattelee että tyhjäkäynti toimii puolikaasu toimii ja kun painaa kaasun puhjaan sanoo boo boo vitaa myös siihen että kone ei saa riittävästi ilmaa ja siksi sanoo boo booo
toinen vaihtoehto on että ei saa bensaa sitä määrää mitä tarvitsee



mutta mitä mieltä te olette :?:

54
Polttisautot / jatkoa
« : 17.12.05 - klo: 19.25 »
iltaaa

eli töistä päästyäni rupesin asentamaan pakkia ja sain kaikki puhdistettua ja vaihdettua 05.00 huh :?

aamulla rupesin laittamaan koneta käyntiin. uudet pensat sisään ja kone käyntiin  kaikki toimi ihan hienosti eikä booannut kertaakaan. koneessa ei ollut tehoja oikein lainkaan mutta ajatelin ajaa lämpimäksi leikin eteen ja taakse ajoa kun kerran oli uusi pakki moduuli yhtä äkkiä kone veti hirveet jengat ja ihmettelin kun mitään ei tapahdu kaikki vivut toimi ok jne...
soitin linnaan ja kehoitti avaamaan laatikon uudestaan :oops:
kun sain laatikon auki huomasin että moduuli oli mennyt rikki oli siis huonon päivän tavara koska halkeama oli vanha.
no sitten 50km lenkki turkuun hakemaan uutta osaa takuusta
ja nyt illalla sain kaikki toimiin ajatteli ekaksi ruveta säättämään kun lämmöt oli vain 60" seosta pienemmälle ja paljon 1-5 kierroksen kohdalla kone rupes ottaan kunnolla jenkaa ja ajelin sillä noin 15 -20min läheisellä kentällä. tämän jälkeen ajattelin kurvata kotiin pienelle ryypylle ja katsoin että 80"- 89" oli koneen lämmöt päätin vielä säätää vartikieroksen ja kone otti vielä enemmän jenkaa nyt tuntuu hyvältä
kone maahan ja ajoon toimi hienosti ja lutu pohjaan BOO BOO BOO EI kerpele SAMA HOMMA KUIN EILEN SAATA** PER**** KIERSIN VARTIKIERROKSEN TAKAISIN JA SAMA HOMMA BOO BOO BOO NYT MENEE HERMOT :oops: .. sit istahdin hetkeksi mietin mitä tuossa olisi voinut tapahtua :?:  vettä tankissa not.
onko imu ilma filteri yhtä märkä kuin eilen on :!:  filteri on hieman kostea mutta mahtaako tuo olla syy? mitään muuta en tehnyt kuin lisäsin fuelia ja käänsin varttikieroksen laihalle eikä ne edelisetkään arvot enään toiminut.


mikä neuvvoksi nyt pikaisesti apua tuohon tulee himo

55
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 16.12.05 - klo: 22.20 »
kun 3 portainen laatikko jo löytyy niin onko tuo pakki moduuli kestävä?
että jos sormi vaikka täydessä vauhdissa lipee niin ei mitään hajo?

56
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 16.12.05 - klo: 21.57 »
kuinka tarkka säätö on? onko varttikierros liian karkea säätö?
itse olen säätänyt pääneulaa -0.5 +0.5 ja -1 +1
itse en huomannut mitään eroa
mutta silloin olikin säkki pimeää  :lol:
jos ei huomenna rupee toimiin niin niin niin  :cry:

57
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 16.12.05 - klo: 20.58 »
jep eli bensa on 22.5nitroa ja 20% öljyä savuttaa niin kerpeleesti
uusi on 25% ja olikos 15%öljyä

58
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 16.12.05 - klo: 20.56 »
mielestäni ei kierrä likaa! ongelma vain se että joutuu hypytään.
eilen teki sade kelillä että toimi normaalisti puol kaasulla mut kun heitti kaasen pohjaan niin sammui.
vaihdan huomenna polttoaineen ja kokeilen säätää sitä pää neulaa johonkin suuntaan ehkä se siitä sit lähtee. eka vaikka rikaalle jos ei toimi niin sit laihalle.

mut ideita otetaan vastaan

59
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 16.12.05 - klo: 20.27 »
kiitoksia divi

high speed neulaa olen säätänyt kierroksen molempiin suuntiin ei suoranaista vaikutusta

tyhjäkäynti neulaa säädetty hiukan. nykyinen ei niin hyvässä säädössä

low speed tuntuu olevan kunnossa

autolla ajettu viimeksi +8" silloin toiminut ok kyseisellä bensalla
auto tuli minulle 5päivää sitten eli on 4kk käytetty.

olisko jotain ohjeita tuon kaasarin säätöön tai mitä voisin kokeilla suoraan
lämmöt ovat heiluneet 100asteesta 130 että sen puolesta ei ole ongelmia
mitattu laser mittarilla

60
Polttisautot / savage ss 4.6
« : 16.12.05 - klo: 20.10 »
Ongelma.

Tyhjäkäynti toimii loistavasti.
Pienellä kaasulla auto toimii hienosti.
Mutta siten kun painan kaasun pohjaan kuuluu booo eli vaikuttaa olevan rikkaalla?
Kun auto on paikalla ja painaa kaasun pohjaan auto sammuu mutta kun vähän hypyttää niin voi laitaa kaasun pohjaan

- autossa on os r5 tulppa kokeilin os8 mutta sammui heti kun otin hehkun pois.
- 22,5%nitroa 20%öljyä  wildcat        otettu 25% sidewinder ei testattu
- autosta mennyt 4kk aikana kytkin kellon laakerit 2 kertaa onko vastaavaa ollut?

-onko jotain ideoita joita voisin kokeilla kun pääsen laiteen kimppuun
-tänään olis viel tarkoitus asentaa pakki moduuli eli jos joku näppärä on keksinyt hyvän oman systeemin niin kerro ideasi.

ja nyt ideoita! ei vanha jaksa kauvaan näperellä :(  menee into :lol:

p.s mitä teillä on säädöt omassa 4,6 ss savagessa voisin kokeilla samoja !!!

Sivuja: 1 [2]